Skocz do zawartości

Czy kupiłbyś XV raz jeszcze?


Toimi

Rekomendowane odpowiedzi

(...)

Cały czas bije się z myślami bo subaru oferuje lepszy silnik i skrzynie od konkurencji gdzie królują silniki 1.6 które do takiego auta są za małe (wiem bo teraz taki mam ) do tego krótka skrzynia .

A tutaj eleganckie 2.0 16v z 6 biegową skrzynią (szkoda ze nigdzie nie publikują przełożeń ) 

(...)

Zawsze możesz zajrzeć na austriacką stronę Subaru: Technische Daten, Getriebe i znajdziesz również przełożenia biegów w tabeli

 

http://www.subaru.at/getattachment/2f07e816-56aa-4682-be61-8d8ae2f0ed97/SUBARU-XV.aspx/ 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

nie wiem co wy od Daci chcecie XV jeśli chodzi o wnętrze to niemalże ta sama półka ;)

 

Dlaczego nie mówiłeś wcześniej, mogłem kupić Dacię :(

 

Tak serio, przy wszystkich wadach i zaletach XV, za te pieniądze nic lepszego (SUV, 4x4) się nie znajdzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Dlaczego nie mówiłeś wcześniej, mogłem kupić Dacię
 

 

mówię to prawie od 2 lat, jak bliżej poznałem XV

 

 

 

 

Tak serio, przy wszystkich wadach i zaletach XV, za te pieniądze nic lepszego (SUV, 4x4) się nie znajdzie.
 

 

po części tak o ile będzie to 2.0i  (w żadnym wypadku Diesel)

 

 

natomiast czy się nie znajdzie to dyskusyjna teza przepraszam, że to powiem ale wydać na XV np. 2.0i 100 k pln to czysta abstrakcja 

 

jak ktoś potrzebuje stałego 4x4 z centralnym dyfrem niech sobie kupi stare Subaru np. Forka za 1/3 tej ceny dostanie więcej "duszy" lepsze wykonanie, przyjemniejsze prowadzenie, lepszą skrzynię tylko inny wygląd  ;)

 

 

do jazdy po asfalcie bez problemu można znaleźć "mniej meczące auta" 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Tak serio, przy wszystkich wadach i zaletach XV, za te pieniądze nic lepszego (SUV, 4x4) się nie znajdzie.

byc moze nie lepszego ale tez nie gorszego :)

Kolega wady i zalety Xv'a juz zna. Wiec chyba pora udac sie do salonu na jazde testowe a nie teoretyzowac.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mówię o wersji 2.0i CVT. Nie ma nic porównywalnego w tej cenie. Są auta lepsze, ale znacznie droższe. CX5, CRV, Tuscon - wielkość poza bagażnikiem ta sama a cena wyższa.

Jak ktoś chce porównać to polecam szybszą jazdę po zakrętach w CRV albo gwałtowniejsze manewry w CX5. Efekt "zjeżonych" włosków na karku bezcenny :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mówię o wersji 2.0i CVT. Nie ma nic porównywalnego w tej cenie. Są auta lepsze, ale znacznie droższe. CX5, CRV, Tuscon - wielkość poza bagażnikiem ta sama a cena wyższa.

Jak ktoś chce porównać to polecam szybszą jazdę po zakrętach w CRV albo gwałtowniejsze manewry w CX5. Efekt "zjeżonych" włosków na karku bezcenny :)

Skoda Yeti 1.4 TSI DSG 4x4

 

CX5 czy CRV to nie do konca bezposredni konkurenci XV-ła

 

tapatalk

Edytowane przez ketivv
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak ktoś chce porównać to polecam szybszą jazdę po zakrętach w CRV albo gwałtowniejsze manewry w CX5. Efekt "zjeżonych" włosków na karku bezcenny :)

wydaje mi sie ze takich aut nie kupuje sie zeby zapierdzielac po zakretach. Zresztą Xv tez ma swoje ograniczenia jezeli o taka jazde chodzi. Auta które przedstawiles to nie jest konkurencja dla XV a raczej dla forka. A komfort podrózowania jest w tych autach jest o klasy wyższy niż w XV . Jak już mamy porównywac to porównujmy Suv'y z suv'ami i crossover'y z crossover'ami. XV to duże auto ale jednak crossover. Tzn Xv z jeepem renegade , fiatem 500X offroad costam, mitshubishi asx, nissanem quasqai'em itp. Gwarantuje Ci ze jak bys wytestowal crossovery w najmocniejszeych odmianach silnikowych np takiego fiacika turbo 170hp to moglbys calkowicie zmienic zdanie na temat 2.0i z cvt -nawet na zakretach bys takiego wlocha nie dogonil

 

 

Mówię o wersji 2.0i CVT. Nie ma nic porównywalnego w tej cenie

2 lata temu nie bylo , teraz rynek crossoverów znacznie sie powiekszyl i jest w czym wybierac. Zresztą widac to doskonale na naszych drogach ile smiga Xv a ile crossoverow innych marek. Konkurencja ma to czego brak w XV - silniki z turbo o duzo lepszej charakterystyce niz wolnossace 2.0i. A w XV z cvt naped tez szału nie robi... Zeby wyrobic sobie zdanie trzeba przetestowac a nie byc slepo zapatrzonym na znaczek z plejadami panowie :)

Edytowane przez Karas
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A to niby dlaczego xv nie można porównywać do np crv? A wg jakiego to niby kryterium - kształtu, bo crv bardziej przypomina (ale tylko w przedniej strefie) terenowkę, bo tył to vanowany jakiś, wg zdolności terenowych może - ale tu znów problem da się zrobić , bo ma więcej o 5,5 cm prześwitu niź crv:-? I stały napęd,to pewno uznamy, że nie pasuje. A wielkość kabiny, to źadne renegade, asx czy nie daj Boże cx-3. Ok kąt Natarcia trochę mały, ale zjeżdżając z krawężnika nie walisz zderzakiem jak w cx-3 itd itd. Reasumujac xv to auto mniejsze przestrzenią bagażową a nie pasażerską od suva, za to z większymi możliwościami terenowymi niż większość suvów na rynku, których sporo na dodatek ma super suvowy przedni napęd.

Edytowane przez FanSub
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z tymi własnościami terenowymi to nie szarżujcie 

XV jest ciężkie , a dwa na rynku polskim nie ma do niego praktycznie modyfikacji 

Zresztą na takich alusach 17 nikt w teren nie wiedzie 

 

nie chwaląc sie ale 

http://overlimit.com/pl/page/dacia-duster-overlimit.html

 

A jak ktoś chce to może poszukać sobie co wyczyniają  z tym autem na wschodzie 

zresztą mają też tam szpere za 700-1000 zł 

http://samoblok.ru/catalog/duster/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Zresztą na takich alusach 17 nikt w teren nie wiedzie 
 

 

bez najmniejszego problemu wjedzie, choć oczywiście czasami im się mniej lub bardziej oberwie akurat w "terenie" mniej jak na utwardzanych drogach bo auto pozwala na nich na dużo 

 

 

 

XV jest ciężkie , a dwa na rynku polskim nie ma do niego praktycznie modyfikacji 
 

 

ma "normalną" masę  ;)

 

nie ma gotowych "modyfikacji" ale to nie znaczy, że nie można modyfikować 

 

pytanie po co z racji budowy zdolności "off-road" są dość ograniczone przednim zwisem 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A wielkość kabiny, to źadne renegade, asx czy nie daj Boże cx-3

cx-3 to mikrus ale z tym renegade czy asx'em to nie bylbym taki do konca pewien czy miejsca jest mniej.

wymiary xv: 4450x1780

wymiary asx:4295x1770

wymiary renegade 4232x1804

 

 

A skąd wyinterpretowales to szarźowanie? Ale tak jeszcze ad vocem, to co jeszcze różni crossovera od suva? To kształt jednak

 ksztalt , plyta podlogowa. Z jakiegos powodu XV producent zalicza do grupy crossoverow. Oczywiscie mozna xv porownywac z autami  innej klasy/grupy jak np. z land cruiserem, nissanem patrolem, pathfinderem itp ale czy to ma sens ( bo przeciez wszystkie sa podwyzszone i maja 4x4) 

XV w terenie spisuje sie ok ale nie gorzej spisywalo sie moje ex suzuki sx4 4x4. Mam nawet wrazenie ze mniej balem zapuszczac sie sx4 w ciezki teren niz xv'em ( ze wzgledu na dlugi przod w xv) takze wlasciwosci terenowe to sredni atut bo kazde podwyszone auto z awd, 4wd  4x4 czy nawet 2wd je posiada. Natomiast duza zaleta jest S-awd  bo na sliskiej drodze ( deszcz, snieg) auto prowadzi sie bardzo pewnie.

 

XV jest ok , ma swoje wady dlatego na prawde ten kto chce kupic nowe auto koniecznie musi sie przejechac paroma autami zeby wyrobic sobie zdanie. Bo jednemu uzytkownikowi bedzie przeszkadzalo cos na co inny nawet nie zwroci uwagi (jak swiatla, wyciszenie itp) Panowie nie licytujmy sie ktore auto jest lepsze bo kazde jest inne.  Niezaprzeczalnym atutem XV jest naped ( czyli prowadzenie ) ale czy jest na tyle mocny atut ktory jest w stanie przycmic wady XV?. Crossovery innych marek maja mocniejsze bardziej dynamiczne motory przy ktorych 2.0i niewazne czy z cvt czy z manualem jest po prostu wolne, sa lepiej wykonczone, wyciszone i przemyslane... XV jest modelem przeszczepionym z rynku US gdzie pelni role taniego wozidla jak u nas dacia od ktorego drozsze sa kiee czy hundai'e (postrzegane u nas za tanie auta dla mas) Na pewno sytuacje diametralnie w postrzeganiu tego auta zmieniłoby wprowadzenie nowych jednostek napedowych - np 1,6 dit z Levorga. Ale niestety tak sie niestanie. Wracajac z ostatniego weekendu a4 z malopolski mialem okazje jechac za quasqaiem i mimo ze krecilem XV'a do konca nissan (  w szczegolnosci powyzej 140km/h) dosc mocno mi uciekal

Edytowane przez Karas
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Karas, wybacz, ale xv nie porównywałem do landcriusera, ani nie nawet Hammera, tylko osobiście, podkreślam osobiście nie zgadzam się z równaniem XV w dół, skoro niektóre uznane suvy (wspomniany crv) powinny być najwyżej "UV", albo "V", szczególnie w wersji przednionapędowej ;). A kwestia klasyfikacji do danej grupy aut to rzecz umowna, a w przypadku, gdy producent wytwarza 2 zbliżone do siebie auta - marketingowo konieczna i nieunikniona.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a w przypadku, gdy producent wytwarza 2 zbliżone do siebie auta - marketingowo konieczna i nieunikniona.

no i dlatego Xv'a porównuje do crossoverow a nie do suv'ow. Prawda jest ze XV to duze auto - o 15-20cm dluzsze od konkurencji ale jednak zaliczany do crossoverow. Wybierajac auto trzeba  dobrze przemyslec co jest dla mnie priorytetem czy mocny dynamiczny silnik, czy naped ( w dobie obecnej elektroniki kazde auto wyposazone jest juz w dobrze dzialajace esp wiec bezpieczensto jest praktycznie na tym samym poziomie w autach za zblizone pieniadze), czy komfort podrozowania, czy wypasione super wykonczone wnetrze. Niestety w tej kwocie tzn do 110k pln nie ma auta ktore posiadaloby wszystkie te cechy dlatego trzeba wybrac jakis kompromis w zaleznosci od swoich priorytetow.

Edytowane przez Karas
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wydaje mi sie ze takich aut nie kupuje sie zeby zapierdzielac po zakretach. Zresztą Xv tez ma swoje ograniczenia jezeli o taka jazde chodzi

I tu się mylisz :) Żona lubi wysoko, a ja szybko, oboje lubimy do tego komfortowo. Liczne jazdy próbne wykazały, że to najlepszy kompromis tych trzech cech na rynku naówczas (2014). Nie woziliśmy się XV -em na autostradzie co okazało się błędem. Jedyne auto prowadziło się lepiej jednak przy nieakceptowalnym komforcie resorowania dla wszystkich, którzy akurat nie trzymali kierownicy (BMW X1).

 

 

 

no i dlatego Xv'a porównuje do crossoverow a nie do suv'ow. Prawda jest ze XV to duze auto - o 15-20cm dluzsze od konkurencji ale jednak zaliczany do crossoverow

Samo pozycjonowanie modelu na rynku jest bardzo płynne. Producent może sobie gadać a fakty są nieubłagane. XV to zwyczajnie forester z niższym dachem i krótszym bagażnikiem. To samo wykończenie, ten sam rozstaw osi, ta sama ilość miejsca (trochę wyższa pozycja na siedzisku i wyższy dach w Foresterze może mylić). Innymi słowy są to dwie wersje tego samego auta. To tak jakby powiedzieć, że Golf 3D i Kombi to różnej klasy auta (choć akurat w Peugeocie 307 Hatchback miał o ile pamiętam 13-14 cm mniejszy rozstaw osi niż kombi).

Jak ktoś chce wierzyć producentom to może uznać, że np Skoda Octavia to klasa średnia a nie kompakt (Golf z bagażnikiem).

 

Ten zakup ciągle się broni, nie dlatego że jest taki dobry ale dlatego że wcale nie lepsza konkurencja (np CX-5, CRV)  jest droższa a auta porównywalne cenowo są o klasę niższe (SX4, ASX)

Edytowane przez Strusiu72
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

I tu się mylisz Żona lubi wysoko, a ja szybko, oboje lubimy do tego komfortowo. Liczne jazdy próbne wykazały, że to najlepszy kompromis tych trzech cech na rynku naówczas (2014
 

 

cóż w XV

1. nie jest specjalnie wysoko 

2. na 100% nie jest szybko  ;)

3. komfortowo hm... powiedzmy, zależy od definicji komfortu

 

Ad. 1

 

to jak dla mnie zaleta, podwyższony kompakt czyli wyżej cale auto a nie tylko linia dachu 

 

 

Ad. 2

 

o 1.6i możemy zapomnieć, 2.0i trudno auto z tym silnikiem o tej wadze i gabarytach nazwać szybkim, brak silników to niestety jedna z poważnych wad XV-ła (zresztą jak i całego Subaru w naszej ofercie)

 

 

Ad. 3

 

jak na auto kompaktowe powiedzmy średniej półki mogli by się postarać zrobić to kwestię lepiej, wg. mnie XV jest pod tym względem dramatycznie spier.... patrząc na całość odczuć które zdefiniujemy słowem komfort 

 

za głośny, za dużo drgań, za dużo brzęczących elementów, za dużo odgłosów pracy elementów mechanicznych itp. 

męczący układ kierowniczy, lekko "nieprzewidywalna" tylna oś

słabe światła mijania (przynajmniej ksenson) 

w Dieslu męczące sprzęgło i skrzynia biegów w zakresie 1,2 i wsteczny 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystko kwestia punktu odniesienia. Cały czas mówimy o segmencie SUV, Crossover które z założenia prowadzą się gorzej i są mniej komfortowe (chyba że weźmiemy pod uwagę taki tapczan jak CRV).

XV prowadzi się całkiem nieźle (porównując z innymi autami SUV Crossover) i na oponach innych niż fabryczne całkiem nieźle śmiga po zakrętach, zwłaszcza w zimie. Oczywiście znam wiele kompaktów, które jeżdżą nie gorzej i bardziej komfortowo ale nie należą do wspomnianych kategorii, które były kluczowe dla mojej małżonki. 

Komfort? Poza hałasem zważywszy na klasę auta jest całkiem znośny, układ kierowniczy po pozbyciu się Geolanderów też sporo zyskał.

 

Co kto lubi, jak zawsze.

Poza tym lubię czuć się wygranym, więc się nie dołuję i idę w zaparte. ;)

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Za radą dziś spędziłem prawie godzinę w salonie  wraz z jazdą .

Auto fajne , w miarę sztywne i faktycznie na dziurach głośne .

Mój duster zdecydowanie ma bardziej miękko zestrojone zawieszenie  i  dodatkowo cichsze .

Ale ok , właśnie tego szukam bo jednak 99 % jazdy jest po asfalcie 

 

Sprzedawca namawiał mnie do XV w wersji comfort , forester golas podobno się w ogóle nie sprzedaje i części do układu klimy 1 strefowej  praktycznie nie ma .

Zmartwiła mnie sprawa braku nawi , sprzedawca zaproponował kupno uniwersalnego radia 2 din ale to nie dla mnie .

Jednak nie upierał się żę zna się na tej nawigacji .

Ta nawi jest na karte SD ? można wgrać swoją ?

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

układ kierowniczy po pozbyciu się Geolanderów też sporo zyskał.

 

 

Nie wiem jak XV, ale OBK po pozbyciu się Geolandarów nie tyle zyskuje, co pod staje się innym autem. Cały czas nie mogę się nadziwić, co za geniusz zdecydował o tym obuwiu. Albo jakaś kontrabanda, żeby celowo pogorszyć właściwości jezdne, albo SIP liczy w ten sposób na zwiększony popyt na elementy blacharskie ...

 

 

Wysłane z ajfona za pomocą tapatoka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I tu się mylisz :) Żona lubi wysoko, a ja szybko, oboje lubimy do tego komfortowo. Liczne jazdy próbne wykazały, że to najlepszy kompromis tych trzech cech na rynku naówczas (2014)

nie myle :)

W chwili obecnej w porownaniu do konkurencji, ktora oferuje suvy/crossovery z silnikami z turbo XV ani szybki ani komfortowy nie jest. Rozumiem kupno tego auta w chwili obecnej ze wzgledu na naped z manualna skrzynia biegow, bo jest to techniczny smaczek nie wystepujacy w zadnym innym aucie ( co innego cvt bo blizej temu napedowi do haldexa, nie wiadomo kiedy zapina a kiedy odpina tylnia os(patrz test z mazda cx3) a wielu uzytkownikow twierdzi ze auta z cvt zachowuja sie  bardziej jak przednio napedowki) Ale co mi po hiper napedzie skoro postawisz xv na kretej gorskiej drodze z takim 170 konnym fiatem czy jeepem turbo i nawet nie wiem jakbys sie staral nie dogonisz tych aut. Po prostu konkurencja poszła mocno do przodu a Subaru od 2012roku kiedy wprowadzilo XV stoi w miejscu- a przepraszam zmienili lekko przedni zderzak tylne swiatla , felgi na troche inne i kolor wnetrza :biglol: . Tak naprawde jedynie XV z dieslem moze stawac w szranki z mocna konkurencja ale nikt tego auta kupowac nie chce bo sbd to kłopot i z uzytkowaniem i pozniejsza odsprzedaza i jest za drogi. W chwili obecnej XV jest bezkonkurencyjny w krajach w ktorych przez 365 dni w roku pada snieg  :) Oczywiscie nie twierdze ze Xv'em nie da sie jechac szybko bo  sie da ale konkurencja jest po prostu szybsza.  Xv to poprawne auto dla ludzi bez zamilowania do mocnych samochodow, ceniacych prowadzenie auta ponad wszystko, jezdzacych raczej powoli, dla ktorych jakosc wnetrza czy komfort podrozowania nie sa mocno istotne. Jednym slowem auto mocno niszowe - ale ja tam sie z mojego XV ciesze :) Poniewaz nie jestem slepo zapatrzony w znaczek z plejadami pisze jak jest :)marka Subaru bardzo traci przez brak lepszej oferty silnikowej- jedynie XT i Levorg sie jakos jeszcze broni

Edytowane przez Karas
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...