LuzerFranek Opublikowano 24 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 24 Maja 2015 ten z Forestera SH po lifcie? na dodatek tylko US Spec? raczej rzadki okaz, w kraju takich pewnie jest niewiele a jeszcze mniej z gazem, można gdybać czy jest tak jak w FB20 i czy różnice są jak między EJ20 a EJ25 Mój Forek jest końcówką produkcji III generacji . Może dlatego wsadzili mu silnik FB ? Dzwoniłem do serwisu do Kielc ,ale oni też nie mają jeszcze żadnego zdania co do LPG w tych silnikach . Jedź do warsztatu czakramu. Albo skorzystaj z http://www.lovato.pl/smart.html#.VWGvFaH7vtQ http://gazeo.pl/Warsztaty-LPG-CNG/montaz-lpg-instalacji-gazowych,wr.html http://www.lpg-brc.pl/ Mam nadzieję, że dzięki temu troszkę pomogę. Przyznam się , że sam mam jeszcze kłopot bo nie wiem kogo wybrać. Kilka lat temu miałem instalację w samochodzie ale była to generacja jakaś tak najwcześniejsza . . . Było z nią sporo kłopotów. Ale jak się liczy to trochę się w portfelu pieniędzy ostało. No ale samochód stary i trzeba było go sprzedać. Poszedł za 4200 , fura to nie była. Ale jeździł Jego jeden z niewielu plusów. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jako Opublikowano 24 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 24 Maja 2015 (edytowane) Auta z silnikami FB20, FB25 pokonują kolejne kilometry aby z przebiegiem dostarczyć informacji o trwałości zaworów i gniazd zaworowych. Jest nadzieja związana z wprowadzeniem zmiennych faz rozrządu zaworów wydechowych. W silnikach 3,6 modernizacja ta ewidentnie zaowocowała lepszymi materiałami zaworów i gniazd wydechowych w porównaniu do 3,0. 3,6 bez problemu przejeżdża 100 tyś bez regulacji luzów zaworowych zasilane LPG. Edytowane 24 Maja 2015 przez jako Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Siodemka Opublikowano 24 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 24 Maja 2015 Zadam trochę inne pytanie(pewnie już stok je kiedyś podobne zadał ). Od pewnego czasu zastanawiam się na zainstalowanie LPG w Forku, nie-wiem czy robię na tyle km aby miało to ekonomiczne uzasadnienie. Forek na strasie pali w granicach 9l, ale w mieście (Kraków) już zaczyna spalać w okolicach 12l. W mieście auto jeździ praktycznie na krótkich trasach od 5-15 km. Czy auto zdąży na się rozgrzać i przełączać na gaz ? Przy jakich przebiegach rocznych LPG zaczyna mieć sens ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kukus Opublikowano 24 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 24 Maja 2015 (edytowane) Trzymam auto w garazu pod blokiem (zawsze okolo 15C) Temperature mam ustawiana na 30C i przelacza sie po przejechaniu okolo 500m A na reszte pytan musisz sam sobie odpowiedziec. Niby trzeba czesciej wymieniac przewody, swiece, drozsze przeglady, zawory.... W praktyce przewody wymienilem, kiedys tam, swiece kiedys tam a zawory zrobilem przy 300kkm wg ustawy czyli co 100kkm z czego 60kkm na gazie. Jak instalacja jest dobra i zadbana to fura jezdzi jak trzeba i byl to moj NAJLEPSZY mod w tym samochodzie. Ale robie o wiele wieksze przebiegi. Teraz rozgladam sie za minivanem jako II auto i rowniez szukam tylko benzyniakow by odrazu zagazowac. Sa zwolennicy i przeciwnicy tak bylo i bedzie. Wg mnie mozna mowic sobie co sie chce... wystarczy policzyc roznice i wszystko jasne. W moim przypadku 100km po miescie 65zl (Pb) lub 28 (Lpg) - dziennie co daje 800zl oszczednosci miesiecznie a do tego dochodzi 15-20 wyjazdow nad morze rocznie. Rocznie zostaje w kieszeni okolo 13,000zl tak wiec chyba przelkne te 60zl za drozszy przeglad Wg mnie bardziej kwestia ile chcesz jezdzic autem. Jezeli za rok bedziesz sprzedawac to nie ma sensu. Jak ma byc to woz operacyjny na lata to warto jak najszybciej. Edytowane 24 Maja 2015 przez kukus Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Siodemka Opublikowano 24 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 24 Maja 2015 Na pewno na kilka lat. Niestety nie mam tego komfortu i auto zawsze stoi na zewnątrz. Wiec pewnie w zimie nie ma zmiłuj i tylko PB. .... w takim razie muszę się dobrze zastanowić Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bakkz Opublikowano 24 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 24 Maja 2015 (edytowane) Wiec pewnie w zimie nie ma zmiłuj i tylko PB. Nie sądzę, żeby mogło być tak źle. 2.5 grzeje się teoretycznie nieco szybciej, ale u mnie w zakresie temperatur -10°C do +15°C auto przełącza się na gaz w zasadzie w tym samym miejscu, mniej więcej po 3 minutach od odpalenia. Przy mrozach rzędu -20°C przełączanie potrafi zająć 4-5 minut. Zazwyczaj po usunięciu śniegu z auta silnik pracuje już na LPG lub niebawem się przełącza. Powyżej +25°C przełączenie na gaz występuje zadziwiająco szybko. Edytowane 24 Maja 2015 przez bakkz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Siodemka Opublikowano 25 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 25 Maja 2015 Mialem na mysli jazde na krotki odciankach gdzie silnik ma malo czasu aby sie zagrzac. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sebxyz Opublikowano 25 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 25 Maja 2015 Ja też zastanawiam się nad LPG do forestera. Mam do roboty UPG i sprzęgło, więc można zawory zrobić trochę luźniej. Gdzie w Warszawie zamontować gaz i ile to kosztuje? Nie wiem czy warto, a poza tym nigdy nie miałem gazu. To jest auto do jazdy po budowach, więc żałować nie ma czego. Witam. Kolego masz na miejscu na ul. Mechaników w W-wie fachurę od instalacji gazowych - Jako, ile, myślę około 3 000 zł musisz lekko liczyć, sebxyz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
matis Opublikowano 26 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 26 Maja 2015 Witam. Możecie mi doradzić gdzie znajdę w woj.podlaskim porządny warsztat od instalacji lpg? Planuję "zatruć" swój nowy nabytek. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
LuzerFranek Opublikowano 26 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 26 Maja 2015 Ja też zastanawiam się nad LPG do forestera. Mam do roboty UPG i sprzęgło, więc można zawory zrobić trochę luźniej. Gdzie w Warszawie zamontować gaz i ile to kosztuje? Nie wiem czy warto, a poza tym nigdy nie miałem gazu. To jest auto do jazdy po budowach, więc żałować nie ma czego. Witam. Kolego masz na miejscu na ul. Mechaników w W-wie fachurę od instalacji gazowych - Jako, ile, myślę około 3 000 zł musisz lekko liczyć, sebxyz Kogo tam masz ? Sprawdzałem dwa razy i nikogo nie mogę znaleźć na tej ulicy. Witam. Możecie mi doradzić gdzie znajdę w woj.podlaskim porządny warsztat od instalacji lpg? Planuję "zatruć" swój nowy nabytek. Polecam story brc, staga i lovato. Tam można znaleźć serwisy dedykowane. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
konrads Opublikowano 26 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 26 Maja 2015 Dzisiaj zatrułem Legacy 2008, w koło weszła butla 59l, podniosło delikatnie podłogę, czym najlepiej wypełnić przestrzeń między wykładziną a butlą? Myślałem o zastosowaniu poroso, bo do wyciszenia poprzedniego auta się przeliczyłem z ilością i zostało Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
matis Opublikowano 26 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 26 Maja 2015 Ja też zastanawiam się nad LPG do forestera. Mam do roboty UPG i sprzęgło, więc można zawory zrobić trochę luźniej. Gdzie w Warszawie zamontować gaz i ile to kosztuje? Nie wiem czy warto, a poza tym nigdy nie miałem gazu. To jest auto do jazdy po budowach, więc żałować nie ma czego. Witam. Kolego masz na miejscu na ul. Mechaników w W-wie fachurę od instalacji gazowych - Jako, ile, myślę około 3 000 zł musisz lekko liczyć, sebxyz Kogo tam masz ? Sprawdzałem dwa razy i nikogo nie mogę znaleźć na tej ulicy. Witam. Możecie mi doradzić gdzie znajdę w woj.podlaskim porządny warsztat od instalacji lpg? Planuję "zatruć" swój nowy nabytek. Polecam story brc, staga i lovato. Tam można znaleźć serwisy dedykowane. chodzi mi bardziej o przetestowane przez forumowiczów warszaty w okolicy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sebxyz Opublikowano 27 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 27 Maja 2015 (edytowane) Witam. To jest ul. Mechaników 11 lub 13 na przeciw serwisu Citroena, jak podjedziesz napewno poznasz mejsce po ilości subaryn. Miejsce pewne i sprawdzone przez liczne grono subarocholików, jak jestem w W-wie zawsze umawiam się do Pana Zbyszka który przeszedł tam z Bajkowej. Wal śmiało. sebxyz Edytowane 27 Maja 2015 przez sebxyz 1 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kambol Opublikowano 27 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 27 Maja 2015 Byłem tam ostatnio - Mechaników 11. Jeszcze pierwszego 1000km na LPG nie przejechałem, ale na razie wszystko działa idealnie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KaTM Opublikowano 27 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 27 Maja 2015 Witam. To jest ul. Mechaników 11 lub 13 na przeciw serwisu Citroena, jak podjedziesz napewno poznasz mejsce po ilości subaryn. Miejsce pewne i sprawdzone przez liczne grono subarocholików, jak jestem w W-wie zawsze umawiam się do Pana Zbyszka który przeszedł tam z Bajkowej. Wal śmiało. sebxyz przepraszam kolego sebxyz za -1 do "oceń post" ale moja mała córka przypadkiem kliknęła jak czytałem Twój post Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Juras K Opublikowano 27 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 27 Maja 2015 Szanowni, czy utwardzone gniazda zaworowe w silniku EJ20F są tylko w Foresterze czy w Imprezie GH też? ...w Imprezie GH też w mojej również - EJ20F Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
karol76 Opublikowano 27 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 27 Maja 2015 Witam. To jest ul. Mechaników 11 lub 13 na przeciw serwisu Citroena, jak podjedziesz napewno poznasz mejsce po ilości subaryn. Miejsce pewne i sprawdzone przez liczne grono subarocholików, jak jestem w W-wie zawsze umawiam się do Pana Zbyszka który przeszedł tam z Bajkowej. Wal śmiało. sebxyz przepraszam kolego sebxyz za -1 do "oceń post" ale moja mała córka przypadkiem kliknęła jak czytałem Twój post Dałem +1 żeby się zrównoważyło , bo prawdę kolega mówi. Od początku Zbyszek i Robert (Jako) zajmują się moim forkiem z bardzo dobrym skutkiem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hugo Opublikowano 27 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 27 Maja 2015 matis w Białymstoku lpg zakłada Soltys, odezwij się do niego na pw. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sebxyz Opublikowano 27 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 27 Maja 2015 Witam. KaTM no nic się nie stało, ale bez wyjaśnienia zachodziłbym co jest nie tak , karol76 dziękuję, nie spodziewałem się takiego obrotu sytuacji . sebxyz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mariusz77b Opublikowano 28 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 28 Maja 2015 Na pewno na kilka lat. Niestety nie mam tego komfortu i auto zawsze stoi na zewnątrz. Wiec pewnie w zimie nie ma zmiłuj i tylko PB. .... w takim razie muszę się dobrze zastanowić Spokojnie, mój też stoi na dworze. W zimie przełącza się na gaz trochę później , ale nie jest tak źle , 1 do 1,5 i jedziesz na gazie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Markus Opublikowano 28 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 28 Maja 2015 w mojej również - EJ20F Farciarz. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Homi Opublikowano 28 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 28 Maja 2015 Pytanie gdzie w Krakowie? Przeanalizowałem co do tej pory ukazało się na tym (i kilku innych forach) w kontekście LPG i Subaru najlepsze opinie wydają się mieć (może przyda się potomnym): 1. mGas, ul. Zakopiańska (najwięcej opinii na forum.subaru.pl, brak opinie negatywnych) 2. FHU "Joanna" Piotr Ficek, ul. Beskidzka (dobre opinie na innych forach, Subaru w galerii) 3. LPGHouse, ul. Vetulaniego (w większości pozytywne opinie - także na forum.subaru.pl, Subaru w galerii) W mojej ocenie wygrywa mGas i tam skieruję pierwsze kroki. Do wyboru mam dwa typy instalacji LPG: AC STAG i LANDI RENZO. Pytanie która instalacja w Subaru Impreza GH 2.0 150KM EJ20F będzie działała lepiej? Różnice w cenie nie są duże, a zależy mi na niezawodnej pracy. Proszę o radę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SubaruSK Opublikowano 28 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 28 Maja 2015 Ja dzisiaj odebrałem z warsztatu w Katowicach od forumowego kolegi którego pozdrawiam. Polecam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Juras K Opublikowano 28 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 28 Maja 2015 Ja w Lanosiku mam BRC i sobie chwalę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Markus Opublikowano 28 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 28 Maja 2015 Ja w Lanosiku mam BRC i sobie chwalę. Ale jakość montażu nie jest na najwyższym poziomie z tego co widziałem(wtryski za wysoko i w parze). Ja dzisiaj odebrałem z warsztatu w Katowicach od forumowego kolegi którego pozdrawiam. Polecam Widziałem jak się zakłada do Twojego Forka, bo byłem ustrzelkę wydechu wymienić u Pawła. Fajne Auto, toteż instalacja musi być idealnie zmontowana. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się