Skocz do zawartości

Subaru Levorg [VM] (MY14=>MY20)


FilipBB

Rekomendowane odpowiedzi

No tak, przepraszam. Nie załapałem. :)

BTW: Forek XT kosztuje od 33k euro czyli ok. 138k pln. brutto.


 

 

I to pownien być punkt wyjścia ...

 

punktem wyjścia był "przeciek", że Levorg będzie w cenie F XT.

 

A6 vs VW Passat to odważne posunięcie. Mniej więcej jak Levorg vs. Forek :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ojciec Założyciel

 

 

Wsród zwykłych osobówek, bez sportowego charakteru przecietny prześwit to ok. 16  - 17cm.

Hmmm, raczej nie. Przykłady - Golf - 13 cm, Jetta - 13,5cm, Opel Insignia - 13 cm.

To już lepiej z autami o charakterze lekko uterenowionym - VW Passa Alltrac - 16,5 cm, lub Opel Insignia Country Tourer - 13,7 cm. Mało ? - to może SUV - Honda CRV - 16,5 cm .. itd.

15 cm dla auta osobowego to jak na dzisiejsze czasy ... relatywnie dużo :)

 

Pozdrowienia  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

widzę ze nie chce się wam wierzyć w moje źródło B)

 

Levorg w rozmiarze A6 tu chyba pojechałeś za daleko, wg mnie raczej A4 -to jest impreza kombi przecież.

Nie znając Twojego źródła wierzę mu bo mówi to co ja chcę uslyszeć :)

 

Co do tego czy Levorg-owi bliżej do Imprezy czy Legacy/OBK'a to mam mieszane uczucia ...

Długość Levorga to 469 cm, a dzisiejszy OBK/LEGACY ma 477 cm, rozstaw osi LEVORGa to 265 a OBKa/LEGACY to 274,5 cm.

Wymiary Imprezy - dla sedana (większego niż hatchback) długość to 457,9 cm a rozstaw osi 264,4 cm.

 

Wychodzi więc na to że LEVORG to coś pomiędzy Imprezą a LEGACY/OBK, przy czym rozstaw osi bliżej Imprezy, a "buda" bliżej LEGACY/OBK.

 

A6 faktycznie jest sporo większe - długość 492,6 cm , rozstaw osi 291,2 cm.

A4 - długość 469,9 cm , rozstaw osi to 280,8

 

Rozstawem osi oba większe :) Długością - LEVORG jest dłuższy od A4 ale krótszy od A6.

Znowu - pomiędzy ...

Umieszczenie w którymś segmencie będzie pewnie tak samo problematyczne jak Skoda Octavia.

Przez bardzo długi czas Octavia była lokowana w segmencie Passata, pmomo że jest na płycie Golfa.

Spore rozmiary, wykraczające poza segment  robiły swoje , pomimo rozstawu osi typowego dla segmentu GOLF-a ...

Edytowane przez MForbi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Długość Levorga to 469 cm, a dzisiejszy OBK/LEGACY ma 477 cm, rozstaw osi LEVORGa to 265 a OBKa/LEGACY to 274,5 cm. Wymiary Imprezy - dla sedana (większego niż hatchback) długość to 457,9 cm a rozstaw osi 264,4 cm. Wychodzi więc na to że LEVORG to coś pomiędzy Imprezą a LEGACY/OBK, przy czym rozstaw osi bliżej Imprezy, a "buda" bliżej LEGACY/OBK.

 

A6 faktycznie jest sporo większe - długość 492,6 cm , rozstaw osi 291,2 cm. A4 - długość 469,9 cm , rozstaw osi to 280,8

 

Idąc tym tropem, poprzednia generacja Dacii Logan MCV z rozstawem osi 290 cm to rywal A6 :P

 

Kluczowe w porównywaniu wymiarów nie są tylko długość i rozstaw osi, ale także (a może nawet przede wszystkim) szerokość auta, a ta wynosi zaledwie 178 cm - czyli tyle co XV i poprzednia wersja Legacy. Aktualny Forester ma już 179,5 cm szerokości, Outback 182 cm, nowe Legacy pewnie nie mniej.

 

Stąd też ewidentnie widać, że Levorg to kolejna wersja nadwoziowa rodziny Impreza/XV - potwierdza to też zresztą analogiczna deska rozdzielcza i szereg innych elementów...

Edytowane przez Krogulec
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W kwestii ceny ... zanim zaczniemy porównywać ustalmy co z czym porównujemy. Levorg vs. Forester to nieporozumienie - dwa totalnie różne samochody , z różnych segmentów. łączy je tylko znaczek na masce i silnik 2.0 DIT.

Porównujmy jabłka z jabłkami, inaczej dojdziemy do błednych wniosków.

Możemy przecież porównać LEVORGA z VW NewBeetle i dojdziemy do dówch wniosków - LEVORG jest tani , albo VW ma problem z cenami. Podobnie z porównaniem LEVORG vs. MINI ... Takie przykłady można mnożyć. W drugą stronę też - np. Dacia ... Można też porównywać FORKA z Ładą Nivą - pytanie po co ?

 

Z czym zatem porównywać LEVORG-a ?

Najbliżej mu chyba do segmentu OPEL Insignia, VW Passat, AUDI A6 itp.

Teraz weźcie cenniki, skonfigurujcie samochody w podobnej kompletacji do LEVORG-a i okaże się że ceny jakie dostaniecie są na bardzo zbliżonym poziomie.

 

I to pownien być punkt wyjścia ...

Ja bym nie porównywalem do aut innych marek tylko właśnie spojrzalbym pomiedzy jakimi autami, w gamie samochodów Subaru, mógłby się Levorg znaleźć. Do tej pory mamy tylko Forka z 2.0 DIT i z CVT i jest nowym produktem więc w naturalny sposób wymusza to takie dziwne porównanie. Myśle ze Leverg będzie tańszy niż Forek... chyba jednak :) Edytowane przez Izotom
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mnie ciekawi czy w Levorgu będzie nowy system VDCS - już nie pamiętam skrótu ale działa on na zasadzie najpierw na przyspieszeniu odpowiednich kół a potem dopiero na przyhamowaniu, w nowym STI i Legacy na pewno będzie, to musi być fajne rozwiązanie, czyli jadąc w zakręcie koła zewnętrzne maja większy moment niż koła wewnętrzne, jeżeli to nie starcza to wtedy przyhamowanie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Czy Sz. Dyrekcja potwierdzi "przeciek" ?

Sorry - jaki "przeciek" ?

 

Pozdrowienia 

 

 

 

ten, że w mieście kraka w sierpniu będzie można kupić Levorga :)

 

 

idzę ze nie chce się wam wierzyć w moje źródło B)

 

wiadomość jest tak dobra, że boimy się zapeszyć :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

no to teraz kolega pojechał...... :)

Myślę, że powinieneś przejść się do ASO i obejrzeć w środku nowego Forka potem zerknąć na zdjęcia Levorga. Sprawa się sama wyjaśni. :)

Dacia Logan też jest większa od Levorga.... :)

Zostaw go! On nam cenę negocjuje... :biglol:

 

W rzeczy samej :D ... po "antysubarowej" krucjacie @madoxa widzicie jak ceny spadły :rolleyes:  :question: 

 

 

Odnośnie prześwitu, nie wiem gdzie jeździcie, ale 13.5 cm w zupełności w PL wystarcza. Na Ukrainę już bym się już takim autem nie wybrał. W PL jedynie trzeba uważać na kąt rampowy, ale to głównie ze względu na duży rozstaw osi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

i dobrze słyszałeś tyle, że pewnie dotyczyło to Levorga 1.6DIT a ma być również wersja 2.0DIT, który w JDM ma 300KM.

W sumie innej ewentualności niż 2.0DIT nie braliśmy pod uwagę ale jak się dobrze zastanowić to może tak być......

Edytowane przez Adam12
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmmm .. Jeśli cały szum miałby się zakończyć prowadzeniem do oferty tylko słabszej wersji 1.6 DIT to podcięło by skrzydła kilku z nas ...

Ja osobiście czekam LEVORG'a z utęskinieniem ale tylko 2.0 DIT, słabszy nie wchodzi raczej w grę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...