ketivv Opublikowano 21 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 21 Grudnia 2015 (edytowane) W Evo IX przy około 2500 obr. dostępne jest około 300 Nm 300Nm z ilu maksymalnych ? ;-) bo w Levorgu 1.6 DIT 250 NM jest dostępne od 1800-4600 obr/min, płasko łagodnie bez szaleństw trudno taki silnik porównywać do wspomnianego Evo (być może po strojeniu) gdzieś mamy nic, nić, niewiele, dup nagły skok doładowania niestety w ofercie Subaru brakuje "auta środka" czegoś pomiędzy STI a Levorgiem 1.6 czy OBK 2.5 NA brakuje więcej modeli z 2.0 DIT Edytowane 21 Grudnia 2015 przez ketivv Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Knurek1111 Opublikowano 21 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 21 Grudnia 2015 Moim zdaniem te małe silniki są to wydumki żeby przejść testy spalania/emisji. Żeby była jasność nie czepiam się konkretnie Levorga tylko zwyczajnie mam wrażenie że wszyscy producenci wciskają nam ciemnotę z tymi małymi silnikami. Bo taka jest moda. Najlepiej mieć trzy cylindry, 120KM i ładować je do segmentu C albo nawet D (patrz mondeo). Owszem, mały silnik to mniejsze tarcie wewnętrzne i wiążące sie z tym oszczędości. Ale pojawia się wtedy cała masa problemów, które trzeba rozwiązywać jeden po drugim. A w międzyczasie liczyć się z niedogodnościmi typu wysokie spalanie pod większym obciążeniem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
matros1 Opublikowano 21 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 21 Grudnia 2015 (edytowane) Tu masz wykres mojego strojonego jakiś czas temu na E85Pewnie że Evo to stara szkoła, czyli długo nic a potem kopniak w plecy. Nie chodzi mi tu jednak na porównywaniu 1:1 Levorg z Evo a bardziej o spalanie tych małych silniczków.Do tego tak jak wspomniałem Megane rozwija moment wcześnie i dosyć płasko, jeździ się tym bardzo przyjemnie.Przy pierwszych 1000 km średnie spalanie miałem na poziomie 8.5 ltr. Nie przekraczałem 3000 obr a z wyprzedzaniem w trasie nie miałem żadnych problemów. Nawet gdy sie z 80 km/h odpychałem na VI biegu.Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk Edytowane 22 Grudnia 2015 przez matros1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ketivv Opublikowano 21 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 21 Grudnia 2015 (edytowane) Do tego tak jak wspomniałem Megane rozwija moment wcześnie i dosyć płasko, jeździ się tym bardzo przyjemnie. Przy pierwszych 1000 km średnie spalanie miałem na poziomie 8.5 ltr. Nie przekraczałem 3000 obr a z wyprzedzaniem w trasie nie miałem żadnych problemów. Nawet gdy sie z 80 km/h odpychałem na IV biegu odpowiem tak, Subaru ma na to receptę nazywa się 2.0 DIT ale, UE to nie rynek dla Subaru więc możemy sobie co najwyżej pomarzyć i tak mają dużo samozaparcia, ze tu jeszcze są Bo taka jest moda. Najlepiej mieć trzy cylindry, 120KM i ładować je do segmentu C albo nawet D (patrz mondeo). z drugiej strony po co 4 cylindry ;-) wiem, że to może być ciężkie do przetrawienia ale rozmawiałem kiedyś z użytkownikiem Subaru Forestera 2.0 NA (obecnej wersji) podobno to nie było jego pierwsze Subaru i jak sam twierdził to jest "mocny dwu litrowy motor" ale nie umiał mi odpowiedzieć ile auto pali przy 150 km/h bo on tyle nim nie jechał, na autostradzie max 130 km/h a w reszcie przypadków nigdy więcej jak na znakach zakazu z jego punktu widzenia trzy cylindry i 120 KM mogą naprawdę dobrze się sprawować a taki Levorg 1.6 DIT to już chyba jakaś rakieta Edytowane 21 Grudnia 2015 przez ketivv Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Korton Opublikowano 21 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 21 Grudnia 2015 Jakby levorg z 1.6 turbo mial 200-220KM to nie bylo by juz zle, mogli by wypuscic go w 2 wersjach mocy jak Peugeot, Mini, Renault i inni. Kazdy z nich ma w ofercie 200KM z 1.6 turbo. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Subus Opublikowano 21 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 21 Grudnia 2015 moj styl jazdy z Levorgiem niestety skutkuje spalaniem 12l. Samochody innych marek i o wiele wiekszej mocy spalaja o ciut mniej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
haubi65 Opublikowano 22 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 22 Grudnia 2015 (edytowane) bo tak jezdzisz ! Ciegle przyspieszasz bo to w tym autku takie fajne Jak jezdzilem OBK 2,5 MT to mialem spalanie na poziomie 10-11 L/100km a Levorgiem pewnoe 9-10. Autem 1560 kg z AWD nie spalimy 7 L/100 jezdzac dynamicznie. Ta Meganka palila tyle co Levorg FWD punkt i kropka jakies to trudne do zrozumienia ? Popatrzcie te wszystkie Oktavie 4x4 wszystko to pali powyzej 8 L/100 km Edytowane 22 Grudnia 2015 przez haubi65 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
matros1 Opublikowano 22 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 22 Grudnia 2015 Tylko ta Meganka ma 100 koni i Nm więcej i 4 setki pojemności. Widzisz różnicę ? Tu nie chodzi o to że Levorg pali tyle a Megane czy inne Octavie tyle. Chodzi mi o to że te małe silniki palą tyle co te z większą pojemnością i mocą. Zwyczajnie uważam że przy podobnej jeździe Levorg 2.0 DIT spaliłby podobne ilości paliwa co 1.6. Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotruś Opublikowano 22 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 22 Grudnia 2015 Tylko ta Meganka ma 100 koni i Nm więcej i 4 setki pojemności. Widzisz różnicę ? Tu nie chodzi o to że Levorg pali tyle a Megane czy inne Octavie tyle. Chodzi mi o to że te małe silniki palą tyle co te z większą pojemnością i mocą. Zwyczajnie uważam że przy podobnej jeździe Levorg 2.0 DIT spaliłby podobne ilości paliwa co 1.6. Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk Raczej chodzi o to, że "te małe doładowane silniczki", jeśli zechcesz potrafią palić mało. Tylko musisz się postarać ;-). Moje Dzieci mają takie właśnie "downsizingowe" autka (po 1,4 litra + turbo, jeden 135, drugi 150 KM) i da się nimi jechać i oszczędnie i dynamicznie. W zależności od tego jak jedziesz, różnica w zużyciu paliwa jest bardzo duża. Faktycznie, jeśli nie starasz się, jedziesz "normalnie" trudno zauważyć jakieś oszczędności w zużyciu paliwa. Ale jednak tymi silniczkami DA SIĘ to zrobić. W przeciwieństwie np. do mojego 2,5XT, który chyba tylko przypadkiem kilka razy zszedł ledwo poniżej 10 l/100km. Zawsze zużycie mieści się w granicach 10,5 - 12 i naprawdę nie ma większego znaczenia czy się staram "jechać o kropelce" czy chętnie wykorzystuję potencjał tego silnika. Akurat, ani ja ani moje Dzieci nie jeździmy "o kropelce", ale próbowaliśmy i przekonaliśmy się, że jest to możliwe u Nich, a ja Foresterem nie jestem w stanie tego osiągnąć. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kukson Opublikowano 22 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 22 Grudnia 2015 (edytowane) Tu nie chodzi o to że Levorg pali tyle a Megane czy inne Octavie tyle. Chodzi mi o to że te małe silniki palą tyle co te z większą pojemnością i mocą. Zwyczajnie uważam że przy podobnej jeździe Levorg 2.0 DIT spaliłby podobne ilości paliwa co 1.6. Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk To że teraz robi się mniejsze silniki to nie znaczy że będą palić mniej niż te większe. W większości sytuacji to tylko chwyt marketingowy i robienie aby normy spełniać. Jakiś czas temu był w automaniaku test XC60 T6, Macan diesel i ten Lexus NX hybrydowy i okazało się że ta hybryda oszczędniejsza nie jest jakby wszyscy myśleli że tak będzie bo hybryda. Co do spalania 1.6 i 2.0 DIT to mam takie porównanie z takiej samej trasy obu silników tyle że 2.0 w XT i na chwile obecna jest to ok. 2l na korzyść Levorga(przy podobnych prędkościach 80-100km/h) ale auto się dociera wiec może uda się ten wynik poprawić ale jeżeli byłby wybór pomiędzy 1.6 i 2.0 to na pewno kupiłbym ten większy bo to nie jest jakaś przepaść w spalaniu a osiągi to wiadomo. Edytowane 22 Grudnia 2015 przez Kukson Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Knurek1111 Opublikowano 22 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 22 Grudnia 2015 Chciałem tylko zauważyć, że powoli dochodzimy do sytuacji podobnej jak z SBD: najbardziej losem użytkowników levorga martwią się osoby nieposiadające levorga 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Karas Opublikowano 22 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 22 Grudnia 2015 (edytowane) Zwyczajnie uważam że przy podobnej jeździe Levorg 2.0 DIT spaliłby podobne ilości paliwa co 1.6 w chwili obecnej jedyna osoba ktora moze sie wypowiedziec na ten temat jest Kukson boposiada auta wyposazone w te silniki i jak widzisz roznica w spalaniu jest a bedzie jeszcze wieksza jak Levorg sie dotrze. Byc moze nie jest duza ale dla przebiegu rzedu 100k km robi sie juz calkiem przyjemna kwota w dodatku Lev z 2.0dit cenowo oscylowalby zapewnie w kwocie zblizonej do forka XT i tak robiac dokladny rachunek okazlaoby sie ze kupno takiego levorga 2.0dit jest slabo oplacalne a za ta kwote mozna kupic wieksze i oszczedniejsze kombi. Skutkowaloby to mala sprzedaza Levorga i zapewne wycofaniem z oferty na Polske tak w przypadku nowej imprezy(ktorych np w szwajcarii smiga calkiem sporo)... Osobiscie uwazam ze 1,6dit to naprawde zloty srodek jezeli chodzi o cene (wersja gts), spalanie, osiagi i gdyby byl w ofercie jak kupowalem xv to stalby zamiast niego w garazu. Prawda jest taka ze wiekszy popyt jest wlasnie na takie auta niz na te mocne i dla garstki osob FHI po prostu nie oplaca sie homologowac i robic Levorga 2.0dit Edytowane 22 Grudnia 2015 przez Karas Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Guzik Opublikowano 22 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 22 Grudnia 2015 (edytowane) bo tak jezdzisz ! Ciegle przyspieszasz bo to w tym autku takie fajne Jak jezdzilem OBK 2,5 MT to mialem spalanie na poziomie 10-11 L/100km a Levorgiem pewnoe 9-10. Autem 1560 kg z AWD nie spalimy 7 L/100 jezdzac dynamicznie. Ta Meganka palila tyle co Levorg FWD punkt i kropka jakies to trudne do zrozumienia ? Popatrzcie te wszystkie Oktavie 4x4 wszystko to pali powyzej 8 L/100 km Moja Kura 1.8tsi 4x4 pali 9,5l przy licznikowych 150km/h na tempomacie, więc spalanie Levorga to nie dramat. Średnio od momentu zakupu nigdy nie zszedłem poniżej 8,5l Edytowane 22 Grudnia 2015 przez Guzik Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ketivv Opublikowano 22 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 22 Grudnia 2015 (edytowane) Chciałem tylko zauważyć, że powoli dochodzimy do sytuacji podobnej jak z SBD: najbardziej losem użytkowników levorga martwią się osoby nieposiadające levorga są tez takie które posiadają SBD i w ciągu niedługiego czasu muszą się przesiąść do innego auta a Levorg dawał/daje jakąś nadzieje na alternatywę spod znaku Plejad na "zwykłą osobówkę" stąd dla mnie każda informacja o Levorg-u jest dość ciekawa a spalanie w szczególności gdyż to auto było by dla mnie daleko idącym kompromisem i być może na siłę szukam "+" jednym z tych "+" jest jak mi się wydaje silnik, może nie oszałamia osiągami ale "na bezrybiu i...." może za wcześnie na takie pytania ale: 1. jak Levorg 1.6 znosi przejazdy autostradowe z prędkością stałą 180-200 km/h (nie 5 minutowe tylko trasa 400-1000 km) 2. jak wygląda spalanie przy takiej jeździe 3. jakie macie doświadczenia z nikim prześwitem (to moja największa obawa jeśli chodzi o to auto) co by nie powiedzieć regularnie zjeżdżam na "polne drogi" co prawda spokojnie przy odrobinie uwagi poradzi sobie na nich Ford Focus ale prześwit Levorg-a to inna liga 4. czy hamulce w modelu GT-S pozwolą na bezproblemowe założenie felg 17 widzę w tym aucie potencjał (choć pewnie nie biorę pod uwagę wielu niespodzianek podobnie jak to miało miejsce w XV) Edytowane 22 Grudnia 2015 przez ketivv Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
matros1 Opublikowano 22 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 22 Grudnia 2015 Zwyczajnie uważam że przy podobnej jeździe Levorg 2.0 DIT spaliłby podobne ilości paliwa co 1.6w chwili obecnej jedyna osoba ktora moze sie wypowiedziec na ten temat jest Kukson boposiada auta wyposazone w te silniki i jak widzisz roznica w spalaniu jest a bedzie jeszcze wieksza jak Levorg sie dotrze. Średnio miarodajne porównanie cegły na kołach i Levorga. Myślę że chyba najbardziej miarodajne byłoby porównanie Levorga i WRX STi. W sumie bardzo podobne auta. Nie mniej jednak trafiają do mnie Twoje argumenty. Przynajmniej w jakimś stopniu Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ketivv Opublikowano 22 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 22 Grudnia 2015 przy niewielkich prędkościach powiedzmy do 100 km/h porównanie FXT jak i Levorga 1.6 nie będzie obarczone dużym błędem gdyż opory aerodynamiczne nie stanowią tu jeszcze tak dużej roli Średnio miarodajne porównanie cegły na kołach i Levorga. Myślę że chyba najbardziej miarodajne byłoby porównanie Levorga i WRX STi całkiem niezłe porównanie bo podobne masy, zbliżony rodzaj napędu, jeden i drugi silnik w tej samej technologii różniący się głównie pojemnością Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
haubi65 Opublikowano 22 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 22 Grudnia 2015 (edytowane) nie jest w tej samej technologii !! WRX STI 2,5 to stary bez wtrysku bezposredniego. WRX 2 DIT ze stanow to oszem. Jest taki tu jeden na Forum to moze sie wypowie. Edytowane 22 Grudnia 2015 przez haubi65 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ketivv Opublikowano 22 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 22 Grudnia 2015 nie jest w tej samej technologii !! 2,5 to stary bez wtrysku bezposredniego. WRX 2 DIT ze stanow to oszem. Jest taki tu jeden na Forum to moze sie wypowie. FXT i Levorg 1.6 to całkiem niezłe porównanie bo pomijając wersje skrzyni CVT główna różnica to pojemność silnika Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Karas Opublikowano 22 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 22 Grudnia 2015 Średnio miarodajne porównanie cegły na kołach i Levorga. Myślę że chyba najbardziej miarodajne byłoby porównanie Levorga i WRX STi cegły? levorg-1531kg xt-1613kg czyli masa zblizona -wsiadlbym do levorga i wazylyby tyle samo Wspolczynnik CX tez takze porowanienie calkiem miarodajne. Najbardziej miarodaje byloby porownanie wrx'a z levorgiem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Krawietz Opublikowano 22 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 22 Grudnia 2015 nie jest w tej samej technologii !! 2,5 to stary bez wtrysku bezposredniego. WRX 2 DIT ze stanow to oszem. Jest taki tu jeden na Forum to moze sie wypowie. FXT i Levorg 1.6 to całkiem niezłe porównanie bo pomijając wersje skrzyni CVT główna różnica to pojemność silnika No jakoś nie bardzo... Biorąc pod uwagę że XT ma aerodynamikę cegły jak by nie patrzeć. Krawietz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kukson Opublikowano 22 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 22 Grudnia 2015 Pozostaje jechać do Japonii i tam porównać 1.6 z 2.0 ewentualnie jak ktoś posiada WRX z 2.0 to można wtedy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
555marcin Opublikowano 22 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 22 Grudnia 2015 (edytowane) Średnio miarodajne porównanie cegły na kołach i Levorga. Myślę że chyba najbardziej miarodajne byłoby porównanie Levorga i WRX STi cegły? levorg-1531kg xt-1613kg czyli masa zblizona -wsiadlbym do levorga i wazylyby tyle samo Wspolczynnik CX tez takze porowanienie calkiem miarodajne. Najbardziej miarodaje byloby porownanie wrx'a z levorgiem Sam współczynnik Cx jeszcze niczego nie przesądza - liczy się jeszcze powierzchnia, która ten opór musi pokonać. Edytowane 22 Grudnia 2015 przez monsieurboxeur Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mechanik Opublikowano 22 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 22 Grudnia 2015 liczy się jeszcze powierzchnia, która ten opór musi pokonać. Powierzchnia jest już uwzględniona we wzorze Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Karas Opublikowano 22 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 22 Grudnia 2015 Sam współczynnik Cx jeszcze niczego nie przesądza - liczy się jeszcze powierzchnia, która ten opór musi pokonać. Całkowity opór aerodynamiczny wyraża się wzorem: Opór = 1/2ρV^2ACx, w którym: A – powierzchnia czołowa, ρ – gęstość powietrza, V – względna prędkość pojazdu w stosunku do powietrza. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ketivv Opublikowano 22 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 22 Grudnia 2015 nie jest w tej samej technologii !! 2,5 to stary bez wtrysku bezposredniego. WRX 2 DIT ze stanow to oszem. Jest taki tu jeden na Forum to moze sie wypowie. FXT i Levorg 1.6 to całkiem niezłe porównanie bo pomijając wersje skrzyni CVT główna różnica to pojemność silnika No jakoś nie bardzo... Biorąc pod uwagę że XT ma aerodynamikę cegły jak by nie patrzeć. Krawietz Wspominalem wcześniej przy niedużych prędkościach do 100 km/h gdzie aerodynamika jeszcze nie ma tak dużego wpływu na opory tapatalk Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się