Skocz do zawartości

Wał w SBD, wymiana shortblock.


arfi

Rekomendowane odpowiedzi

Cały kompletny silnik z zerowym czasem pracy w USA kosztuje tyle co w PL short block ;) dokładnie 7200$

http://www.boxeer.com/ee20_parts

Po wszystkich opłatach wyjdzie ok 33 k :) nie wiem czy to taki super interes :) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A mnie już w 2 ASO (oczywiście nieoficjalnie) powiedzieli, że problemem nie jest silnik, ale właśnie dwumasa.

...co mogłoby mieć uzasadnienie:

http://www.forum.subaru.pl/index.php?/topic/20772-obk-25-my-i-kolozamachowe-jednomasowe/?p=2008554

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Cały kompletny silnik z zerowym czasem pracy w USA kosztuje tyle co w PL short block ;) dokładnie 7200$

http://www.boxeer.com/ee20_parts

A short block 4600Euro z bezpłatnym transportem do europy - na samym dole strony

 

też żadne cuda bo to wychodzi ok 19 tys , a juz niedługo w Polsce bedzie można kupić nowy shortblok za ok 15 tys.  :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

OBK z czerwca 2011 niestety nie wiedział że jest niezagrożony i wystawił korbę bokiem robiąc psikusa właścicielom.

Przy przebiegu 65.kkm. Przecież to niemożliwe i nie zdarza się w tych rocznikach  :mellow:

 

Jedyne pocieszenie, że naprawa obciążyła Subaru Deutschland bo wysypał się w Darmstadt ...

 

Info z maila:

 

Wczoraj po 23-ciej auto wróciło na lawecie do PL. Plus kilkanaście dokumentów z wymiany silnika.

Jako bonus wymieniono poduszki pod napędem i dyferencjał.

Diabli wiedzą dlaczego. Więcej dowiem się po telefonie do serwisu w poniedziałek.

Auto chodzi jak pszczółka pozdrawiam Maciek.

 

Ciekawe jak długo B)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

A mnie już w 2 ASO (oczywiście nieoficjalnie) powiedzieli, że problemem nie jest silnik, ale właśnie dwumasa.

...co mogłoby mieć uzasadnienie:

http://www.forum.subaru.pl/index.php?/topic/20772-obk-25-my-i-kolozamachowe-jednomasowe/?p=2008554

Na poparcie tezy dodam, ze w tym samym czasie gdy moje auto stalo rozebrane w warsztacie zglosil sie gosc z identycznym problemem. Dodatkowo moj blok nadawal sie na smietnik, szukalismy uzywki i dwie tez byly krzywe, dopiero trzeci kolejny znaleziony mial proste loza walu.

A na swoja samoobrone dodam, ze w ASO w Krakowie na pytanie: "cwierka mi dwumas, czy to juz zas na wymiane?" Odpowiedziano mi ze nie mieli przypadku rozsypania sie tego elementu i jesli po zasunieciu szyb nie slychac w srodku to jezdzic i nie przejmowac sie na razie.

Jak to z dieslem dokladnie jest to nie wiem, ale na ten dwumas bym radzil uwazac.

Edytowane przez jimiasty
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

A jak cwierka dwumas?

 

ćwir ćwir ćwir  , a jak sie całkiem rozlatuje to jeszcze gdacze i parska  :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u mnie objawem dwumasy były takie jakby cichutkie mikrodetonacje (tak było słychać) - jakby w dziesiątym aucie przede mną strzelało z gaźnika.. w każdym razie bardzo cicho i mało spektakularnie..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

OBK z czerwca 2011 niestety nie wiedział że jest niezagrożony i wystawił korbę bokiem robiąc psikusa właścicielom.

Przy przebiegu 65.kkm. Przecież to niemożliwe i nie zdarza się w tych rocznikach  :mellow:

 

Jedyne pocieszenie, że naprawa obciążyła Subaru Deutschland bo wysypał się w Darmstadt ...

 

Info z maila:

 

Wczoraj po 23-ciej auto wróciło na lawecie do PL. Plus kilkanaście dokumentów z wymiany silnika.

Jako bonus wymieniono poduszki pod napędem i dyferencjał.

Diabli wiedzą dlaczego. Więcej dowiem się po telefonie do serwisu w poniedziałek.

Auto chodzi jak pszczółka pozdrawiam Maciek.

 

Ciekawe jak długo B)

 

 

 

Happy end ;) oczywiście dla dotychczasowych posiadaczy.

OBK opuścił wrocławszczyznę i ma już nowego, szczęśliwego właściciela.

 

Śląskie serwisy - zacierajcie ręce i szykujcie kasetki na gotówkę - zbliża się kolejny diesel  :biglol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam 

 

Nawiązując do tematu , dokładnie jakieś 3 tygodnie temu subaru legacy rok 2008 przebieg 157tys zakończył żywot swojego silnika. Pan Marek z MTS w którym serwisowałem Subaru ( od początku jako pierwszy właściciel ) zadzwonił do mnie i powiedział - Subaru Polska naprawi Panu auto na swój koszt ( poza pierdołami olej i jakieś tam bzdury ). Dziękuję Panu Markowi  i Subaru Polska bo jak wiadomo koszt naprawy jest astronomiczny. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam 

 

Nawiązując do tematu , dokładnie jakieś 3 tygodnie temu subaru legacy rok 2008 przebieg 157tys zakończył żywot swojego silnika. Pan Marek z MTS w którym serwisowałem Subaru ( od początku jako pierwszy właściciel ) zadzwonił do mnie i powiedział - Subaru Polska naprawi Panu auto na swój koszt ( poza pierdołami olej i jakieś tam bzdury ). Dziękuję Panu Markowi  i Subaru Polska bo jak wiadomo koszt naprawy jest astronomiczny. 

Ciekawe, kto dostanie więcej PW. Ty czy @Maras :question:;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Witam 

 

Nawiązując do tematu , dokładnie jakieś 3 tygodnie temu subaru legacy rok 2008 przebieg 157tys zakończył żywot swojego silnika. Pan Marek z MTS w którym serwisowałem Subaru ( od początku jako pierwszy właściciel ) zadzwonił do mnie i powiedział - Subaru Polska naprawi Panu auto na swój koszt ( poza pierdołami olej i jakieś tam bzdury ). Dziękuję Panu Markowi  i Subaru Polska bo jak wiadomo koszt naprawy jest astronomiczny. 

Ciekawe, kto dostanie więcej PW. Ty czy @Maras :question:;)

 

 

 

Takich przypadków jest więcej ale nie każdy ma odwagę o tym napisać. W każdym razie na pewnie nie jest to wymiana o tak sobie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

odsyłał ktoś już pękniety wał do badań laboratoryjnych na politechnice? zeby ustalić przyczynę pęknięcia

- zmęczenie materiału?

- mechaniczne oszkodzenie (wibracje wzdłóżne)?

- za słaby materiał użyty do produkcji?

- czy też wada konstrukcyjna wału (źle obliczone grubości scianek)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

odsyłał ktoś już pękniety wał do badań laboratoryjnych na politechnice? zeby ustalić przyczynę pęknięcia - zmęczenie materiału? - mechaniczne oszkodzenie (wibracje wzdłóżne)? - za słaby materiał użyty do produkcji? - czy też wada konstrukcyjna wału (źle obliczone grubości scianek)

Niestety ale wszystkie powyższe przyczyny to wina po stronie producenta i jestem pewien, że przyczynę zna producent ale jakoś się nią nie chwali (bo i nie ma czym).
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

odsyłał ktoś już pękniety wał do badań laboratoryjnych na politechnice? zeby ustalić przyczynę pęknięcia - zmęczenie materiału? - mechaniczne oszkodzenie (wibracje wzdłóżne)? - za słaby materiał użyty do produkcji? - czy też wada konstrukcyjna wału (źle obliczone grubości scianek)

Niestety ale wszystkie powyższe przyczyny to wina po stronie producenta i jestem pewien, że przyczynę zna producent ale jakoś się nią nie chwali (bo i nie ma czym).

 

tak sobie mysle nad tym waszym wałem i dochodze do wniosku ze musi on wpadac jakies wibracje ktore po przekroczeniu pewnej czestotliwości powoduja pękniecie,

moze blok traci sztywnosc po pewnym okresie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...