Skocz do zawartości

Wał w SBD, wymiana shortblock.


arfi

Rekomendowane odpowiedzi

 

 

Myślę, że za 2 lata również osiągnę ten przebieg :).

Ja też mam  nadzieję dobić takiego "wieku", z tym, że u mnie to będzie przebieg na 2 silnikach :)

BTW - na jakiej oliwie jeździsz i czy wymieniana normalnie co 15 kkm?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

czasy przebiegów po 0,5 mln km dawno się skończyły

Polemizował bym z tym stwierdzeniem.

Trzeba pamiętać że wiele (jeśli nie większość) sprowadzanych w celach handlowych samochodów ma przebiegi po kilkaset tysięcy kilometrów.

Potem handlarz przeprowadza lifting na 120-150 kkm i jeżdżą po kraju nabijając kolejne tysiące.

A że się zaczynają psuć to i opinie później są takie że 200kkm i silnik do kosza.

Oczywiście zależy też co rozumiemy przez pojęcie dawno.( tzn w którym roku się skończyły?)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

czasy przebiegów po 0,5 mln km dawno się skończyły

Polemizował bym z tym stwierdzeniem.

Trzeba pamiętać że wiele (jeśli nie większość) sprowadzanych w celach handlowych samochodów ma przebiegi po kilkaset tysięcy kilometrów.

Potem handlarz przeprowadza lifting na 120-150 kkm i jeżdżą po kraju nabijając kolejne tysiące.

A że się zaczynają psuć to i opinie później są takie że 200kkm i silnik do kosza.

Oczywiście zależy też co rozumiemy przez pojęcie dawno.( tzn w którym roku się skończyły?)

 

Starszej daty mechanicy mówią, że w latach 80 , na modelu 123 Merca :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciekawi mnie czy w rocznikach MY11 też się to tak sypie ?

Mam drugi silnik lecz według ASO założony ten już po modyfikacji.

Stan licznika 210 kkm ... po 100tce na każdy. :D

No to według niektórych teorii albo kleknie kolo 100 albo będzie jeździł. Sam jednak jestem ciekaw jakie są rokowania co do żywotności silników SBD po kolejnych modyfikacjach ?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Jak już temat odgrzany to spytam tu, żeby nie zakładać nowego.

 

Ile kosztuje remont padniętego Subaru Diesel z rocznika 2007-2009?

 

Pytam, bo na allegro pojawia się sporo subaru z uszkodzonym dieslem. Ostatnio zainteresował mnie forester SBD z 2008 lub 2009 za 22000 PLN, jeśli dobrze pamiętam. Z jakim kosztem remontu trzeba by się liczyć, żeby to naprawić? Czy koszt jest mniej więcej stały, czy zależy od tego jak duże uszkodzenia spowodował pęknięty wał?

 

Acha, no i czy po remoncie w ASO można liczyć na jakąś gwarancję, tak żeby przynajmniej te 100tkm zrobić bez stresu? ;)

 

Jeśli nie ASO, ktoś to inny też robi?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Silnik mozesz kupic za 8tys i przelozyc, tylko ze ciul wie w jakim stanie. Jezeli chcesz to robić na nowkach to 20tysi lekka reka trza liczyć. Robi to kilka osob ze 3 sa tu na forum ale polityka forum nie pozwala robic reklam nikomu po za aso.

Koszt staly nie jest, zazwyczaj to blok z walem ale czasami tez wychodza inne rzeczy, pęknięcia w glowicy, lejace wtryski czy turbinka na wykonczeniu. Zestaw sprzegls tez pasuje podminic przy takiej robocie.

Edytowane przez slavok
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Acha, no i czy po remoncie w ASO można liczyć na jakąś gwarancję, tak żeby przynajmniej te 100tkm zrobić bez stresu? ;)

 

2 lata gwarancji na części i robociznę.....w ASO oczywiście

 

 

 

eśli nie ASO, ktoś to inny też robi?

 

trzeba pytać o gwarancje....".tych innych".. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

maksymalny możliwy koszt remontu SBD po tej popularnej usterce)

 

najczęściej głowice sa ok. więc można przyjąć 20 tyś brutto..

 

ps.wyjęcie i rozebranie silnika to +- 1500 zł....dopiero wtedy można ocenić głowice/sprzęgło i inne...i podjąć decyzję czy naprawiać czy szukać innego silnika

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pozostaję na stanowisku, że można jednak bardziej optymalnie ulokować środki NBP. W subaru oczywiście :). Ale nie diesla, lub diesla w mega okazji, np. od użytkownika, któremu pękł wał, naprawił na gwarancji lub w ramach gestu handlowego i ma tego samochodu już serdecznie dość, bo np. miał z awarią dużo zachodu, 2 tygodnie bez auta, jakieś tam koszty i tak poniósł i pozbędzie się go z wielką ulgą za niewielką cenę. Takiego właściciela jak znajdę, to może zostałbym użytkownikiem SBD :D. Wiem, wiem - mało realne, ale to nie znaczy, że wykluczone ;).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@@Herostrates, dziękuję, ale po pierwsze pokochałem swojego forka i na forka będę chciał zmienić, do tego w grę wchodzi tylko czarny, biały lub srebrny (tu Żona ma dużo do powiedzenia), a po drugie - za mała okazja ;) - tu też Żona mocno do głosu dochodzi.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@@Herostrates, dziękuję, ale po pierwsze pokochałem swojego forka i na forka będę chciał zmienić, do tego w grę wchodzi tylko czarny, biały lub srebrny (tu Żona ma dużo do powiedzenia), a po drugie - za mała okazja ;) - tu też Żona mocno do głosu dochodzi.

http://otomoto.pl/subaru-forester-iii-nowy-short-block-C35282007.html

No ten jeszcze do środy wolny. W środę leci do nowego nabywcy a jak nie poleci to leci w rozliczeniu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...