Skocz do zawartości

Wał w SBD, wymiana shortblock.


arfi

Rekomendowane odpowiedzi

Mam poziom troszkę wyżej niż połączenie języka z częścią ciała której wychodzą nogi temu też lubię pytać i dyskutować w szerszym kontekście ;)

 

SIP podjęło się wymiany silnika w takim samochodzie to super, jestem pełen podziwu, jednak pytam w kontekście:

 

 potem gdzie indziej ale zgodnie z zaleceniami

 

wg. tej wypowiedzi (ostatni post)

 

http://www.forum.subaru.pl/index.php?/topic/17374-przeglad-w-okresie-gwarancyjnym-czy-koniecznie-w-aso/page-2

 

nie jest to możliwe, stąd też moje zadziwienie.

 

Tyle.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

wg dyrekcji nie ma takiej możliwości by serwisowac poza aso zgodnie ze sztuką...

Sens wypowiedzi Dyrekcji do której się odnosisz jest zupełnie inny. Chodziło w niej wyłącznie o to, że żaden warsztat spoza sieci nie spełnił jak dotąd wymaganego minimum (szkolenia, dokumentacja, oprzyrządowanie), aby można było uznać, że warsztat ten stosuje się do zaleceń producenta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety nie jestem na miejscu prezesa SIP ale jeżeli bym był to tak jak pisał przedmowca jeżeli warsztat miał by zaplecze oraz przeszkolonych przez SIP pracowników to pewnie nie było by przeszkód a ze w Polsce takich serwisów niezależnych nie ma to inna sprawa. W każdym razie nie to było powodem mojego zaskoczenia.

 

 

@ericsson T10s

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Serwisowanie w ASO nie jest remedium na problemy z SBD. Zdecydowana większość tych silników była serwisowana w ASO, co w żaden sposób przed awarią nie uchroniło. Stwierdzę wręcz, że pewne beskidzkie SPA ;) ma większą wiedzę i kompetencje w serwisowaniu Subaru niż niejedno ASO. Pytanie, kto lepiej wykona swoją pracę, słabe ASO czy beskidzkie SPA ? Ponadto wymóg przeglądów pogwarancyjnych w ASO odnośnie partycypacji w naprawie SBD jest tylko kwestią formalną nie merytoryczną. Dlaczego ? Dlatego, że to nie serwisowanie poza ASO jest przyczyną awarii SBD.

 

Czy może ktoś podać oznaczenia silników, które są zmodyfikowane ? Z tego co zostało ustalone, zagrożone awarią są silniki 2008 - czerwiec 2010. Czyli silnik z drugiego półrocza 2010 i późniejsze powinny posiadać już nowy kod.

Edytowane przez subleo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No tu akurat się nie zgodzę o ile może i łatwiej to nie wiem czy można zarobić więcej ;) Jakoś nie zauważyłem by właściciele serwisów wyspecjalizowanych w Subaru przymierali głodem ;)

 

Obiecane focie:

 

DSC_0270.JPG

 

DSC_0271.JPG

 

DSC_0269.JPG

 

DSC_0273.JPG

 

 

 

 

DSC_0272.JPG

 

w większym rozmiarze jak ktoś chce na tapetę ;)

 

https://picasaweb.google.com/lh/photo/dNwdSnBk86O4EGirVuu5Fr1biztn4sKGF1TewXN93Nk?feat=directlink

https://picasaweb.google.com/lh/photo/Yrx7WtAz2axMS22rU-hzYr1biztn4sKGF1TewXN93Nk?feat=directlink

https://picasaweb.google.com/lh/photo/NUwRAd2oWIjQcQr8gjzxnL1biztn4sKGF1TewXN93Nk?feat=directlink

https://picasaweb.google.com/lh/photo/rqEtpTRQuODf0jXNuRQvFb1biztn4sKGF1TewXN93Nk?feat=directlink

https://picasaweb.google.com/lh/photo/9EadZ4QScDaT4wNx-s92v71biztn4sKGF1TewXN93Nk?feat=directlink

Edytowane przez slavok
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...  zagrożone awarią są silniki 2008 - czerwiec 2010 ...

 

OBK z czerwca 2011 niestety nie wiedział że jest niezagrożony i wystawił korbę bokiem robiąc psikusa właścicielom.

Przy przebiegu 65.kkm. Przecież to niemożliwe i nie zdarza się w tych rocznikach  :mellow:

 

Jedyne pocieszenie, że naprawa obciążyła Subaru Deutschland bo wysypał się w Darmstadt  :biglol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A mógłby ktoś napisać dlaczego shrotblock 2.5 benz. kosztuje 8.5k PLN, a 2.0D kosztuje 22k PLN ?

Dużych różnic nie widzę, materiału w 2.0 mniej i nie sądzę, żeby skład użytego metalu był dużo droższy.

Produkcja jak rozumiem i tego i tego w tysiącach sztuk.

To dlaczego 3 krotna różnica w cenie ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ano właśnie dlaczego? 

 

Dostawcy OE części zobowiązują się do stopniowego obniżania ceny wraz upływem czasu. Jest to rozsądne bo wiadomo, że po pewnym czasie trzeba będzie konkurować z tzw. podróbkami na rynku itd.

Może dyszel jest jeszcze w początkowym okresie albo zwyczajnie FHI chce odbić sobie koszty rozwoju (bo produkcja SBD jest relatywnie niewielka, nawet porównując do 2.5T).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A mnie już w 2 ASO (oczywiście nieoficjalnie) powiedzieli, że problemem nie jest silnik, ale właśnie dwumasa.

Problemem nie jest silnik i nie jest dwumasa bo:

 

 

dwumasa nie występuje tylko w samochodach subaru

Wały pękają nie tylko w dieslach Subaru. U innych producentów też się to zdarza...

 

 

Problemem jest cena shortblocku. A konkretnie wysokość marży. A jeszcze bardziej konkretnie to brak motywacji do jej obniżenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...