Skocz do zawartości

Wał w SBD, wymiana shortblock.


arfi

Rekomendowane odpowiedzi

a 2.0D? 150km gdze inni mają ponad 170 i 350 gdze inni maja ponad 400

ani bez awaryjne ani fajne.

Czyli dla Ciebie silnik to moc i moment. I kropka.

A dla mnie silnik to przede wszystkim charakterystyka. Jeżdżę czasami dyszlem 185KM i 400Nm, masa samochodu identyczna co legaca. I szlag mnie trafia, jak przy 3000RPM silnik mówi 'spadaj!'. Mógłby mieć jeszcze drugie tyle mocy na kołach i też bym tego nie wykorzystał przez beznadziejną charakterystykę.

 

Pozdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zdradzisz jakie to auto ? :)

Proszę bardzo: volvo S60 2.4 D5

 

Pozdr.

 

Zgadzam sie w całej rozciągłości ! , parametry na papierze ok , w użytkowaniu codziennym , dramat :( . Silnik ma moim zdaniem max 1500 obr. Użytecznych , reszta to wolne rozpędzanie , albo zylowanie bez efektu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bez przesady.. jest coraz więcej fajnych dróg.. ale to nie ten temat - cały czas przewija się jedna myśl - ile tych silników padło tak naprawdę, bo może to wcale procentowo nie odbiega od konkurencji? brak informacji powoduje narastanie 'złej' atmosfery wokół tematu..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Piszemy tu o koniach mechanicznych niutonometrach a prawda jest taka ze w codziennym użytkowaniu tego wszystkiego nie ma gdzie wykorzystać. Takie są nasze drogi .

 

No właśnie takie są nasze drogi, że moment jest jednym z najważniejszych parametrów. Jak jedziesz po autostradzie i chcesz przyspieszyć ze 120 do 140 to czy będziesz to robił 20 s. czy pół minuty, to nie ma takiego znaczenia. Jak wyprzedasz wywrotkę jadącą z piachem na budowę drogi, która kiedyś tu będzie (a miała byc na Euro) na jednopasmowej drodze, jadąc nad morze zapakowanym po dach samochodem z całą rodziną, to czas wyprzedzania ma znaczenie - dam radę, czy nie dam rady... Jak nie dam to nie wyprzedzę i będę się wlókł (chyba, że ktoś jest taki kamikadze, że i tak próbuje, wtedy to kwestia przeżyję, czy nie przeżyję - :o )...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

brak informacji powoduje narastanie 'złej' atmosfery wokół tematu..

 

100 % racji - brak jakiejkolwiek akcji informacyjnej ze strony producenta i SIP. Padł testowany w gazetach moto egzemplarz, przybywa padnietych SBD na forach nie tylko w Polsce, i zrobiło sie głośno o padających SBD, a producent i importer uparcie milczą. Jedyna infomacja to potencjalna partycypacja w kosztach naprawy pogwarancyjnej, co może sugerować że jednak jakas wada była ale nie można jednoznacznie wykluczyć, że SIP jest tak wspaniałomyślny, że wspiera swoich pechowych klientów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

100 % racji - brak jakiejkolwiek akcji informacyjnej ze strony producenta i SIP. Padł testowany w gazetach moto egzemplarz, przybywa padnietych SBD na forach nie tylko w Polsce, i zrobiło sie głośno o padających SBD, a producent i importer uparcie milczą. Jedyna infomacja to potencjalna partycypacja w kosztach naprawy pogwarancyjnej, co może sugerować że jednak jakas wada była ale nie można jednoznacznie wykluczyć, że SIP jest tak wspaniałomyślny, że wspiera swoich pechowych klientów.

 

A skąd SIP ma to wiedzieć? Jedyne co mogą wiedzieć to to, ile padło silników na gwarancji. ( a na gwarancji padło pewnie może z 1-2% silników) Później tylko jakiś mały odsetek jest naprawianych w ASO. Większość jest albo sprzedawanych, albo robionych poza ASO, albo wstawiane są silniki z np. powypadkowych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

( a na gwarancji padło pewnie może z 1-2% silników)

 

no wlaśnie "pewnie może" - nie chcę "pewnie może" z drugiego źródła, gdzieś zasłyszane itp.

 

chciałbym informacji ze strony SIP lub FHI np takiej, że nie ma żadnej wady konstrukcyjnej czy materiałowej, wszystko jest z silnikami OK, a przypadki pękniętych wałów są tak sporadyczne, że statystycznie można je pominąć, jest ich tak niewiele, że przy spełnieniu określanych warunków bierzemy to niskie ryzyko na siebie i wymieniami gratis short blocki :)

 

albo taka

 

wada jest, wymieniamy short blocki przy spełnieniu określonych warunków np takich lub podobnych jak ktoś wcześniej podawał że zrobiła toyota

 

albo chociaż taka

 

wada jest ale po gwarancji to Twój problem, bo przepisy nas do niczego nie obligują i radź sobie sam.

 

Jeżeli wada była i ją usunięto to byłaby też informacja dla potencjalnych nabywców nowych SBD a jak jej nie było to znaczy, że jej nie usunieto czyli wały będą tak samo często/rzadko pękać w nowych egzemplarzach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bez przesady.. jest coraz więcej fajnych dróg.. ale to nie ten temat - cały czas przewija się jedna myśl - ile tych silników padło tak naprawdę, bo może to wcale procentowo nie odbiega od konkurencji? brak informacji powoduje narastanie 'złej' atmosfery wokół tematu..

 

Pytanie retoryczne: który producent podaje dane dotyczące awaryjności swoich pojazdów, wadliwych silników itd.? I dlaczego FHI miałoby być wyjątkiem? Nie twierdzę że to dobrze, ale bądźmy realistami...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

który producent podaje dane dotyczące awaryjności swoich pojazdów

 

Czytałem w "prasie motoryzacyjnej" informacje od importera Skody ile silników 1.4 TSI było naprawianych na gwarancji. Awarii było bardzo mało (w Skodach jest trwalsza wersja 122KM). Słowem jak się nie ma czym chwalić to danych brak... Rozmawiałem ostatnio z mechanikiem w ASO. Mówię że jednak momentu w tym moim 2.0 N/A brakuje - może trzeba było jednak nowszego BD kupić, bo już pewnie poprawili. Powiedział, że nic w tym silniku nie zmieniono...

Edytowane przez Urbi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

który producent podaje dane dotyczące awaryjności swoich pojazdów

 

Czytałem w "prasie motoryzacyjnej" informacje od importera Skody ile silników 1.4 TSI było naprawianych na gwarancji. Awarii było bardzo mało (w Skodach jest trwalsza wersja 122KM). Słowem jak się nie ma czym chwalić to danych brak... Rozmawiałem ostatnio z mechanikiem w ASO. Mówię że jednak momentu w tym moim 2.0 N/A brakuje - może trzeba było jednak nowszego BD kupić, bo już pewnie poprawili. Powiedział, że nic w tym silniku nie zmieniono...

Pytanie czy mechanik ASO ma na ten temat wystarczającą wiedzę?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytanie czy mechanik ASO ma na ten temat wystarczającą wiedzę?

Nie ma co wszczynać tej dyskusji - niedoinformowani zwolennicy teorii spiskowych są wszędzie.

 

Zaraz ktoś napisze, że we wszystkich padniętych SBD znaleziono podobno trociny z brzozy... :mrgreen:

 

Pozdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak poprawili to chyba jednak słabo, My10 padnięty silnik, ciekawe czy wał, pewnie się nie dowiemy bo ktoś już uciął dyskusje zamykając temat...

http://www.forum.sub...-do-forka-2010/

Ciekawe czy to 2010 z silnikami jeszzcze z 2009?

Edytowane przez slavok
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytanie czy mechanik ASO ma na ten temat wystarczającą wiedzę?

 

Pewnie ma wiedze tylko ze "swojego podwórka" = jakie MY stoją na parkingu przed ASO czekając na naprawę.

Niestety poszczególne ASO bardzo różnią się poziomem wiedzy mechaników, więc różnie może być.... ;)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak poprawili to chyba jednak słabo, My10 padnięty silnik, ciekawe czy wał, pewnie się nie dowiemy bo ktoś już uciął dyskusje zamykając temat...

http://www.forum.sub...-do-forka-2010/

Ciekawe czy to 2010 z silnikami jeszzcze z 2009?

MY 10 posiadające z tyłu spoiler mają silniki z przed modyfikacji ... tak słyszałem . Ja mam spoiler i mam wymieniony silnik po wymianie dwumasy i sprzęgła.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...