Jumpman Opublikowano 11 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 11 Października 2015 Pewnie kręcony Zacny wynik. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ketivv Opublikowano 11 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 11 Października 2015 ładna cyfra Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
elmo Opublikowano 11 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 11 Października 2015 Nikt nie zadał podstawowego pytania - na którym silniku ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ketivv Opublikowano 11 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 11 Października 2015 cały czas "ten pierwszy" o ile się orientuje Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
stach1111 Opublikowano 11 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 11 Października 2015 Nikt nie zadał podstawowego pytania - na którym silniku ? To nie 2,5T Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
elmo Opublikowano 11 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 11 Października 2015 Nikt nie zadał podstawowego pytania - na którym silniku ? To nie 2,5T Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
subaru_viper Opublikowano 12 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 12 Października 2015 cały czas "ten pierwszy" o ile się orientujeWszystko pierwsze.... Dzisiaj juz 301 500... ..a jutro trasa na kolejne 800 km.... 4 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
WPI Opublikowano 14 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 14 Października 2015 cały czas "ten pierwszy" o ile się orientujeWszystko pierwsze....Dzisiaj juz 301 500... ..a jutro trasa na kolejne 800 km.... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grinpis Opublikowano 25 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 25 Października 2015 Takie pytanie: czy przy w pełni rozgrzanym SBD, może wydobywać się w rytm pracy silnika biały dymek spod bagnetu oleju? Bagnet nie podskakuje, olejem nie bryzga, korek oleju czysty, silnik nowy (short-block) po wymianie z przebiegiem kilkanaście tysięcy km. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cybel Opublikowano 25 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 25 Października 2015 czy przy w pełni rozgrzanym SBD, może wydobywać się w rytm pracy silnika biały dymek spod bagnetu oleju? Nigdy czegoś takiego nie zaobserwowałem.Ze sprawnego i w dobrym stanie silnika raczej nie "wydobywają" się żadne dymki,tym bardziej spod bagnetu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grinpis Opublikowano 25 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 25 Października 2015 (edytowane) A jaki może być tego powód? Dodam, że w moim dieslu (toyota) w sumie wygląda to podobnie jak w opisywanym SBD, a przebieg mam ok 300kkm i nic niepokojącego się nie dzieje. Może to kwestia obecnych temperatur? Z pyska też mi para leciała :-) Jakby ktoś z użytkowników boxera zechciał sprawdzić to byłbym wdzięczny. Edytowane 25 Października 2015 przez grinpis Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam12 Opublikowano 26 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 26 Października 2015 Jakby ktoś z użytkowników boxera zechciał sprawdzić to byłbym wdzięczny. nie ma co sprawdzać. "Bagnet" nie może mieć nieszczelności...... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
martrix Opublikowano 26 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 26 Października 2015 Zawsze byłem bezpośredni, więc napiszę co sądze bez owijania w bawełnę: jak dla mnie ta gwarancja to po to by tylko zamydlić oczy kupującym, aby przyciągnąc kolejnych naiwnych. A silnik diesla w subaru to jedna wielka pomyłka. Tak uważam. Wiekszość użytkowników prywatnych nie przejedzie 200 tyś przez 10 lat więc o kant d... ta gwarancja. A gdybym miał włożyć 19 tyś w padło które się rozleciało - to okleiłbym go reklamą, co się zepsuło, ile miał przejechane i wystawił pod pałacem kultury, a za te 19 tyś zł opłacał abonament za miejscówkę w tamtym miejscu na jak długo wystarczy. Ja napiszę też bezpośrednio, bo tylko tak lubię . Daroot, z tego co czytam jeździsz Foresterem S-Turbo (zacne auto). Piszesz o Subaru Diesel, jako wieloletni użytkownik? Czy tylko powtarzasz zasłyszane opinie? Jak to: "...jedna baba drugiej babie na rynku powiedziała co słyszała od trzeciej baby..." Piszesz, co byś zrobił gdybyś miał SBD i co byś zrobił, gdyby się popsuło... Doradzam kupić taki samochód, pojeździć nim, jak ja 4 lata bezawaryjnie i wtedy ferować wyroki o SBD... ja wiem, pewnie "zepsuje" mi się w przeciągu kilku miesięcy, więc nie mam się co cieszyć . Mój dealer subaru , twierdzi, że większość padniętych SBD dotyczyło pałowania na zimno i zaniedbań serwisowych, plus jazda w stylu: zmieniam bieg na wyższy przy 1500rpm.. To jednak nie pomaga żadnemu z obecnie produkowanych diesli, nie tylko SBD... Sam jako użytkownik jestem zaprzeczenie takiego traktowania "dupowozu" . Osobiście powstrzymałbym się od opinii typu: znajomemu kolegi sąsiada padło, to napiszę ku przestrodze innych . Pozdrawiam Marek Slavok, to jest klasyka gatunku. Miałem to samo, zaczęło się przy podobnym przebiegu. W serwisie zrobili - cytuję: "wykonano kalibrację EGR, pompy wtryskowej, wtryskiwaczy, sterowania turbiny". Z tego co wiem, procedurę kalibracji przeprowadza się na zimnym silniku. Pomogło. Po jakimś czasie pojawiło się znowu. Idąc za sugestią jednego z forumowiczów odpiąłem klemę od akumulatora i zjawisko zniknęło. Ewidentnie błąd łapie któryś z elementów osprzętu silnika. Mam podobnie . Spawalniczy, w sensie, że odpiąłeś i zapiąłeś powtórnie ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
spawalniczy Opublikowano 26 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 26 Października 2015 Nie. Odpiąłem i już nie zapinałem. Dlatego problem zniknął Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
slavok Opublikowano 26 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 26 Października 2015 Takie pytanie: czy przy w pełni rozgrzanym SBD, może wydobywać się w rytm pracy silnika biały dymek spod bagnetu oleju? Bagnet nie podskakuje, olejem nie bryzga, korek oleju czysty, silnik nowy (short-block) po wymianie z przebiegiem kilkanaście tysięcy km.Nie popadajcie w paranoję, to normalne ze rozgrzany olej wydziela jak to nazwales "dym". Zagrzej olej na patelni, tez będzie dymil. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam12 Opublikowano 26 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 26 Października 2015 w tym przypadku bardziej chodziło i dym wydobywający się otworu bagnetu bez jego wyciągania. Tak przynajmniej zrozumiałem z opisu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
slavok Opublikowano 26 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 26 Października 2015 To raczej niemożliwe, tam jest oring, wybilo by bagnet. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grinpis Opublikowano 26 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 26 Października 2015 (edytowane) Chodziło mi o dym przy wyjętym bagnecie. To nie tyle, że kopci jak z parowozu ale jednak jest wyraźnie widoczny. A sam bagnet po wyjęciu i włożeniu "na luźno" nie podskakuje więc jakiegoś większego ciśnienia w skrzyni korbowej nie ma. Nie dumałbym specjalnie nad tym, gdyby nie to, że silnik ma z 10tyś przelotu od wymiany i wolalłbym wiedzieć, czy nie będzie powtórki z rozrywki. Edytowane 26 Października 2015 przez grinpis Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
M4R Opublikowano 29 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 29 Października 2015 Witam, Jestem nowym użytkownikiem Subaru Forester Diesel z 2009r. po wymianie shortblocka w maju 2015. Oczywiście przed zakupem naczytałem się forum I do samego końca rączka mi drżała podpisując umowę. Auto przez 6 lat było serwisowane w ASO w Łodzi gdzie dokonano wymiany silnika/sprzęgła etc. (sprzegło przt 130tys, shortblock przy 145tys) samochód ma obecnie 150 tysięcy. Jeździ się bardzo fajnie I wygodnie (pewnie docenie bardziej w zimie). Czytając troche fora internetowe natrafiłem na opinię iż obecne silniki Subaru np. takie jak mój, produkcja 2015 są wolne od tej wady fabrycznej I wały nie pękają. Jako, że nie da się wsiadać do tego samochodu I myśleć czy się rozleci postanowiłem zapytać otwartym tekstem na forum. Czy ktoś tu obecny orientuje się czy po wymianie shortblocka istnieje mozliwość jego ponownego "zepsucia" (oczywiście zdaje sobie sprawę, że to tylko tam na górze wiedzą ale może są gdzieś jakies dane?)? - chodzi mi o tą samą wade. Może ktoś wymieniał shortblock i on znowu padł - jest jakaś reguła? Póki co cieszę się jazdą ale myslenie o problemach związanych z tym silnikiem mocno mnie męczą Ps. Dodam jeszcze, że podczas wymiany shortblocka został wgrany nowy soft zmniejszający moment obrotowy. Pozdrawiam, M4R Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sjak Opublikowano 29 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 29 Października 2015 Są pojedyncze, ale naprawdę pojedyncze przypadki, że ktoś "zaliczył dubla". Generalnie temat ewidentnie ucicha, jak coś się psuje to 2008-2009, względnie I połowa 2010. ZTCW nie ma żadnego przypadku awarii po 2012. Jeździć i cieszyć się samochodem. To naprawdę fajny napęd Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Karas Opublikowano 29 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 29 Października 2015 Generalnie temat ewidentnie ucicha, jak coś się psuje to 2008-2009, względnie I połowa 2010 czy aby napewno ? https://www.facebook.com/carsportpl/posts/691307340960680 1 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Brylu2 Opublikowano 14 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 14 Listopada 2015 Impreza MY09 130 tysięcy i git.Grunt to myśleć pozytywnie.Też chorowałem na chorobę SBD która zabierała całą radość z tego świetnego auta.Teraz nie martwię się na zapas i Ciesze się jazda Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wielki Szu Opublikowano 15 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 15 Listopada 2015 czy aby napewno ? https://www.facebook...691307340960680 Odosobniony przypadek 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
M4R Opublikowano 16 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 16 Grudnia 2015 Myślałem, że troche więcej osób nadpisze moje zapytanie hehe Czy to oznacza, że silniki nowej generacji (nowy shortblock) są wolne od wady, która w nich występowała? Pozdrawiam 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jumpman Opublikowano 17 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 17 Grudnia 2015 A to czasem wał korbowy nie jest wadliwy ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się