Skocz do zawartości

Awaryjność Boxer Diesel


GeFo555

Rekomendowane odpowiedzi

Jeśli nie jeździł nim barbarzyńca to przy takim przebiegu nie powinno być problemów.

 

Kupić, wyczyścić silnik, przeserwisować porządnie i... ogień na tłoki :thumbup:

Auto po tesciach.

 

Co to znaczy wyczyscic silnik?

Z nagaru?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak.

Ogólnie polecam regularne stosowanie płukanek, najlepiej co ok. 3 wymiany oleju. Do tego środki smarująco - czyszczące do paliwa.

 

No i (co równie ważne) nieemerycką jazdę!

Jakich plukanek i jakie srodki do paliwa ?

Skydd?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
  • 3 tygodnie później...

 

Nie ja używam Millersa do wtrysków płukankę nie robię nie oszczędzam na paliwie

 

 

Tapatalk

To znaczy jak tankuje na Shellu to jest ok?

Ja tankuje na Statoilu ,ale czy to ma znaczenie niewiem

W instrukcji stoi ze norma paliwa Statoil jest dobra ale to pewnie zmowa koncernów

Nie tankuje na Orlenie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Paliwo w Polsce i tak wszedzie pochodzi z Lotosu lub Orlenu, więc nie ma znaczenia, czy się tankuje na Lotosie czy Statoilu albo na BP czy Orlenie.

No chyba, ze ktoś ma wewnętrzne przekonanie, że paliwo z Lotosu jest lepsze niż z Orlenu lub odwrotnie, to wtedy można sobie wybierać:

http://nafta.wnp.pl/kto-dostarcza-paliwa-na-zagraniczne-sieci-stacji,242960_1_0_0.html

 

Ważne chyba by unikać bezmarkowych lub supermarketowych stacji, bo tam wg badań najczęściej paliwo odbiega od norm.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Outback 2009 rok (jeszcze w starej budzie) - silnik wytrzymał 187kkm. Wtedy zaczął głośniej chodzić i do tego pojawiły się metaliczne dźwięki dobiegające z silnika. Co warte zauważenia, silnik od nowości nie wymagał żadnych dolewek oleju między przeglądami. Auto trafiło do serwisu, diagnoza: panewki, po rozebraniu silnika okazało się że cały shortblock do wymiany (mikropęknięcia w bloku). Jedna z panewek głównych wyglądała tak:

post-25020-0-21546600-1469197346_thumb.jpg

Widać erozję i odwarstwienie wierzchniej warstwy, pozostałe też były w ten sposób zużyte ale nie aż tak dramatycznie.

Na szczęście samochód był od początku do końca serwisowany w ASO, toteż SIP zgodził się dostarczyć nowy wzmocniony shortblock (wyprodukowany w tym roku) plus rzeczy takie jak uszczelki itp. nieodpłatnie i musiałem jedynie ponieść koszty robocizny, w tym czyszczenie i planowanie głowic (no nie powiem, trochę kosztowała ta robocizna). Tym samym Outback dostał kolejne życie i zostanie z nami jeszcze parę ładnych lat :)

Przy okazji wymieniono DKZ (to pierwsza jego wymiana od nowości), świece żarowe i przewody od chłodzenia, które skorodowały.

Nowy silnik zrobił już swój pierwszy 1000 km (oczywiście przestrzegamy zasad docierania) i trzeba przyznać, że jeździ się przyjemniej niż wcześniej, jest dużo ciszej niż przed naprawą :)

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...