Skocz do zawartości

Awaryjność Boxer Diesel


GeFo555

Rekomendowane odpowiedzi

Bez oficjalnego stanowiska w sprawie pękania wałów w dieslu Subaru nie pozostaje nic innego jak tylko gdybanie co i kiedy poprawiono. Jako osoba kiedyś zainteresowana zakupem Outbacka bądź Legacy z takim silnikiem przez ponad rok czasu śledziłem rynek przeglądając portale ogłoszeniowe. Na tej podstawie stwierdziłem, ze zakup auta wyprodukowanego do 2010 roku to ryzyko- wyraźna większość uszkodzonych diesli pochodziła właśnie z tego okresu produkcji. Niestety, powyżej 2010 roku również napotykałem na samochody z nowym shortblockiem, było ich wyraźnie mniej. Jednak czy jest to spowodowane ew. zmianami czy jeszcze stosunkowo niskimi przebiegami, nie wiadomo. Kilka mies. temu na jednym z portali ogłoszeniowych był oferowany Legacy MY12 z nowym shortblockiem przy ok. 120 tys. km. Sam silnik fasynował mne (fascynuje nadal) z uwagi na swoje niepowtarzalne brzmienie, minimalne wibracje czy osiągi. Ze względu na to, że nie stać mnie na nowego Outbacka, praktycznie brak ofert używanych benzyniaków z polskiej sieci dealerskiej  oraz fakt, że mam "słabe nerwy", kupiłem sobie....... benzynowego Avensisa. Widocznie AWD nie jest mi niezbędne.... Może innym razem :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wygral rozsadek ;) to i tsk dobrze ze nie skode.

Nic z VAGA bo mam alergię na TSI ;)

 

 

kupiłem sobie....... benzynowego Avensisa.

 

współczujemy :mellow:

 

Niepotrzebnie :) Przesiadłem się z Astry III 1.4, więc poprawa jest wyraźna. Natomiast gdybym przesiadał się z jakiegokolwiek Subaru, to by bolało. Ale myślę, że nie jest to mój ostatni samochód w życiu, młody jestem :D

Edytowane przez kornik1981
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

(...) przez ponad rok czasu śledziłem rynek przeglądając portale ogłoszeniowe (...) praktycznie brak ofert używanych benzyniaków z polskiej sieci dealerskiej (...)

Przeszedłem dokładnie tę samą ścieżkę zdrowia i w moim przypadku znalazłem benzyniaka z SIP. Normalnie happy end :D

O nieuleczalnym SBD, czytuję już tylko dla rozrywki :biglol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

(...) przez ponad rok czasu śledziłem rynek przeglądając portale ogłoszeniowe (...) praktycznie brak ofert używanych benzyniaków z polskiej sieci dealerskiej (...)

Przeszedłem dokładnie tę samą ścieżkę zdrowia i w moim przypadku znalazłem benzyniaka z SIP. Normalnie happy end :D

O nieuleczalnym SBD, czytuję już tylko dla rozrywki :biglol:

 

jezeli nie STI to ... wspolczuje :biglol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

(...) przez ponad rok czasu śledziłem rynek przeglądając portale ogłoszeniowe (...) praktycznie brak ofert używanych benzyniaków z polskiej sieci dealerskiej (...)

Przeszedłem dokładnie tę samą ścieżkę zdrowia i w moim przypadku znalazłem benzyniaka z SIP. Normalnie happy end :D

O nieuleczalnym SBD, czytuję już tylko dla rozrywki :biglol:

 

jezeli nie STI to ... wspolczuje :biglol:

 

Wiem na co mnie stać a na co nie :OO:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

(...) przez ponad rok czasu śledziłem rynek przeglądając portale ogłoszeniowe (...) praktycznie brak ofert używanych benzyniaków z polskiej sieci dealerskiej (...)

Przeszedłem dokładnie tę samą ścieżkę zdrowia i w moim przypadku znalazłem benzyniaka z SIP. Normalnie happy end :D

O nieuleczalnym SBD, czytuję już tylko dla rozrywki :biglol:

 

Gratuluję, rzeczywiście miałeś fart ;) Z ciekawostek, trafił się nawet H6 MY11 z SIP, był w Rzeszowie, na stronie wisiał....1 dzień. Nawet zadzwonić nie zdążyłem...Niestety moja Astra wymagała już zdecydowanie za dużo troski, nie mogłem zwlekać dalej z zakupem.

 

 

współczujemy :mellow:

 

 

 

jezeli nie STI to ... wspolczuje :biglol:

 

Wątek kondolencyjny się zrobił :D

 

 

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witaj, jestem po "przygodzie" z silnikiem diesela. Kupiłem w tym roku w styczniu Forestera z połowy 2010, Miał przejechane 178tys. Po dwóch tygodniach oddałem do serwisu na przegląd po 180tys. Odebrałem z serwisu i następnego dnia silnik padł. Dwa miesiące w serwisie i 19tys na koncie mniej, ale w tym wymiana wtrysków i dwumasy. Teraz jeździ ok choć nie cudowanie bo szarpie go w przedziale 2100-3000 obrotów. 

Powodzenia w wyborze subaru choć ja już nie podchodzę z dużym entuzjazmem do tej marki w dieselu....

Rzeczywiście, współczuję :rolleyes:

Edytowane przez WPI
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

W ubiegłą niedzielę rozmawiałem z przypadkowo poznanym posiadaczem białego OBK IV (nieforumowy), który przy 107kkm zaliczył wymianę SBD (poszedł wał), a przy 90kkm wymianę skrzyni (poległ 3 i 4 bieg). Zwierzył mi się, że to doświadczenie przekonało go do powrotu do poprzedniej marki. Takie spotkania są pouczające, szkoda tylko, że mają tak negatywny wydźwięk :wacko:

Edytowane przez WPI
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

a przy 90kkm wymianę sprzęgła (poległ 3 i 4 bieg).

I wymiana sprzęgła uzdrowiła padnięte biegi w skrzyni?

Edyta oczywiście. Przepraszam za błąd.

 

W ubiegłą niedzielę rozmawiałem z przypadkowo poznanym posiadaczem białego OBK V (nieforumowy), który przy 107kkm

 

Musi dużo jeździć, zwłaszcza, że OBK V jest dostępny od 2 m-cy ;)

 

Też racja ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jeszcze ciekawe, z jakiego okresu. Bo IV w początkowym cyklu produkcyjnym miały te same silniki co III, potem (sądząc po nr katalogowych części)  nastąpiła pierwsza zmiana (od MY11), a jakiś czas później kolejna, (chyba MY12, ale nic sobie obciąć za to nie dam) gdzie dodatkowo doszły inne nr wtryskiwaczy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

od III kwartalu 2010 byla juz pancerna wersja do zmiany w MY15

 

 

Haubi a skąd ty masz takie news'y?  :)

 

 

bo wg. Niemieckiego Forium od tego czasu nie zmienily sie nummery czesci zamiennych. shortblocku i walu.

Od MY 15 jest przeciez calkiem nowy block. Zmiany konstrukcyjne sa znaczace i wymagajaca najpierw weryfikacji.

 

od III kwartalu 2010 byla juz pancerna wersja do zmiany w MY15

Tiaa, pancerna wersja...

 

No malo sie slyszy o awariach od MY11. Tak samo wytrzymala jak benzyna a moze i bardziej :P

Edytowane przez haubi65
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

kupiłem sobie....... benzynowego Avensisa.

 

Długa opowieść i ze smutnym finałem niestety :blink:

 

Ja mam Avensisa służbowego - w życiu tak nijakim autem nie jeździłem Jest tak zwyczajny i nudny, że aż boli głowa (i nie chce się zepsuć). 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

bo wg. Niemieckiego Forium od tego czasu nie zmienily sie nummery czesci zamiennych. shortblocku i walu.

 

tak myślałem. Sam wiesz, że to o niczym nie świadczy. SBD cały czas przechodził większe lub mniejsze zmiany. Tak jest u każdego z producentów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...