kornik1981 Opublikowano 16 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 16 Czerwca 2015 Bez oficjalnego stanowiska w sprawie pękania wałów w dieslu Subaru nie pozostaje nic innego jak tylko gdybanie co i kiedy poprawiono. Jako osoba kiedyś zainteresowana zakupem Outbacka bądź Legacy z takim silnikiem przez ponad rok czasu śledziłem rynek przeglądając portale ogłoszeniowe. Na tej podstawie stwierdziłem, ze zakup auta wyprodukowanego do 2010 roku to ryzyko- wyraźna większość uszkodzonych diesli pochodziła właśnie z tego okresu produkcji. Niestety, powyżej 2010 roku również napotykałem na samochody z nowym shortblockiem, było ich wyraźnie mniej. Jednak czy jest to spowodowane ew. zmianami czy jeszcze stosunkowo niskimi przebiegami, nie wiadomo. Kilka mies. temu na jednym z portali ogłoszeniowych był oferowany Legacy MY12 z nowym shortblockiem przy ok. 120 tys. km. Sam silnik fasynował mne (fascynuje nadal) z uwagi na swoje niepowtarzalne brzmienie, minimalne wibracje czy osiągi. Ze względu na to, że nie stać mnie na nowego Outbacka, praktycznie brak ofert używanych benzyniaków z polskiej sieci dealerskiej oraz fakt, że mam "słabe nerwy", kupiłem sobie....... benzynowego Avensisa. Widocznie AWD nie jest mi niezbędne.... Może innym razem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
FOR CVT Opublikowano 16 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 16 Czerwca 2015 kupiłem sobie....... benzynowego Avensisa. Długa opowieść i ze smutnym finałem niestety Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
slavok Opublikowano 16 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 16 Czerwca 2015 Wygral rozsadek to i tsk dobrze ze nie skode. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sjak Opublikowano 16 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 16 Czerwca 2015 kupiłem sobie....... benzynowego Avensisa. współczujemy 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kornik1981 Opublikowano 16 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 16 Czerwca 2015 (edytowane) Wygral rozsadek to i tsk dobrze ze nie skode. Nic z VAGA bo mam alergię na TSI kupiłem sobie....... benzynowego Avensisa. współczujemy Niepotrzebnie Przesiadłem się z Astry III 1.4, więc poprawa jest wyraźna. Natomiast gdybym przesiadał się z jakiegokolwiek Subaru, to by bolało. Ale myślę, że nie jest to mój ostatni samochód w życiu, młody jestem Edytowane 16 Czerwca 2015 przez kornik1981 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
WPI Opublikowano 16 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 16 Czerwca 2015 (...) przez ponad rok czasu śledziłem rynek przeglądając portale ogłoszeniowe (...) praktycznie brak ofert używanych benzyniaków z polskiej sieci dealerskiej (...) Przeszedłem dokładnie tę samą ścieżkę zdrowia i w moim przypadku znalazłem benzyniaka z SIP. Normalnie happy end O nieuleczalnym SBD, czytuję już tylko dla rozrywki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
haubi65 Opublikowano 16 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 16 Czerwca 2015 (...) przez ponad rok czasu śledziłem rynek przeglądając portale ogłoszeniowe (...) praktycznie brak ofert używanych benzyniaków z polskiej sieci dealerskiej (...) Przeszedłem dokładnie tę samą ścieżkę zdrowia i w moim przypadku znalazłem benzyniaka z SIP. Normalnie happy end O nieuleczalnym SBD, czytuję już tylko dla rozrywki jezeli nie STI to ... wspolczuje Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
WPI Opublikowano 16 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 16 Czerwca 2015 (...) przez ponad rok czasu śledziłem rynek przeglądając portale ogłoszeniowe (...) praktycznie brak ofert używanych benzyniaków z polskiej sieci dealerskiej (...) Przeszedłem dokładnie tę samą ścieżkę zdrowia i w moim przypadku znalazłem benzyniaka z SIP. Normalnie happy end O nieuleczalnym SBD, czytuję już tylko dla rozrywki jezeli nie STI to ... wspolczuje Wiem na co mnie stać a na co nie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kornik1981 Opublikowano 16 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 16 Czerwca 2015 (...) przez ponad rok czasu śledziłem rynek przeglądając portale ogłoszeniowe (...) praktycznie brak ofert używanych benzyniaków z polskiej sieci dealerskiej (...) Przeszedłem dokładnie tę samą ścieżkę zdrowia i w moim przypadku znalazłem benzyniaka z SIP. Normalnie happy end O nieuleczalnym SBD, czytuję już tylko dla rozrywki Gratuluję, rzeczywiście miałeś fart Z ciekawostek, trafił się nawet H6 MY11 z SIP, był w Rzeszowie, na stronie wisiał....1 dzień. Nawet zadzwonić nie zdążyłem...Niestety moja Astra wymagała już zdecydowanie za dużo troski, nie mogłem zwlekać dalej z zakupem. współczujemy jezeli nie STI to ... wspolczuje Wątek kondolencyjny się zrobił Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
WPI Opublikowano 16 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 16 Czerwca 2015 (edytowane) Witaj, jestem po "przygodzie" z silnikiem diesela. Kupiłem w tym roku w styczniu Forestera z połowy 2010, Miał przejechane 178tys. Po dwóch tygodniach oddałem do serwisu na przegląd po 180tys. Odebrałem z serwisu i następnego dnia silnik padł. Dwa miesiące w serwisie i 19tys na koncie mniej, ale w tym wymiana wtrysków i dwumasy. Teraz jeździ ok choć nie cudowanie bo szarpie go w przedziale 2100-3000 obrotów. Powodzenia w wyborze subaru choć ja już nie podchodzę z dużym entuzjazmem do tej marki w dieselu.... Rzeczywiście, współczuję Edytowane 16 Czerwca 2015 przez WPI Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
WPI Opublikowano 30 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 30 Czerwca 2015 (edytowane) W ubiegłą niedzielę rozmawiałem z przypadkowo poznanym posiadaczem białego OBK IV (nieforumowy), który przy 107kkm zaliczył wymianę SBD (poszedł wał), a przy 90kkm wymianę skrzyni (poległ 3 i 4 bieg). Zwierzył mi się, że to doświadczenie przekonało go do powrotu do poprzedniej marki. Takie spotkania są pouczające, szkoda tylko, że mają tak negatywny wydźwięk Edytowane 30 Czerwca 2015 przez WPI Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cybel Opublikowano 30 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 30 Czerwca 2015 a przy 90kkm wymianę sprzęgła (poległ 3 i 4 bieg). I wymiana sprzęgła uzdrowiła padnięte biegi w skrzyni? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sjak Opublikowano 30 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 30 Czerwca 2015 W ubiegłą niedzielę rozmawiałem z przypadkowo poznanym posiadaczem białego OBK V (nieforumowy), który przy 107kkm Musi dużo jeździć, zwłaszcza, że OBK V jest dostępny od 2 m-cy 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam12 Opublikowano 30 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 30 Czerwca 2015 a przy 90kkm wymianę sprzęgła (poległ 3 i 4 bieg). I wymiana sprzęgła uzdrowiła padnięte biegi w skrzyni? jasne i dodało 50KM mocy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
WPI Opublikowano 30 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 30 Czerwca 2015 a przy 90kkm wymianę sprzęgła (poległ 3 i 4 bieg). I wymiana sprzęgła uzdrowiła padnięte biegi w skrzyni? Edyta oczywiście. Przepraszam za błąd. W ubiegłą niedzielę rozmawiałem z przypadkowo poznanym posiadaczem białego OBK V (nieforumowy), który przy 107kkm Musi dużo jeździć, zwłaszcza, że OBK V jest dostępny od 2 m-cy Też racja Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sjak Opublikowano 30 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 30 Czerwca 2015 To jeszcze ciekawe, z jakiego okresu. Bo IV w początkowym cyklu produkcyjnym miały te same silniki co III, potem (sądząc po nr katalogowych części) nastąpiła pierwsza zmiana (od MY11), a jakiś czas później kolejna, (chyba MY12, ale nic sobie obciąć za to nie dam) gdzie dodatkowo doszły inne nr wtryskiwaczy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam12 Opublikowano 1 Lipca 2015 Udostępnij Opublikowano 1 Lipca 2015 astąpiła pierwsza zmiana (od MY11), pierwsze zmiany były od początku MY10 związane z normą euro 5. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
haubi65 Opublikowano 1 Lipca 2015 Udostępnij Opublikowano 1 Lipca 2015 od III kwartalu 2010 byla juz pancerna wersja do zmiany w MY15 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam12 Opublikowano 1 Lipca 2015 Udostępnij Opublikowano 1 Lipca 2015 od III kwartalu 2010 byla juz pancerna wersja do zmiany w MY15 Haubi a skąd ty masz takie news'y? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
chojny Opublikowano 1 Lipca 2015 Udostępnij Opublikowano 1 Lipca 2015 od III kwartalu 2010 byla juz pancerna wersja do zmiany w MY15 Co to znaczy do zmiany w MY15? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Karas Opublikowano 1 Lipca 2015 Udostępnij Opublikowano 1 Lipca 2015 cvt+sbd Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
slavok Opublikowano 1 Lipca 2015 Udostępnij Opublikowano 1 Lipca 2015 od III kwartalu 2010 byla juz pancerna wersja do zmiany w MY15Tiaa, pancerna wersja... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
haubi65 Opublikowano 1 Lipca 2015 Udostępnij Opublikowano 1 Lipca 2015 (edytowane) od III kwartalu 2010 byla juz pancerna wersja do zmiany w MY15 Haubi a skąd ty masz takie news'y? bo wg. Niemieckiego Forium od tego czasu nie zmienily sie nummery czesci zamiennych. shortblocku i walu. Od MY 15 jest przeciez calkiem nowy block. Zmiany konstrukcyjne sa znaczace i wymagajaca najpierw weryfikacji. od III kwartalu 2010 byla juz pancerna wersja do zmiany w MY15Tiaa, pancerna wersja... No malo sie slyszy o awariach od MY11. Tak samo wytrzymala jak benzyna a moze i bardziej Edytowane 1 Lipca 2015 przez haubi65 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rutek111 Opublikowano 1 Lipca 2015 Udostępnij Opublikowano 1 Lipca 2015 kupiłem sobie....... benzynowego Avensisa. Długa opowieść i ze smutnym finałem niestety Ja mam Avensisa służbowego - w życiu tak nijakim autem nie jeździłem Jest tak zwyczajny i nudny, że aż boli głowa (i nie chce się zepsuć). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam12 Opublikowano 1 Lipca 2015 Udostępnij Opublikowano 1 Lipca 2015 bo wg. Niemieckiego Forium od tego czasu nie zmienily sie nummery czesci zamiennych. shortblocku i walu. tak myślałem. Sam wiesz, że to o niczym nie świadczy. SBD cały czas przechodził większe lub mniejsze zmiany. Tak jest u każdego z producentów. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się