Skocz do zawartości

Robert Kubica w rajdach


carfit

Rekomendowane odpowiedzi

Podlinkowane filmy tylko potwierdzają, że Pontus z pilotem sie super szybko uwinęli. A byli pod mega presją, bo mogła uciec przewaga w WRC2.

 

Co do procedur, to chyba 3/4 sukcesu jest w wyćwiczeniu czynności jakie trzeba wykonać zanim się rozepnie pasy, tak żeby ponowne wsiadanie, zapięcie, podpięcie interkomu, znalezienie notatek na dobrej stronie było wyćwiczone, bo widać, że właśnie przygotowanie do ponownego odjazdu zajmuje najwiecej czasu.

Kiedyś Loeb&Elena dostali karę, jak Elena jeszcze w czasie jazdy sie rozpiął i przygotował wkrętarkę, a potem przed odjazdem sie chyba dokładnie nie zapięli.

 

TJ, centralnej nakrętki w rajdach nie dopuszcza Zał. J. Praktycznie dla wszystkich grup/klas z WRC włącznie jest tylko zapis, że można tylko zamienić śruby na szpilki z nakrętkami. a co nie jest dozwolone jest zabronione, itp.

W Zał. J dla gr. A jest dodatkowo wprost uregulowane, że musi być co najmniej 4 śruby/szpilki.

 

Apropos klucza/podnośnika, to dla wszystkich grup/klas jest w Załączniku J zapis, że:

"Podnośnik musi działać wyłącznie ręcznie (uruchamiany bądź przez kierowcę, bądź przez pilota) to znaczy bez pomocy systemu wyposażonego w źródło energii hydraulicznej, pneumatycznej lub elektrycznej. Wkrętak pistoletowy do kół nie może umożliwiać demontażu jednorazowo więcej niż jednej nakrętki."

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

TJ, centralnej nakrętki w rajdach nie dopuszcza Zał. J. Praktycznie dla wszystkich grup/klas z WRC włącznie jest tylko zapis, że można tylko zamienić śruby na szpilki z nakrętkami. a co nie jest dozwolone jest zabronione, itp. W Zał. J dla gr. A jest dodatkowo wprost uregulowane, że musi być co najmniej 4 śruby/szpilki.
 

 

Popatrz, nie wiedzialem, ze to jest tez okreslone, dzieki :) Dalej pozostaje pytanie czy to jest sztuka dla sztuki czy stoja za tym faktycznie argumenty bezpieczenstwa/trwalosci...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"Podnośnik musi działać wyłącznie ręcznie (uruchamiany bądź przez kierowcę, bądź przez pilota) to znaczy bez pomocy systemu wyposażonego w źródło energii hydraulicznej, pneumatycznej lub elektrycznej. Wkrętak pistoletowy do kół nie może umożliwiać demontażu jednorazowo więcej niż jednej nakrętki."

W którejś serii wyścigowej kojarzę patent, że od spodu auta wysuwały się takie tuleje i dźwigały auto, fajny patent.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dla rozluźnienia atmosfery w kwestii wymiany kół - offtopicowa historia z jednego rajdu przeprawowego. Oprócz prób terenowych trafiła się też niespodzianka w postaci wymiany (wskazanego przez sędziów) koła na czas. Nie pamiętam dokładnie naszego wyniku (chyba coś koło 2:30), ale po akcji sędzia skomentował: "Bardzo dobry czas, ale ja wiedziałem, że będziecie mieli dobry czas. Wszyscy w UAZach mają dobry czas" :biglol: Jak widać praktyka w kręceniu śrubkami się przydaje, choć niekoniecznie muszą to być śruby mocujące od kół.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak ja lubię czytać te wypowiedzi - jest świetnym kierowcą, znany w całym świecie.... ble ble ble...zastanawiam się zawsze nad zasadnością takich pytań o Roberta... przecież wiadomo, że miód wyleją...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

jak ja lubię czytać te wypowiedzi - jest świetnym kierowcą, znany w całym świecie.... ble ble ble...zastanawiam się zawsze nad zasadnością takich pytań o Roberta... przecież wiadomo, że miód wyleją...

 

 

No właśnie, tym bardziej jak pyta Polski dziennikarz...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale się Kubica przyczai. Żadnych informacji. Powrót do rajdów mało prawdopodobny o innych programach nie słychać. Słabo to wygląda !

 

A najsłabiej wygląda to, że jesteśmy 40 mln krajem w środku Europy i nie stać nas na sponsoring Super Kubicy a w tym samym czasie ze Spółek Skarbu Państwa wyciekają setki mln zł na wątpliwe usługi prawne i doradcze etc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale się Kubica przyczai. Żadnych informacji. Powrót do rajdów mało prawdopodobny o innych programach nie słychać. Słabo to wygląda !

 

A najsłabiej wygląda to, że jesteśmy 40 mln krajem w środku Europy i nie stać nas na sponsoring Super Kubicy a w tym samym czasie ze Spółek Skarbu Państwa wyciekają setki mln zł na wątpliwe usługi prawne i doradcze etc.

celna uwaga

 

się tak kiedyś zastanawiałem, jesli Kubek miałby dobrego managera to może by uderzył do któregoś z krezusów świata arabskiego, tam są ogromne pieniądze...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Ale się Kubica przyczai. Żadnych informacji. Powrót do rajdów mało prawdopodobny o innych programach nie słychać. Słabo to wygląda !

 

A najsłabiej wygląda to, że jesteśmy 40 mln krajem w środku Europy i nie stać nas na sponsoring Super Kubicy a w tym samym czasie ze Spółek Skarbu Państwa wyciekają setki mln zł na wątpliwe usługi prawne i doradcze etc.

celna uwaga

 

się tak kiedyś zastanawiałem, jesli Kubek miałby dobrego managera to może by uderzył do któregoś z krezusów świata arabskiego, tam są ogromne pieniądze...

A jak się zaczela przygoda w wrc jak nie od Qassim-iego? Tyle ze nic z tego nie wynikło bo lotos... postawili na zła kartę
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Czasem trzeba przysiąść odpocząć a czasem zrobić krok wstecz aby nabrać rozpędu i ruszyć do przodu. 

 

Wierzę i czekam...

 

 


No mógłby już wrócić albo jeździć bo nie mogę patrzeć na takie zdjęcia....

 

 

13346848_10153710283790678_5730167113801

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...