Skocz do zawartości

Subaru BRZ


Than_Junior

Rekomendowane odpowiedzi

Silnik nie jest turbodoladowany wiec nie powinien sprawowac sie gorzej niz inne, mocniejsze 2.0 w modelach subaru. Czas pokaze jaka bedzie ich wytrzymalosc, poki co moge ocenic solidnosc np. sprzegla. Nie wiem co tam wrzucili ale zaden brutalny start nie powoduje 'przypalania'.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

swoją drogą zastanawiam sie jak wytrzymały będzie silnik który wymaga takiego piłowania?

 

to chyba zart?

 

Moj wytrzymal do tej pory niecale 100.000 km i ma sie wspaniale :D

 

no dobrze,a u Ciebie czerwone również zaczyna się od 7,5 tys?

 

W sumie to moja honda -2.0 VTEC też wysokoobrotowa i już zrobiliśmy 207.000 i jest OK.

 

Wydaje mi się,że silników doładowanych nie ma potrzeby tak pałować żeby mieć dobre osiągi a w związku z tym sama jednostka jest mniej obciążona.Inną sprawą jest żywotność turbiny.

Czekam na korekty mojego myślenia :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Silnik nie jest turbodoladowany wiec nie powinien sprawowac sie gorzej niz inne, mocniejsze 2.0 w modelach subaru. Czas pokaze jaka bedzie ich wytrzymalosc, poki co moge ocenic solidnosc np. sprzegla. Nie wiem co tam wrzucili ale zaden brutalny start nie powoduje 'przypalania'.

 

Harmonijnie rozwijana moc, mniejszy moment to nie ma duzych przeciazen. Wydaje sie, ze silnik powinien byc wolny od pewnych balaczek innych silnikow subaru.

 

 

Wydaje mi się,że silników doładowanych nie ma potrzeby tak pałować żeby mieć dobre osiągi a w związku z tym sama jednostka jest mniej obciążona.Inną sprawą jest żywotność turbiny.

Czekam na korekty mojego myślenia :)

 

Nie trzeba ciagnac po obrotach, bo zazwyczaj w turbo-benzynie maks moment obrotowy masz juz od ok 2500-3500 obr/min, czesto tez w mocnych silnikach w stosunkowo malej pojemnosci przyspieszajac jest: nic..nic..i za chwile lup w plecy i idzie jak zle. Sprzeglo, napedy napewno duzo bardziej obciazone w turbo-benzynie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Nie trzeba ciagnac po obrotach, bo zazwyczaj w turbo-benzynie maks moment obrotowy masz juz od ok 2500-3500 obr/min, czesto tez w mocnych silnikach w stosunkowo malej pojemnosci przyspieszajac jest: nic..nic..i za chwile lup w plecy i idzie jak zle. Sprzeglo, napedy napewno duzo bardziej obciazone w turbo-benzynie.

 

Czyli dokładnie tak jak myślałem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

porownywal ktos BRZ z Honda S2000 czy Mazda MX-5 osiagi prowadzenie? tylko obiektywnie bez wazeliny :)

 

BRZ i s2000

 

 

Mx5

i jak to ma sie do tego, ze w BRZ nie 0-xxx sprinty sa najwazniejsze?

gdzie porownanie na torze, pytam sie? :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

i jak to ma sie do tego, ze w BRZ nie 0-xxx sprinty sa najwazniejsze?

gdzie porownanie na torze, pytam sie? :mrgreen:

 

Tu znajdzeicie ciekawe zestawienie Mazdyspped3 subaru WRX oraz Toyoty GT86 przed i po wymianie opon na bardziej przyczepne. Podane sa rowniez czasy okrazen, jezeli kogos to interesuje.

 

http://www.roadandtrack.com/special-reports/scion-fr-s-tire-transformation

 

 

7,7 hmmmmmm

 

jednak troszkę słabo :(

 

Zaraz przed 'setka' trzeba wrzucic 3 bieg.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

porownywalismy ze znajomym Clio F1 vs GT86 , o ile Clio faktycznie 0-100 robi w okolicach 7sec to GT86 jest wyrazniej wolniejszy ...

 

W jakich warunkach porownywaliscie ze znajomym, na mokrym, suchym? Co oznacza 'w okolicach 7s' oraz 'wyraznie wolniejszy'? Autocar zrobil ciekawe zestawienie nowego clio rs oraz gt86 http://www.autocar.co.uk/car-video/video-renault-clio-rs-200-turbo-vs-toyota-gt86

Edytowane przez sewa
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

porownywalismy ze znajomym Clio F1 vs GT86 , o ile Clio faktycznie 0-100 robi w okolicach 7sec to GT86 jest wyrazniej wolniejszy ...

 

W jakich warunkach porownywaliscie ze znajomym, na mokrym, suchym? Co oznacza 'w okolicach 7s' oraz 'wyraznie wolniejszy'? Autocar zrobil ciekawe zestawienie nowego clio rs oraz gt86 http://www.autocar.c...-vs-toyota-gt86

My porownywalismy starsze clio 2009 dokladnie z silnikiem 2.0n/a 200hp . Clio 0-100 robilo 7,08 / 7.,02 / 7,07 a GT86 7,39 / 7,34 / 7,41.

Watunki byly calkiem dobre, temperatura okolo 15stopni , sucho , nowy asfalt. Przy 180km/h Clio ponad 2 dlugosci przed Gt86.

Hamulce zdeycydowanie dluzej wytrzymywaly w Clio , w GT86 dosc szybko spuchły.

Co na + po takim samym upalaniu GT86 mialo 1,5l mniejsze spalanie na kompie niz Clio , a w sumie upalajac przejechalismy 55km, tak wiec na 100km w tych samych warunkach gt86 spalilo prawie 3l mniej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok, przyznaje ze irytuja mnie oceny oparte wylacznie na liczbach i to na dodatek w przyblizeniu. Jezeli ktos bierze pod uwage zakup tego samochodu ale ocenia to auto przez pryzmat liczb, temu mowie: jezdzilem roznymi samochodami, od 160 KM do 300 (mustang wypozyczony na 2 tyg. W Stanach). BRZ jest moim pierwszym 4-cylindrowcem i jednoczesnie najlepszym samochodem jaki do tej pory mialem. Owezem, 5 cylindrowy diesel Volvo bardziej wciskal w fotel, R6 BMW mialo lepszy moment obrotowy i brzmienie, Mustang rozpedzal sie w 5 sek. Do setki, jednak zaden z nich nie byl tak bezposredni w prowadzeniu jak BRZ.

 

Chris Harris dobrze to ujmuje w porownaniu BRZta i sportowej Astry:

 

BRZ nie jest samochodem ktory pozwala wygrac licytacje na liczby i osiagi, ale zaprawde powiadam Wam, nie w tym rzecz...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co na + po takim samym upalaniu GT86 mialo 1,5l mniejsze spalanie na kompie niz Clio , a w sumie upalajac przejechalismy 55km, tak wiec na 100km w tych samych warunkach gt86 spalilo prawie 3l mniej.

A komputer nie podaje spalania w l/100km :rolleyes::question:

No tak pokazuje ale zalozylismy ze na tym upalaniu kolega w GT86 zaoszczedzil 8zł :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@@eMTe, przepraszam ja Cie, ale po pierwsze tak jak wspomniano wyzej, przed setka musisz w BRZ wrzucic trzeci bieg. Po drugie, w rzeczywistosci to sie przeklada wlasnie na NIC - ja kiedys spod swiatel pokonalem moim autem nowego STI-a. I co z tego?

 

A nawet jakby to oznaczalo, ze spod swiatel regularnie odstajesz na dlugosc samochodu od Clio RS, to co Ci to zmienia, tak na prawde? :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...