Skocz do zawartości

Subaru BRZ


Than_Junior

Rekomendowane odpowiedzi

No BRZ ma jedną duuużą zaletę.

 

Nigdy w życiu tak szybko i łatwo nie zwalniał mi się lewy pas na autostradzie:) Tylko stare biały Vany twardo zjeżdżać nie chciały:P

 

Ale wadą jest to, że nawet oświniaczone WRX i STI nie od pozdrawiają na drodze :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No BRZ ma jedną duuużą zaletę.

 

Nigdy w życiu tak szybko i łatwo nie zwalniał mi się lewy pas na autostradzie:) Tylko stare biały Vany twardo zjeżdżać nie chciały:P

 

Ale wadą jest to, że nawet oświniaczone WRX i STI nie od pozdrawiają na drodze :(

 

jak będzie oświnkowane, to chyba pozdrowią...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

mniaaaam B)

 

http://vortechsuperc...-now-available/

 

Complete Scion FR-S/Subaru BRZ Supercharging Systems Now Available!

 

The heritage of the lightweight front engine, rear drive 86 is new and alive once more with the birth of the Scion FR-S and Subaru BRZ. But when an already fun drive gets a bonus shot of boost added to it…the fun to drive car becomes something even more. Vortech’s new air-to-air charge cooled Supercharging System for the FR-S & BRZ will reintroduce you to that smile you’ve been missing. Utilizing a specially designed V-3 supercharger, billet aluminum bracketry, and an OEM fit and finish you’ll have to see to believe. Bolt on the complete system and you’ll have 9psi of adrenaline rush on tap anywhere, any time. Safe, reliable, easy to install, and ready when you are.

 

System Features

• Flywheel horsepower/torque:

– Stock FA20 (factory rating) – 200/151

– Supercharged FA20 – 294/210

• Internally lubricated V-3 H67B compressor with 3.48″ drive pulley and helical gear configuration

– 5-Axis CNC machined billet impeller

– Manifold boost pressure 9PSI @ redline on stock engine

• Black anodized billet aluminum supercharger mounting plate and bracketry

– Includes all necessary idlers, hardware, and precision machined spacers

– Maintains full function of all OEM accessories

• High-Flow air inlet assembly

– Roto-molded supercharger air box mates with OEM fresh-air duct

– Quick release fasteners allow for easy access to reusable conical air filter

• Advanced air discharge components

– Large air-to-air charge cooler core measures 20″L x 7.8″T x 3.5″D

– Mandrel bent 2 1/2″ and 3″ aluminum charge tubes for high flow and minimal weight

– Integrated MAF housing configured for “blow-through” use.

– Compressor bypass valve with filter

• Replacement windshield washer reservoir assembly

• Supplied Ecutek programmer re-flashes the ECU with a safe, custom Vortech calibration for 91-octane fuel.

 

4TF218-014L Complete FR-S/BRZ Supercharging System, Black Finish

 

Misc. Notes

• Install time rated at 4-6 hours

• CARB E.O. development is in progress, however system not currently legal for street use.

• A Vortech Race Bypass Valve upgrade is suggested for applications producing more than 10psi.

 

CENA: 5687.95 $$$

 

 

scion1b.jpg?w=640&h=426

 

4tf218-014l-frs.jpg?w=640&h=478

 

scion2b.jpg?w=640&h=960

Edytowane przez radix99
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba już wcześniej pisałem, że moim zdaniem za jakiś czas może się pojawić mocniejsza wersja BRZ/GT86. Praktycznie wszyscy producenci najpierw wypuszczają podstawowe wersje, a potem dla podtrzymania zainteresowania dodają coś szybszego i wszyscy są zadowoleni :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dlaczego Subaru nie włoży takiego turbo jak wyżej i sprzeda jako BRZ STI? Podobno miał się nie mieścić a jednak sie da. No chyba, ze nas mile zaskoczą :)

 

to akurat kompresor, nie turbina. tu też ciekawe rozwiązanie:

 

http://www.raptorsc.com.au/kits.php?id=63

 

Raptor SC is currently evaluating this new engine as found in the Toyota GT 86 and the Subaru BRZ.

 

Being Subaru Supercharger specialists for many years Raptor Superchargers is well placed to launch an SC system for the BRZ H4 FA20 Engine.

 

Raptor have more experience with supercharging the Boxer 4 engine type than any other entity globally. A BRZ with Raptor supercharger will offer the same reliability as found with all of our Subaru supercharger systems and continue our good reputation with the Boxer 4 engine

 

THIS KIT NOT CURRENTLY IN PRODUCTION

 

Features:

A watercooled - low interia Raptor VLC Supercharger

Fast installation time - DIY friendly

Power and torque gains across rpm range

Customer is free to chose their own tuning method/tuner

Low cost

2 Year warranty on Supercharger system

 

Parts included:

Brackets, belt and idlers

High flow liquid pump for WTA system

6DPK belt

2 Stage Air filtration system

WTA intercooler system

Raptor V Liquid Cooled Supercharger

Concealed WTA radiator system

32mm BOV with plumb back option

 

Prices:

Description: BRZ Drift Pro SC; Eng Kw: 250 (340 KM); Wheel KW: 180; Psi boost: 8; Price: AUD$ 3600

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...