Skocz do zawartości

Subaru BRZ


Than_Junior

Rekomendowane odpowiedzi

29.11.15r.

Wczoraj wraz z Chojnym zrobiliśmy sobie małego spora: On swoją E30, ja BRZetem. W zasadzie bardzo podobne auta z tym, że w BRZecie można jechać bokiem jedząc np. frytki, a w E30 trzeba sie zdecydować na jedno z dwojga. I tylko przez to, ze przełożenie przekladni kierowniczej w E30 jest duże dłuższe niz w BRZecie. Gdyby to zmienić to jazda byłaby baaaardzo podobna. Pomijając fakt, że BMW Chojnego to rajdówka więc odczucia dźwiękowe i generalnie estetyka są 10 dużo mocniejsze niz w BRZecie. Nie powiem, spodobała mi się ta E30. Reasumując, dwie opony, dwa samochody i kawałek asfaltu 20x20 metrów kwadratowych i można pięknie spędzić czas pomiędzy lunczem, a obiadem :)

 

attachicon.gifIMG_6023.JPG

Do e30 pasują też nowsze przekładnie, w bmw pilnują żeby auta były "kompatybilne" Ja mam dużo krótszą przekładnię z e46 w e30, pasuje praktycznie p&p
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak wam się udało znaleźć odśnieżone lotnisko? ;)

Nagraliście coś? :rolleyes:

 

Normalnie. Jedziemy. O lotnisko. Możemy się pobawic? Możecie.

 

No to się pobawiliśmy ;)

 

 

Tylko foty, żadnych filmów. Pokrecimy coś jak spadnie śnieg.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aktualna przekładnia kierownicza to środkowa "długość". Najlepsi i tak śmigają na tej dłuższej i to bez wspomagania ;) Swoją też będę na przyszły rok zmienić.... na dłuższą. Izotom, musisz poćwiczyć rączki :P

Mozesz wyjasnic dlaczego? Chodzi o precyzje, czy o cos innego? Rozumiem, ze ekstremalnie krotka moze przeszkadzac, ale zeby dluga montowac?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O osiągi :)

 

W konstrukcji typu mała masa, niska moc oraz ograniczenia regulaminowe liczy się każdy 1KG tam gdzie trzeba i każdy 1PS więc... wspomaganie i waży nie tam gdzie trzeba, i żre moc ;)

 

Jak ktoś buduje kundla to pakuje co znajdzie w sklepie ale jak samochód ma spełniać określone wymogi trzeba się bardziej napocić aby być szybszym od innych ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

https://youtu.be/ML4vZKUZCQc

 

 

Oj tam, oj tam.... wystarczy ćwiczyć i starać się ogarnąć samochód, którym się startuje, szukać szybkości bardziej w sobie niz w sprzęcie.

 

Zawsze też zamiast E30 możemy zabrać F30 i wtedy zobaczysz co to jest szybka i precyzyjna przekładnia ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O osiągi :)

 

W konstrukcji typu mała masa, niska moc oraz ograniczenia regulaminowe liczy się każdy 1KG tam gdzie trzeba i każdy 1PS więc... wspomaganie i waży nie tam gdzie trzeba, i żre moc ;)

 

Jak ktoś buduje kundla to pakuje co znajdzie w sklepie ale jak samochód ma spełniać określone wymogi trzeba się bardziej napocić aby być szybszym od innych ;)

Brak wspomagania rozumiem, ale dlaczego dluga przekladnia bez wspomagania jest lepsza od krotszej tez bez wspomagania?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

O osiągi :)

 

W konstrukcji typu mała masa, niska moc oraz ograniczenia regulaminowe liczy się każdy 1KG tam gdzie trzeba i każdy 1PS więc... wspomaganie i waży nie tam gdzie trzeba, i żre moc ;)

 

Jak ktoś buduje kundla to pakuje co znajdzie w sklepie ale jak samochód ma spełniać określone wymogi trzeba się bardziej napocić aby być szybszym od innych ;)

Brak wspomagania rozumiem, ale dlaczego dluga przekladnia bez wspomagania jest lepsza od krotszej tez bez wspomagania?

 

 

Bo dłuższa bez wspomagania jest lepsza od krótszej ze wspomaganiem a krótszej bez wspomagania nie ma  ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

O osiągi :)

 

W konstrukcji typu mała masa, niska moc oraz ograniczenia regulaminowe liczy się każdy 1KG tam gdzie trzeba i każdy 1PS więc... wspomaganie i waży nie tam gdzie trzeba, i żre moc ;)

 

Jak ktoś buduje kundla to pakuje co znajdzie w sklepie ale jak samochód ma spełniać określone wymogi trzeba się bardziej napocić aby być szybszym od innych ;)

Brak wspomagania rozumiem, ale dlaczego dluga przekladnia bez wspomagania jest lepsza od krotszej tez bez wspomagania?

 

 

Bo dłuższa bez wspomagania jest lepsza od krótszej ze wspomaganiem a krótszej bez wspomagania nie ma  ;)

 

I wszystko jasne :) Uprzedzam nie znam sie, rozumiem, ze trzeba poszukac oryginalnej maglownicy bez wspomagania, takiej ze wspomaganiem nie da sie przerobic/odlaczyc na bez?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podobno tak właśnie  ;)

 

Do wyścigów wspomaganie nie jest potrzebne ale rajd, czy KJS w pachołkolandii to już grubsza akcja.  :(

 

Na PSB jechałem z Karolem 6ty przejazd to już mu łapy opadały, to wspomaganie to trochę jednak ułatwia. Ale czego się nie robi dla setnych ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Podobno tak właśnie  ;)

 

Do wyścigów wspomaganie nie jest potrzebne ale rajd, czy KJS w pachołkolandii to już grubsza akcja.  :(

 

Na PSB jechałem z Karolem 6ty przejazd to już mu łapy opadały, to wspomaganie to trochę jednak ułatwia. Ale czego się nie robi dla setnych ;)

 

Na kartach tez rece odpadaja. Pamietak jak jeden z pierwszych razow na kartach wynajelismy tor na 30min....w domu kurtke zona mi musiala pomoc zdjac, bo sam nie dalem rady, zakwasy 2 dni :)

Podobno tak właśnie  ;)

 

Do wyścigów wspomaganie nie jest potrzebne ale rajd, czy KJS w pachołkolandii to już grubsza akcja.  :(

Jak by sie zastanowic to ma sens, bo przelozenia sie zmieniaja i sily jaka trzeba wlozyc by skrecic, na jakiejs krotkiej przekladni pewnie by sie okazalo, ze tylko pudzian moze skrecac :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Założyłem zimówki (Michelin x-ice). O ile letnie fabryczne opony chociaż udawały, że trzymają się drogi, to te zimówki - na mokrym - nawet nie próbują. W piątek, dość niespodziewanie, zrobiłem na nich ponad 400km, trochę lokalnymi drogami, i uciekający tył przy 40-50km/h w lekkim łuku, przy lekkim dodaniu gazu naprawdę rozbrajał atmosferę. To nie był jednostkowy przypadek - mokry, brudny asfalt gwrantował taki rezultat. Można się uzależnić. :P  Na ekspresówce za to bardzo przyjemnie, tylko boczne podmuchy wiatru czasami dawały się we znaki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@@citan, u mnie tak samo bylo swiezo po zalozeniu, jak byly nowki. Nawet na suchym na wprost podczas wyprzedzania potrafilo mnie troche  postawic :o W miedzyczasie moje Pirellki Sotto Zero juz trzymaja bardzo porzadnie :)

Edytowane przez Than_Junior
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bo dłuższa bez wspomagania jest lepsza od krótszej ze wspomaganiem a krótszej bez wspomagania nie ma  ;)

Hehe, Chojny, nieźle wywrotowa teoria :-)

Miałem w iS'ie kilka przekładni (oryginał 4 obroty z i bez wspomagania, a obecnie 2,7 obrotu z BMW Z3).

Tor typu Poznań - OK, może i brak wspomagania ma sens.

W każdych innych warunkach, w szczególności w rajdach, wolę krótszą ze wspomaganiem.

 

Oczywiście na długiej też się da, tyle że korekty toru jazdy na szutrze są tak po pół obrotu, a bywa "niekomfortowo", jak np tu w 1.07 :-)

https://www.youtube.com/watch?v=ErB7sEjWut8 

Dla porównania ten sam OeS już na krótkim maglu. Trochę nuda jak się tak mało kręci, ale mimo wszystko frajda większa, hehe :-)

https://www.youtube.com/watch?v=NgbD03u_aqM

 

Żeby tak zupełnie nie offtopiczyć, to od dłuższego czasu kombinuję, że BRZ/GT86 byłyby super do Szuter Cup, ale nie wiem czy większa masa nie zżarłaby wiekszej mocy wzgledem IS'a, no i koszty póki co jednak wysokie by wyszły.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Hehe, Chojny, nieźle wywrotowa teoria :-)

 

No nie? ;)

 

Wszyscy zawzięcie szukają przekładni od Z3 a tu proszę... są tacy co wolą ręce poćwiczyć, nakręcić się jak diabli ale uratować trochę mocy i zaoszczędzić na masie.  

 

 

 

Tor typu Poznań - OK, może i brak wspomagania ma sens.

 

Dokładnie, Tor Poznań wyścigi is cup oraz wszelkiego rodzaju SuperOesy czy PowerStage Bednary ale na rajdzie/KJS nie wyobrażam sobie takiej przekładni.  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

o od dłuższego czasu kombinuję, że BRZ/GT86 byłyby super do Szuter Cup, ale nie wiem czy większa masa nie zżarłaby wiekszej mocy wzgledem IS'a, no i koszty póki co jednak wysokie by wyszły.

 

http://www.dirally.com/forums/showthread.php?33568-Lifted-BRZ!

 

264345d1438804707-lifted-brz-4.jpg

 

264377d1438804707-lifted-brz-1.jpg

 

James-OLY.jpg

 

 

:)

Edytowane przez Than_Junior
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Frajdy może byłoby dużo, ale czasami jeszcze muszę gdzieś dojechać.

:D

 

Ja na pierwszą zimę zaopatrzyłem się w saperkę, szmaciane "łańcuchy" na koła oraz trapy  :biglol:

Na drugą zimę zaopatrzyłem się w ...  :facepalm:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Teraz może sypać ile wlezie  :mrgreen:  :mrgreen:

post-2182-0-86070900-1449520491_thumb.jpg

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...