Skocz do zawartości

Subaru BRZ [ZC] (MY13=>MY21)


Than_Junior

Rekomendowane odpowiedzi

 

 

Akurat ten miał drewno w ładowni. 

 

Ja wiem, że ludziska twierdzą, że BRZ jest wolny i nie ma mocy, ale bez przesady. :D 

 

Czy ktoś w końcu rozwiązał problem gumowych dywaników dla BRZta? Te fabryczne są tak delikatne, że zamiast dawać ochronę, to je trzeba chronić przed wodą. Jedyne, co znalazłem to jakieś zestawy na aliexpress, gdzie przesyłka kosztuje więcej niż same dywaniki. :/

Edytowane przez citan
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Czy ktoś w końcu rozwiązał problem gumowych dywaników dla BRZta? Te fabryczne są tak delikatne, że zamiast dawać ochronę, to je trzeba chronić przed wodą. Jedyne, co znalazłem to jakieś zestawy na aliexpress, gdzie przesyłka kosztuje więcej niż same dywaniki. :/
 

 

Sprawdz weathertech albo maxspider czy cos takiego.

 

Seb

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W zeszłym roku napisałem że BRZ automat to porażka w porównaniu do manuala... w zdania nie zmieniam, jak BRZ to tylko manual ale w sumie automatem też coś tam się da pobawić ;)

 

Filmik z ubiegłego tygodnia, szkoda że nie miałem więcej czasu na zaprzyjaźnienie się ze sprzętem i była zabawa "z marszu".

 

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To skrzydło ...  :biglol:

 

Nie ma wpływu na osiągi  ;)

 

 

 

CIekawe kto wpadl na pomysl automatu do jazd w sjs

 

Dokładnie, w sumie to podobne pytanie zadałem... "ponieważ automatem jest łatwiej jeździć" :huh:  :rolleyes:   

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Dokładnie, w sumie to podobne pytanie zadałem... "ponieważ automatem jest łatwiej jeździć" :huh::rolleyes:
może nie tyle łatwiej, co wygodniej, ale rzeczywiście pomysł dość... dziwny tym bardziej, że podejrzewam, że 90% BRT'ów sprzedawanych jest z manualną skrzynią biegów
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Po zatankowaniu Ultimate 100+ stwierdzam, ze czuc wyrazna roznice, przede wszystkim przy nizszych do srednich obrotow jest bardziej zwawy :)

ale jadac teraz duzo w deszczu doszedlem do wniosku, ze jak przyjdzie czas na wymiane hamulcow (pewnie niedlugo), to wejda dziurkowane/rowkowane tarcze. Bo to jest glupie uczucie jak chcesz hamowac, a w pierwszej chwili niewiele sie dzieje  :wacko:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

ale jadac teraz duzo w deszczu doszedlem do wniosku, ze jak przyjdzie czas na wymiane hamulcow (pewnie niedlugo), to wejda dziurkowane/rowkowane tarcze. Bo to jest glupie uczucie jak chcesz hamowac, a w pierwszej chwili niewiele sie dzieje 

 

Oficjalnie są tylko takie  http://www.sti.jp/parts/catalogue/brz_zc6/26100AS000.html. Dziurkowane to już nielegal. Ja celuję bardziej http://www.sti.jp/parts/catalogue/brz_zc6/ST20310ASXXX.html. W hamulcach wymienię tylko klocki na inne.

 

 

 

Po zatankowaniu Ultimate 100+ stwierdzam, ze czuc wyrazna roznice, przede wszystkim przy nizszych do srednich obrotow jest bardziej zwawy

 

Aral 102 - ciszej, szybciej i mniej grzeje się olej. Oraz przejście dołka momentu przy około 3500 obr mniej odczuwalne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

ale jadac teraz duzo w deszczu doszedlem do wniosku, ze jak przyjdzie czas na wymiane hamulcow (pewnie niedlugo), to wejda dziurkowane/rowkowane tarcze. Bo to jest glupie uczucie jak chcesz hamowac, a w pierwszej chwili niewiele sie dzieje

Oficjalnie są tylko takie http://www.sti.jp/parts/catalogue/brz_zc6/26100AS000.html. Dziurkowane to już nielegal. Ja celuję bardziej w http://www.sti.jp/parts/catalogue/brz_zc6/ST20310ASXXX.html. W hamulcach wymienię tylko klocki na inne.

Po zatankowaniu Ultimate 100+ stwierdzam, ze czuc wyrazna roznice, przede wszystkim przy nizszych do srednich obrotow jest bardziej zwawy

Aral 102 - ciszej, szybciej i mniej grzeje się olej. Oraz przejście dołka momentu przy około 3500 obr mniej odczuwalne.

Nie do końca... STI-owe nie maja homologacji na EU. Ale np takie EBC już maja :) miałem tez w Spec.B, z atestem dopuszczenia do ruchu, działały bardzo przyzwoicie!

 

Oj tam zaraz autloł :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciekawe jest, że w Subarce nacinane i nawiercane EBC wyły i huczały a innym aucie nacinane są ciche.

 

Do normalnej jazdy gładkie tarcze w zupełności wystarczają, lepiej to wydać na klocek typu DS2500 ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Ciekawe jest, że w Subarce nacinane i nawiercane EBC wyły i huczały a innym aucie nacinane są ciche.

 

moje troszke buczaly (takie delikatne "wrrrrrr") podczas normalnej jazdy, jak bylo ostrzej i sie  rozgrzaly to piszczaly jak rajdowe ;)

 

 

 

Do normalnej jazdy gładkie tarcze w zupełności wystarczają, lepiej to wydać na klocek typu DS2500

 

 Niby tak, ale tak jak mowie, w deszczu jest niefajnie jak na autostradzie w pierwszej chwili nie chce hamowac i trzeba deptac "na dwa razy" :? Pewnie kwestia dlugich odcinkow bez hamowania, podczas ktorych woda osiada na tarczach...?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

 Niby tak, ale tak jak mowie, w deszczu jest niefajnie jak na autostradzie w pierwszej chwili nie chce hamowac i trzeba deptac "na dwa razy" :? Pewnie kwestia dlugich odcinkow bez hamowania, podczas ktorych woda osiada na tarczach...?

 

Nigdy w życiu. Seryjne klocki i tarcze bardzo szybko uzyskują właściwą temperaturę pracy. Miałem to samo. Pomogło płukanie układu hamulcowego nowym płynem i zalanie płynem o wyższej temperaturze pracy. Nawet nie chcesz wiedzieć jaka maź wypłynęła z układu hamulcowego.

600 zł  i będzie Pan zadowolony :D  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Niby tak, ale tak jak mowie, w deszczu jest niefajnie jak na autostradzie w pierwszej chwili nie chce hamowac i trzeba deptac "na dwa razy" :? Pewnie kwestia dlugich odcinkow bez hamowania, podczas ktorych woda osiada na tarczach...?

 

 

Nigdy w życiu. Seryjne klocki i tarcze bardzo szybko uzyskują właściwą temperaturę pracy. Miałem to samo. Pomogło płukanie układu hamulcowego nowym płynem i zalanie płynem o wyższej temperaturze pracy. Nawet nie chcesz wiedzieć jaka maź wypłynęła z układu hamulcowego.

600 zł  i będzie Pan zadowolony :D

Też bym obstawał konieczność wymiany płynu a nie winne gładkie tarcze. Mokro, sucho musi hamować przy pierwszym kopnięciu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale to musi miec jakis zwiazek z mokrymi warunkami, bo normalnie na sucho hamuje bardzo dobrze. W miescie jak jest mokro tez, albo jak czesto hamuje (np. zwykla polna droga). Nie hamuje jedynie wtedy gdy pada deszcz i przez dluzszy czas jade na tempomacie i musze nagle zahamowac. Wtedy pierwsze hamowanie nie daje praktycznie nic i dopiero jak odpuszcze i zahamuje jeszcze raz to dziala. Alternatywnie jak nacisne mocniej to po chwilce zaczyna hamowac, ale z opoznieniem i wiekszym wigorem niz by sie tego mozna spodziewac :(

 

Nie wiem, mam teraz 50.000km, pewnie przy nastepnym przegladzie i tak beda hamulce do wymiany wiec zaloze od razu ebc bo i tak taki mialem plan...

Edytowane przez Than_Junior
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale to musi miec jakis zwiazek z mokrymi warunkami, bo normalnie na sucho hamuje bardzo dobrze. W miescie jak jest mokro tez, albo jak czesto hamuje (np. zwykla polna droga). Nie hamuje jedynie wtedy gdy pada deszcz i przez dluzszy czas jade na tempomacie i musze nagle zahamowac. Wtedy pierwsze hamowanie nie daje praktycznie nic i dopiero jak odpuszcze i zahamuje jeszcze raz to dziala. Alternatywnie jak nacisne mocniej to po chwilce zaczyna hamowac, ale z opoznieniem i wiekszym wigorem niz by sie tego mozna spodziewac :(

 

Nie wiem, mam teraz 50.000km, pewnie przy nastepnym przegladzie i tak beda hamulce do wymiany wiec zaloze od razu ebc bo i tak taki mialem plan...

eee, a może ma to związek z tempomatem właśnie - "pierwsze" hamowanie nie zrywa go tak jak powinno, albo nie jest dość mocne, aby zerwać tempomat - w avce tak mam - "normalne" wciśnięcie hamulca przy załączonym tempomacie nie powoduje oczekiwanej reakcji - trzeba mocniej depnąć, aby zadziałało to poprawnie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przeszedłem szeroko zakrojone konsultacje społeczne. Ale też bolało: taki mały, napęd tylko na tył, a bagażnik, a wsiada się i wysiada w sukience źle, itd.

Jedyny negatywny komentarz spotkał mnie gdy w garażu Kocara, razem z Izką, oglądaliśmy BRZeta. Wtedy to usłyszałem: jak ty w nim będziesz wyglądać? Później dowiedziałem się, że Iza wygląda lepiej  :biglol:  ;)  Ale nie ma odwagi wyłączyć kontroli trakcji :P

  • Lajk 4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...