Skocz do zawartości

SPRĘŻYNY LEGACY IV - SIEDZI TYŁ


Azmadan

Rekomendowane odpowiedzi

12 godzin temu, SubaruLPG napisał:

butla jest pełna z wielozaworem na zewnętrz.

butla mieści się w kole zapasowym.

podeślę zdjęcia w tym temacie 

Podeślij proszę co to za butla, bo ja mam u siebie butlę w która wchodzi 43l...

2019-09-28 20.29.24.jpg

2019-09-28 20.29.41.jpg

Edytowane przez bikeman1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zdjęcie butli dołączę jutro.

Butla ma konstrukcję taką jak kolega Slawskip  wymienił w 2,3 linku, wielozawór mamy na zewnątrz  a butla jest pełna wewnątrz daje to znacznie większą pojemność gazu w stosunku do wymiarów.

Tego typu butle są często montowane pod samochodem zamiast koła zapasowego jednak wadą takich butli jest to że wielozawór siedzi nam najniżej i w skrajnych przypadkach możemy nim zahaczyć co raczej bezpieczne nie jest.

Poniżej załączam zdjęcia mojego legacy po założeniu tulei 40mm.

Auto stoi równo, LPG full + PB ponad połowa, koło zapasowe plus ok 20kg dodatkowego obciążenia. wysokość od ziemi do najwyższego punktu w nadkolach tył przód wynosi 67cm.

U mnie jest mocno wybite mocowanie amortyzatora/poduszka plus wydaje mi się że sprężyny które posiadam są już zmęczone.

legac.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ponieważ ma otwartą maskę :) a tak na serio to nie wykluczam że poprzedni właściciel założył również tuleje z przodu... W Przyszłym tygodniu pewnie to sprawdzę.

Legacowi temu daleko do Outbacka, uwierz mi mam na osiedlu OBK z tej samej generacji i moje Legacy wygląda przy nim jak gokart:) Wizualnie wygląda że moje Legacy stoi wysoko za sprawą felg 15 plus opon 195R60.

Chciałbym się z kimś styknąć kto ma Legacy IV w okolicy i porównać sobie prześwit i inne rzeczy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 godzin temu, SubaruLPG napisał:

ponieważ ma otwartą maskę :) a tak na serio to nie wykluczam że poprzedni właściciel założył również tuleje z przodu... W Przyszłym tygodniu pewnie to sprawdzę.

Legacowi temu daleko do Outbacka, uwierz mi mam na osiedlu OBK z tej samej generacji i moje Legacy wygląda przy nim jak gokart:) Wizualnie wygląda że moje Legacy stoi wysoko za sprawą felg 15 plus opon 195R60.

Chciałbym się z kimś styknąć kto ma Legacy IV w okolicy i porównać sobie prześwit i inne rzeczy.

A miałem pisać, że pewnie przez felgi małe. Skąd jesteś? Jak w Lubuskiem, Zielona Gora/okolice to można coś pomyśleć

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 godzin temu, SubaruLPG napisał:

ponieważ ma otwartą maskę :) a tak na serio to nie wykluczam że poprzedni właściciel założył również tuleje z przodu... W Przyszłym tygodniu pewnie to sprawdzę.

Legacowi temu daleko do Outbacka, uwierz mi mam na osiedlu OBK z tej samej generacji i moje Legacy wygląda przy nim jak gokart:) Wizualnie wygląda że moje Legacy stoi wysoko za sprawą felg 15 plus opon 195R60.

Chciałbym się z kimś styknąć kto ma Legacy IV w okolicy i porównać sobie prześwit i inne rzeczy.

Mogę dziś zmierzyć ile mam do nadkola od ziemi 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 lata później...
W dniu 31.05.2019 o 10:10, bikeman1 napisał(a):

Śruba tak zwana 105-tka. Czyli łeb pod klucz sześciokąt. M10x50 w klasie 10.9, do tego nakrętki, bo oryginalne są drobrnozwojne. Łeb od śruby trzeba trochę szlifnąć, bo nie wyłoży się poduszka dobrze. I śrubę można przyspawać do mocowania amorka. Tyle:)

 

To i ja dopytam ;-)

Jaki patent jest zastosowany oryginalnie, żeby śruba nie obracała się podczas przykręcania? Czy ma jakieś szczególne obsadzenie? Pytam, bo nie chcę dotykać spawarką, a przecież Subaru jakoś to wymyśliło, żeby spawanie nie było konieczne.

A, i jaka jest długość fabrycznej śruby? Dodając dystanse muszę dobrać śruby dłuższe dokładnie o wysokość dystansów ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, piniu napisał(a):

Jaki patent jest zastosowany oryginalnie, żeby śruba nie obracała się podczas przykręcania?

Szpilka. Tak samo jak szpilka piasty do której koło jest przykręcane.

Długości nie znam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

@piniu wymieniłeś już może te mocowania amortyzatorów i dystans?

 

Czyli zamiast śruby lepsza była by szpilka odpowiednio długa i odpowiednio m10, może coś takiego:

https://www.gitcar.pl/pl/products/szpilka-radelkowana-m10x1-5x67mm-rad-11-2-20967.html?query_id=1 

Z drobniejszym gwintem jeszcze nie znalazłem :P

Wtedy odpada szlifowanie łba śruby i mamy jak ori :ph34r:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Jeszcze się za to nie zabrałem. Czekam jeszcze na możliwość wjazdu do garażu i spokojnej pracy ;-)

Dam znać, bo mam pewien pomysł w realizacji montażu dystansów ;-) A tak przy okazji - zamierzam zastosować zwykłe śruby, bo tak naprawdę, czemu mają być jakieś szczególnie wzmacniane? Przecież zawieszenie do góry nie poleci, a na dół działa grawitacja. Rozkminiał to ktoś?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 27.03.2023 o 03:26, piniu napisał(a):

Jeszcze się za to nie zabrałem. Czekam jeszcze na możliwość wjazdu do garażu i spokojnej pracy ;-)

Dam znać, bo mam pewien pomysł w realizacji montażu dystansów ;-) A tak przy okazji - zamierzam zastosować zwykłe śruby, bo tak naprawdę, czemu mają być jakieś szczególnie wzmacniane? Przecież zawieszenie do góry nie poleci, a na dół działa grawitacja. Rozkminiał to ktoś?

Tak na czystą logikę to zawieszenie cały czas drga, te drgania z pewnością są też na śrubach mocujących wszelkie elementy zawieszenia więc po prostu muszą być odpowiednio "mocne" żeby to wszystko wytrzymać i nie pękać itd. 

Ale tak samo jak wziąłem słowo mocne w cudzysłów, tak samo słowo zwykłe też można w nim zamknąć bo to kompletnie nic nie mówi w temacie wytrzymałości na obciążenia jakie przenosi zawias. Jeżeli Twoje "zwykłe" śruby są wystarczająco "mocne" w porównaniu ze śrubami montowanymi przez producenta to możesz je śmiało zakładać, tylko nie wiem jak to sprawdzisz. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 27.03.2023 o 10:26, piniu napisał(a):

zamierzam zastosować zwykłe śruby, bo tak naprawdę, czemu mają być jakieś szczególnie wzmacniane? Przecież zawieszenie do góry nie poleci, a na dół działa grawitacja. Rozkminiał to ktoś?

Masz rację, nie trzeba cudów, ale te zwykłe to daj klasy 5.8, nie gwinty z castoramy.

Tam ścinania prawie nie ma , na rozciąganie siły b. małe..  Mało kto wie że w konstrukcjach często stosuje się śruby wyższej klasy po to ,żeby po latach nie urwać przy odkręcaniu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

U mnie mocno już siedział tył i po przejrzeniu całego posta zdecydowałem się wymienić jedynie sprężyny na nowe. Wymieniłem na KYB RA6429, tył teraz przy pełnej butli LPG i dodatkowo 50kg narzędzi w bagażniku stoi na takim samym poziomie jak przód, więc dla mnie idealnie. Auto prowadzi się praktycznie bez zmian, nie ma natomiast "dobijania" na większych dołach i zawadzania o różne sterczące z ziemi elementy podłoża :)

 

KYB RA6429
Grubość [mm]: 13
średnica zewnętrzna [mm]: 111
Długość [mm]: 340

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...