bikeman1 Opublikowano 28 Września 2019 Udostępnij Opublikowano 28 Września 2019 (edytowane) 12 godzin temu, SubaruLPG napisał: butla jest pełna z wielozaworem na zewnętrz. butla mieści się w kole zapasowym. podeślę zdjęcia w tym temacie Podeślij proszę co to za butla, bo ja mam u siebie butlę w która wchodzi 43l... Edytowane 28 Września 2019 przez bikeman1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Slawskip Opublikowano 28 Września 2019 Udostępnij Opublikowano 28 Września 2019 największa butla jaka wchodzi bez rzeźbienia do tego auta to 650/250, czyli np coś takiego: https://allegro.pl/oferta/butla-bormech-zbiornik-lpg-650-250-67-l-warszawa-8004100787 niektórzy montują też butle pełne, które mają przy tych samych wymiarach większą pojemność tak jak np ta: https://allegro.pl/oferta/gzwm-650-250-71l-zbiornik-tor-zewnetrzny-pelny-8216461496?utm_source=google&utm_medium=cpc&utm_campaign=_mtrzcj_czesci_pla_czesci-samochodowe&ev_adgr=Części+samochodowe&gclid=CjwKCAjwibzsBRAMEiwA1pHZrksPGjO411ZcVnP5JdJZ1UvME-qhn9gmVJYfS-egk7FncMSest3qnxoCA6UQAvD_BwE lub ta: https://www.agsiedlik.pl/ztp-650250-72l-bormech-zbiornik-zewnetrzny-pelny--2019r-i1051.html Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SubaruLPG Opublikowano 29 Września 2019 Udostępnij Opublikowano 29 Września 2019 Zdjęcie butli dołączę jutro. Butla ma konstrukcję taką jak kolega Slawskip wymienił w 2,3 linku, wielozawór mamy na zewnątrz a butla jest pełna wewnątrz daje to znacznie większą pojemność gazu w stosunku do wymiarów. Tego typu butle są często montowane pod samochodem zamiast koła zapasowego jednak wadą takich butli jest to że wielozawór siedzi nam najniżej i w skrajnych przypadkach możemy nim zahaczyć co raczej bezpieczne nie jest. Poniżej załączam zdjęcia mojego legacy po założeniu tulei 40mm. Auto stoi równo, LPG full + PB ponad połowa, koło zapasowe plus ok 20kg dodatkowego obciążenia. wysokość od ziemi do najwyższego punktu w nadkolach tył przód wynosi 67cm. U mnie jest mocno wybite mocowanie amortyzatora/poduszka plus wydaje mi się że sprężyny które posiadam są już zmęczone. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bikeman1 Opublikowano 29 Września 2019 Udostępnij Opublikowano 29 Września 2019 Tak stoi równo, tyle że wydaje mi się że ogólnie wysoko stoi...a to Outback to nie jest Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SubaruLPG Opublikowano 29 Września 2019 Udostępnij Opublikowano 29 Września 2019 ponieważ ma otwartą maskę a tak na serio to nie wykluczam że poprzedni właściciel założył również tuleje z przodu... W Przyszłym tygodniu pewnie to sprawdzę. Legacowi temu daleko do Outbacka, uwierz mi mam na osiedlu OBK z tej samej generacji i moje Legacy wygląda przy nim jak gokart:) Wizualnie wygląda że moje Legacy stoi wysoko za sprawą felg 15 plus opon 195R60. Chciałbym się z kimś styknąć kto ma Legacy IV w okolicy i porównać sobie prześwit i inne rzeczy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Danko Opublikowano 30 Września 2019 Udostępnij Opublikowano 30 Września 2019 13 godzin temu, SubaruLPG napisał: ponieważ ma otwartą maskę a tak na serio to nie wykluczam że poprzedni właściciel założył również tuleje z przodu... W Przyszłym tygodniu pewnie to sprawdzę. Legacowi temu daleko do Outbacka, uwierz mi mam na osiedlu OBK z tej samej generacji i moje Legacy wygląda przy nim jak gokart:) Wizualnie wygląda że moje Legacy stoi wysoko za sprawą felg 15 plus opon 195R60. Chciałbym się z kimś styknąć kto ma Legacy IV w okolicy i porównać sobie prześwit i inne rzeczy. A miałem pisać, że pewnie przez felgi małe. Skąd jesteś? Jak w Lubuskiem, Zielona Gora/okolice to można coś pomyśleć Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bikeman1 Opublikowano 30 Września 2019 Udostępnij Opublikowano 30 Września 2019 13 godzin temu, SubaruLPG napisał: ponieważ ma otwartą maskę a tak na serio to nie wykluczam że poprzedni właściciel założył również tuleje z przodu... W Przyszłym tygodniu pewnie to sprawdzę. Legacowi temu daleko do Outbacka, uwierz mi mam na osiedlu OBK z tej samej generacji i moje Legacy wygląda przy nim jak gokart:) Wizualnie wygląda że moje Legacy stoi wysoko za sprawą felg 15 plus opon 195R60. Chciałbym się z kimś styknąć kto ma Legacy IV w okolicy i porównać sobie prześwit i inne rzeczy. Mogę dziś zmierzyć ile mam do nadkola od ziemi Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SubaruLPG Opublikowano 30 Września 2019 Udostępnij Opublikowano 30 Września 2019 Małopolskie województwo... bikeman1 Możesz zmierzyć od ziemi do nadkola, jeśli masz inny rozmiar kół to znajdź sobie średnicę Twojego koła odejmij od tego 615mm, różnicę podziel przez 2. Dla typowej opony 205/55r16 legac mój powinien stać o niecały centymetr wyżej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piniu Opublikowano 30 Grudnia 2022 Udostępnij Opublikowano 30 Grudnia 2022 W dniu 31.05.2019 o 10:10, bikeman1 napisał(a): Śruba tak zwana 105-tka. Czyli łeb pod klucz sześciokąt. M10x50 w klasie 10.9, do tego nakrętki, bo oryginalne są drobrnozwojne. Łeb od śruby trzeba trochę szlifnąć, bo nie wyłoży się poduszka dobrze. I śrubę można przyspawać do mocowania amorka. Tyle:) To i ja dopytam ;-) Jaki patent jest zastosowany oryginalnie, żeby śruba nie obracała się podczas przykręcania? Czy ma jakieś szczególne obsadzenie? Pytam, bo nie chcę dotykać spawarką, a przecież Subaru jakoś to wymyśliło, żeby spawanie nie było konieczne. A, i jaka jest długość fabrycznej śruby? Dodając dystanse muszę dobrać śruby dłuższe dokładnie o wysokość dystansów ;-) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mnobody Opublikowano 30 Grudnia 2022 Udostępnij Opublikowano 30 Grudnia 2022 Godzinę temu, piniu napisał(a): Jaki patent jest zastosowany oryginalnie, żeby śruba nie obracała się podczas przykręcania? Szpilka. Tak samo jak szpilka piasty do której koło jest przykręcane. Długości nie znam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piniu Opublikowano 30 Grudnia 2022 Udostępnij Opublikowano 30 Grudnia 2022 No tak - szpilka. Ale jak jest unieruchomiona, żeby się nie obracała przy przykręcaniu nakrętki? Jest jakieś wyżłobienie czy odpowiednie gniazdo, które trzyma tę szpilkę? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
raci Opublikowano 30 Grudnia 2022 Udostępnij Opublikowano 30 Grudnia 2022 @piniu tak to wygląda (to akurat szpilka piasty koła, ale w mocowaniach amorka jest analogicznie): 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
conradek Opublikowano 15 Marca 2023 Udostępnij Opublikowano 15 Marca 2023 @piniu wymieniłeś już może te mocowania amortyzatorów i dystans? Czyli zamiast śruby lepsza była by szpilka odpowiednio długa i odpowiednio m10, może coś takiego: https://www.gitcar.pl/pl/products/szpilka-radelkowana-m10x1-5x67mm-rad-11-2-20967.html?query_id=1 Z drobniejszym gwintem jeszcze nie znalazłem Wtedy odpada szlifowanie łba śruby i mamy jak ori Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piniu Opublikowano 27 Marca 2023 Udostępnij Opublikowano 27 Marca 2023 Jeszcze się za to nie zabrałem. Czekam jeszcze na możliwość wjazdu do garażu i spokojnej pracy ;-) Dam znać, bo mam pewien pomysł w realizacji montażu dystansów ;-) A tak przy okazji - zamierzam zastosować zwykłe śruby, bo tak naprawdę, czemu mają być jakieś szczególnie wzmacniane? Przecież zawieszenie do góry nie poleci, a na dół działa grawitacja. Rozkminiał to ktoś? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Orear Opublikowano 31 Marca 2023 Udostępnij Opublikowano 31 Marca 2023 W dniu 27.03.2023 o 03:26, piniu napisał(a): Jeszcze się za to nie zabrałem. Czekam jeszcze na możliwość wjazdu do garażu i spokojnej pracy ;-) Dam znać, bo mam pewien pomysł w realizacji montażu dystansów ;-) A tak przy okazji - zamierzam zastosować zwykłe śruby, bo tak naprawdę, czemu mają być jakieś szczególnie wzmacniane? Przecież zawieszenie do góry nie poleci, a na dół działa grawitacja. Rozkminiał to ktoś? Tak na czystą logikę to zawieszenie cały czas drga, te drgania z pewnością są też na śrubach mocujących wszelkie elementy zawieszenia więc po prostu muszą być odpowiednio "mocne" żeby to wszystko wytrzymać i nie pękać itd. Ale tak samo jak wziąłem słowo mocne w cudzysłów, tak samo słowo zwykłe też można w nim zamknąć bo to kompletnie nic nie mówi w temacie wytrzymałości na obciążenia jakie przenosi zawias. Jeżeli Twoje "zwykłe" śruby są wystarczająco "mocne" w porównaniu ze śrubami montowanymi przez producenta to możesz je śmiało zakładać, tylko nie wiem jak to sprawdzisz. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
respect Opublikowano 31 Marca 2023 Udostępnij Opublikowano 31 Marca 2023 W dniu 27.03.2023 o 10:26, piniu napisał(a): zamierzam zastosować zwykłe śruby, bo tak naprawdę, czemu mają być jakieś szczególnie wzmacniane? Przecież zawieszenie do góry nie poleci, a na dół działa grawitacja. Rozkminiał to ktoś? Masz rację, nie trzeba cudów, ale te zwykłe to daj klasy 5.8, nie gwinty z castoramy. Tam ścinania prawie nie ma , na rozciąganie siły b. małe.. Mało kto wie że w konstrukcjach często stosuje się śruby wyższej klasy po to ,żeby po latach nie urwać przy odkręcaniu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piniu Opublikowano 3 Kwietnia 2023 Udostępnij Opublikowano 3 Kwietnia 2023 O widzisz! I to mnie przekonuje, żeby po latach nie urwać przy odkręcaniu ;-) Pisząc "zwykłe" miałem na myśli właśnie 5.8. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
s888 Opublikowano 17 Kwietnia 2023 Udostępnij Opublikowano 17 Kwietnia 2023 U mnie mocno już siedział tył i po przejrzeniu całego posta zdecydowałem się wymienić jedynie sprężyny na nowe. Wymieniłem na KYB RA6429, tył teraz przy pełnej butli LPG i dodatkowo 50kg narzędzi w bagażniku stoi na takim samym poziomie jak przód, więc dla mnie idealnie. Auto prowadzi się praktycznie bez zmian, nie ma natomiast "dobijania" na większych dołach i zawadzania o różne sterczące z ziemi elementy podłoża KYB RA6429 Grubość [mm]: 13 średnica zewnętrzna [mm]: 111 Długość [mm]: 340 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się