Skocz do zawartości

SPRĘŻYNY LEGACY IV - SIEDZI TYŁ


Azmadan

Rekomendowane odpowiedzi

Porobię foty oczywiście, efekt powinien być jak u ciebie, te sprężyny są prawie identyczne z LESJÖFORS tylko sprężyna troszkę bardzie ściśnięta (ciut dłuższa). Reszta osprzętu taka sama.

Edytowane przez Volo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie,

Mam problem podobny jak u Was i w związku z tym zastanawiam się nad następującym zestawem:

Amortyzatory Bilstein B4 + sprężyny LESJÖFORS + nowe mocowania KYB (pytanie czy warto inwestować w nowe mocowania)- prośba o Wasze opinie na temat zestawu (komfort jazdy, stabilność prowadzenia, położenie tylnej osi auta bez ładunku) jeśli dysponujecie to również bardzo mile widziane będą zdjęcia :)

 

@Slawskip - po ilu km zaczęły Ci cieknąć amortyzatory ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, Gacu Gac napisał:

 

@Slawskip - po ilu km zaczęły Ci cieknąć amortyzatory ?

mój Legaś ma przejechane w tej chwili 237 tyś km, w dokumentach nie mam nic o wymianie amortyzatorów, a były zamontowane oryginalne subaru (całe kolumny), więc możliwe że 237 tyś km. Poza tym nie ciekły jakoś strasznie, po prostu zaczęły się pocić, a auto potrafiło się bujnąć (zwłaszcza na śpiących policjantach było to czuć, oraz jak auto było bardziej załadowane).

 

Jeśli chodzi o wymianę górnych mocowań, to ja bym zmienił. Koszt nie jest jakiś ogromny, a jednak ta guma u mnie już się dość mocno odkształciła (co widać na zdjęciu).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mocowanie kosztuje 94zł, więc nie ma co żałować, zwłaszcza że rzeczywiście te gumy siadają po dłuższych przebiegach.

Ja kupiłem zestaw Bilstein amor, sprężyna KYB Outback (grubsza) i mocowanie KYB. Zmierzę kolumny przed montażem i porównam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie,

Prośba jeszcze o info na temat numeru seryjnego amortyzatorów Bilstein B4 (występują 2 modele poza tymi do Spec B i różnią się ceną o ok. 100 pln).

THX

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja mam u siebie 19-158686.

Tak wygląda mój Legaś po zamontowaniu Bilsteinów B4, nowych górnych mocowań, oraz nowych sprężyn  LESJÖFORS (wzmocnionych) - tył jest teraz na takiej samej wysokości jak przód (auto zatankowane do pełna - LPG i noPB + koło zapasowe w bagażniku):

 

IMG_20170517_162603442.jpg

Edytowane przez Slawskip
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 17.05.2017 o 21:43, Slawskip napisał:

ja mam u siebie 19-158686.

Tak wygląda mój Legaś po zamontowaniu Bilsteinów B4, nowych górnych mocowań, oraz nowych sprężyn  LESJÖFORS (wzmocnionych) - tył jest teraz na takiej samej wysokości jak przód (auto zatankowane do pełna - LPG i noPB + koło zapasowe w bagażniku):

 

IMG_20170517_162603442.jpg

Wygląd dobrze :) Zamówiłem taki sam zestaw. Jeszcze raz dzięki za poradę!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Ja zamocowałem sprężyny od Outbacka KYB RA6429, Bilsteiny 19-158686, no i mocowanie KYB.

Efekt jak u Slawskip z pełnymi zbiornikami i osobą z tyłu. Grubsza sprężyna utwardziła lekko tył, no i pełny bagażnik nie powoduje wpadania koła w nadkole.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja korzystając z doświadczeń kolegi "zaj0nc" (na podstawie zamówienia dobrali mi parametry) dorobiłem sprężyny na zamówienie w Pospring z tą różnicą ze zamówiłem 30 mm niższe niż Kolega zresztą za jego radą. 

Zdjęcia zrobione w podobnych warunkach czyli 1/2 Pb + pełny zbiornik gazu (zbiornik w kole 60 L) i trochę "gratów" w bagażniku koło zapasowe, 3 zgrzewki wody mineralnej (po wymianie sprężyn). Wymienione tylko sprężyny na "starych" elementach. Auto się trochę utwardziło co mi odpowiada.

Sprężyny to koszt jedynie 288 pln z przesyłką, do wyboru malują proszkowo na czarno lub niebiesko, telefon w poniedziałek i sprężyny przyszły tydzień później.

Zdjęcia dla porównania przed i po wymianie.

20170607_183634.jpg

20170614_171423.jpg

Edytowane przez Allfex
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przesyłam fotkę i wrażenia po zamontowaniu zestawu na który się zdecydowałem (post powyżej).

Efekt nowego zestawu bardzo pozytywny :) -> samochód przy pełnym baku i załadowanym na full bagażniku na większą podróż trzyma poziom (tył na takim samym poziomie jak przód), na "pusto" Legacy również trzyma poziom (tylna oś nie wyje do góry).

Dodatkowo tył auta delikatnie się usztywnił i jest znacznie stabilniejszy przy dynamicznej jeździe:)
 

 

rsz_subi.jpg

Edytowane przez Gacu Gac
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Wczoraj zrobilem jedna strone i bardzo mocno polecam wymiane gornych mocowan (Kayaba SM5214). Jakis czas temu robilem amorki z przodu i stan gornych mocowan przednich amorkow byl duzo lepszy. Gumowa czesc tylnego mocowania wlasciwie nadaje sie tylko do smietnika.



 

Do zrobienia lifta 2cm na poliuretanach (mpbs.pl) potrzebne sa sruby M10x50, podkladki (normalne, nie powiekszone) i nakretki samohamowne. Oryginalne nakrętki nie pasuja - zdaje sie, ze sa na drobny gwint (1,25?). Moze komus oszczedzi to nieplanowanej wizyty w sklepie ;)

Szpilki z gornych mocowan (Kayaba SM5214) trzeba wybic - troche perswazji mlotkiem i wychodza ;)


 

T.


 

Edytowane przez Tummi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Mi się udało kopic używane tylne amortyzatory od Subaru Outback 2005r które bez żadnego problemu weszły do mojego Subaru Legacy 2005.

Nic nie było extra dokupowane lub modyfikowane.

Test: instalacja LPG + pełen bagażnik na maxa + 4 osoby + trumna full + 55L 95 + 50 L LPG= usiadł tylko o 4,5 cm.

Zdjęcie -> gdy samochód jest pusty.

 

20171122_145723.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

Odnowie trochę temat bo i u mnie kwestia tylnego zawieszenia zaczyna wzywać.

Czy ktoś z Was doszukał się gdziekolwiek różnic między sprężynami w H6'tkach MY07 a innych modelach? 

 

@zaj0nc jak się sprawują Twoje sprężyny po tym czasie ? Nie ukrywam, że takie sprężyny na zamówienie ale o 3cm krótsze to bardzo kusząca opcja i ciekaw jestem 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, Waldek Woźny napisał:

 

@zaj0nc jak się sprawują Twoje sprężyny po tym czasie ? Nie ukrywam, że takie sprężyny na zamówienie ale o 3cm krótsze to bardzo kusząca opcja i ciekaw jestem 

Waldek sprężyny nic nie straciły ze swoich właściwości. Auto jeździ tak jak powinno. Tył jest trochę sztywniejszy niż na oryginalnych. W styczniu z racji dłubania przy samochodzie skróciłem te sprężyny o "pół" zwoja...to właśnie te około 3cm. teraz samochód stoi równiutko ;-). Właściwości jezdne bez zmian. Tył nie siada pod obciążeniem - pełny zbiornik paliwa, pełna butla gazu. 3 os. dorosłe na pokładzie i trochę bagażu i nic nie dobija w zawieszeniu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odpowiedź i zostało już tylko rozwianie wątpliwości co do różnic między sprężynami w 3.0R i 2.5GT a pozostałymi modelami. Jeśli są takie same to zamówię te z Pospring

 

Poniżej są linki do strony gdzie podaje się różne numery katalogowe dla mojego modelu oraz modelu 2.0

 

w 3.0R numer sprężyny to 20380AG360

https://partsouq.com/en/catalog/genuine/parts?c=Subaru+Europe&ssd=%24HSUzdAJ2ZXd_YQNcIkkFBQIEBk1ddlhUTUxsdEZrVk5pXjMpbURbFA%24&vid=314&gid=10213&q=JF1BPELU57G076614

 

2.0R - 20380AG060 lub 20380AG470

https://partsouq.com/en/catalog/genuine/parts?c=Subaru+Europe&ssd=%24HSUzdAJ2ZQd_ZwNdIkkHAAMBB01ddlhWS0xsdFdCW3JpXik2e0RHFA%24&vid=332&gid=10213&q=JF1BP5LS56G053745

 

@Oczkoo15 wiem, że Ty masz H6 i może natknąłeś się na ten temat już kiedyś?

Edytowane przez Waldek Woźny
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...

Koledzy ja też zamówiłem sprężyny z POSPRING ale nie jestem zadowolony,

 

Podczas zamawiana Pani powiedziała mi że robili dwie długości 260 mm lub 280 mm. Czytając wasze wypowiedzi że jest za wysoko pomyślałem że wezmę po środku a więc zamówiłem 270 mm. Po tygodniu były sprężyny po miesiącu zamontowane (brak czasu) i jest gorzej niż było przed zmianą (jedna stara sprężyna była pęknięta).

 

Teraz ja mam pełną butlę LPG i 1/2 noPB + pies 30 kg w bagażniku + bagaże, w aucie 2 dzieci i żona to nie wyjadę z podwórka bo zahaczam wydechem o 8 cm odbój bramy wyjazdowej - dramat.

 

Pamiętacie jakiej długości zamawialiście sprężyny? Potrzebuję czegoś co będzie stało prosto po załadowaniu już nawet myślałem o kupnie amorków z outbacka i obcięciu zwoju ze sprężyny już mam dość tego rycia asfaltu wydechem przy każdej hopce.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mój zestaw daje radę już ponad 26 tyś km - Bilstein B4 (19-158686), mocowanie amortyzatorów: KYB (SM5214), osłony amortyzatorów KYB (940002), Sprężyny: LESJÖFORS (4288331).

 

Przy pełnym załadunku (2+2+ pełen bagażnik+ LPG i noPB na full) nie udało mi się jeszcze o nic zahaczyć. 

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mój zestaw daje radę już ponad 26 tyś km - Bilstein B4 (19-158686), mocowanie amortyzatorów: KYB (SM5214), osłony amortyzatorów KYB (940002), Sprężyny: LESJÖFORS (4288331).
 
Przy pełnym załadunku (2+2+ pełen bagażnik+ LPG i noPB na full) nie udało mi się jeszcze o nic zahaczyć. 
Dzięki. A czy wzmocniona sprężyna wejdzie na mój amorek? Mocowania i amorki są ok nie chce tego niepotrzebnie wywołać ewentualnie sukcesywnie wymieniać.

Koledzy z sprężynami z POSPRING podpowiecie jakie długości zamawialiscie?

Wysłane z mojego SM-J530F przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...