bikeman1 Opublikowano 30 Maja 2019 Udostępnij Opublikowano 30 Maja 2019 (edytowane) Wpis wrzuciłem również w temacie " Co dziś zrobiłem...", ale wrzucam też tutaj aby był dla potomnych Założyłem dziś dystanse pod tylne amortyzatory w Legacy...LUX majonez jest Sytuacja była taka, przed założeniem prześwit między nadkolem a oponą był: - przód 45mm / tył 30mm ( pusto LPG / pusto PB ) - przód 45mm / tył 25mm ( full LPG / 20L Pb ) Dołożyłem dystanse na tył 20mm Sytuacja jest następująca: - przód 50mm ( ? ) ( może podniosło 5mm z racji że i tył poszedł w górę ) / tył 55mm ( połowa LPG / połowa Pb ) - ten stan ukazują zdjęcia poniżej - ............................................................................................................................................( full LPG / połowa Pb ) - dziś dotankuje to będzie edit Edytowane 30 Maja 2019 przez bikeman1 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
raci Opublikowano 31 Maja 2019 Udostępnij Opublikowano 31 Maja 2019 Czy do tych dystansów jakieś śruby trzeba dokupić? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bikeman1 Opublikowano 31 Maja 2019 Udostępnij Opublikowano 31 Maja 2019 Śruba tak zwana 105-tka. Czyli łeb pod klucz sześciokąt. M10x50 w klasie 10.9, do tego nakrętki, bo oryginalne są drobrnozwojne. Łeb od śruby trzeba trochę szlifnąć, bo nie wyłoży się poduszka dobrze. I śrubę można przyspawać do mocowania amorka. Tyle:) Edit Po zatankowaniu LPG do pełna + połowa Pb - przód 55mm, tył 50mm 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
falente Opublikowano 5 Czerwca 2019 Udostępnij Opublikowano 5 Czerwca 2019 Szkoda, że do Forków nie robią takich Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bikeman1 Opublikowano 5 Czerwca 2019 Udostępnij Opublikowano 5 Czerwca 2019 Robią Pół baku benzyny, cały bak gazu, graty w bagażniku, podpięta duża przyczepka, nie robią na Legacy żadnego wrażenia w tym momencie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gacu Gac Opublikowano 8 Czerwca 2019 Udostępnij Opublikowano 8 Czerwca 2019 Cześć, Jeden z moich tylnych amortyzatorów Bilstein b4 poddał się po 2 latach od wymiany:( Wracam więc do Kayaby i tu pytanie, który będzie pasował, ew. Jakie różnice między zamiennikami o numerach: 341354 vs. 341353? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
archi_voo Opublikowano 8 Czerwca 2019 Udostępnij Opublikowano 8 Czerwca 2019 (edytowane) Cytat Jakie różnice między zamiennikami o numerach: 341354 vs. 341353? Part No : 341354 Extended length (mm) : 450.1 Compressed Length (mm ) : 316.1 Part No : 341353 Extended length (mm) : 413 Compressed Length (mm ) : 278 354 są do OBK i są 37mm dłuższe. Skok jest ten sam. Pytanie jakie masz sprężyny. Jeżeli normalne do legacy a masz gaz i hak to i tak opadnie na normalną wysokość. Jednak ja jak dobierałem po długich rozważaniach i nieprzespanych nocach wolałem wziąć 353 fabrycznej długości i dać sprężynę jeden zwój dłuższą. Czas pokażę czy miałem rację. Na razie jest ok. W czasie jazdy jest bardzo dobrze. W dniu 5.06.2019 o 22:44, bikeman1 napisał: Robią Pół baku benzyny, cały bak gazu, graty w bagażniku, podpięta duża przyczepka, nie robią na Legacy żadnego wrażenia w tym momencie Bardzo ładnie to wygląda i chyba osiągnąłeś ten efekt najniższym kosztem. Pytanie tylko jak auto się trzyma drogi jak jedziesz szybko na pusto? Daj znać jak wrażenia. Edytowane 8 Czerwca 2019 przez archi_voo Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gacu Gac Opublikowano 8 Czerwca 2019 Udostępnij Opublikowano 8 Czerwca 2019 Sprężyny mam wzmacniane Lesjoforsy więc po info od Ciebie weźmę 353. Dzięki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bikeman1 Opublikowano 8 Czerwca 2019 Udostępnij Opublikowano 8 Czerwca 2019 43 minuty temu, archi_voo napisał: Bardzo ładnie to wygląda i chyba osiągnąłeś ten efekt najniższym kosztem. Pytanie tylko jak auto się trzyma drogi jak jedziesz szybko na pusto? Daj znać jak wrażenia. W zeszły weekend byłem w Zakopcu ( na pusto, bo jechałem na wesele ) obwodnica Kielc 160-190km/h - nie zauważyłem zmian w prowadzeniu Rabka Zdrój ( te zajebiste zakrętasy ), 100-120km/h - bez zauważalnych zmian w prowadzeniu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jakub Piesiewicz Opublikowano 5 Września 2019 Udostępnij Opublikowano 5 Września 2019 W dniu 31.05.2019 o 10:10, bikeman1 napisał: Śruba tak zwana 105-tka. Czyli łeb pod klucz sześciokąt. M10x50 w klasie 10.9, do tego nakrętki, bo oryginalne są drobrnozwojne. Łeb od śruby trzeba trochę szlifnąć, bo nie wyłoży się poduszka dobrze. I śrubę można przyspawać do mocowania amorka. Tyle:) Edit Po zatankowaniu LPG do pełna + połowa Pb - przód 55mm, tył 50mm W dniu 30.05.2019 o 19:00, bikeman1 napisał: Wpis wrzuciłem również w temacie " Co dziś zrobiłem...", ale wrzucam też tutaj aby był dla potomnych Założyłem dziś dystanse pod tylne amortyzatory w Legacy...LUX majonez jest Sytuacja była taka, przed założeniem prześwit między nadkolem a oponą był: - przód 45mm / tył 30mm ( pusto LPG / pusto PB ) - przód 45mm / tył 25mm ( full LPG / 20L Pb ) Dołożyłem dystanse na tył 20mm Sytuacja jest następująca: - przód 50mm ( ? ) ( może podniosło 5mm z racji że i tył poszedł w górę ) / tył 55mm ( połowa LPG / połowa Pb ) - ten stan ukazują zdjęcia poniżej - ............................................................................................................................................( full LPG / połowa Pb ) - dziś dotankuje to będzie edit Co to za dystanse? Możesz polecić producenta? Chciałbym zrobić to samo w swoim legasiu tylko 4cm https://allegro.pl/oferta/dystans-mocowanie-amortyzatora-tyl-subaru-legacy-4-7881337940?utm_source=google&utm_medium=cpc&utm_campaign=_mtrzcj_czesci_pla_czesci-samochodowe&ev_adgr=Części+samochodowe&gclid=EAIaIQobChMIhfvF4L255AIVCJ3VCh0o7gthEAQYAiABEgJ7qvD_BwE. Analogicznie myśląc śruba musi być te 2 cm dłuższa? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bikeman1 Opublikowano 5 Września 2019 Udostępnij Opublikowano 5 Września 2019 To są dokładnie ten producent co podrzuciłeś linka...a czemu aż 4cm??? Kurcze żebyś nie przegiął...u mnie tył siedział 2cm niżej od przodu, dałem dystanse 2cm 4cm jak dorzucisz to żeby nie było efektu Poloneza z PRLu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SubaruLPG Opublikowano 19 Września 2019 Udostępnij Opublikowano 19 Września 2019 Witam, takie śruby podejdą? ŚRUBA DROBNOZWOJNA M10x1x70 KL.10.9 DIN 961 2szt Ja jestem przekonany do śrub z mniejszym skokiem gwintu o wiele mniejsza szansa że taka śruba zacznie się odkręcać. ja też zamówiłem 4cm jeśli będzie zbyt wysoko stał tył to tuleje 2cm pójdą na przody Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bikeman1 Opublikowano 19 Września 2019 Udostępnij Opublikowano 19 Września 2019 Nie pamiętam dokładnie ale ja chyba kupiłem w klasie 8.8, taki jest oryginał. 10.9 będą za kruche 4cm, będzie na milion procent za wysoko Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SubaruLPG Opublikowano 20 Września 2019 Udostępnij Opublikowano 20 Września 2019 czyli mamy tam zwykłe gniazdo na śruby i od góry dokręcamy szpilkę w karoserii są jedynie otwory montażowe nie ma tam gwintu... nie chciałbym nie skończyć roboty z okazji braku śruby nakrętki podkładki... Mnie się wydaje że śruba 10,9 będzie mieć lepsze parametry pierwsza cyfra to wytrzymałość na rozciąganie, druga cyfra to plastyczność. mogę się oczywiście mylić doświadczenie ważniejsze jest niż surowa wiedza:) Wiem tylko że śruby 10.9 czy 12.8 są drogie i trudno dostępne. niestety najczęściej w sklepach mają śruby 5.8....... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dzixd Opublikowano 20 Września 2019 Udostępnij Opublikowano 20 Września 2019 Śruby o twardości 5.8 są dobre do skrecania taczek. Dla mnie minimalna twardość śruby do elementów zawieszenia to 8.8.Wysłane z mojego mądrego telefonu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dzixd Opublikowano 20 Września 2019 Udostępnij Opublikowano 20 Września 2019 Nie pamiętam dokładnie ale ja chyba kupiłem w klasie 8.8, taki jest oryginał. 10.9 będą za kruche 4cm, będzie na milion procent za wysoko Jak się za mocno zakręca to każdą śrubę można urwać. 10.9 może z 3 razy urwałem a 8.8 niezliczoną ilość. Wysłane z mojego mądrego telefonu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Slawskip Opublikowano 20 Września 2019 Udostępnij Opublikowano 20 Września 2019 Godzinę temu, SubaruLPG napisał: czyli mamy tam zwykłe gniazdo na śruby i od góry dokręcamy szpilkę w karoserii są jedynie otwory montażowe nie ma tam gwintu... nie chciałbym nie skończyć roboty z okazji braku śruby nakrętki podkładki... Tak, jest zwykły przelot i od góry dokręcasz nakrętką. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bikeman1 Opublikowano 20 Września 2019 Udostępnij Opublikowano 20 Września 2019 8 godzin temu, SubaruLPG napisał: czyli mamy tam zwykłe gniazdo na śruby i od góry dokręcamy szpilkę w karoserii są jedynie otwory montażowe nie ma tam gwintu... nie chciałbym nie skończyć roboty z okazji braku śruby nakrętki podkładki... Mnie się wydaje że śruba 10,9 będzie mieć lepsze parametry pierwsza cyfra to wytrzymałość na rozciąganie, druga cyfra to plastyczność. mogę się oczywiście mylić doświadczenie ważniejsze jest niż surowa wiedza:) Wiem tylko że śruby 10.9 czy 12.8 są drogie i trudno dostępne. niestety najczęściej w sklepach mają śruby 5.8....... W karoserii jest po prostu otwór przed który przepuszczasz śrubę, nakrętka jest od wnętrza samochodu. Musisz sobie naszykować jedynie szlifierkę z cienką tarczą do cięcia i imadło, bo część łba śruby trzeba przyciąć bo nie wyłoży się guma w gnieździe. Kolejną przydatną rzeczą byłaby spawarka, żeby przyłapać śrubę, bo później nie będzie jej jak dokręcić. Do do śrub, to może i rzeczywiście dałem 10.9...kurde nie pamiętam, wiem że jak wykręciłem oryginalne to parametr był identyczny jak na ori. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SubaruLPG Opublikowano 20 Września 2019 Udostępnij Opublikowano 20 Września 2019 Czyli podsumowując żadnej filozofii tam niema. w OEMowych szpilkach pewnie jest wielowypust a spawanie zastępuje ten patent. Dzięki za info postaram się załączyć zdjęcia po całej operacji. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bikeman1 Opublikowano 20 Września 2019 Udostępnij Opublikowano 20 Września 2019 (edytowane) 2 godziny temu, SubaruLPG napisał: Czyli podsumowując żadnej filozofii tam niema. w OEMowych szpilkach pewnie jest wielowypust a spawanie zastępuje ten patent. Dzięki za info postaram się załączyć zdjęcia po całej operacji. Dooookładnie tak jak piszesz Ja uda Ci się kupić takie śruby z wielowpustem, tylko dłuższe to odpada spawanie Czekam na fotosy Edytowane 20 Września 2019 przez bikeman1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SubaruLPG Opublikowano 27 Września 2019 Udostępnij Opublikowano 27 Września 2019 Jestem po montażu tulei 40mm. śrub nie trzeba spawać do poduszki amortyzatora jeśli kupimy śruby na klucz ampul bądź będziemy mieć odpowiednio wyprofilowany klucz płaski gdy kupimy śruby z tradycyjną główką. jednak bez spawania nie wygodnie skręca się całość. jedynym plusem tego rozwiązania jest to że nie potrzebujemy spawarki oraz że nie przegrzewamy gumy na poduszce. u mnie siedziały wcześniej tuleje metalowe 30mm więc legacy nie wstało zbyt wiele. Więc albo mam problem z zbyt miękkimi sprężynami albo zawias u mnie jest podniesiony z przodu również. mam butlę z gazem gdzie gazu wchodzi jakieś 56L. auto z zbiornikiem pełnym LPG plus połowa PB stoi minimalnie wyżej z tyłu. Zdjęcia postaram się zapodać jutro. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bikeman1 Opublikowano 27 Września 2019 Udostępnij Opublikowano 27 Września 2019 56l? To masz butlę nie w kole tylko luzem w bagażniku? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SubaruLPG Opublikowano 28 Września 2019 Udostępnij Opublikowano 28 Września 2019 (edytowane) butla jest pełna z wielozaworem na zewnętrz. butla mieści się w kole zapasowym. podeślę zdjęcia w tym temacie Edytowane 28 Września 2019 przez SubaruLPG Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
WOJO Opublikowano 28 Września 2019 Udostępnij Opublikowano 28 Września 2019 11 godzin temu, bikeman1 napisał: 56l? To masz butlę nie w kole tylko luzem w bagażniku? https://allegro.pl/oferta/butla-bormech-zbiornik-lpg-650-250-67-l-warszawa-8004100787 Tak po podgięciu pływaka, mieści 56-57L LPG. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Danko Opublikowano 28 Września 2019 Udostępnij Opublikowano 28 Września 2019 Skąd te zdziwienie butlą? Ja mam 75L w miejscu zapasu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się