Skocz do zawartości

Montaż czujników ciśnienia i temperatury oleju


marcin

Rekomendowane odpowiedzi

a jakies najlepsze miejsca do zamontowania czujnikuw cisnienia i temperatuty?

 

Przeczytaj sobie cały ten wątek kilka postów wyżej jest pokazane i ten tak samo

viewtopic.php?f=26&t=123103&view=unread#unread

 

to dowiesz się wszystkiego

 

-- Pn lut 20, 2012 10:04 pm --

 

mam za to czujnik temp. w misce olejowej

 

To raczej nie dobre miejsce , jest tu gdzieś napisane że ktoś miał i też coś nie bardzo było

 

Czujnik albo w blok albo w głowice

 

-- Pn lut 20, 2012 10:08 pm --

 

mam za to czujnik temp. w misce olejowej

 

To raczej nie dobre miejsce , jest tu gdzieś napisane że ktoś miał i też coś nie bardzo było

 

Czujnik albo w blok albo w głowice

 

-- Pn lut 20, 2012 10:11 pm --

 

Na tych fotkach wklejonych przez forumowiczów jest dobrze pokazane , bo silnik jest wyciągnięty

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 11 miesięcy temu...

Panowie, jeżeli w swoim Subaraku 08r mam w słupkach airbagi to mogę zamontować na nim zegary czy lepiej wymyślić inne miejsce?

 

Raczej sam sobie mozesz odpowiedziec na to pytanko.. A tak powaznie to raczej nie :) (bo jak poduszka sie otworzy to ....)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

a powiedzcie mi jak podlaczyć czujnike temp oleju ? wiadomo czujnik pod IC z redukcją, wychodza z niego dwa kabelki biały i czarny, i mam problem z podlaczeniem do liczniki, czerwony ( grubszy) +, czarny -, i zostają mi jeszcze czarny, zielony i taki niby ze pomarańczowy ;p licznik sie zaświeca ale nie ma procedury sprawdzania jak np w EGT. Podłączałem czarny z czujnika do -, a biały z czujnika do zielonego kabelka i nic nie pokazuje cały czas 0stopni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Witam Panowie właśnie mnie dopadło to, że zakładam zegary ciśnienie oleju temp oleju i EGT. Wszystko było fajnie do momentu kiedy trzeba wszystko założyć. Nie chce nic popsuć. Czytałem wątki montażowe ale już zwariowałem od tego wszystkiego nie wiem już co i jak tzn wiem gdzie są gniazda itp.ale nie wiem już jakie gwinty. A więc mam takie czujniki : 

 

Ciśnienia Oleju:

http://allegro.pl/czujnik-cisnienia-oleju-do-wskaznikow-steppermotor-i4239681620.html

 

Temp Oleju:

http://allegro.pl/czujnik-temperatury-wody-oleju-auto-gauge-wskaznik-i4217617542.html

 

do tego kupiłem takie adaptery w sumie nie wiem czy będą potrzebne :/ http://allegro.pl/redukcja-czujnika-temperatury-wody-oleju-m20x1-75-i4265111911.html

 

Czy te czujniki wejdą normalnie w miejsca np w głowicy z tyłu i pod IC?? Czy te redukcje mi się przydadzą czy muszę kupić/dorobić inne?? Chodzi mi o to żeby nie popsuć gwintów.

 

A teraz sprawa EGT:

Czy mogę je podłączyć pod oryginalny czujnik EGT który siedzi już w aucie (jak się da to proszę powiedzieć jak to zrobić ;) )

Jeżeli się nie da to czy mogę w miejsce oryginalnego włożyć taki czujnik: http://allegro.pl/czujnik-temp-spalin-termopara-egt-auto-gauge-i4264076518.html

I czy będzie będzie pasował gwint standardowo ;)

 

Proszę o odpowiedź bo jutro jestem umówiony u znajomego do montażu tego wszystkiego i nie wiem czy coś z tego wyjdzie. Za pomoc flaszka :D hehe

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam Panowie właśnie mnie dopadło to, że zakładam zegary ciśnienie oleju temp oleju i EGT. Wszystko było fajnie do momentu kiedy trzeba wszystko założyć. Nie chce nic popsuć. Czytałem wątki montażowe ale już zwariowałem od tego wszystkiego nie wiem już co i jak tzn wiem gdzie są gniazda itp.ale nie wiem już jakie gwinty. A więc mam takie czujniki : 

 

Ciśnienia Oleju:

http://allegro.pl/czujnik-cisnienia-oleju-do-wskaznikow-steppermotor-i4239681620.html

 

Temp Oleju:

http://allegro.pl/czujnik-temperatury-wody-oleju-auto-gauge-wskaznik-i4217617542.html

 

do tego kupiłem takie adaptery w sumie nie wiem czy będą potrzebne :/ http://allegro.pl/redukcja-czujnika-temperatury-wody-oleju-m20x1-75-i4265111911.html

 

Czy te czujniki wejdą normalnie w miejsca np w głowicy z tyłu i pod IC?? Czy te redukcje mi się przydadzą czy muszę kupić/dorobić inne?? Chodzi mi o to żeby nie popsuć gwintów.

 

A teraz sprawa EGT:

Czy mogę je podłączyć pod oryginalny czujnik EGT który siedzi już w aucie (jak się da to proszę powiedzieć jak to zrobić ;) )

Jeżeli się nie da to czy mogę w miejsce oryginalnego włożyć taki czujnik: http://allegro.pl/czujnik-temp-spalin-termopara-egt-auto-gauge-i4264076518.html

I czy będzie będzie pasował gwint standardowo ;)

 

Proszę o odpowiedź bo jutro jestem umówiony u znajomego do montażu tego wszystkiego i nie wiem czy coś z tego wyjdzie. Za pomoc flaszka :D hehe

Co do temp oleju to się wypowiem bo montowałem wczoraj. Jak zdejmiesz IC to masz dobry dostęp do jednej i drugiej. Do tej przy przepustnicy musisz mieć redukcję, do tej w głowicy już nie. Pierwsza nie chciała się odkręcić (miałem porządne klucze, wyrobiłem jedynie otwór na okrągło :( ) Z tyłu poszła bez problemu :) Montowałem wskaźnik STRI i jest tam w zestawie redukcja także fajnie że producent dodaje takie fanty do zestawu :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

Miałem przez chwilę tak wmontowany czujnik, bardzo powoli łapał optymalną temperaturę. Jakbym porównał, to obecnie nagrzewa się do ok. 80 stopni kiedy można przycisnąć, a w tych samych warunkach z czujnikiem pod filtrem miałem ok. 60 stopni na zegarze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oczywiście że nie, ale warunki były porównywalne, jeżdżę tą samą trasą i wiem kiedy olej ma jaką temp. A czy temp. powietrza ma 15, czy 18 stopni to ma niewielki wpływ...

Podsumowując, z czujnikiem pod filtrem nie były to wartości realne...

A jak mi nie wierzysz, to zapytaj takiego jednego "Górala" ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej,

A ja mam pytanko do tych którzy mają już zegary czy ktoś mógłby podzielić się swoimi  wynikami temp i ciśnienia oleju ?

Temperatura przy normalnej jeździe  to u mnie 105 do 110  - czujnik w bloku pod IC

Ciśnienie 2,4 do 1,8  ( na wolnych )  w zależności od temperatury i stopnia stopnia zużycia oleju -  czujnik w miejscu fabrycznego


Troszkę niepokoi mnie ta temp bo znalazłem wcześniej na forum jakieś wpisy o 90-95 stopniach

PS  temperaturę mam podłączoną od wczoraj  a ciśnienie od ok 2 miesięcy wszytko STRI
 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wrxk

Temperatura jak na całkiem niezłe upalanko...

 

Ciś. ok, choć b. dużo zależy od oliwy. Jakie jest na zimno, zaraz po rozruchu?

No właśnie  to mnie trochę zaniepokoiło....

Na zimnym mam 6 do 7 bar

Jak się "rozgrzeje" do tych 110 to na nowym oleju ( wczoraj zmieniany 5w50 vr1) mam prawie 2,5 bar na wolnych

od 4 tys do odcinki ciśnienie ok 6- do 7 bar

Oczywiście może być walnięty czujnik i się zastanawiam czy go wykręcać i  gotować  w garnku czy może jakoś inaczej się to sprawdza....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...
  • 2 tygodnie później...

jako założyciel tematu :P mogę się udzielić, że mi się nie udało :P

 

Radzę zainwestować w bardzo dobry klucz imbus, nie jakieś tesco czy lidle i bardzo z czuciem próbować odkręcić. Raz się przekręci i będzie kupa.

 

Jeśli chodzi o temperaturę to w ej20g miałem lepsze miejsce - pomiędzy wlewem oleju a kolektorem. Taki sam robaczek na imbus.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jako założyciel tematu :P mogę się udzielić, że mi się nie udało :P

 

Radzę zainwestować w bardzo dobry klucz imbus, nie jakieś tesco czy lidle i bardzo z czuciem próbować odkręcić. Raz się przekręci i będzie kupa.

 

Jeśli chodzi o temperaturę to w ej20g miałem lepsze miejsce - pomiędzy wlewem oleju a kolektorem. Taki sam robaczek na imbus.

klucze mam dobre bo jadę do kolegi mechanika a on tylko markowe kupuje, więc zakładam, że z tym nie będzie problemu.

lepsze miejsce masz na myśli, lepiej oddaje obecną temperaturę czy mniej pi*%^$$ się z montażem? 

 

do tego 1szego muszę zdjąć IC a to Twoje miejsce wymaga demontażu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...