Skocz do zawartości

Montaż czujników ciśnienia i temperatury oleju


marcin

Rekomendowane odpowiedzi

Ja montowałem Auto-Geja w otworze z tyłu prawej głowicy, patrząc od przodu. Żadnych podkładek i redukcji tam nie potrzebujesz.

 

błagam nie pisz takich rzeczy

w głowicy jest gwint calowy, a czujnik AG jest metryczny, i różnię się jednym zwojem na cal. Aby to uszczelnić trzeba porządnie dokręcić uszkadzając gwint w głowicy. Ne ma innej opcji. Trzeba zastosować adapter

 

czujnik ciśnienia do bloku inaczej zaniża ciśnienie o około połowę jeżeli jest w głowicy

IMAG0610.jpg

 

czujnik temp w głowicy

 

DSC01272.jpg

 

DSC01274.jpg

 

potrzebujesz adapter npt->bspt czyli gwint calowo metryczny stożkowy

 

Pozdrawiam

 

-- 14 gru 2011, 23:42 --

 

Ja montowałem Auto-Geja w otworze z tyłu prawej głowicy, patrząc od przodu. Żadnych podkładek i redukcji tam nie potrzebujesz.

 

błagam nie pisz takich rzeczy

w głowicy jest gwint calowy, a czujnik AG jest metryczny, i różnię się jednym zwojem na cal. Aby to uszczelnić trzeba porządnie dokręcić uszkadzając gwint w głowicy. Ne ma innej opcji. Trzeba zastosować adapter

 

czujnik ciśnienia do bloku inaczej zaniża ciśnienie o około połowę jeżeli jest w głowicy

IMAG0610.jpg

 

czujnik temp w głowicy

 

DSC01272.jpg

 

DSC01274.jpg

 

potrzebujesz adapter npt->bspt czyli gwint calowo metryczny stożkowy

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

błagam nie pisz takich rzeczy

w głowicy jest gwint calowy, a czujnik AG jest metryczny, i różnię się jednym zwojem na cal. Aby to uszczelnić trzeba porządnie dokręcić uszkadzając gwint w głowicy. Ne ma innej opcji. Trzeba zastosować adapter

Cholera. Dobrze, że piszesz. A specjalnie robiłem wywiad na forum jak i gdzie go zamontować. Temp. mam wkręconą tam gdzie ty masz ciśnienie. Już pól roku tak jeżdżę. Nic nie cieknie. Dokręcałem go z wyczuciem i wygląda, że się uszczelnił. Zostawić tak czy wykręcić i zrobić jak trzeba?

dla potomnych:

http://www.ralstoninst.com/news/the-difference-between-npt-bspp-and-bspt-seals

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

California,

 

jak nie cieknie, to nie ruszaj :mrgreen:

 

ja mam uszkodzoną głowice i przetrenowałem montaz czujników. o ile ten mosiężny jeszcze jako tako móg się trochę poddać to czujnik ciśnienia niszczy gwint jak popadnie.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Czy ktoś wie jakie są wymiary tej przejściówki chodzi mi o długość , ile gwintu a ile tego na klucz bedzę wdzięczny za pomoc bo dorobie sobie taką :D a nie będzie w tedy ten czujnik za bardzo wypuszczony z głowicy ?może by tak przegwintowal czyjnik na calowy :D i wkręcił prosto w głowicę , robił ktoś tak?

 

-- So sty 21, 2012 1:19 am --

 

Już sobie dorobiłem tak na swoje oko :D pasuje :D może jakieś fotki w kleje

 

-- Pn sty 23, 2012 12:45 am --

 

tak to sobie zrobiłem :) mogło być troszke więcej gwintu na czujnik ale i ta trzyma dobrze , te pozostałe z nierdzewki są do ETG

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Odkopię trochę temat bo zastanawia mnie jedna rzecz. Czy do autogałganów można by zamontować ori czujnik ciśnienia i tempreatury z subaru? zamiast kupować czy toczyć adaptery można by kupić właściwy czujnik w tej samej cenie. Nie wiem tylko czy czujnik jest może kalibrowany ze wskaźnikiem czy nie... próbował ktoś takiej rzeźby ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy do autogałganów można by zamontować ori czujnik ciśnienia i tempreatury

 

Raczej nie ma Oryginalnych czujników ciśnienia i temperatury oleju , w imprezie chyba nie występowały, na pewno w mojej nie :D

I tak kupujesz cały zestaw i motasz nie jest trudny

Jeszcze pewnie zegary danej firmy muszą mieć odpowiedni czujnik żeby dobrze pokazywał , działają na zminę oporności.

Zawsze możesz przerobić taki czujnik żeby gwint był taki sam jak w bloku(choć w bloku i tak musi być redukcja bo jest większy otwór) czy w głowicy , troszkę gwint nie będzie pełny ale nie uszkodzi nić przy silniku , i wtedy obejdzie się bez redukcji , tylko utrata gwarancji jest możliwa :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

http://allegro.pl/impreza-gd-2-0-turbo- ... 31857.html

 

czujnik ciśnienia oleju WRX

 

 

http://allegro.pl/subaru-legacy-99r-2-5 ... 03874.html

 

czujnik temperatury

 

Dałem tu przykładowe pierwsze wyszukane linki. Chodzi mi o to, że gwint jest taki jak powinien być. W dodatku na nie-ASO też można takie znaleźć tylko 50% droższe niż na allegro. Problem w tym, że nie mogę znaleźć tych przejściówek aby wszystko pasowało. Na 4T jest ale po 51 zł. szt.

http://sklep.nie-ASO.pl/product-pol-8228 ... RX-STI.htm

więc dało mi do myślenia żeby kupić ori subaru i po problemie by było.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem jak przy innym czujnikach/wskaźnikach ale kiedyś miałem te tanie autogałgany z ciśnieniem oleju i gwint z czujnika który był w komplecie, idealnie pasował w miejsce fabrycznej zaślepki w głowicy. Gwint jest stożkowy więc nie wymaga uszczelniania (uważać przy dokręcaniu, nie za mocno).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

http://allegro.pl/impreza-gd-2-0-turbo-wrx-czujnik-cisnienia-oleju-i2082931857.html

 

czujnik ciśnienia oleju WRX

 

 

http://allegro.pl/subaru-legacy-99r-2-5 ... 03874.html

 

czujnik temperatury

 

Dałem tu przykładowe pierwsze wyszukane linki. Chodzi mi o to, że gwint jest taki jak powinien być. W dodatku na nie-ASO też można takie znaleźć tylko 50% droższe niż na allegro. Problem w tym, że nie mogę znaleźć tych przejściówek aby wszystko pasowało. Na 4T jest ale po 51 zł. szt.

http://sklep.nie-ASO.pl/product-pol-822 ... RX-STI.htm

więc dało mi do myślenia żeby kupić ori subaru i po problemie by było.

 

To nie o takie chodzi , ten pierwszy już wyjaśniony wyżej ten temperatury nie nadaje się.czujnik wymaga dwóch przewodów bo w środku jest powiecmy opornik który zmienia oporność pod wpływem zmiany temperatury . W takim przypadku musiał by jeden podpiąć pod minusa a drugiego pod wsówke ale raczej by do nie działało ,choć były kiedyś takie zegary że przychodził tylko jeden przewód a masa szła na zegar prosto

To naprawdę nie jest konieczne jakaś kombinacja, chyba że maż już same zegary a czujników brak to wtedy trzeba by coś dobrać ale nie takie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

chyba że maż już same zegary a czujników brak to wtedy trzeba by coś dobrać ale nie takie

 

 

wskaźniki ciśnienia będę dopiero zakładał, mam za to czujnik temp. w misce olejowej i niech nikt tu nie pisze, że tak można... Pokazuje mi jakieś śmieszne wartości jak upalam to z 70 i spada a jak jeżdżę po mieście to 120 C :shock: chcę go wywalić i włożyć w blok.

 

przed zakupem miałem jeszcze takie dylematy

 

gwint z czujnika który był w komplecie, idealnie pasował w miejsce fabrycznej zaślepki w głowicy.

 

 

możliwe że po prostu gwint weszedł jak masło w aluminium i się trzyma. Jka nie dostanę tych śrubek nigdzie to spróbuję wkręcić bez niczego

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...