Skocz do zawartości

Montaż czujników ciśnienia i temperatury oleju


marcin

Rekomendowane odpowiedzi

To zależy którą temperaturę chcemy mierzyć - przegrzanie w trakcie upalania, czy rozgrzanie przed mocniejszym przyciśnięciem. :twisted:

Czujnik w misce da tylko ta drugą informację, mniej więcej, a w kanale olejowym obie. Wybieram czujnik w głowicy.

Sprawa jest bardzo prosta, to co w misce + 20st. i wiadomo co jest w bloku :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hmm, chyba poproszę mądrzejszych o wyjaśnienie...

gc8 STI - przygotowuje się do montażu kilku dodatkowych zegarów (ciś i temp oleju, temp silnika, EGT, Boost) , przeczytałem obie strony tego wątku i mam pytania:

 

1.czy ktoś gdzieś sprawdzał czy wkręcając czujnik temperatury oleju w blok (pod przepustnicą - zielone kółko) lub w głowicę (czerwona strzałka) nie zmniejszymy zbytnio przekroju kanału olejowego? innymi słowy czy nie pogorszymy przepływu oleju i smarowania za wkręconym czujnikiem?

 

2.czy ktoś mógłby mi zaznaczyć na fotce gołego silnika, gdzie RTR wkręcił w blok (pomiędzy alternatorem a pompą wspomagania) czujnik ciśnienia oleju? [fotka 5 w poście RTR z 26 marca]

 

3. gdzie można wkręcić w silnik lub głowicę czujnik temperatury cieczy chłodzącej - wolałbym nie ciąć (to rzeźba) moich pięknych silikonowych błekitnych :) rurek żeby wstawić na cybantach adaptor pod ten czujnik. Gdzieś na forum ktoś wspomniał że jest taka zaślepka ale nic więcej nie znalazłem.

 

1. To zależy od czujnika. Ja w zestawie dostałem takiego grubasa, i też się zastanawiałem, czy aby nie zmniejszy przepływu... Na szczęście był się stał uszkodził na starcie, więc domówiłem drugi i ten drugi był już cienki (fi ok 2-3mm).

2.

subaru25kopia.jpg

W miejscu 1 - jest zamontowany seryjny czujnik ciśnienia oleju (widoczna jest redukcja na 1/8 npt)

W miejscu 2 jest zaślepka o takim samym gwincie jak miejsce 1.

Ja musiałem przełożyć oryginalny w miejsce 2, a do gajgerów wsadziłem w miejsce 1 (musiałem dłuższy pasek założyć na alternator, bo lekka kolizja była)

3. nie wiem.

 

-- 24 sie 2011, o 14:56 --

 

Sprawa jest bardzo prosta, to co w misce + 20st. i wiadomo co jest w bloku :wink:

Jak ktoś tak woli, to można, tylko po co :wink:

 

My tu gadu gadu a pomuków nie widać :)

Bo ciężko zaślepkę w bloku odkręcić? :mrgreen: :wink:

 

 

ojj bardzo ciężko :twisted:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pomuk się RTR należy!!!

Pomuk się TERZO należy!!!!

Pomyk się California należy!!!

Pomuk się BartZ należy!!!

 

Dzięki chłopaki!!!

Może jeszcze ktoś by chciał? ;)

A zaślepka kanału wodnego to podobno ta większa w głowicy (bliżej środka silnika). Jak będe montował zegary to strzele kilka fotek na przyszłość, dla takich świerzaków jak ja ;)

Wczoraj przyszedł 60mm DEPO 4w1: ciśnienie oleju na wskazówce, oraz volt, temp oleju i cieczy na "analogu". Wstępne oględziny nastrajają optymistycznie, wykonanie super. Teraz czekam na resztę: boost, EGT, ciśn. paliwa. DEPO z serii PK-SC.

Jeszcze trochę i podwoje wartość autka hahaha!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

mam do swojego pieca włożyc wskaxnik temp oleju stri, ogladałem sam czujnik i czy jak go wkrece w lewą głowice - imbusowa zaślepka to czy nie zmniejszy sie przelot jakiegos kanału smarującego wałek rozrządu?

czujnik ma poza gwintek jeszcze ok 1,5 cm długośc, może sie myle i kanały smarujące bliżej środka głowiczy, zastanawiał sie ktos nad tym?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Ja jednak wyciągam czujnik z miski, jednak pęd powietrza wychładza olej i odczyt jest zanizony;) np. przy obecnych temperaturach wpadam na obwodnice jadę 120 km/h i mam temp ponizej 60 stopni ;) więc raczej nie jest to możliwe. W przyszłym tygodniu zrobie przeprawę i walnę czujnik w głowicę : )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja jednak wyciągam czujnik z miski, jednak pęd powietrza wychładza olej i odczyt jest zanizony;) np. przy obecnych temperaturach wpadam na obwodnice jadę 120 km/h i mam temp ponizej 60 stopni ;) więc raczej nie jest to możliwe. W przyszłym tygodniu zrobie przeprawę i walnę czujnik w głowicę : )

 

Nie wtykaj w głowicę, tylko w gniazdo nr 2 z fotki parę postów wyżej. Tam jest piękny dostęp, możesz się zaprzeć, użyć porządnego klucza i wogóle same plusy. Odkręcając zaślepke w głowicy najpierw wynajdziesz parę nowych połączeń kilku wyrazów a od razu potem Ci się omsknie klucz i się zaślepka stanie nieodkręcalna (autopsja) :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja jednak wyciągam czujnik z miski, jednak pęd powietrza wychładza olej i odczyt jest zanizony;) np. przy obecnych temperaturach wpadam na obwodnice jadę 120 km/h i mam temp ponizej 60 stopni ;) więc raczej nie jest to możliwe. W przyszłym tygodniu zrobie przeprawę i walnę czujnik w głowicę : )

 

Nie wtykaj w głowicę, tylko w gniazdo nr 2 z fotki parę postów wyżej. Tam jest piękny dostęp, możesz się zaprzeć, użyć porządnego klucza i wogóle same plusy. Odkręcając zaślepke w głowicy najpierw wynajdziesz parę nowych połączeń kilku wyrazów a od razu potem Ci się omsknie klucz i się zaślepka stanie nieodkręcalna (autopsja) :mrgreen:

 

 

Bedzie mi potrzebna ta nakrętka pod czujnik zapewne ... ( ?) Gdzie to dostanę w miare szybko?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja jednak wyciągam czujnik z miski, jednak pęd powietrza wychładza olej i odczyt jest zanizony;) np. przy obecnych temperaturach wpadam na obwodnice jadę 120 km/h i mam temp ponizej 60 stopni ;) więc raczej nie jest to możliwe. W przyszłym tygodniu zrobie przeprawę i walnę czujnik w głowicę : )

 

Nie wtykaj w głowicę, tylko w gniazdo nr 2 z fotki parę postów wyżej. Tam jest piękny dostęp, możesz się zaprzeć, użyć porządnego klucza i wogóle same plusy. Odkręcając zaślepke w głowicy najpierw wynajdziesz parę nowych połączeń kilku wyrazów a od razu potem Ci się omsknie klucz i się zaślepka stanie nieodkręcalna (autopsja) :mrgreen:

 

 

Bedzie mi potrzebna ta nakrętka pod czujnik zapewne ... ( ?) Gdzie to dostanę w miare szybko?

 

Zależy od czujnika... Znaleźć na dowolnym szrocie będzie pewnie najszybciej - pewnie większość japończyków ma takie pod ori czujnikiem ciśnienia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zależy od czujnika... Znaleźć na dowolnym szrocie będzie pewnie najszybciej - pewnie większość japończyków ma takie pod ori czujnikiem ciśnienia.

 

poszukam czekagoś pewnie najpierw odkręce te śrube i pewnie sie okaze co jest grane ;)

 

bo miska olejowa nie jest dobrym miejscem!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

post-14782-13518444162_thumb.jpg

post-14782-135184441641_thumb.jpg

ten górny to czujnik ciśnienia oleju dla zegara. Lewa głowica, w prawej jest taki sam kanał tyle że jest wykorzystany do zasilania turbiny olejem. Wszystko działa super!!! ten dolny na fotce (kabelek czarny i biały) to czujnik temperatura wody. Takie umiejscowienie (daleko od pompy oleju) ma też sens bo mierzysz ciśnienie oleju w oddalonym miejscu, tak więc tam gdzie wartość będzie zawsze najmniejsza (w głównej galerii olejowej będzie większa), więc jak jest OK to masz pewność że bliżej pompy powinno być więcej (panewki).

Adaptory pod oba czujniki wytoczył "Pan Heniu" tokarz, materiał stal, cena 30zł za oba :P

 

Pozdrawiam

Staszek

 

Czujnik temp. oleju montowałem w znanym miejscu na bloku pod przepustnicą:

post-14782-135184441658_thumb.jpg

Ale uwaga!!! końcówka czujnika temperatury nie jest cieńka ani krótka (w stosunku do miejsca montażu w kanale olejowym) do tego musi być dobrze omywana przez płynący olej, jak zrobisz to niestarannie to możesz zbytnio zwęzić kanał olejowy którym olej płynie chyba do panewek!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Panowie pyramid techniczne, czy w miejscu number dwa bay zamontowac czujnik trzeba sciagac kolektor lub turbo? Bo wlasnie popatrzylem na slink z gory i nie wiem zabardz czy bez tego sie tam dostane. A jak trzeba to kurde musze nowe uszczelki zamawiac w 4T...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie pyramid techniczne, czy w miejscu number dwa bay zamontowac czujnik trzeba sciagac kolektor lub turbo? Bo wlasnie popatrzylem na slink z gory i nie wiem zabardz czy bez tego sie tam dostane. A jak trzeba to kurde musze nowe uszczelki zamawiac w 4T...

IC-ka musisz tylko ściągnąć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie tylko IC trzeba ściągnąć. Potem dobry imbus gięty żeby było jak przedłużkę założyć, zręczne palce, klej do gwintów (najlepiej niebieski loctite (232chyba)) i gotowe :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...