BartZ Opublikowano 23 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 23 Sierpnia 2011 Ja zamontowałem w misce olejowej. Sprawdza się bardzo dobrze:) Była już dyskusja o tym, że miska nie jest dobrym miejscem na czujnik temperatury. Wskazania na pewno bardzo dobre, ale nie miarodajne. Nie jest źle wbrew pozorom :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jpol Opublikowano 23 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 23 Sierpnia 2011 To zależy którą temperaturę chcemy mierzyć - przegrzanie w trakcie upalania, czy rozgrzanie przed mocniejszym przyciśnięciem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BartZ Opublikowano 23 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 23 Sierpnia 2011 To zależy którą temperaturę chcemy mierzyć - przegrzanie w trakcie upalania, czy rozgrzanie przed mocniejszym przyciśnięciem. O to to... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
California Opublikowano 23 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 23 Sierpnia 2011 To zależy którą temperaturę chcemy mierzyć - przegrzanie w trakcie upalania, czy rozgrzanie przed mocniejszym przyciśnięciem. Czujnik w misce da tylko ta drugą informację, mniej więcej, a w kanale olejowym obie. Wybieram czujnik w głowicy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BartZ Opublikowano 24 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 24 Sierpnia 2011 To zależy którą temperaturę chcemy mierzyć - przegrzanie w trakcie upalania, czy rozgrzanie przed mocniejszym przyciśnięciem. Czujnik w misce da tylko ta drugą informację, mniej więcej, a w kanale olejowym obie. Wybieram czujnik w głowicy. Sprawa jest bardzo prosta, to co w misce + 20st. i wiadomo co jest w bloku :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
California Opublikowano 24 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 24 Sierpnia 2011 Sprawa jest bardzo prosta, to co w misce + 20st. i wiadomo co jest w bloku :wink: Jak ktoś tak woli, to można, tylko po co :wink: My tu gadu gadu a pomuków nie widać Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BartZ Opublikowano 24 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 24 Sierpnia 2011 Sprawa jest bardzo prosta, to co w misce + 20st. i wiadomo co jest w bloku :wink: Jak ktoś tak woli, to można, tylko po co :wink: My tu gadu gadu a pomuków nie widać Bo ciężko zaślepkę w bloku odkręcić? :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
California Opublikowano 24 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 24 Sierpnia 2011 Bo ciężko zaślepkę w bloku odkręcić? :wink: No dobra. Niech będzie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcin Opublikowano 24 Sierpnia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Sierpnia 2011 hmm, chyba poproszę mądrzejszych o wyjaśnienie...gc8 STI - przygotowuje się do montażu kilku dodatkowych zegarów (ciś i temp oleju, temp silnika, EGT, Boost) , przeczytałem obie strony tego wątku i mam pytania: 1.czy ktoś gdzieś sprawdzał czy wkręcając czujnik temperatury oleju w blok (pod przepustnicą - zielone kółko) lub w głowicę (czerwona strzałka) nie zmniejszymy zbytnio przekroju kanału olejowego? innymi słowy czy nie pogorszymy przepływu oleju i smarowania za wkręconym czujnikiem? 2.czy ktoś mógłby mi zaznaczyć na fotce gołego silnika, gdzie RTR wkręcił w blok (pomiędzy alternatorem a pompą wspomagania) czujnik ciśnienia oleju? [fotka 5 w poście RTR z 26 marca] 3. gdzie można wkręcić w silnik lub głowicę czujnik temperatury cieczy chłodzącej - wolałbym nie ciąć (to rzeźba) moich pięknych silikonowych błekitnych rurek żeby wstawić na cybantach adaptor pod ten czujnik. Gdzieś na forum ktoś wspomniał że jest taka zaślepka ale nic więcej nie znalazłem. 1. To zależy od czujnika. Ja w zestawie dostałem takiego grubasa, i też się zastanawiałem, czy aby nie zmniejszy przepływu... Na szczęście był się stał uszkodził na starcie, więc domówiłem drugi i ten drugi był już cienki (fi ok 2-3mm). 2. W miejscu 1 - jest zamontowany seryjny czujnik ciśnienia oleju (widoczna jest redukcja na 1/8 npt) W miejscu 2 jest zaślepka o takim samym gwincie jak miejsce 1. Ja musiałem przełożyć oryginalny w miejsce 2, a do gajgerów wsadziłem w miejsce 1 (musiałem dłuższy pasek założyć na alternator, bo lekka kolizja była) 3. nie wiem. -- 24 sie 2011, o 14:56 -- Sprawa jest bardzo prosta, to co w misce + 20st. i wiadomo co jest w bloku :wink: Jak ktoś tak woli, to można, tylko po co :wink: My tu gadu gadu a pomuków nie widać Bo ciężko zaślepkę w bloku odkręcić? :wink: ojj bardzo ciężko Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
X69 Opublikowano 25 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 25 Sierpnia 2011 Pomuk się RTR należy!!! Pomuk się TERZO należy!!!! Pomyk się California należy!!! Pomuk się BartZ należy!!! Dzięki chłopaki!!! Może jeszcze ktoś by chciał? A zaślepka kanału wodnego to podobno ta większa w głowicy (bliżej środka silnika). Jak będe montował zegary to strzele kilka fotek na przyszłość, dla takich świerzaków jak ja Wczoraj przyszedł 60mm DEPO 4w1: ciśnienie oleju na wskazówce, oraz volt, temp oleju i cieczy na "analogu". Wstępne oględziny nastrajają optymistycznie, wykonanie super. Teraz czekam na resztę: boost, EGT, ciśn. paliwa. DEPO z serii PK-SC. Jeszcze trochę i podwoje wartość autka hahaha!!! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
California Opublikowano 30 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 30 Sierpnia 2011 Pomuk się RTR należy!!!Pomuk się TERZO należy!!!! Pomyk się California należy!!! Pomuk się BartZ należy!!! Miały być i nie ma :roll: 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mzy Opublikowano 30 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 30 Sierpnia 2011 TERZO sam sobie chyba nie może wystawić pomuka, więc może dla sprawiedliwości nie daje nikomu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
California Opublikowano 30 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 30 Sierpnia 2011 Fakt, to wątek TERZO. On tu wystawia pomuki nie X69. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
motorajdy Opublikowano 18 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 18 Września 2011 mam do swojego pieca włożyc wskaxnik temp oleju stri, ogladałem sam czujnik i czy jak go wkrece w lewą głowice - imbusowa zaślepka to czy nie zmniejszy sie przelot jakiegos kanału smarującego wałek rozrządu? czujnik ma poza gwintek jeszcze ok 1,5 cm długośc, może sie myle i kanały smarujące bliżej środka głowiczy, zastanawiał sie ktos nad tym? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mzy Opublikowano 20 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 20 Września 2011 Mocno mi się zdaje, że AdaSch kiedyś analizował temat średnic kanałów lejowych w różnych miejscach, nawet skombinował jakąś szrotową głowicę do tego. Pisał o tym w którymś wątku wskaźnikowym/olejowym. Może zagadaj na PW do niego. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
potok Opublikowano 18 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 18 Listopada 2011 Ja jednak wyciągam czujnik z miski, jednak pęd powietrza wychładza olej i odczyt jest zanizony;) np. przy obecnych temperaturach wpadam na obwodnice jadę 120 km/h i mam temp ponizej 60 stopni więc raczej nie jest to możliwe. W przyszłym tygodniu zrobie przeprawę i walnę czujnik w głowicę : ) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gwidon Opublikowano 18 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 18 Listopada 2011 Ja jednak wyciągam czujnik z miski, jednak pęd powietrza wychładza olej i odczyt jest zanizony;) np. przy obecnych temperaturach wpadam na obwodnice jadę 120 km/h i mam temp ponizej 60 stopni więc raczej nie jest to możliwe. W przyszłym tygodniu zrobie przeprawę i walnę czujnik w głowicę : ) Nie wtykaj w głowicę, tylko w gniazdo nr 2 z fotki parę postów wyżej. Tam jest piękny dostęp, możesz się zaprzeć, użyć porządnego klucza i wogóle same plusy. Odkręcając zaślepke w głowicy najpierw wynajdziesz parę nowych połączeń kilku wyrazów a od razu potem Ci się omsknie klucz i się zaślepka stanie nieodkręcalna (autopsja) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
potok Opublikowano 18 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 18 Listopada 2011 Ja jednak wyciągam czujnik z miski, jednak pęd powietrza wychładza olej i odczyt jest zanizony;) np. przy obecnych temperaturach wpadam na obwodnice jadę 120 km/h i mam temp ponizej 60 stopni więc raczej nie jest to możliwe. W przyszłym tygodniu zrobie przeprawę i walnę czujnik w głowicę : ) Nie wtykaj w głowicę, tylko w gniazdo nr 2 z fotki parę postów wyżej. Tam jest piękny dostęp, możesz się zaprzeć, użyć porządnego klucza i wogóle same plusy. Odkręcając zaślepke w głowicy najpierw wynajdziesz parę nowych połączeń kilku wyrazów a od razu potem Ci się omsknie klucz i się zaślepka stanie nieodkręcalna (autopsja) Bedzie mi potrzebna ta nakrętka pod czujnik zapewne ... ( ?) Gdzie to dostanę w miare szybko? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gwidon Opublikowano 19 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2011 Ja jednak wyciągam czujnik z miski, jednak pęd powietrza wychładza olej i odczyt jest zanizony;) np. przy obecnych temperaturach wpadam na obwodnice jadę 120 km/h i mam temp ponizej 60 stopni więc raczej nie jest to możliwe. W przyszłym tygodniu zrobie przeprawę i walnę czujnik w głowicę : ) Nie wtykaj w głowicę, tylko w gniazdo nr 2 z fotki parę postów wyżej. Tam jest piękny dostęp, możesz się zaprzeć, użyć porządnego klucza i wogóle same plusy. Odkręcając zaślepke w głowicy najpierw wynajdziesz parę nowych połączeń kilku wyrazów a od razu potem Ci się omsknie klucz i się zaślepka stanie nieodkręcalna (autopsja) Bedzie mi potrzebna ta nakrętka pod czujnik zapewne ... ( ?) Gdzie to dostanę w miare szybko? Zależy od czujnika... Znaleźć na dowolnym szrocie będzie pewnie najszybciej - pewnie większość japończyków ma takie pod ori czujnikiem ciśnienia. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
potok Opublikowano 19 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2011 Zależy od czujnika... Znaleźć na dowolnym szrocie będzie pewnie najszybciej - pewnie większość japończyków ma takie pod ori czujnikiem ciśnienia. poszukam czekagoś pewnie najpierw odkręce te śrube i pewnie sie okaze co jest grane bo miska olejowa nie jest dobrym miejscem! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
saszynski Opublikowano 19 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2011 przed montazem zegara wskazujacego cisnienie, pojechalbym do nie-ASO lub ASO na sprawdzenie faktycznego cisnienia dobrym wiarygodnym manometrem. Pozwoli to na oszacowanie pomylek we wskazaniach zegara. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
X69 Opublikowano 20 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 20 Listopada 2011 ten górny to czujnik ciśnienia oleju dla zegara. Lewa głowica, w prawej jest taki sam kanał tyle że jest wykorzystany do zasilania turbiny olejem. Wszystko działa super!!! ten dolny na fotce (kabelek czarny i biały) to czujnik temperatura wody. Takie umiejscowienie (daleko od pompy oleju) ma też sens bo mierzysz ciśnienie oleju w oddalonym miejscu, tak więc tam gdzie wartość będzie zawsze najmniejsza (w głównej galerii olejowej będzie większa), więc jak jest OK to masz pewność że bliżej pompy powinno być więcej (panewki). Adaptory pod oba czujniki wytoczył "Pan Heniu" tokarz, materiał stal, cena 30zł za oba Pozdrawiam Staszek Czujnik temp. oleju montowałem w znanym miejscu na bloku pod przepustnicą: Ale uwaga!!! końcówka czujnika temperatury nie jest cieńka ani krótka (w stosunku do miejsca montażu w kanale olejowym) do tego musi być dobrze omywana przez płynący olej, jak zrobisz to niestarannie to możesz zbytnio zwęzić kanał olejowy którym olej płynie chyba do panewek!! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
potok Opublikowano 1 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 1 Grudnia 2011 Panowie pyramid techniczne, czy w miejscu number dwa bay zamontowac czujnik trzeba sciagac kolektor lub turbo? Bo wlasnie popatrzylem na slink z gory i nie wiem zabardz czy bez tego sie tam dostane. A jak trzeba to kurde musze nowe uszczelki zamawiac w 4T... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
major000 Opublikowano 1 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 1 Grudnia 2011 Panowie pyramid techniczne, czy w miejscu number dwa bay zamontowac czujnik trzeba sciagac kolektor lub turbo? Bo wlasnie popatrzylem na slink z gory i nie wiem zabardz czy bez tego sie tam dostane. A jak trzeba to kurde musze nowe uszczelki zamawiac w 4T... IC-ka musisz tylko ściągnąć. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
X69 Opublikowano 1 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 1 Grudnia 2011 Dokładnie tylko IC trzeba ściągnąć. Potem dobry imbus gięty żeby było jak przedłużkę założyć, zręczne palce, klej do gwintów (najlepiej niebieski loctite (232chyba)) i gotowe Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się