Skocz do zawartości

Montaż czujników ciśnienia i temperatury oleju


marcin

Rekomendowane odpowiedzi

Miejsce o którym mówię nie wymaga żadnego demontażu, ale nie wiem czy występuje w nowszych głowicach. Jedno i drugie to kanały olejowe w tej samej głowicy więc różnica w pomiarze żadna.

ok zatem dziś poszukam wieczorkiem i dam znać

UPDATE: niestety między wlewem oleju a kolektorem nic nie mam :( pozostaje mi jedno miejsce :) THX

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wsadź dobrze bita ,nawet lekko pobij ,złap dobrze grzechotkę za głowę ;) tak żeby była w osie śruby i do dzieła ,czasem i dobre narzędzie nie pomoże jak się nie umie nim posługiwać.

Jak byś miał jakieś lusterko to sprawdź czy w tym korku nić nie będzie blokowało klucza ,chodzi mi żeby wszedł do oporu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wsadź dobrze bita ,nawet lekko pobij ,złap dobrze grzechotkę za głowę ;) tak żeby była w osie śruby i do dzieła ,czasem i dobre narzędzie nie pomoże jak się nie umie nim posługiwać.

Jak byś miał jakieś lusterko to sprawdź czy w tym korku nić nie będzie blokowało klucza ,chodzi mi żeby wszedł do oporu

spoko, najpierw oczyszczę śrubę z ew. brudu wsadzę docisnę, złapię, i przekręcę! ew. kolegę o pomoc poproszę :) z technicznego pkt widzenia kiedy będzie lepiej ją odkręcać? na ciepłym czy zimnym? chodzi mi o rozszerzalność materiałów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Hej, mam pytanie. Jaki jest gwint w miejscu w które można wkręcić czujnik temperatury oleju? Pytam ponieważ na 90% byłem przekonany że jest to 1/8NPT a okazało się dziś że ee ee, wcale nie. Auto to Impreza 2006 NA, dwa litry, 160KM. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 lata później...

 

Zabieram się za montaż czujników temp. i ciśnienia oleju. Czujniki posiadają gwint 1/8 NPT

Przewertowałem wątki i wychodzi , ze najlepsze miejsce na czujnik temp. to miejsce pod IC natomiast czujnik ciśnienia w głowicy ( rysunek poniżej- zielone kółko)

1. Prosił bym o potwierdzenie czy te miejscówki są OK ponieważ widziałem, ze temperaturę wkręcali w głowicę ( zielone kółko) a ciśnienie na trójniku pod alternatorem wraz z seryjnym czujnikiem.

2. Czy zaślepka w głowicy pod IC ma gwint M18x1,5?

3. gdzie kupię redukcję M18x1,5 na 1/8NPT ( pytam bo jest problem ze znalezieniem takiego wynalazku) .Czy redukcja Subaru 11024AA210  jest tą, której szukam?

4. Czy otwór w głowicy ( zaznaczony zielonym kółkiem) ma rozmiar 1/8NPT?

 

 

image.thumb.png.52b154defad2d71027a7cfb2560ab397.png

Edytowane przez _scooby_
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ogólnie to tak...

 

1. Sam przerabiałem ten temat i pierwotnie zamontowałem czujnik ciśnienia w głowicy, tam gdzie masz pokazane na zdjęciu ale to co on pokazywał to była najgorsza z najgorszych pogód, totalna nie prawda - miejsce złe na taki pomiar. Też wyczytałem, że podobno to najlepsze miejsce bo najbardziej oddalone, jednak nie w każdym miejscu na magistrali ciśnienie jest odpowiednie więc i tutaj - właściwie na samym jej końcu nie możemy oczekiwać cudów, ciśnienie potrafiło spać bardzo bardzo nisko. Zamontowałem zatem czujnik ciśnienia oleju w miejsce fabrycznego i gra, pokazuje to co ksiażka każe, nawet trochę więcej więc jest ok. Nie wiem jak się ma to do wskazań w sytuacji kryzysowej, ale ten czujnik mam po to żeby do tej sytuacji kryzysowej starać się nie dopuścić.

 

Co do temperatury to nie wiem - jeszcze nie mam ale sądzę że również zamontuje to w rozgałęźniku w miejscu czujnika ciśnienia, moim zdaniem pomiar na wyjściu z pompy jest najbardziej wiarygodny pod każdym względem.

 

2 i 3. https://inter-rally.pl/product-pol-78847-Adapter-czujnika-oleju-1-8-NPT-Auto-Gauge.html

 

4. Tak - 1/8 NPT i dla przypomnienia tego gwintu niczym nie trzeba uszczelniać. Nie będzie ciekło na 100%

 

ad1. 

 

Zalezy też jaki czujnik posiadasz  bo jeżeli te duże lipne to trzeba rzeźbić z podnoszeniem alternatora i wymianą paska na dłuższy, jak tak to daj znać to Ci pomogę bo pierw też miałem to w ten sposób zrobiony na starym zegarze.

 

Edytowane przez gawinyo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, gawinyo napisał:

ad1. 

 

Zależy też jaki czujnik posiadasz  bo jeżeli te duże lipne to trzeba rzeźbić z podnoszeniem alternatora i wymianą paska na dłuższy, jak tak to daj znać to Ci pomogę bo pierw też miałem to w ten sposób zrobiony na starym zegarze.

 

 

Posiadam czujnik ciśnienia jak na załączonym zdjęciu.

Zmierzyłem też jego długość. Czy sądzisz, że  w miejscu ori. czujnika dam radę założyć mój czujnik na trójniku wraz z seryjnym czujnikiem? ( chodzi o wolne miejsce pod paskiem i alternatorem)?

Chcę na 100% pozostawić oryginalny czujnik w miejscu w jakim się znajdował.

Myślę, że trójnik w przypadku ciśnienia nie przekłamywał by zbytnio.

 

czujnik.jpg.7e6438a056e8597b164b3dcd741b390c.jpg

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
W dniu 26.09.2018 o 12:11, _scooby_ napisał:

Reasumując,  w miejsce ori czujnika ciśnienia wrzucam poniższy trójnik i wpinam się dodatkowym czujnikiem ciśnienia.

Dodatkowy czujnik temp. oleju ląduje na bloku pod IC i zamontowany będzie na redukcji M18x15 na 1/8 NPT.

3nik.jpg.9f6fa5a0d61d188377117ef887eb0287.jpg

 

 

Hej pany, pozwole sobie upnąć

apropo tego powyżej. Powiedzcie mi czy ktoś ma wpięty czujnik temp oleju do tego trójnika? I jak to sie sprawuje?
bo wydedukowałem sobie że w tym w cale nie ma przepływu. A z drugiej strony fizyka i zasada wymiany ciepła...

jak mówicie? Dużo będzie oszukiwać?  Tam nie potrzebujemy dokładności co do stopnia, pacjentem jest Żuk Turbo szykowany na Złombol.



Potrzebuje mieć:
-kotrolka ciś oleju konewka, która gaśnie po odpaleniu (seria)
- dodatkowy wskaźnik temp oleju
- dodatkowy wskaźnik Ciś oleju

Wg planu temperatura oleju miala być w korku spustowym. Ale okazuje sie że korek jest pancerny- lity skurczybyk na klucz 24 :O wiertanie i gwintowanie go to bedzie katorga. Dodatkowo nieszczelność czujnika to wyciek oleju bez wzgledu na wszystko (z magistrali poleci tylko przy odpalonym)

 

Ja jestem średnio przekonany do tego trójnika ze wzgledów powyższych  ,ale z drugiej strony wszystko w jednym miejscu będzie bardzo wygodne

p.s Powiedzcie mi jak jest z gwintami w czujnikach, jest milion rodzajów ,czy jest to w miare ustandaryzowane?

Edytowane przez Matiz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...