Jump to content

marcin

Użytkownik
  • Content Count

    1247
  • Joined

  • Last visited

About marcin

  • Rank
    ..:: Uzależniony(a) od Subaru ::..

Profile Information

  • Skąd
    wrocław
  • Auto
    niebieskie

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. No i jeszcze przemianować by trzeba kierunkowskaz na zwrotowskaz Egzaminatorzy w WORDach by się ucieszyli
  2. @@Paku, akurat @@cybel często pomaga, ale jak można to zobaczyć obserwując tylko czubek swoich wątków? Tak więc dobrze prawisz - mniej machać fujarką i czasem się klepnąć w pierś, że się czegoś nie znalazło, a było. Peace!
  3. może to: http://wypadeksamochodowywniemczech.pl/utrata-samochodu-za-jazde-bez-uprawnien-w-niemczech/
  4. zajrzyj w ten fartuch pod cięgnem wychodzącym w stronę skrzyni - może ci tam jakaś śrubka wpadła
  5. @@dziubek_ma, no przecież! Analogicznie ofiary gwałtu też są częściowo winne swojej sytuacji, bo pewnie sprowokowały.
  6. to następnym razem wymień te koła na 2 minuty przed wjazdem na prom np tak wiesz, presja czasu żeby była if ju noł...
  7. Tylko o ustąpieniu pierwszeństwa można mówić przy manewrze zmiany pasa ruchu, a w tym przypadku każdy powinien zająć ten sam pas, który zajmował przed skrzyżowaniem. Żeby było łatwiej zamiast określać pas prawy lewy środkowy ponumerujemy je zaczynając od prawej, czyli przed skrzyżowaniem są pasy 1 i 2, a za skrzyżowaniem 1,2 i 3. Kierowca jadąc przed skrzyżowaniem pasem 2 powinien wjechać na pas 2, inaczej będzie wykonywał manewr zmiany pasa. Może on również wjechać na pas 3 (teoretycznie zmieniając z 2), bo w rozpatrywanym przypadku nie wymusi na nikim pierwszeństwa. W każdym razie kierowca jadący pasem 1 musi wjechać na pas 1, inaczej zmienia pas ruchu i ma obowiązek ustąpić pierwszeństwa pojazdowi jadącemu tym pasem, czyli pojazdowi jadącemu pasem 2 przed i (teoretycznie) za skrzyżowaniem. Taki sam przypadek jest gdy pojazdy jechałyby na wprost, tyle że przed skrzyżowaniem są dwa pasy, a za skrzyżowaniem 3. Kierowca jadącym pasem 1 (prawym) może sobie bezkarnie wjechać na pas 2 za skrzyżowaniem?
  8. https://goo.gl/maps/rY5wgmkaMtQ2
  9. Masz rację, tak jest prawidłowo: Aga nie zgodzę się z tym, bo kierowca z lewego powinien zająć pas możliwy najbliższej krawędzi, czyli środkowy. Kierowca z prawego powinien zająć pas prawy. Tak mówi art. 16 To, że kierowca jadący z lewego pasa ma możliwość wjechania również na skrajny lewy wynika tylko z tego, że jezdnia rozszerza się do większej ilości pasów (znów licząc od prawej) - analogicznie skręcając z jednopasmowej jezdni na jezdnię dwupasmową też można zająć oba pasy. Żeby jednak znów nie łamać art. 16 kierowca musi mieć powód żeby zając ten skrajny lewy pas - np planując następny manewr skrętu w lewo, co już nie dotyczy kierowcy z prawego pasa
  10. Jest inaczej, bo ten z lewego też powinien zająć pas najbliżej prawej krawędzi, więc środkowy, a ponieważ nie ma kolizji z lewym to może zająć od razu lewy. Jeśli ten z lewego zajmie skrajny lewy, a potem będzie chciał zmienić pas na środkowy to wtedy musi ustąpić pierwszeństwa pojazdowi z prawej strony.
  11. Pan instruktor nie dokonał nadinterpretacji bo pytałem go o przypadek gdzie za rozważanym skrzyżowaniem nie było żadnego innego skrzyżowania i wszystkie pasy były "na wprost" Jedynym winnym jestem ja - ale ze mną nie musisz jeździć
  12. No właśnie ja raz zapytałem instruktora o taką sytuację i powołał się na zasadę jazdy przy prawej krawędzi jezdni i ten z prawego powinien jechać na prawy, a ten z lewego może jechać na środek i lewy.
  13. Standardowe miejsce takich akcji.. Szczerze mówiąc organizacja jest tam na tyle "zrypana", że przyjezdni jadąc prawidłowo prawym pasem bardzo późno orientują się, że są na prawoskręcie (znaki dopiero za łukiem). Lewy już oczywiście zajęty przez korek. Sytuację bardzo sprawnie wykorzystują miejscowe cwaniaczki.
  14. Sprawdź czy chłodnica nie jest przytkana..
×
×
  • Create New...