Jump to content

Montaż czujników ciśnienia i temperatury oleju


marcin

Recommended Posts

piter, dzięki ale tam fotosik ukrócił wszystkie foto :|

 

Wolałbym znać dokładnie umiejscowienie zaślepionych otworów z gwintem 1/8 NPT, bo jak się okazuje są też większe.

Nie chcę kręcić w ciemno...

Link to comment
Share on other sites

Podepnę sie pod temat. Przy okazji wymiany oleju (GT 99) w silniku zauważyłem ,że w korku spustowym siedzi czujnik. Mam zamontowany zegar temp oleju i tak mi się wydaję ,że ten czujnik jest własnie od tego.

Czy dobrze mi się wydaje ? i jeżeli to jest rzeczywiście czujnik temp oleju to jak sie mają wartości na nim odczytywane do czujników podlączanych w bloku/głowicy.

Link to comment
Share on other sites

muka, bardzo często montuje się czujniki w korku, albo w podstawce pod filtrem oleju, (bo łatwiej), a wartości temperatury są podobne, albo niższe, bo przepływające powietrze trochę chłodzi olej w misce ...

... niestety taki kabelek wystający z korka lub z pod filtra łatwo uszkodzić np. przy wymianie oleju ...

Link to comment
Share on other sites

Do tego sól i inne agresywne czynniki.. na samym dole kabelki były by na pierwszej linii "ognia"..

 

dlatego pytam które to 1/8 NPT? :P

 

Engine_Subaru.jpg

 

Lichfield%20engines%20033.jpg

 

tsr70-front.jpg

 

TSR70-Front.JPG

 

subaru25.jpg

 

ew alternatywę ale od razu jaką redukcję zastosować (i gdzie ją kupić :P)

Link to comment
Share on other sites

teraz poszukiwania drugiego portu

symetrycznie - w drugiej głowicy ;-), ale tam się ciężko dostać ze względu na wydech ...

 

albo ... temperaturę można też wkręcić w bloku - jest podobna zaślepka przed/pod IC, koło przepustnicy

original_plug1.jpg

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

chciałbym zapytać czy zamontowanie czujników temperatury i ciśnienia oleju w dodatkowej "podstawce" pomiędzy filtrem oleju a jego mocowaniem ma jakieś istotne wady?

bo jednak wydaje mi się to znacznie prostsze od szukania miejsc w silniku

Link to comment
Share on other sites

chciałbym zapytać czy zamontowanie czujników temperatury i ciśnienia oleju w dodatkowej "podstawce" pomiędzy filtrem oleju a jego mocowaniem ma jakieś istotne wady?

bo jednak wydaje mi się to znacznie prostsze od szukania miejsc w silniku

Jest prostsze, ale ja np. miałem specjalny korek spustowy z otworem na termoparę i po zamontowaniu zegar pokazywał mi temperaturę właściwie tylko na postoju, czyli wtedy kiedy olej spływał, a miska nie była chłodzona powietrzem, podczas jazdy było cały czas na min... :|

Link to comment
Share on other sites

Odradzam montaż czujnika w korku spustowym, u mnie się nie sprawdził... :|

 

To może jakiś problem z czujnikiem ,bo u mnie nie problemów z wskazaniami czujnika (znaczy po rozgrzaniu pokazuje cały czas około 100 przy normalnej jeździe.

Link to comment
Share on other sites

Odradzam montaż czujnika w korku spustowym, u mnie się nie sprawdził... :|

 

To może jakiś problem z czujnikiem ,bo u mnie nie problemów z wskazaniami czujnika (znaczy po rozgrzaniu pokazuje cały czas około 100 przy normalnej jeździe.

Może, ale jednak temp. pokazywał... :shock: :roll:

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...