Skocz do zawartości

Montaż czujników ciśnienia i temperatury oleju


marcin

Rekomendowane odpowiedzi

Podepnę sie pod temat. Przy okazji wymiany oleju (GT 99) w silniku zauważyłem ,że w korku spustowym siedzi czujnik. Mam zamontowany zegar temp oleju i tak mi się wydaję ,że ten czujnik jest własnie od tego.

Czy dobrze mi się wydaje ? i jeżeli to jest rzeczywiście czujnik temp oleju to jak sie mają wartości na nim odczytywane do czujników podlączanych w bloku/głowicy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

muka, bardzo często montuje się czujniki w korku, albo w podstawce pod filtrem oleju, (bo łatwiej), a wartości temperatury są podobne, albo niższe, bo przepływające powietrze trochę chłodzi olej w misce ...

... niestety taki kabelek wystający z korka lub z pod filtra łatwo uszkodzić np. przy wymianie oleju ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

teraz poszukiwania drugiego portu

symetrycznie - w drugiej głowicy ;-), ale tam się ciężko dostać ze względu na wydech ...

 

albo ... temperaturę można też wkręcić w bloku - jest podobna zaślepka przed/pod IC, koło przepustnicy

original_plug1.jpg

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

chciałbym zapytać czy zamontowanie czujników temperatury i ciśnienia oleju w dodatkowej "podstawce" pomiędzy filtrem oleju a jego mocowaniem ma jakieś istotne wady?

bo jednak wydaje mi się to znacznie prostsze od szukania miejsc w silniku

Jest prostsze, ale ja np. miałem specjalny korek spustowy z otworem na termoparę i po zamontowaniu zegar pokazywał mi temperaturę właściwie tylko na postoju, czyli wtedy kiedy olej spływał, a miska nie była chłodzona powietrzem, podczas jazdy było cały czas na min... :|

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odradzam montaż czujnika w korku spustowym, u mnie się nie sprawdził... :|

 

To może jakiś problem z czujnikiem ,bo u mnie nie problemów z wskazaniami czujnika (znaczy po rozgrzaniu pokazuje cały czas około 100 przy normalnej jeździe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odradzam montaż czujnika w korku spustowym, u mnie się nie sprawdził... :|

 

To może jakiś problem z czujnikiem ,bo u mnie nie problemów z wskazaniami czujnika (znaczy po rozgrzaniu pokazuje cały czas około 100 przy normalnej jeździe.

Może, ale jednak temp. pokazywał... :shock: :roll:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...