Skocz do zawartości

Montaż czujników ciśnienia i temperatury oleju


marcin

Rekomendowane odpowiedzi

Dziwne pytanie!

Koszty zależą od marki, podłączenie to grosze.

Jak chcesz górną półkę to za komplet DEFI z centralką zapłacisz ok 4-5k :mrgreen:

Inne marki też produkują dobre zegary.... Koszty w moim przypadku to 2x90GBP + 520zł :P

Pogadaj z Mr. Google :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podepnę się , interesuje mnie jaki jest koszt takich zegarów no i podłączenie , do imprezy 2.0 sti 2004r.

 

Zależy jakich zegarów i jak chcesz je eksponować :wink: Rozsądny kurnik to z 400 pln jak masz szczęście (można w kubkach montować, ale wg mnie wyglada to slabo.), podłączenie min 200, bo troszkę rozbierania jest a reszta to zegarki.

Możesz sobie kupić AG za ~1000 i cierpieć kazdorazowo przy uruchomieniu wozu (chyba, że jesteś głuchy - wtedy nie przeszkadzają :lol::mrgreen: ), pomysleć o używanych markowych, ale trzeba cierpliwosci - ja swoje Greddy kupiłem za jakieś 1500 pln, ale trwało to z pół roku i dolar był niżej) albo możesz iść do sklepu, położyć piątkę i zażyczyć sobie takich, które Ci pasują.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Możesz sobie kupić AG za ~1000 i cierpieć kazdorazowo przy uruchomieniu wozu (chyba, że jesteś głuchy - wtedy nie przeszkadzają :lol::mrgreen: )

Rozwiń myśl proszę? Pipczą podczas inicjalizacji, grają kolędę tudzież lambadę? A serio teraz: jaka jest tzw. "powszechna opinia" o AG? Value for money czy raczej wywalone pieniądze? Seria VDO Look rządzi... Zakochałem się i chcę je mieć :oops:

 

Luke

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Żeby uściślić - miałem do czynienia jedynie z serią "discoview steppermotor ożeszjegomać". Na początku miały open ceremony z towarzyszącym pięciokrotnie przyspieszonym dźwiękiem piły łańcuchowej trwającym (tak się wydawało :mrgreen: ) z kwadrans, a później było mniej-więcej ok. Aż do momentu, kiedy wg AG miałem napompowane 2 bary na wolnych, w co nie uwierzyłem i wyrzuciłem badziewie do śmietnika.

Powszechna opinia jest różna - są wniebowzięci (pewnie głusi :wink: ) i są tacy jak ja. Wg mnie - jak chcesz VDO look, to kup VDO. Używki są tańsze od AG, jeśli szukać poza Polską.

 

Przy okazji dwa przemyślenia - nie ma sensu montować zegarów bez funkcji peak a najlepiej warn/peak i trzeba sprawdzać!. W trakcie jazdy się na zegary nie patrzy i nie ma możliwości diagnozy. To są wyrzucone pieniądze - chyba, że coś ma się majtać, żeby niewiasty pytały - wtedy są ok :mrgreen:

Temperaturę oleju lepiej zastąpić ciśnieniem. Tak samo wiadomo kiedy można przycisnąć a kiedy trzeba zwolnić, a przy okazji podaje kiedy olej błaga o wymianę. Warto pamiętać, że olej zmienia swoje własności po przepracowanych godzinach a nie kilometrach. Jak stoimy dużo w korkach, warto miec to na uwadze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trójnik raczej odpada w przypadku czujnika temperatury oleju!!! Czujnik taki musi być "omywany" przez przepływający olej, inaczej nie będzie dobrze działał (pokaże nieprawdziwą temp.)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W trakcie jazdy się na zegary nie patrzy i nie ma możliwości diagnozy. To są wyrzucone pieniądze - chyba, że coś ma się majtać, żeby niewiasty pytały - wtedy są ok :mrgreen:

Wydawało mi się, że po to dokładam zegary, aby w czasie rzeczywistym śledzić dodatkowe informacje... Czyli "się patrzy" :roll:

Jak dla mnie zestaw dodatkowych zegarów do GT-ka składa się z: - ciśnienia doładowania, - temperatury oleju, - ciśnienia oleju.

I szlus.

 

Zdrówka!

Luke

 

PS.: VDO Look vs niewiasta... to nie zadziała. Nie ta grupa targetowa :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

trojnik jest do cisnienia to oczywiste i wydaje się to popularne rozwiązanie w UK bo sprzedają tam dedykowane do imprezy,

temeraturę mam w korku i nie zauważyłem czynnika chłodzenia wiartem ...

ale wolność montażu jest !!! :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wydawało mi się, że po to dokładam zegary, aby w czasie rzeczywistym śledzić dodatkowe informacje... Czyli "się patrzy" :roll:

Jak się turlasz po ulicy, to możesz sobie patrzeć. Jak jedziesz trochę szybciej, czyli wtedy, kiedy są na prawdę potrzebne, to nie masz na to czasu.

 

Żeby uściślić - miałem do czynienia jedynie z serią "discoview steppermotor ożeszjegomać".

w AG steppermotor można wyłączyć bzyczek, RTFM :roll:

wtedy warn objawia się tylko miganiem tarczy na czerwono.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak dla mnie zestaw dodatkowych zegarów do GT-ka składa się z: - ciśnienia doładowania, - temperatury oleju, - ciśnienia oleju.

I szlus.

 

Dorzuć do listy EGT. Fajne ubezpieczenie silnika w przypadku np niedomagania pompki. Przy okazji wiesz, kiedy silnik można zgasić bezpiecznie ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdyby wybierać tylko trzy zegary to boost, EGT i .....?

 

Temperaturę oleju - bo wiadomo, kiedy można już przycisnąć czy ciśnienie oleju - bo wiadomo, kiedy myśleć o wymianie nie ze względy na kilometry a godziny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdyby wybierać tylko trzy zegary to boost, EGT i .....?

 

Temperaturę oleju - bo wiadomo, kiedy można już przycisnąć czy ciśnienie oleju - bo wiadomo, kiedy myśleć o wymianie nie ze względy na kilometry a godziny.

 

Ciśnienie też Ci pokaże, kiedy możesz przycisnąć i kiedy przestać przyciskać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zamontowalem czujnik temp oleju w zakretce pod intercoolerem.

Najlepiej wyjac IC i jeden wezyk odmy.

W nakretce seryjnej z bloku zrobilem dziure i dospawalem do niej nakretke pasujaca pod czujnik temperatury.

Szybko sprawnie i przyjemnie. Polecam

Ale ostrzegam ze czujnik powoduje wzrost spalania :D

Gdy tylko wybije 70C OGIEEEEEEEEN :)

 

Za to mam zapytanie.

Mam zegarki PROSPORT i czy ktoś moze wie ktory kabelek odpowiada za pamiec podswietlenia?

Zegarki bez peaka. Zwykle z 5 kolorami podswietlenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A w jaki sposób można odzwierciedlić ewentaulne problemy po remapie z mieszanką, boost-em, AFR-em?

 

Z podstawowego zestawu boost i EGT. Wysokie EGT - zła mieszanka/kłopoty (ważne, żeby termoparę wkręcić w stosowne miejsce, na pewno nie za turbiną ;) ). Duży boost - to samo, zatem koniecznie dowiedz się, jakie doładowanie masz ustawione i reaguj u tunera na nadmiar. Durna sprawa typu opiłek w wężyku w którym siedzi restryktor może Ci zabić motor.

Jak chcesz mieć pomiary AFR, to raczej niewielki wybór Ci zostaje ;) A generalnie to... albo ufasz tunerowi, albo nie mapuj :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A dla mnie EGT to cały czas wtórna informacja... Ale może faktycznie jak ktoś "upala mocno", to tak. No i przy założeniu - jak pisał Gwidon - że nadłubane z mapami bez większej gwarancji poprawności wykonanego zabiegu.

- Ciśnienie doładowania

- Temperatura oleju

- Ciśnienie oleju

(do normalnej jazdy oraz żeby się "majtało" :P )

 

Luke

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W czujniku jest 1/8 NPT chyba

kwestia firmy pewnie, ja mam STRI i na 100% to jest 1/8PT (BSPT)

 

A nie czasem 10x1 :?: ja na pewno w tej redukcji gdzie jest wkręcany oryginalny czujnik ciśnienia oleju ma 1Ox1

Edytowałem troszkę opsta

Jest możliwe że u mnie ktoś to prze gwintowała bo za łożony był w to miejsce czujnik ciśnienia oleju ale taki dodatkowy .

Nawet sprawdzałem gwintownikiem i idzie bez oporów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...