Skocz do zawartości

Montaż czujników ciśnienia i temperatury oleju


marcin

Rekomendowane odpowiedzi

a ja mam osłonę ;-)

czujnik w głowicy, temp ok 90. na postoju (np. na długim czerwonym świetle) rośnie do 95, jak jadę znów się stabilizuje 90 stopni

kiedy jeździłem bez osłony silnik był cieplejszy ;-) (nie miałem wtedy cz.temp.oleju, ale po wskaźniku temp.wody widzę że teraz jest trochę lepiej)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może tu leży pies pogrzebany..

Nie wiem, może, ale wydawało mi się, że korek spustowy to dobre miejsce...

Jakby ktoś chciał to mogę odstąpić w kosztach wysyłki... mnie się nie przyda i tak :roll:

M20x1,5 długość gwintu 15mmm, klucz 17, z kołnierzem rzecz jasna i otworem na termoparę z gwintem 1/8 NPT czy jak to się tam nazywa... z kwasiaczka... :mrgreen: :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mzy, mam na myśli ten standardowy wskaźnik, ale mogę się mylić ... ;-)

przed montażem płyty wskazówka podchodziła wyżej, teraz jest max w połowie skali ...

Zdaje mi się, że gdzieś widziałem wykres charakterystyki działania tego fabrycznego wskaźnika - pi razy drzwi od 70 do 100 stopni (nie pamiętam dokładnych liczb, ale w szerokim zakresie) wskazanie było stałe. Może nie we wszystkich modelach/rocznikach tak to działa, a może Ci się zdawało/zapomniało :)

 

EDIT: Ależ ja mam pamięć :D Z serwisówki WRX'02:

 

coolantgauge.th.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to ten mój jest jakiś inny, bo nie stoi w miejscu ;-) jak się zatrzymam po dłuższej jeździe to widać jak temp. rośnie i jak się włącza wentylator to też widać jak wskazówka opada (nie są to duże skoki oczywiście, ale zauważalne)

koniec offtopa, bo my tu o temperaturze oleju przecież ...

 

przy okazji, zastanawiam się nad zmianą wskaźnika temperatury na ciśnienie oleju,

przecież 2.0 się tak nie przegrzewają tak jak 2,5 ;-)

(chyba że są wskaźniki temperatury i ciśnienia w jednym)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem, może, ale wydawało mi się, że korek spustowy to dobre miejsce...

Jakby ktoś chciał to mogę odstąpić w kosztach wysyłki... mnie się nie przyda i tak

M20x1,5 długość gwintu 15mmm, klucz 17, z kołnierzem rzecz jasna i otworem na termoparę z gwintem 1/8 NPT czy jak to się tam nazywa... z kwasiaczka...

 

 

A czy przypadkiem nie M18x1,5??? Bo ja taka dostalem informacjie od Kropkowicza. Mam nadzieje ze sie nie pomylil bo dzis bede montowal.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem, może, ale wydawało mi się, że korek spustowy to dobre miejsce...

Jakby ktoś chciał to mogę odstąpić w kosztach wysyłki... mnie się nie przyda i tak

M20x1,5 długość gwintu 15mmm, klucz 17, z kołnierzem rzecz jasna i otworem na termoparę z gwintem 1/8 NPT czy jak to się tam nazywa... z kwasiaczka...

 

 

A czy przypadkiem nie M18x1,5??? Bo ja taka dostalem informacjie od Kropkowicza. Mam nadzieje ze sie nie pomylil bo dzis bede montowal.

W S-turbo na 100% jest 20x1,5 :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czyli to w kółku

[ http://www.submariner.org/thepno95/Pictures/Subaru/Engine%20build/oil%20pressure%20location.jpg ]

 

OK

teraz poszukiwania drugiego portu :roll:

 

Z mojego doświadczenia: radzę uważać przy odkręcaniu tej zaślepki. Mojemu mechanikowi ułamał się klucz i musiał dospawać nakrętkę (chyba) żeby to w ogóle ruszyć.

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie odkręcałem tego korka, ale na intuicję po takim czasie cały olej, który może grawitacyjnie spłynąć powinien pływać sobie grzecznie w misce i ew. jakieś resztki mogłyby ciurknąć. Po odkręceniu górnego korka nie zobaczyłem ani kapki oleju :)

To nie "rocket science", powinno się bez problemu wszystko udać. Tylko przy wkręcaniu tego NPT przydatna jest odrobina wprawy. Ja nie wiedziałem, jak mocno wkręcić, a nie chciałem przedobrzyć. W efekcie musiałem potem rzeźbić, jak podejść i jakim kluczem, żeby dociągnąć, bo ICka mi się nie chciało zrzucać (a w zasadzie zakładać potem :) ). A więc - nie za lekko.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

TERZO, z zaślepkami jest faktycznie trudno.Cudowne spraje warto zastosować.Osobiście nie robiłem-to przede mną-ale wiem,że dobry klucz potrzebny.Jak sie da to opukaj zaślepkę.

A najlepiej od razu kup mrożący odrdzewiacz(są takie)- lekki skurcz zaślepki tuż przed odkręceniem może być rozwiązaniem.

Nic nie posika :) .Ciśnienie oleju spada natychmiast po wyłączeniu,a płynu chłodniczego po ostudzeniu.

pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jestem w trakcie montazu. W GT ta zaslepka jesy M18x1,5 i moj tokarz spisal sie na medal dorabiajac mi taka przejscowke. Ale oglenie nie jest to takie latwe jak by sie wydawalo. Noo moze nie liczac czujnika montowanego w miejsce seryjnego. Tam dalem trójnik od pneumatyki uszczelniony siliconem do misek olejowych. Nawet nie musialem alternatora wyciagac tylko go "odwinalem" na srubie ;). A ta zaslepka w bloku co jest to nie jest latwo sie do niej dostac a przykrecic potem czujnik to juz wogole jakas katorga :(. Nawet przez chwile probowalem sie dostac do magistrali w glowicy ale mimo dobrych kluczy to tak jest zapieczona ze nawet nie dygnela wiec spowrotem zabralem sie za zaslepke w bloku. Musialem zdjac jeden przewod gumowy od powrotu powietrza z zaworu DV zeby sie dostac do zaslepki w bloku bo moja redukcja jest na klucz 25 wiec musialem miec miejsce. Jednak po walce z zalozeniem tego przewodu chyba z 10 min postanowilem ze go przetne i zaslepie (mam BOV'a i byla zalepiona czy IC a teraz bedzie tuz przy rurze dolotowej). Jednak dzis nie udalo mi sie skonczyc i na jutro zostal mi montaz spowrotem IC. Jutro zakladam IC i zabieram sie za lutowanie kabelkow. Jak podlacze i bedzie dzialalo to tez jeszcze napisze. Moze porobie pare fotek. Nie dam pelnej relacji z montazu bo tak sie umorusalem ;) ze nie mialem jak robic relacji.

 

-- So mar 26, 2011 4:04 pm --

 

A wiec tak czujniki montowane wczoraj nie ciekna, nie poca sie olejem wiec wszystko jest super:D Jeszcze niemam wskazan bo montowalem Turbo Timera i nie udalo mi sie dokonczyc wskaznikow.

Pare fotek:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No więc tak...

 

Przyjrzałem się znowu temu miejscu przy wlewie oleju i jest! zaraz obok pająka :twisted:

 

subaru25.jpg

 

Uradowany znaleziskiem ochoczo zabrałem się za odkręcanie i powiem szczerze - nie wiedziałem, że taka mała pipka potrafi tak trzymać :shock:

 

Odkręcałem ją 2 godziny :shock: powolutku aby nie ukręcić ani nic i udało się :)

 

Za to ta z tyłu pod IC okazała się twardsza - nasadka pękła :|

 

Jutro zakup nowej i podejście nr 2...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprobuj terxem. Ja niemialem takiego ampula wie odrazu nim sie zabralem za odkrecanie. A i musialem ten gumowy wezyk od powrotu powietrza z DV zdjac bo nie bylo jak dojsc. Tez odkrecilem mozowanie IC i wyjciagnalem ta zaslepke od kola zamachowego. Problem mialem z zalozeniem tej rurki spowrotem wiec ze mam BOV'a skrocilem ja i zaslepilem tam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...