Skocz do zawartości

O rowerach


Niuniek

Rekomendowane odpowiedzi

21 godzin temu, Kiwi 4ester napisał:

od 8 lat mam lazaro senatore V na prawie pełnej grupie alivio

wymienione  siodło 

i to w zasadzie tyle  :smirk:  (poza zwykłą eksploatacją )

rower używany na dojazdy do pracy i czasem dłuższe wycieczki 

srednio serwisowany :)

mysle ze  ze 30kkm  już nim zrobiłem 
 

  • Dzięki! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

24 minuty temu, Patryk Andrzej napisał:

od 8 lat mam lazaro senatore V na prawie pełnej grupie alivio

mam taki sam sprzęt i Alivio naprawdę przez tyle kilometrów daje radę. Również latam do roboty i inne wypady i nie narzekam.

Korci mnie jednak kupić sobie jakąś używaną kolarzówkę bo mam za płotem fajną pętle

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, radekk napisał:

powiedzcie czy mając przerzutkę Sram GX z kaseta 10-50T mogę założyć kasetę z inną wielkością zębatek? Znalazłem kilka alternatyw dla oryginalnego Srama ale i nie wiem czy patrzeć tylko na te z tą samą ilością zębów, czy mogę rozważyć czy to 9-50T, 9-52T, 10-52T. Któraś z tych podejdzie, czy muszę się trzymać dokładnie tej samej liczby zębatek?

Zakładam że problem bardziej może być w dużej z większą ilością zębatek i braku miejsca między kasetą a przerzutką, ale z małą chyba nie powinno być problemu, czy coś jeszcze dyktuje konkretną liczbę zębatek?

Fachowcem nie jestem, ale tak z mojego doświadczenia wynikałoby, że kaseta musi mieć tyle samo zębatek, a największa zębatka nie może mieć istotnie więcej zębów niż oryginał. Mała zębatka nie robi różnicy. Obiecać Ci nie mogę, ale 52T powinieneś wsadzić. Zobacz, na ile Ci się napina przerzutka przy obecnej konfiguracji z 50T i czy jest tam jeszcze jakieś pole manewru.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Daroot napisał:

W jakie dobre hamulce tarczowe warto zainwestować? Patrzyłem na Magury MT7 Pro (podoba mi się ich waga) w granicach 1,5k - teraz mam Sram Guide R, ale męczą mnie na długich zjazdach. 

Od Srama to chyba wszystko jest lżejsze:biglol: Ja zmieniłem Level TL czy TLM teraz nie pamiętam, to jak patrzyłem to praktycznie wszystko wypadało sporo lżejsze. Brałem pod uwagę jeszcze Magura MT8, Shimano XTR i Hope XCR. Hope mnie zniechęcił bo po wyjęciu z pudełka się pociły. Ostatecznie zmieniłem na Magury MT8 Raceline, chcąc coś innego niż powszechne Shimano, ale chyba tylko ta kwestia przesądziła że nie zdecydowałem się na XTR.

Magura podaje minimalna grubość tarcz 1,8 mm (nowe 2mm), więc w zależności co masz obecnie, ale jak patrzę to sporo tarcz SRAMa nowych ma grubość 1,8 mm, więc możliwe że musiałbyś zmienić żeby należycie hamowały.

Edytowane przez radekk
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na niemieckim kleinanzeigu jest niezły sprzęcik po dzwonie. W sam raz na budowę pobułkersa, z tym że rama najmniejszy rozmiar to mi nie podejdzie, pozatym mam już za dużo rowerów :P Gadałem z chłopem za 350 Ojro odda. Rysa na ramie koszt w carbontechu naprawy ok 5-6 stówek. Na ultegrze wszystko. Dorzucić koła i za ok 2 tyśki spoko pobułkers dla jakiego niziołka :) Jak ktoś ma zainteres to mogę podesłać kontakt.

Screenshot_20220913-171617_eBay Kleinanzeigen.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, rombu napisał:

Czy orientujecie się, czy gdzieś można kupić taką przyczepkę do roweru ?

Zacny projekt, chyba nawet zrealizował jakieś dostawy i w zasadzie już go nie ma - brak aktualizacji od dwóch lat, wygasła domena. Zostaje polowanie na używki na jakichś portalach. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

58 minut temu, Dottoree napisał:

 

Przy używkach, to głównie liczy się stan. Trudno go zweryfikować na podstawie zdjęć. Sprzedaje handlarz, więc tym bardziej czujność wskazana.

Ten Bergamont np. to MY2012 sądząc po malowaniu. Jeśli ma 10 lat i nie był na bieżąco serwisowany,  to może okazać się że trzeba będzie dużo zainwestować.

Szukaj w okolicy miejsca zamieszkania i oglądaj.

  • Dzięki! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mam taki sam sprzęt i Alivio naprawdę przez tyle kilometrów daje radę. Również latam do roboty i inne wypady i nie narzekam.
Korci mnie jednak kupić sobie jakąś używaną kolarzówkę bo mam za płotem fajną pętle
Bierz :ok: ja sobie dokupiłem tribana RC wymieniłem koła na lepsze i w dwa lata przejechałem nim już pewnie tyle samo co przez 8 senatorkiem :D

Wysłane z mojego M2004J19C przy użyciu Tapatalka

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 godzin temu, radekk napisał:

powiedzcie czy mając przerzutkę Sram GX z kaseta 10-50T mogę założyć kasetę z inną wielkością zębatek? Znalazłem kilka alternatyw dla oryginalnego Srama ale i nie wiem czy patrzeć tylko na te z tą samą ilością zębów, czy mogę rozważyć czy to 9-50T, 9-52T, 10-52T. Któraś z tych podejdzie, czy muszę się trzymać dokładnie tej samej liczby zębatek?

Zakładam że problem bardziej może być w dużej z większą ilością zębatek i braku miejsca między kasetą a przerzutką, ale z małą chyba nie powinno być problemu, czy coś jeszcze dyktuje konkretną liczbę zębatek?

Jezeli miales fabrycznie 10-50, to zapewne przerzutka jest 500%, co oznacza 10-50 i tyle.

Przerzutki opisane jako 520%, czyli 10-52 dzialaja rowniez z kaseta 10-50, ale przy 500% to max 50.

Taka 9-50 powinna dzialac, ale pytanie jak taki wynalazek sprawdza sie w praktyce to nie wiem.

Jezeli brakuje ci predkosci, a z najwiekszej zebatki korzystasz "od swieta" to zaloz wiekszy blat do przodu.

 

Z ciekawostek odnosnie kaset 12 biegowych od srama, ale tych na klasyczny bebenek 11-50:

Dla tych, ktorzy maja odblokowane elektryki i zajezdzaja najbardziej ostatnia zebatke - jest tani ratunek...

Pasuje ostatnia zebatka z tanich kaset shimano np. 8 biegowych ;)

Nawet ja sie nie uda znalezc samej zebatki to cala kaseta kosztuje kilka dyszek :)

 

  • Dzięki! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 godzin temu, Dottoree napisał:

Wez ten, ktory jest dla Ciebie najwygodniejszy, bo nie ma nic wazniejszego przy wyborze crossowki niz komfort.

Osprzet im nizej tym trwalej. Najlepiej jakby z tylu byla przerzutka max Acera i to starszej generacji, bo w nowym Altusie, Acera i Alivio jest prawie sam plastik.

W mojej crossowce mam naped 3x8 na blaszanym altusie, a odpowiednio zadbany dziala lepiej niz nowe XT 12s ;)

Wszyscy napalaja sie na wysokie grupy napedu i oczekuja ze lepszy naped nie bedzie wymagal tak czestej obslugi, a prawda jest taka, ze nawet tania przerzutka, ale na prostym haku i ze swiezymi pancerzami bedzie dzialac lepiej nie te zaniedbane z gornej polki.

Niestety na codzien rozmawiam z klientami, którzy na pytanie: "jakiego typu roweru szukasz?", odpowiadaja "minimum Deore" :facepalm: 

  • Super! 1
  • Dzięki! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, pajac_am napisał:

Jezeli miales fabrycznie 10-50, to zapewne przerzutka jest 500%, co oznacza 10-50 i tyle.

Przerzutki opisane jako 520%, czyli 10-52 dzialaja rowniez z kaseta 10-50, ale przy 500% to max 50.

Taka 9-50 powinna dzialac, ale pytanie jak taki wynalazek sprawdza sie w praktyce to nie wiem.

Jezeli brakuje ci predkosci, a z najwiekszej zebatki korzystasz "od swieta" to zaloz wiekszy blat do przodu.

tak mam 500%. Tak też zakładałem że nie da rady z większą, w drugą stronę przy 520% można te 10-50T.

Większej nie potrzebuję, jedynie widzę że tych 10-52T jest więcej zamienników niż 10-50T, czy nawet SRAMa 10-52 są tańsze niż 10-50.

 

Z małą 9T jeśli to może funkcjonować to bym rozważył, zważywszy jak jeszcze można kupić taniej niż oryginalna SRAMoska. A różnica rzędu 600-800 zł i też raczej nie jakiś nieznanych producentów, bo dla przykładu e*thirteen. Tylko właśnie nie wiedziałem czy to jest jako zamienniki do 10-50T czy faktycznie pod coś 9-50T.

 

Blat z przodu praktycznie zaraz po zakupie roweru wymieniałem na większy i mam max co możliwe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@pajac_am ma racje... dobrze zadbany sprzet z niskiej polki bedzie dzialal lepiej od nie zadbanego z gornej polki... I niestety sporo uzytkownikow nie dba o sprzet z gornej polki, ktory wtedy szybko sie zuzywa lapie luzy... generalnie szybko sie niszczy. 

Nie mniej jednak, do tego wszystkiego dochodzi jeszcze kiepskie wykonanie lub kiepskiej jakosci podzespoly w roznych sprzetach z gornej polki.  Ostatnio, przerabialem temat piast IndustryNine Torch.  Otoz jeszcze przed pandemia - powiedzmy w 2018 roku cos mi zaczelo trzeszczec w jednym z rowerow - probowalem zdiagnozowac, wymienilem lozyska w zawieszeniu - bo byla na to pora, ale trzask pozostal - wiec nie jezdzilem na rowerze.  W czasie pandemi natknalem sie na dyskusje o trzaskach w piastach I9 i rozebralem swoja - okazalo sie ze gniazda lapek sa wyrobione w sprzegielku a jedno z lozysk ewidentnie nie dziala jak po masle. 

 

Ostatnio skontaktowalem sie z producentem, i dowiedzialem sie ze w I9 lozyska uznane sa za czesci eksploatacyjne - jak klocki hamulcowe, i dltego ich piasty sa tak zrobione by wymiana byla latwa, a lozyska tanie, jesli chce cos trwalszego to maja w ofercie lozyska ceramiczne za 8x ceny tych normalnych.  Mysle sobie - ale zdziry - i skontaktowalem sie z kumplem ktory jest mechanikiem rowerwym od ponad 30 lat, a on mi na to ze ma zestaw kol Ringle, w ktorym wszystkie 4 lozyska skonczyly sie po jednym sezonie w tylniej piascie... Czytajac wiecej postow na MTBR zauwazylem ze ktos spotkal sie z podobnym problemem co ja w piastach I9 Hydra - tyle ze gniazda lapek w sprzegielku byly bardziej wyrobione.  Takze I9 u mnie odpadaja... mam wprawdzie 2 bebenki na wymiane, i nadal bede je uzywal, ale nie moge tych piast nikomu polecic. 

Z racji ze mam kilka rowerow i tylez kol, to moge smialo powiedziec ze trwalosc lozysk najgorsza jest w I9 - Chris King, DT Hugi, DT Swiss, Mavic, Spinergy, Rolf, Hadley, Hope... we wszystkich jezdze na oryginalnych lozyskach, bez problemow.

Niektore z tych piast maja ponad 20 lat i maja potezne przebiegi... takze nie wiem co sie dzieje... ale rozmawiajac z przedstawicielem I9 mialem nieodparte wrazenie bycia nabijanym w butelke.

Zamiast kupowac u nich lozysko Enduro, zamowilem gdzie indziej lozysko NSK - mam nadzieje ze bedzie dzialac.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zgłębiałem temat łożysk ceramicznych, ponieważ wymieniam w moim fullu wszystkie łożyska, więc zamawiam markowych firm. Trafiłem na porównanie ceramicznych łożysk na YT, i zrozumiałem że szkoda kasy na te łożyska, bo w MTB tak samo po 2 latach są do wymiany, a kosztują nieporównywalnie więcej.

 

W piaście DT Swiss łożyska teoretycznie schowane głęboko, bez dostępu wody, piasku - przejechały ~1000km, też do wymiany. W bębenku to już ich nie ma, ale to jestem w stanie zrozumieć, wystawione na działanie czynników.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W GCN na jutubie tłumaczą, że lepsze dobrej jakości kulki stalowe od słabej marki ceramicznych. Z drugiej strony porównując to (mówię z pamięci) trwałość ceramicznych x200 do stali gładkość powierzchni x1000. Mam ja i stal w konusie i w maszynowych, mam i ceramikę najwyższopółkową w konusie. Ale generalnie temat padających łożysk w piastach jest mi nieznany. Nie wiem może ja jakoś dziwnie jeżdżę czy co. Za to przez zimę potrafię ze 3 sztuki bębenków załatwić :P A że lubię sobie sporo na tylnym kole pomykać to stery w główce idą jak woda, nawet wsadzanie BMX'owych full stal + grube kulki nie pomaga (chodzi o lądowanie po zakończeniu manewru). Amorki od tego też idą się złomować ekspresowo hyhy ale warto jest.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No ja wlasnie nie mialem problemow z lozyskami... kiedys stery CaneCreek sie zaciely, bo lozyska bylyly kiepskie, w zawieszeniu po 10 latach wymienialem - bo wiadomo ze trzeba, no i suportach ISIS dosc szybko sie konczyly.  Ale generalnie zawsze bylo tak ze jak lozysko sie konczylo to albo byly luzy albo lozysko ciezko sie obracalo, ale generalnie nie powodowalo to zniszczenia innych czesci.  W przypadku piasty I9 Torch uszkodzone - lub zuzyte zostaly gniazda lapek ktore powoduja zazebianie w sprzegielku.  Zuzycie polegalo na zdarciu powloki anodyzowanej, oraz gorna czec gniazda zostala zowalizowana - to jest przedstawione na linku ponizej, tyle ze na linku zuzycie jest znacznie wieksze niz u mnie:

https://www.mtbr.com/threads/i9-hydra-hub-creaking.1204135/page-3

 

Biorac pod uwage ze sa to jedne z najdrozszych piast, takie zuzycie jest nie do zaakceptowania.  IMO - trzaski sa spowodowane nierownym zarebianiem sie lapek, ktore ruszaja sie na boki zamiast tylko gora-dol. 

 

Z lozyskami, wlasnie nie wiedzialem czy decydowac sie na ceramiczne... bo rozne sa opinie, tym bardziej ze te lozyska oferowane przez I9 sa tak naprawde hybrydami stalowo-ceramicznymi... Dlatego zdecydowalem sie na stalowe NSK - zobaczymy czy to cos da.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kto inny z takiego pudełka wyciągnąłby telewizor 65":biglol:

IMG_20220915_203523.thumb.jpg.b0099927732d6a9a5af827e2db9daa8c.jpg

 

A najlepsze, że składając zamówienie byłem święcie przekonany, że rama będzie grafitowa :upside-down-face_1f643-small: a ku mojemu zaskoczeniu (i doczytaniu po fakcie ogłoszenia) jest ciemnozielona:dance:

IMG_20220915_194827.thumb.jpg.e9d91f63cb2770c4b91d1a2c97b600d7.jpg

  • Super! 3
  • Lajk 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, Kiwi 4ester napisał:

A najlepsze, że składając zamówienie byłem święcie przekonany, że rama będzie grafitowa :upside-down-face_1f643-small: a ku mojemu zaskoczeniu (i doczytaniu po fakcie ogłoszenia) jest ciemnozielona:dance:

Życie jest jak pudełko czekoladek. Nigdy nie wiesz, na co trafisz ;) 

Kolor ładny :) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 15.09.2022 o 15:45, Eryk napisał:

Z lozyskami, wlasnie nie wiedzialem czy decydowac sie na ceramiczne... bo rozne sa opinie, tym bardziej ze te lozyska oferowane przez I9 sa tak naprawde hybrydami stalowo-ceramicznymi... Dlatego zdecydowalem sie na stalowe NSK - zobaczymy czy to cos da.

 

 

Ja założyłem ceramiczne łożyska suportu ale wcale nie dlatego że ceramiczne tylko że serwisowalne. Wizja wybijania misek press fit z karbonowej ramy co dwa lata była jednak zbyt niepokojąca.

Tarcie faktycznie jest trochę niższe niż przed wymianą (ale może to już kiepski stan poprzednich łożysk dawał się we znaki). Niedawno wykonałem pierwsze czyszczenie i smarowanie po 2.5kkm, kolejne będzie po 2kkm (jazda bardziej w kurzu niż błocie).

  • Zdrówko! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Knurek1111 napisał:

 

Ja założyłem ceramiczne łożyska suportu ale wcale nie dlatego że ceramiczne tylko że serwisowalne. Wizja wybijania misek press fit z karbonowej ramy co dwa lata była jednak zbyt niepokojąca.

Tarcie faktycznie jest trochę niższe niż przed wymianą (ale może to już kiepski stan poprzednich łożysk dawał się we znaki). Niedawno wykonałem pierwsze czyszczenie i smarowanie po 2.5kkm, kolejne będzie po 2kkm (jazda bardziej w kurzu niż błocie).

Te lozyska ktore zainstalowales sa w pelni ceramiczne czy hybrydowe?

 

W sumie jestem w podobnej sytuacji, bo producent przyznaje ze te lozyska moga sie szybko zuzywac, i dlatego oferuja je za $10... Troche poczytalem o lozyskach i wyglada na to ze NSK czy NTN sa lepsze od Enduro, ktore sa montowane seryjnie w piastach I9.

Jesli the NSK tez beda sie szybko konczyly to pomysle o ceramicznych, bo srednio mi sie podoba wybijanie lozysk z aluminiowego bebenka, albo zeby bebenek ulegal uszkodzeniu...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...