Skocz do zawartości

O rowerach


Niuniek

Rekomendowane odpowiedzi

4 godziny temu, Eryk napisał:

Fakt ze smarowania nie ma, ale jednak czyscic trzeba bo zablocony pasek bedzie wycieral zebatki i powodowal ich szybsze zuzycie...

Zgadza się, ale to jest o wiele szybsze niż czyszczenie łańcucha.

Próbowałem różnych sposobów na czyszczenie łańcucha (mówimy o jeździe po błocie, piachu itp) i moje obserwacje są takie:

- nie ma większych problemów z wyczyszczeniem łańcucha z zewnątrz

- problem jest z brudem który jest od wewnątrz - tj tam gdzie zęby wchodzą

- takie cudaczne urządzenie, w które wlewa się środek czyszczący i wkłada łańcuch a następnie kręci też nie radzi sobie z piachem/brudem wewnątrz.

- najlepsze jest rozpięcie łańcucha i shaker, ale bez sensu to robić za każdym czyszczeniem

- najszybsze czyszczenie i dające dobre efekty jakie wymyśliłem to umycie szmatą z zewnątrz, zostawienie aby wysechł, wydmuchanie kompresorem resztek syfu z wewnątrz, smarowanie, wytarcie do sucha.

 

Edytowane przez RoadRunner
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, RoadRunner napisał:

Zgadza się, ale to jest o wiele szybsze niż czyszczenie łańcucha.

Próbowałem różnych sposobów na czyszczenie łańcucha (mówimy o jeździe po błocie, piachu itp) i moje obserwacje są takie:

- nie ma większych problemów z wyczyszczeniem łańcucha z zewnątrz

- problem jest z brudem który jest od wewnątrz - tj tam gdzie zęby wchodzą

- takie cudaczne urządzenie, w które wlewa się środek czyszczący i wkłada łańcuch a następnie kręci też nie radzi sobie z piachem/brudem wewnątrz.

- najlepsze jest rozpięcie łańcucha i shaker, ale bez sensu to robić za każdym czyszczeniem

- najszybsze czyszczenie i dające dobre efekty jakie wymyśliłem to umycie szmatą z zewnątrz, zostawienie aby wysechł, wydmuchanie kompresorem resztek syfu z wewnątrz, smarowanie, wytarcie do sucha.

 

Kazdy uzywa sprzetu ktory najlepiej sprawdza sie - i to najczesciej przychodzi z doswiadczeniem.  Dla mnie czyszczenie lancucha raz na rok wystarcza gdy uzywam srodkow smarujacych ktore nie trzymaja brudu.  Z jazdy po blocie - powiedzmy ze wyroslem, wiec to jakby tez zmniejsza zuzycie lancucha.  Nie bede ukrywal ze kiedys planowalem zakup Rohloffa z paskiem gates'a i zastosowaniu go w fat bike'u, ale od tamtego czasu urodzila mi sie corka, kupilem 2 samochody, takze dalem sobie spokoj na razie.

Paski sa bardzo fajne w specyficznym zastosowaniu, podobnie jak lancuchy... jak z kazdym narzedziem wybiera sie to co najlepiej zaspokaja potrzeby.

 

Troszke zmienie temat... keidys pisalem o nedznych klamkach w Magurze Marcie SL model sprzed 2008 roku... ostatnio podejrzalem u Alego Clarksona pewien patent ktory mam zamiar zastosowac u siebie - otoz bede zakladal klamki Shimano BL-M8000 do szczek Magura Marta SL.  Mam nadzieje ze wszystko pojdzie dobrze - na razie czekam na nowe przewody magury, bo ja uzywalem przewodow Goodridge i one nie beda dzialaly z Shimano.  Jest kilka plusow takiej kombinacji - latwiejsze odpowietrzanie (nie musze odkrecac tych minimalnych srubek torx'a), lepsza obejma kierownicy (bo nie potrzeba zdejmowac nic z kiery by zdjac klamki),  i wieksza mozliwosc ustawienia klamek, procz tego zaciski Magury sa na mocowanie Post Mount (przod) i IS (tyl) wiec do moich starych ram beda pasowaly bez przejsciowek. Minusem bedzie wyzsza waga.  Zobaczymy jak bedzie z dzialaniem - ale powinno byc ok, bo oba systemy dzialaja na olej mineralny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 godzin temu, sredniaq napisał:

Jaka jest różnica między x i m?

 

X są węższe niż M. Wg marketingowców pierwsze są do XC, drugie do all mountain (cokolwiek przez to rozumieją).

Ja przejechałem już 1000km na X1700 29" 22.5mm (krakowski Las Wolski i trochę nad Gardą). Żadnych problemów. Porównywać mi ciężko bo to pierwsze koła w tym rowerze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak wstępnie rzucę temat najpierw tutaj, a za kilka dni jak ogarnę fotki to wrzucę ogłoszenie do działu sprzedam.

Mam do sprzedania rowery po moich dzieciakach:

1. Author Smart na kołach 20 cali, o taki:

1f736ea44ebbaff3ad7857ca0c54

 

2. Biegówka Puky LR 1 BR:

https://a.allegroimg.com/s1024/0c408e/a06b1e9d49b39d694d7b6ad88d71

Rowerki będą po pełnym przeglądzie, wyczyszczone, wyregulowane, bez najmniejszego wkładu finansowego.

Noszą delikatne ślady użytkowania, ale ogólnie niewiele brakuje im do nowych. Oba mają oryginalne opony z bieżnikiem prawie jak w nowym rowerze.

 

A i mój egzemplaż Smart'a jest po lekkim tuningu... Jest lżejszy o prawie 0,5 kg bo wymieniłem w nim kierownicę i korbę na takie od bliźniaczego modelu Cosmic, czyli ze stali na alu ;)

Nie pamiętam dokładnie, ale teraz waży ok. 10,3 kg, więc jak na rower w tym rozmiarze i z amorkiem to całkiem nieźle.

 

Nie sprzedaje bo dziecko wyrosło, tylko dlatego, że prawie całą rodziną przesiedliśmy się full'e ;)

20200613_205829.thumb.jpg.f5db3d26eed180916ef6a2f4164fcd24.jpg

Edytowane przez pajac_am
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciąg dalszy testowania bezdętkowych gravelówek (700x35) https://www.centrumrowerowe.pl/opona-pirelli-cinturato-gravel-hard-tlr-pd20702/?v_Id=133477

Tym razem 140 km:

image.thumb.png.57bfd731b3c57343398f59a790a31e69.png

Tak 40% szuter i leśne dukty. Opona rewelacyjna ! W wielu miejscach szuter jest kamienisty i kilka razy naprawdę solidnie łupnęło - na takim ciśnieniu dętka by poleciała na bank. O ile w rowerze szosowym jakoś specjalnie nie widziałbym sensu bezdętkowych opon to im bardziej w las tym większy sens. Na jesień/zimę zakładam jakieś chamskie 700x50 i taplamy się w błocie.

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, radekk napisał:

Możliwe że łatwiej ukraść samochód i odjechać z rowerem:P


Mercedes jak Mazda 6? :P

 

11 godzin temu, rombu napisał:

 

A może "mesio" zablokował miejsca do parkowania rowerów ?

 

To najzwyklejszy parking dla aut

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 12.06.2020 o 21:17, radekk napisał:

A ja od dzisiaj się cieszę nowym rowerem:yahoo:

Nie miałem dzisiaj zbytnio kiedy pojeździć wiec uznałem ze zrobię chociaż przejażdżkę po ogródku i tak mi wyszło że pewnie między 30-40 km zrobiłem:biglol:

Gratki! 

Niezły kawałek ogródka ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 16.06.2020 o 00:38, ThorG. napisał:

Gratki! 

Niezły kawałek ogródka ;)

też nie byłem świadomy że mam taki duży:mrgreen:

 

na bezdętce jeździ się przyjemnie, nie wiem na ile to zasługa pozbycia się dętki, a na ile samej opony, bo konwersję robiłem od razu składając rower. Po tygodniu raczej nic powietrza nie zeszło. Na koło poszło 140 ml mleczka. Chlupotać nic nie chlupocze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, BladeRunner napisał:

Pany
Czy w Warszawie jest jakaś dobra wypożyczalnia uchwytów na samochód?
Szukam takiego na 4 rowery na Renault Kadjar

 

http://dachbox.pl/shop/page/2/?view=grid

Forumowicz. Jak nie będzie miał to może podpowie gdzie szukać.

 

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i się zdzira rozszczelniła, w sensie felga :P . Na nyplu puściło. 10 km od domu a ja przycwaniakowałem i bez zapasu bo "skoro na 100 km nigdy nic się nie działo to co może być na 20km ?". Na szczęście trzymało ok 20PSI i spokojnie dało się jechać. Zapakowałem dętkę, tył ciągle na bezdętce. Mam hipotezę, że asymetryczne felgi są wszystkiemu winne. W takich felgach wentyl jest lekko pod skosem i jest problem z doszczelnieniem. Śledząc ślady mleczka tamtędy poszło pod taśmę i nyplem uciekło. Na zimę robię drugi zestaw kół, tym razem na felgach symetrycznych i zweryfikuję hipotezę. Jak się uda to będzie felga tego typu 

 

Edytowane przez RoadRunner
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koledzy, jeździ ktoś może na jakimś fajnym trailu ? Ostatnio sprobowałem i sie zakochałem. wiec zacząłem poszukiwania jakiegoś fulla. Wpadł mi w oko takie rower jak Victus Misquier ktoś może na tym jeździł lub sprowadzał z zagranicy takie coś ?? Może możecie coś polecić do max 8 k. W grę wchodzi tylko trail. Ma ktoś może Dartmoora ?? i coś może powiedzieć ? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rower wrócił do żywych :yahoo:

 

Felgi kompozytowe zostały zastąpione nowymi: DT Swiss M 1700 Spline TWO .27,5. Felga carbonowa wysłana do naprawy.

Były to jedne z niewielu dostępnych od ręki w okolicy Wrocławia, w Miliczu. Miałem duże opory przed ich zakupem, bo kompletnie nie znam się na kołach. Zaryzykowałem i pojechałem, odebrałem osobiście. Zestaw nowy, w kartonach, z taśmą DT, wentylami, instrukcjami, certyfikatem, itp. Nie jestem tylko pewien modelu piast, muszę to dokładniej sprawdzić. Oprócz tego odebrałem z serwisu amortyzator i damper. Zlecenie było ekspresowe w specjalistycznym serwisie. Tanio nie było, doszła wymiana uszczelek kurzowych w przednim. Zdecydowałem się na ori Fox'a, choć miałem też do wyboru jakiś zamiennik za połowę ceny. Serwis zakłada je od pół roku i do tej pory nie było reklamacji, ale z racji odległości serwisu od miejsca zamieszkania nie chciałem ryzykować. dzisiaj zabrałem się za składanie: montaż widelca, stery na razie poczyszczone i nasmarowane, po sezonie pewnie wymienię, bo faktycznie wyglądały kiepsko, chociaż nie zauważyłem, żeby było z nimi coś nie tak.

Potem przyszła kolej na montaż dampera. Kolega wspomógł klejem do gwintów Locklite i kluczem dynamometrycznym, więc chyba wszystko zrobiłem zgodnie ze sztuką.

Sporo zabawy było też z kołami:

Tylne trzeba było złożyć w całość: montaż kasety i tarczy hamulcowej, w przypadku nowych piast montaż tarczy typu centerlook, w przeciwieństwie do starych, które były składane na IS'ie. Całe szczęście, że miałem imageproxy.php?img=&key=89cebd84b302413a6d4d0d7d6a316fd8f12c0d6c672fe9e815a644eb346e43e6 potrzebne narzędzia. Rafka była już uszczelniona taśmą TR, więc włożyłem wentyl, potem zabawa z założeniem opony. Na szczęście jeżeli opona już raz siedziała na feldze to nie jest to takie upierdliwe jak w przypadku nowej. Jeżdzę na Maxxis HighRoller. Szybki test szczelności wodą z mydłem, ale za pierwszym razem już było dobrze. POtem uzupełnienie mleczka przez wentyl. Mam strzykawkę 10ml, więc czynność powtarzana 6-cio krotnie.

Z przednim też trochę zabawy, bo musiałem najpierw zdemontować oponę ze starego koła. W sumie nie pomyślałem, bo chyba (?) mogłem wykorzystać stare mleczko, skoro dalej sobie chlupało? Umyłem oponę od środka, tak samo starą felgę. Potem musiałem uszczelnić taśmą TR nową felgę, założyć tarczę, napompować i sprawdzić szczelność. tutaj wyszło troszkę gorzej, część powietrza uciekała przez nyple, ale po 3-krotnym napompowaniu do 5barów stwierdziłem, że mleczko załatwi sprawę. Spuściłem powietrze, mleczko przez wentyl, kompresor i pompowanie. Wygląda na to, że jest szczelnie. 

 

Jutro testy.

 

 

P.S. Rower po serwisie zawiasu zachowuje się zupełnie inaczej :drool:Jutro przed testami ustawiam Sag'i i będzie zabawa. Jedziemy do Trysil Bike Park na mega ścieżkę Magic Moose :evil2:

P.S.2 Chciałem wrzucić foty, ale chyba są za duże. Spróbuję przez Tapatalk, tam chyba można wybrać rozmiar zdjęcia.

 

c2293ba98f5d05341d54ce37c82a182c.jpg

8a2f1eee01903b63dcce49064d584a6b.jpg

8c713a385dbe22be9e7c3341421625f7.jpg

117a35b986b198d843014bf755d83e0a.jpg

e11e3910d303797c36997e8eeb69a493.jpg

e787a1e01f791c01f6ea93d8c7f0c554.jpg

0b1fca24534e3337ce10e08fc0dad3a8.jpg

4b3d59e43055732d5ec18dc2dc4acf7b.jpg

 

fb6950841e4a450dca82878473d5c695.jpg

c2f93d76c62c8cc73356e098506b0da9.jpg

fc9fd5aa2ba8a3bfdf36b3b1e31f0548.jpg

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koledzy, jeździ ktoś może na jakimś fajnym trailu ? Ostatnio sprobowałem i sie zakochałem. wiec zacząłem poszukiwania jakiegoś fulla. Wpadł mi w oko takie rower jak Victus Misquier ktoś może na tym jeździł lub sprowadzał z zagranicy takie coś ?? Może możecie coś polecić do max 8 k. W grę wchodzi tylko trail. Ma ktoś może Dartmoora ?? i coś może powiedzieć ? 
3 tygodnie temu kolega kupił Giant Trance 2 2019 za niecałe 8000 PLN. Może się czymś takim zainteresujesz. Dobrze cenowo wypadają też Marin'y.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, ewemarkam napisał:
11 godzin temu, antikos napisał:
Koledzy, jeździ ktoś może na jakimś fajnym trailu ? Ostatnio sprobowałem i sie zakochałem. wiec zacząłem poszukiwania jakiegoś fulla. Wpadł mi w oko takie rower jak Victus Misquier ktoś może na tym jeździł lub sprowadzał z zagranicy takie coś ?? Może możecie coś polecić do max 8 k. W grę wchodzi tylko trail. Ma ktoś może Dartmoora ?? i coś może powiedzieć ? 

3 tygodnie temu kolega kupił Giant Trance 2 2019 za niecałe 8000 PLN. Może się czymś takim zainteresujesz. Dobrze cenowo wypadają też Marin'y.

Jeździłem właśnie na tym Giancie, ale musiała mu się trafic okazja bo Trence to cena minimum 10k , Stance 2 kosztuje włąśnie koło 7 K, bardzo fajne rowery. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, sredniaq napisał:

Rower wrócił do żywych :yahoo:

Oprócz tego odebrałem z serwisu amortyzator i damper. Zlecenie było ekspresowe w specjalistycznym serwisie. Tanio nie było, doszła wymiana uszczelek kurzowych w przednim. Zdecydowałem się na ori Fox'a, choć miałem też do wyboru jakiś zamiennik za połowę ceny. Serwis zakłada je od pół roku i do tej pory nie było reklamacji, ale z racji odległości serwisu od miejsca zamieszkania nie chciałem ryzykować.

 

A propos foxa: ostatnio robiłem pierwszy serwis u siebie. Zaopatrzyłem się w oleje zgodnie z zaleceniami (w moim modelu jako jedynym fox zaleca inny olej do każdej goleni), kupiłem wybijak (śruby tłoka osadzone są bardzo głęboko, więc ma co kombinować na skróty). Tak przygotowany ściągnąłem dolne golenie i... olej który tam zobaczyłem na pewno nie zgadzał się ze specyfikacją :huh: Ani co do typu ani co do ilości.

Rower był kupiony nowy więc raczej odpada jakiś nieprofesjonalny serwis przede mną. Ludzie mówio, że fox czasem wlewa co popadnie. Więc pierwszy przegląd polecam zrobić wcześniej niż później.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeździłem właśnie na tym Giancie, ale musiała mu się trafic okazja bo Trence to cena minimum 10k , Stance 2 kosztuje włąśnie koło 7 K, bardzo fajne rowery. 

Tak trafiła się okazja, jak nigdy. Rower wyglądał jak nówka, oklejony nawet folia. Facet chyba nie znalazł czasu na jazdę. Bo dojeżdżać nie musiał. Enduro trails było parę km od niego.

 

Amortyzatory nowe są zazwyczaj niedolane w fabryce. Zaleca się zawsze serwis zerowy :).

A co do samego oleju to on też pracuje, zużywa się, zmienia barwę z czasem. A też ubywa go.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, Knurek1111 napisał:

 

A propos foxa: ostatnio robiłem pierwszy serwis u siebie. Zaopatrzyłem się w oleje zgodnie z zaleceniami (w moim modelu jako jedynym fox zaleca inny olej do każdej goleni), kupiłem wybijak (śruby tłoka osadzone są bardzo głęboko, więc ma co kombinować na skróty). Tak przygotowany ściągnąłem dolne golenie i... olej który tam zobaczyłem na pewno nie zgadzał się ze specyfikacją :huh: Ani co do typu ani co do ilości.

Rower był kupiony nowy więc raczej odpada jakiś nieprofesjonalny serwis przede mną. Ludzie mówio, że fox czasem wlewa co popadnie. Więc pierwszy przegląd polecam zrobić wcześniej niż później.

Podobnie mialem przy serwisowaniu amortyzatora Manitou Minute Super... Oleju w goleniach oil bath bylo zdecydowanie mniej niz zalecane 16ml na golen. U siebie jeszcze przerabialem tlumienie z SPV na TPC z blokada, takze musialem kilka czesci zmienic. Olej w damperze zmienilam na 10wt z 5wt, zeby tlumienie bylo jednak bardziej odczuwalne. Uszczelki wymienialem tylko te ktore musialem, kurzowe oczyscilem i zostawilem na miejscu, bo nie ciekly i nawet nie byly brudne w srodku.  Po moich zmianach amortyzator dziala lepiej, poniewaz wybiera teraz drobne nierownosci, bez bycia zbyt miekkim, a jak trzeba to moge go zablokowac.  Z SPV jakos nigdy nie moglem dojsc do porozumienia.  Czeka mnie jeszcze serwisowanie tylniego tlumika foxa i amora RS Reba... A i pewnie jeszcze kilka foxow bede musial zrobic... Moze jesienia... Mam juz do nich uszczelko kurzowe Push i SKF...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...