Skocz do zawartości

O rowerach


Niuniek

Rekomendowane odpowiedzi

14 godzin temu, sredniaq napisał:

Byłem z kolega ostatnio pojeździć. Ścieżka pełna korzeni, nierówna, techniczna.
Nagle pękł łańcuch, oczywiscie nie u mnie :P
Kolega świeży w temacie MTB, więc musiałem pomóc. Z plecaka multitool Lenzyne ze skuwaczem. Usunąłem 2 ogniwa, zapiąłem łańcuch i dalej w drogę. Kolega następnego dnia dostał spinkę do zamontowania i drugą na zapas :)
Następnego dnia robił coś przy rowerze i dziękował za to, że jest spinka. Dla wszystkich zastanawiających się czy warto?: Warto!

Drugi temat, który nie dawał nam spokoju, to zahaczanie pedałami o wystające korzenie. Przyjrzeliśmy się zawieszeniu, poszperałem na necie i po ustawieniu prawidłowych ciśnień w amorku i damperze wreszcie rower jeździ jak trzeba. Mamy dwa identyczne rowery i oba wymagają serwisu damperów, niestety wszędzie bieda z uszczelkami. Czekamy od 4 tygodni, dwa serwisy w okolicy nie mają, sklepy internetowe też puste. Ktoś ma pomysł gdzie kupić uszczelki do dampera Fox Float Elite DPS, z wysyłką na cały świat (Norwegia)?

Spinki na pewno sa super - od ponad 20 lat uzywam lancuchow sachs/sram wlasnie z tego powodu, choc przyznam ze tylko z lancuchem "hollow pin" mialem kiedykolwiek problemy typu - lancuch pekl.  W sytuacji opisanej @przymar sciagalbym jednak korbe - bo jesli spinki nie ma (i nie jest zalecana do e-moto roweru) to rozpinanie lancucha go tak naprawde oslabia, i naraza na pozniejsze pekanie.

 

Temat haczenia pedalami zauwazylem od czasu zwiekszonej popularnosci rowerow z duzymi kolami, wraz z ktorymi weszly w mode plaskie pedaly platformy.  Na szlakach po ktorych jezdze od ponad 25 lat widac teraz cala mase kamieni z bialymi bliznami - wlasnie od tych duzych pedalow.  Zawsze polecam pedaly clipless, ktore daja fenomenalna kontrole nad rowerem i maja znacznie mniejszy profil od platform... Procz tego liczy sie technika jazdy, ktorej jednak brakuje u wielu rowerzystow - gdy najerzdam na korzen czy powalone drzewo, ktore zahaczy o pedal czy zebatke 44t to najpierw robie maly rozped, 1/2 obrotu korba,  podbijam przod, wciagam rower nogami (w pedalach clipless) tak by tylnie kolo wskoczylo na przeszkode i jade dalej... widzialem jak ludzie przez takie cos probuja pedalowac liczac na duze kola i duzy skok ale wyglada to marnie...

 

Uszczelki (service kit) do tlumikow Fox Float maja tutaj (wysylka na caly swiat z tego co czytalem):

https://www.worldwidecyclery.com/products/fox-shocks-float-air-sleeve-rebuild-kit-for-2000-current-model-float-rear-shocks

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, przymar napisał:

Nie zmienia to faktu, że na to musi być jakiś sposób na zdejmowanie takiego koła. Nie wierzę, że do zmiany dętki należy rozpinać łańcuch.

Mozesz podac marke/model tego problematycznego bicykla?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, czekker napisał:

 

A propos, co lepsze i dlaczego: Lezyne czy Crank Brothers?

Głównie do MTB, średnio-dolna półka ;)

Najczesciej lepsze to ktore ma wszystke te narzedzia ktore potrzebujesz.  Przyklad z doswiadczenia ktore nabylem ;) - korba Race Face Deus XC triple wymaga imbusa 8mm i 10mm, moj Crank Brothers mial 8mm ale nie 10mm - problem mialem taki ze mi sie korba poluzowala i o ile moglem ja przykrecic to nie moglem jej zabezpieczyc przed ponownym odkreceniem.  Takze trzeba misc swiadomosc tego jakie klucze sa potrzebne i wybierac narzedzie pod tym katem.  Wiadomo ze nedzne jakosciowo narzedzia moga jedynie poglebic problemy w sytuacjach gdy sa najbardziej potrzebne.

  • Super! 1
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do multitoola, kupiłem go ładnych pare lat temu. Jest to typowe narzędzie do napraw na trasie, w domu używam zwykłych imbusow. Zauważyłem natomiast że w moim Lenzyne klucze mają bardzo krótkie ramiona i czasem ciężko gdzieś się dostać albo przyłożyć odpowiedniej siły. Teraz wybrałbym inny, natomiast dobrą decyzją było wybranie takiego ze skuwaczem default_smile.png

 

Mam coś takiego:

28fe9156cfe3f9159992f0e852cedcdd.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, przymar napisał:

Diamant Onyx+ 2017

 Niemiecki rower... to jak z niemieckimi samochodami - trzeba polowe roweru rozebrac zeby zdjac opone... A na serio to nie widze innej mozliwosci... niz zdjecie korby czy rozpiecie lancucha - czy zdjecie korby jest problematyczne (wymaga specjalnych narzedzi)?  W sumie to e-motorower to nie wiem jak to wyglada od strony motoru - moze jest tam jakies ustrojstwo do luzowania lancucha...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

37 minut temu, przymar napisał:

Nie rozbierałem, ale ponoć do Bosch-a jest jakiś specjalny klucz. To rozumiem, że na wypadek kapcia w trasie trzeba assistance wzywać.

A co jest napisane w instrukcji obslugi odnosnie wymiany tylniej opony?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, przymar napisał:

Instrukcja "uniwersalna" czyli do niczego.

Nie ma tego zlego co by na dobre nie wyszlo - przynajmniej nikt Ci tylniego kola pod marketem nie ukradnie.

  • Haha 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Eryk napisał:

Nie ma tego zlego co by na dobre nie wyszlo - przynajmniej nikt Ci tylniego kola pod marketem nie ukradnie.

Fakt. Takie mamy u nas klimaty. A może powinienem zostawić, schować się i zobaczyć jak złodziej zdemontuje to koło.

  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

o to jak w temacie kradzieży to z jakich zabezpieczeń korzystacie? Chyba pora wymienić moją starą na coś nowego co by mi koła nie zwinęli, albo koła zostawili a ramę zabrali:biglol::unsure:

Zastanawiam się za czymś sensownym i lepiej zabezpieczającym, chciałem łańcuch, ale zacząłem myśleć nad składaną.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, przymar napisał:

Diamant Onyx+ 2017

Z tego co widze po zdjeciach, to tam sa takie srebrne pokretla do napinania lancucha.

Pokrec tym w jedna albo w druga strone, az lancuch troche sie zluzuje i gotowe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, pajac_am napisał:

Z tego co widze po zdjeciach, to tam sa takie srebrne pokretla do napinania lancucha.

Pokrec tym w jedna albo w druga strone, az lancuch troche sie zluzuje i gotowe.

Próbowałem i daje to za mało luzu. Aczkolwiek jest to jedyny rozsądny kierunek, jeżeli nie miałbym ruszać innych elementów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@radekk ja wartościowych rowerów nigdy nie zostawiam bez nadzoru, ale w moim Pobułkersie 2000 Pro mam ośki skręcone antykradzieżowymi śrubkami na imbus 5-ramienny (kluczyk do nich jako brelok do kluczy) a ramę do rzeczy przypinam półpodkówką Kryptonite - jest na dyskowym zamku - złodzieje mało kiedy umieją to otworzyć, a dodatkowo potrzebny specjalny sprzęt do tego plus pałąk bardzo antyprzecięciowy jest. Nie widzę wożenia ze sobą jakiegoś 5 kg łańcucha rowerem :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 godzin temu, przymar napisał:

Diamant Onyx+ 2017

 

Takiego nie dotykałem.

Ale te, które serwisowałem miały fabrycznie spinkę ( ale robię dla siebie, mamy 14 rowerów )

Zobacz dokładnie, ona lubi się ukryć po brudem. Może jest lepiej widoczna od strony koła.

A jak nie ma, to weź rozkuj łańcuch i dokup sobie spinkę.

Bo jak kiedyś w trasie złapiesz gumę, to łatwo nie naprawisz.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, eurojanek napisał:

@radekk ja wartościowych rowerów nigdy nie zostawiam bez nadzoru, ale w moim Pobułkersie 2000 Pro mam ośki skręcone antykradzieżowymi śrubkami na imbus 5-ramienny (kluczyk do nich jako brelok do kluczy) a ramę do rzeczy przypinam półpodkówką Kryptonite - jest na dyskowym zamku - złodzieje mało kiedy umieją to otworzyć, a dodatkowo potrzebny specjalny sprzęt do tego plus pałąk bardzo antyprzecięciowy jest. Nie widzę wożenia ze sobą jakiegoś 5 kg łańcucha rowerem :)

Też z założenie nie zamierzam, jednak czasami chce się odejść kawałek żeby usiąść np zjeść z dzieckiem lody, czy wejść do sklepu tracąc rower z oczu na kilka chwil. U-locka odrzucam ze względu jak są stojaki co wstawiam kołem to pewnie nie starczy żeby spiąć przez ramę, a przypinanie samego koła, albo tylko koła z ramą uważam za bezsensowne. Jakiegoś wielkiego ciężkiego nie zamierzam, ale taki łańcuch czy składane z wyższym stopniem zabezpieczenia są w granicach 1-1.3kg, a tyle tragedią chyba nie będzie.

Jeszcze znalazłem jakiś taki wynalazek

https://ottodesignworks.com/shop/ottolock

Domyślam się że nie zabezpiecza jak taki ABUS 6100 czy pewnie nawet 6150, ale waży tyle co nic, a chyba lepszy niż porównywalnej wagi zabezpieczenie linkowe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zamki na szyfr to chyba dla śmiechu wymyślono.

Sam otwieram hurtowo 3 czy 4 cyfry w minutę tylko na czucie w palcach i ucho.

A co dopiero zawodowiec jeszcze z narzędziami.

Polecam pooglądać tych dwu panów co nieco przed podjęciem decyzji.

 

https://www.youtube.com/channel/UCm9K6rby98W8JigLoZOh6FQ

https://www.youtube.com/user/bosnianbill

Edytowane przez eurojanek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...