Skocz do zawartości

Smuga białego dymu


aigle

Rekomendowane odpowiedzi

Biały dym to nie awaria turbo tylko raczej płyn chłodniczy w komorach spalania.

Albo para wodna (woda) z wydechu przy mocnym depnięciu :?: Jeśli po kilku mocniejszych "przyspieszeniach" dymu nie ma (do następnego ranka) to raczej para wodna. :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To DPF się wypala na biało? W życiu bym się nie spodziewał. :shock:

Nie wiem z czego to wynika ale czasem tak jest.

Możliwe, że wiele rozpoczętych cykli oczyszczania filtra (która polega na laniu paliwa w wydech które ma się zapalić i podnieść temp filtra) ale nie zakończonych, powoduje gromadzenie nie spalonego paliwa w filtrze. W momencie gdy w końcu procedura ruszy i trwa odpowiednio długo to wypala się nie tylko sadza z filtra ale również to nagromadzone paliwo.

 

Ale kontrola poziomu oleju jak najbardziej wskazana. Może faktycznie turbo padło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Albo para wodna (woda) z wydechu przy mocnym depnięciu :?: Jeśli po kilku mocniejszych "przyspieszeniach" dymu nie ma (do następnego ranka) to raczej para wodna. :wink:

Para znika dość szybko, za to dym z płynu chłodniczego albo oleju utrzymuje się za autem dość długo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Forester D - 42 000 km przebiegu - dziś zauważyłem dużą smugę białego dymu jak przyspieszam i to nie jednen raz ...

Jakieś sugestie ? :shock:

To samo miałem latem przy ok. 13 000.

Patrzę w lusterko, a tam biały dym. Stop, telefon do Subaru Assistance, holownik po 20 minutach i auto pojechało do Kopra. Wstyd, bo znajomi widzieli jak Subaru - czarniutki, świeżo wymyty - jedzie na lawecie; telefony, żenada, mętne tłumaczenia, że to taki eksperyment z assistance... :?

Następnego dnia pojechałem do Wawy. ASO Koper nie zna przyczyny, żadnych śladów usterki i trudno powiedzieć, jakie były powody tego "dymienia". Potem rozmawiałem o tym w innym ASO i też nie zdołano zdiagnozować.

Jedyny ślad to czarna, w niewielkich ilościach, maż w końcówkach rur, bezzapachowa, nie lepka (?)

Sytuacja do dzisiaj się nie powtórzyła.

Niedługo po tym był na przeglądzie i wszystko OK. Teraz mam 19000 i bez powtórki.

BTW - kierownik holownika, po mojej odpowiedzi na swe pytanie o przyczynę awarii, zdiagnozował: "Panie! Turbina, nie inaczej"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a ja powiem wam koledzy, że to jest para i tyle. Zależy to od jakości paliwa i wilgotności powietrza. Nieraz widać jadąc za kimś jak mu z wydechu ciurkiem sie leje, a po nagrzaniu zaczyna to parować i z tąd ten biały dym. Owszem są to też oznaki padania uszczelki głowicy, ale przy uszczelce jeszcze byłby złabszy, chyba, że są to początki padania tej że uszczelki. Badać sprawe czy płynu nie ubywa ( a jestem przekonany, że napewno nie ubywa) i jeździć pełnią szczęścia z posiadania subaraka. Nie wiem jak turbina w Twoim autku, ale jeśli nie jest chłodzona płynem z układu silnika to napewno oznaką jej padania nie byłby biały dym. Pozdrawiam wszystkich z tematu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...