aigle Opublikowano 20 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 20 Lutego 2011 Forester D - 42 000 km przebiegu - dziś zauważyłem dużą smugę białego dymu jak przyspieszam i to nie jednen raz ... Jakieś sugestie ? :shock: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jpol Opublikowano 20 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 20 Lutego 2011 Auto było już nagrzane przy tym przyspieszaniu? Temperatura silnika nie skacze w górę? EDIT: I oczywiście ten dym to z wydechu? :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pablonas Opublikowano 20 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 20 Lutego 2011 DPF się wypalał? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bukers80 Opublikowano 20 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 20 Lutego 2011 DPF się wypalał? nie strasz kolegi bo na to nie ma gwarancji a sporo kosztuje Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aigle Opublikowano 20 Lutego 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Lutego 2011 Przyspieszałem przy zgaszonej kontrolce. Temperatury nie sprawdzałem ale za godzinę sprawdzę. Tak @jpol ... był z tyłu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jpol Opublikowano 20 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 20 Lutego 2011 DPF się wypalał? To DPF się wypala na biało? W życiu bym się nie spodziewał. :shock: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maniujr Opublikowano 20 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 20 Lutego 2011 sprawdź poziom oleju... biały dym to zazwyczaj awaria turbiny... dymi stale czy tylko podczas przyspieszania ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
premier Opublikowano 20 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 20 Lutego 2011 Biały dym to nie awaria turbo tylko raczej płyn chłodniczy w komorach spalania. Dym ze spalonego oleju jest bardziej niebieski i śmierdzi . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
karol76 Opublikowano 20 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 20 Lutego 2011 Biały dym to nie awaria turbo tylko raczej płyn chłodniczy w komorach spalania. Albo para wodna (woda) z wydechu przy mocnym depnięciu :?: Jeśli po kilku mocniejszych "przyspieszeniach" dymu nie ma (do następnego ranka) to raczej para wodna. :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
paul_78 Opublikowano 20 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 20 Lutego 2011 dziś zauważyłem dużą smugę białego dymu (...)Jakieś sugestie ? :shock: Habemus papam? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
premier Opublikowano 20 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 20 Lutego 2011 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SUBORO Opublikowano 20 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 20 Lutego 2011 Habemus papam? Papamobile :?: :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pablonas Opublikowano 20 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 20 Lutego 2011 To DPF się wypala na biało? W życiu bym się nie spodziewał. :shock: Nie wiem z czego to wynika ale czasem tak jest. Możliwe, że wiele rozpoczętych cykli oczyszczania filtra (która polega na laniu paliwa w wydech które ma się zapalić i podnieść temp filtra) ale nie zakończonych, powoduje gromadzenie nie spalonego paliwa w filtrze. W momencie gdy w końcu procedura ruszy i trwa odpowiednio długo to wypala się nie tylko sadza z filtra ale również to nagromadzone paliwo. Ale kontrola poziomu oleju jak najbardziej wskazana. Może faktycznie turbo padło. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
crem Opublikowano 20 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 20 Lutego 2011 Habemus papam? Jeszcze chwilę po tym dzwony powinny bić . P.S. pablonas nas zaraz ustrzeli... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gregorius Opublikowano 20 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 20 Lutego 2011 U mnie jak sie DPF samoczynnie wypala to smierdzi z ruru taka dziwna spalenizna... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
suberet Opublikowano 20 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 20 Lutego 2011 Albo para wodna (woda) z wydechu przy mocnym depnięciu :?: Jeśli po kilku mocniejszych "przyspieszeniach" dymu nie ma (do następnego ranka) to raczej para wodna. :wink: Para znika dość szybko, za to dym z płynu chłodniczego albo oleju utrzymuje się za autem dość długo. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
niebieski708 Opublikowano 20 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 20 Lutego 2011 Obserwuj płyny eksploatacyjne, też bym raczej stawiał na płyn w cylindrach. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aigle Opublikowano 22 Lutego 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Lutego 2011 Habemus papam? Przez Ciebie oplułem monitor Info ...przestało po przejechaniu 150 km Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Przemeq Opublikowano 23 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 23 Lutego 2011 dziś zauważyłem dużą smugę białego dymu (...)Jakieś sugestie ? :shock: Habemus papam? Buahahahahahaha . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
respect Opublikowano 23 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 23 Lutego 2011 aigle, no to woda/para.Za późno wdepłem w temat-następnym razem pisz,jeśli się powtórzy to szybko to sprawdzisz. pozdr. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
yagoolar Opublikowano 25 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 25 Lutego 2011 dziś zauważyłem dużą smugę białego dymu (...)Jakieś sugestie ? :shock: Habemus papam? Obśmiałem się, że aż mój syn się przestraszył, że zawał mam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Robgas44 Opublikowano 26 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 2011 Forester D - 42 000 km przebiegu - dziś zauważyłem dużą smugę białego dymu jak przyspieszam i to nie jednen raz ... Jakieś sugestie ? :shock: To samo miałem latem przy ok. 13 000. Patrzę w lusterko, a tam biały dym. Stop, telefon do Subaru Assistance, holownik po 20 minutach i auto pojechało do Kopra. Wstyd, bo znajomi widzieli jak Subaru - czarniutki, świeżo wymyty - jedzie na lawecie; telefony, żenada, mętne tłumaczenia, że to taki eksperyment z assistance... :? Następnego dnia pojechałem do Wawy. ASO Koper nie zna przyczyny, żadnych śladów usterki i trudno powiedzieć, jakie były powody tego "dymienia". Potem rozmawiałem o tym w innym ASO i też nie zdołano zdiagnozować. Jedyny ślad to czarna, w niewielkich ilościach, maż w końcówkach rur, bezzapachowa, nie lepka (?) Sytuacja do dzisiaj się nie powtórzyła. Niedługo po tym był na przeglądzie i wszystko OK. Teraz mam 19000 i bez powtórki. BTW - kierownik holownika, po mojej odpowiedzi na swe pytanie o przyczynę awarii, zdiagnozował: "Panie! Turbina, nie inaczej" Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jurek_k9 Opublikowano 27 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 27 Lutego 2011 a ja powiem wam koledzy, że to jest para i tyle. Zależy to od jakości paliwa i wilgotności powietrza. Nieraz widać jadąc za kimś jak mu z wydechu ciurkiem sie leje, a po nagrzaniu zaczyna to parować i z tąd ten biały dym. Owszem są to też oznaki padania uszczelki głowicy, ale przy uszczelce jeszcze byłby złabszy, chyba, że są to początki padania tej że uszczelki. Badać sprawe czy płynu nie ubywa ( a jestem przekonany, że napewno nie ubywa) i jeździć pełnią szczęścia z posiadania subaraka. Nie wiem jak turbina w Twoim autku, ale jeśli nie jest chłodzona płynem z układu silnika to napewno oznaką jej padania nie byłby biały dym. Pozdrawiam wszystkich z tematu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się