Skocz do zawartości

objawy padania uszczelki pod głowicą


emotorsport

Rekomendowane odpowiedzi

Chyba, ze chcesz na kozetce o tym z kimś porozmawiać.

tak, ASO to moja kozetka :mrgreen:

 

I wlasciwie dochodze do wniosku - lepiej nie kupowac, trzymac sie z daleka bo mega problem gwarantowany (a przy takim duzym wydatku na auto nie chce takich problemow).Czy to sluszny wniosek, czy przesadzony, bo jednak nie w kazdym forku 2,5xt upg siada?

wg mnie pzesadzony :mrgreen:

 

Moim zdaniem:

stara gwardia projektantów subaru przed wywaleniem przez łajzy głównego udziałowcy toyoty, postanowili zrobić wszystkim na złość i zaprojektowali forestera 2.5XT :twisted: stwierdzili, że musi być niepozorny i szybszy od imprezy jak i do 100 tak i w trasie samochód :mrgreen: no i to zrobili ale niestety nogę w drzwi wcisnęli te fajtłapy od toyoty, i stwierdzili, że utną tu i tam, więc fxt bolą uszczelki i tylne amory. Poza tym, moim zdaniem to najbardziej uniwersalne subaru. Koszt uszczelek patrząc na ilość frajdy to nie problem. Ci wywaleni się zemścili i zmienili wlot na masce tak aby pasował ten najładniejszy od buga i lepszy od buga sti :mrgreen: HA i tak wersji będę się trzyamał :twisted:

 

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wczesniej znalem opinie ze subaru/forester to jedno z najmniej awaryjnych aut swiata.

 

Bo Subaru dzielą się na bezawaryjne i uturbione. :mrgreen:

 

:D:twisted::lol: :wink:

 

Panowie, ale ja na powaznie pytam :?: :idea: Mam na prawde rozumiec, ze jak chce bezawaryjne subaru to bez turbo?

 

Jednostka z turbo jest trochę bardziej skomplikowana i trochę bardziej wysilona, więc także trochę więcej może się zepsuć.

 

A żeby Cię nie zniechęcać: Mój serwisowany 2,5XT 177000km bez poważniejszych awarii. Najgorsze, co się przytrafiło, to pocąca się chłodnica.

 

Pozdrawiam...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

A żeby Cię nie zniechęcać: Mój serwisowany 2,5XT 177000km bez poważniejszych awarii. Najgorsze, co się przytrafiło, to pocąca się chłodnica.

 

Pozdrawiam...

 

Dzieki! Juz mi lepiej. To pierwszy taki pozytywny komentarz odnosnie 2,5xt :) (choc wiadomo, ze latwiej znalezc negatywy w necie niz pozytywy)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

PS Wczesniej znalem opinie ze subaru/forester to jedno z najmniej awaryjnych aut swiata. A tu dzis takie rozczarowanie... :(

 

bo są! UPG to część eksploatacyjna 8)

 

To chyba dowcip?

 

-- Pt lis 04, 2011 7:14 pm --

 

 

A żeby Cię nie zniechęcać: Mój serwisowany 2,5XT 177000km bez poważniejszych awarii. Najgorsze, co się przytrafiło, to pocąca się chłodnica.

 

Pozdrawiam...

 

Dzieki! Juz mi lepiej. To pierwszy taki pozytywny komentarz odnosnie 2,5xt :) (choc wiadomo, ze latwiej znalezc negatywy w necie niz pozytywy)

 

Mala sugestia.

Zwykle fora jak to, przyciaga ludzi/entuzjastow danego samochodu.

Wiekszosc z nich ma problem i szuka pomocy.

Dlatego czytasz o padajacych codzinnenie uszczelkach w Foresterze.

 

Dla odreagowania proponuje poszukac danych o ilosci wyprodukowanych samochodow.

Jaki procent z nich jezdzi w Polsce i jaki promil ma problemy z uszczelka pod glowica.

 

Prawda ze swiat juz inaczej wyglada? :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przyjedź to Ci pokaże

żebyś się nie zdziwił :mrgreen:

 

ciekawe info płynie z tego filmu

w nowych silnikach subaru 2.5 są stosowane bloki z 2.5t czyli półzamknięte, ale największy numer dotyczy uszczelki :!: Widać na filmie, e nowe uszczelki mają tak samo jak stare do wersji turbo, 4 warstwy, ale newralgicznie najcieńsze miejsca są potężnie wzmocnione! Jezeli nie ma lepszej to wolę taką, czyli nową uszczelkę no półzamkniętego 2.5NA

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja kiedyś miałem Corrado VR6. To jest dopiero na co uważać i nie ma turbo, a części są droższe niż do Phaetona

 

 

passatem VR6 osoboscie zrobielm 240kkm jak go sprzedawalem na liczniku widnialo 310kkm a ile naprawde to nikt nie wie

 

to bylo jedno z mniej awaryjnych aut jakie mialem - silnik a nie dotykalem. mialem troche problemow z automatem -2 x remont: 1500zł i 2000zł

 

czesci do niego byly tanie jak barszcz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Grzesiek_67,

Jak już się za to zabiorę, to zrobię tak, że mucha nie siada :mrgreen:

widać, że te nowe uszczeli nie maja tak dużych newralgicznych słabych miejsc, wiec raczej wolę je, tym bardziej, że to najnowsza uszczelka subaru.

Plan:

pełna regeneracja glowic - cokolwiek to oznacza :mrgreen: nie znam się

nowe tłoki jeżeli warto* - nie znam się

nowe pierścienie

korby, sworznie itp? :?: :!: nie mam pojęcia czy to coś się zużywa :?:

nowe wszelkie panewki jeżeli warto* to nie oem ale o pasowaniu oem

wał - nie znam się, jeżeli do regeneracji to na złom - gdzieś czytałem że to bzdura i trzeba nowy a jak nowy to jakiś subarowy lepszy jeżeli jest sens w seryjnym aucie

Śruby ARP - nie wierzę w ich skuteczność, ale skoro panuje taka panika to się dołączę

no i słowo kluczowe czyli blok

jeżeli mocno krzywy, jeżeli tuleje są ponad wymiar, jeżeli są jajka, czy inne mocne zużycie to będę chciał inny bo mam bardzo złe doświadczenia po szlifie w dawnym aucie.

 

Chciałem przy okazji dziwnych puków go otwierać, ale wszyscy polecali poczekać na uszczelki :mrgreen:

 

mam wrażenie, że moment nadszedł a nawet już biegnie :!:

w każdym razie, podobają mi się te nowe uszczelki, i trafia do mnie ich nowa konstrukcja.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

AdaSch,

pójdż "drogą" Skwary. On, całkiem z głową zrobił ze swojego Forka....dużo więcej niż Forester STi. Jak patrzyłem, że sprzedaje a ja akurat bez kasy byłem (i czytałem o tych, co to im przeszkadza nieumyta fura) to byłem istotnie zajeżony.

 

Super auto, super pomysł i pewnie ( tu domniemuję) przyzwoicie wykonane (mody) ! Go this way !

 

 

Pozdrawiam

Grzegorz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Grzesiek_67, parę tys. km po sprzedaży w aucie Skwary poszła znowu uszczelka. Poza tym, znając to auto, ja bym go nie kupił. Tam wszystko ciekło, od płynu hamulcowego, przez chłodzący, nie wiem czy olej też. W każdym razie jakieś pechowe to auto się okazało. Generalnie auto miało być fajne, ale coś nie poszło. Buda super, pomysł super, ale co poszło nie tak? nie wiem, nie oceniam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Grzesiek_67, parę tys. km po sprzedaży w aucie Skwary poszła znowu uszczelka. Poza tym, znając to auto, ja bym go nie kupił. Tam wszystko ciekło, od płynu hamulcowego, przez chłodzący, nie wiem czy olej też. W każdym razie jakieś pechowe to auto się okazało.

 

:shock: :shock: :shock:

 

Jezu, to może ja już faktycznie zamilknę....

 

Ale kierunek dobry :mrgreen::mrgreen::mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jezu, to może ja już faktycznie zamilknę....

też bym coś napisał... ale nie napiszę...

 

i to jest powód dlaczego absolutnie nie chcę nic więcej niż OEM

naprawdę 230Km w 2.5t zachowują się rewelacyjnie ze względu na super przebieg momentu obrotowego

 

tak poza tym forek skwary, to super forek, zrobić silnik i w drogę.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

naprawdę 230Km w 2.5t zachowują się rewelacyjnie ze względu na super przebieg momentu obrotowego

 

 

super to się dopiero zachowuje po pierwszej mapie - OEM nie jedzie!! :twisted:

 

miałem już wcześniej napisać - bo jak czytam, to sam mam ochotę sprawdzić sobie płyn :P / zrób motor i nie mysl o tym :)

 

ponoć na wrotach u Carfita widnieje napis - ...Moja Subaru ma 7 lat gwarancji... :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Być może będę musiał ponieść konsekwencje wymiany uszczelek pod głowicą ze względu na zapowietrzenie, a co za tym idzie inne ciśnienie w układzie a za tym inną temp wrzenia wywołaną zbyt niskim ciśnieniem w układzie przez bąbel

 

Adasch -nie tak. Ciśnienie w układzie nie może sie zmniejszyć na skutek zapowietrzenia .nawet nie mogłoby się też zwiekszyć ,gdyby układ był otwarty.Po prostu zwiększa się objętość cieczy i niepotrzebnego powietrza,które rozszerza się znacznie w stosunku do cieczy.Zaworek w zbiorniczku nie jest w stanie szybko odprowadzić cieczy która jest wypychana przez szybko

przyrastającą objetość gazu.( mogą być to spaliny z nieszczelnej UPG :roll: ). Dlatego puchną węże i ciśnienie w nich rośnie.Oczywiście powietrze/spaliny nie odprowadzają dobrze ciepła

i miejscowo przegrzewają silnik=coraz gorzej.Zależy też gdzie bomble siedzą.

Wniosek:

1.jesli to tylko zapowietrzenie to przyrost płynu w zbiorniczku powinien być przy rozgrzanym silniku zależny od temperatury.(a nie od obrotów)-ilość powietrza stała.

2.jeśli to UPG to im bardziej pałujesz(obroty) tym wyższy poziom( szybciej spaliny wchodzą do układu)

 

Podejście do auta masz jak do nowej żony :) i nie zyczę ci punktu 2.Oby ten wniosek był tylko urojeniem. Sam bym miał minę :( .Ogarniesz to tak czy siak.

pozdr.

 

-- Pn lis 07, 2011 7:15 pm --

 

może jaki carfit potwierdzi? :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

respect,

po gruntownym odpowierzeni wg instrukcji z aso czyli korek tylko chłodnicy wyklikać wężyk, pomęczyć aby wywalic bąble, potem nagrzać i powinno być git i płyn znowu zachowuje się ok, tyle że jest zasyfiony pojedyńczymi czarnymi farfoclami, plus jakaś mętna plama ktora pewnie powstaje jak poziom się podnosi na gorącym. bedę obserwować rano poziom, jak na razie ok

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

respect,

po gruntownym odpowierzeni wg instrukcji z aso czyli korek tylko chłodnicy wyklikać wężyk, pomęczyć aby wywalic bąble, potem nagrzać i powinno być git i płyn znowu zachowuje się ok, tyle że jest zasyfiony pojedyńczymi czarnymi farfoclami, plus jakaś mętna plama ktora pewnie powstaje jak poziom się podnosi na gorącym. bedę obserwować rano poziom, jak na razie ok

pozdrawiam

 

AdaSch, z autopsji powiem Ci, że sam przeżyłem dwie uszczelki i za każdym razem na lepsze to było :wink:

 

...może ktoś wkońcu powinien Ci życzyć UPG? ogarniesz, zepniesz jak należy , zmapujesz i nie będzie opowiadal farmazonów, że Ci 230KM wystarcza :lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...