Skocz do zawartości

objawy padania uszczelki pod głowicą


emotorsport

Rekomendowane odpowiedzi

witam!

 

a jednak chłodnica do wymiany, znaleźć ja oj kłopot wiele firm wprowadza bajzel w katalogach a co za tym idzie klient raz po raz otrzymuje chłodnice "prawie" taka sama.

Tylko czy prócz wymiany chłodnicy na nową nie muszę zbierać na UPG.

Al najważniejsze co spowodowało aż taki wzrost ciśnienia w układzie chłodzenia ?

Normalna jazda, temp. zewn. +5C, odcinek 20-22km max. prędkość w trakcie wyprzedzania max.130km/h żadnego upalania...

 

Czy błąd P0410 może mieć coś z tym wspólnego ? wywalił mi przed wyjechaniem w trasę.

 

tomasz p.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam!

 

po wizycie w serwisie okrzyknięto TO NIE UPG !!! chuuura.

wierzcie mi to wielka ulga, bo myślałem ze te nowe lepsze uszczelki rodem z STI oraz szpilki ARP to lipa skoro nie radzą sobie z silnikiem 2,5 turbo bez remapu...

WSZYSTKO JUŻ DOBRZE PRACUJE to tylko pęknięta chłodnica.

 

tomasz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

AdaSch

 

 

sikało z niej jak z prosiaka ... a dziwne bo zaraz po zakupie kiedy forek mial rok i mial mala stluczke chlodnica byla wymieniona bo nie trzymala szczelnosci mimo iz uszkodzeniu ulegla tylko chlodnica klimy choc czynnik trzymala i tylko dla estetyki i spokoju sumienia wymienilem obie.

wiec nowa miala tylko 5lat.

coz tym razem zakup to KYORAD czy to prawda ze oryginalna powinna byc grubsza niz 16mm(koyo) ???

 

tomasz p.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

AdaSch

 

 

sikało z niej jak z prosiaka ... a dziwne bo zaraz po zakupie kiedy forek mial rok i mial mala stluczke chlodnica byla wymieniona bo nie trzymala szczelnosci mimo iz uszkodzeniu ulegla tylko chlodnica klimy choc czynnik trzymala i tylko dla estetyki i spokoju sumienia wymienilem obie.

wiec nowa miala tylko 5lat.

coz tym razem zakup to KYORAD czy to prawda ze oryginalna powinna byc grubsza niz 16mm(koyo) ???

 

tomasz p.

 

no to i mnie to spotkało... wczoraj wieczorem w trasie nagle temperatura zaczęła rosnąć i całe szczęście zorientowałem się zanim doszło do czerwonego pola... zjechałem na pobocze i stanąłem w siwym dymie... zadzwoniłem do kumpla który mnie scholował...

dzisiaj rano wlewam wodę do chłodnicy - weszło 4l - ściskam węża, a spod górnej uszczelki chłodnicy ciurkiem woda spindala.... :angry:

 

szukam nowej chłodnicy... ktoś może polecić jakiegoś sprawdzonego producenta??

 

PS. jest opcja uszkodzenia UPG?? :unsure:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jest możliwe.

Takie zdarzenia mają zwykle dwie przyczyny.

1. Normalne ciśnienie w układzie chłodzenia + nieszczelność chłodnicy, węży lub ich zacisków. Tak jest najczęściej.

2. Nie normalne ciśnienie w układzie spowodowane przedmuchem większego ciśnienia z komory spalania cylindrów do ukł. chłodzenia, czyli UPG.

Żeby się upewnić się, co jest grane zbadaj sobie płyn chłodniczy na obecność CO2.

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Żeby się upewnić się, co jest grane zbadaj sobie płyn chłodniczy na obecność CO2.

 

czyli, że jak...?? wymienić chłodnicę, zalać płynem, pojeździć i zbadać obecność CO2 ??

Dokładnie tak. Za zastrzeżeniem, tak jak pisze respect.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 tygodni później...

Witam,

 

czy jest jakieś specjalne urządzenie i preparaty, dzięki którym można sprawdzić stan uszczelki pod głowicą? Zakładam, że silnik póki co jest zdrowy, zatem czy można cokolwiek takim urządzeniem (preparatami) wykryć.

Jedno z ASO Subaru w Warszawie twierdzi, że coś takiego posiada....

Czy to może być prawda, bo mam bardzo mieszane uczucia po ostatniej próbie wymiany amortyzatorów tylnych za 307 zł netto tłumacząc się tym, że będzie trwało to 2 godziny, gdzie roboczo - godzina kosztuje 120 zł netto. Finalnie amortyzatory zostały wymienione dokładnie w 25 min (2 szt).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Test CO2

jasli wykryje CO2 to 100% UPG (jesli nie zostal wlany jakis stary plyn z auta po UPG)

Jesli nie wykryje CO2 to nie wyklucza na 100% UPG

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

no i wykrakałem i chyba przegrałem zakład z mechanikim z ASO.

U mnie jest tak:

płynu nie ubywa, silnik ma moc, nic z wydechu nie wylatuje. ale węże są naprężone. cały czas uważałem, że to wina korków, że przy chłodzeniu sie silnika zamiast zasysać płyn zasysają trochę powietrza, potem przy rozgrzewaniu powietrze jest wypychane do zbiornika wyrównawczego. raz na mc lub dwa muszę przelać nieco płynu z wyrównawczego do chłodnicy i to wszystko. Płyn wygląda super (prestone) po jeździe zwykłej nie mam bąbli w wyrównawczym, po spałowaniu silnika co kilka kilkanaście sekund wylatuje bąelek (silnik wyłączony). na gorącym/wyłączonym silniku odkręcam korek i wylatuje gaz z chłodnicy zakręcam korek włączam silnik. Silnik się dogrzewa i pomalutku rośnie ciśnienie w wężach. więc albo znowu zapowietrzony układ w którym rośnie ciśnienie nagrzanego powietrza albo są lekkie przedmuchy

 

tak to wygląda na wyłączonym spałowanym silniku

http://www.youtube.com/watch?v=SVoQ0YS0rSI

 

pewnie początki uszczelki o ile nie korki

temperatura silnika w normie, oleju w normie, ciśnienie w normie.

 

jeżeli jest to możliwe to jak wygląda referencyjna/asowa wycena naprawy uszczelki pod głowicą?

zakładam:

usługa mechanika ?

uszczelki pod dekle 85x2

uszczelki pod głowicą 250x2 czy warto cosworth?

planowanie i sprawdzenie głowic 200x2 (strzelam)

szpilki arp aby się dziadostwo trzymało czyli 850 a może warto coswort za 1k

pewnie coś jeszcze jak płyny ustrojowe i itp.

edit: pasek rozrządu bo tem na 47k ale nie wiem jaki koszt

 

czyli same graty 2k po zwykłych częściach ale z magicznymi arp

 

chociaż u mnie pewnie będzi full opcja z panewkami SERYJNYMI albo takimi jak sti 2.5 o ile są różne (wg mojeje wiedzy takie same) plus pierścienie no ale najpierw chciałbym wiedzieć ile to tak referencyjnie na dzisiaj kosztuje. budget na to mam ale chcę mądrze wydać pln-y bo po co silnik robić dwa razy skoro z autem napewno się nie rozstaje. (dzisiaj doszły następne fajne graty i wylądowały na stosie w grage :( kiedyś je założe wierząc statystyce )

 

Pozdrawiam

adasch

Edytowane przez AdaSch
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no i wykrakałem i chyba przegrałem zakład z mechanikim z ASO.

U mnie jest tak:

płynu nie ubywa, silnik ma moc, nic z wydechu nie wylatuje. ale węże są naprężone. cały czas uważałem, że to wina korków, że przy chłodzeniu sie silnika zamiast zasysać płyn zasysają trochę powietrza, potem przy rozgrzewaniu powietrze jest wypychane do zbiornika wyrównawczego. raz na mc lub dwa muszę przelać nieco płynu z wyrównawczego do chłodnicy i to wszystko. Płyn wygląda super (prestone) po jeździe zwykłej nie mam bąbli w wyrównawczym, po spałowaniu silnika co kilka kilkanaście sekund wylatuje bąelek (silnik wyłączony). na gorącym/wyłączonym silniku odkręcam korek i wylatuje gaz z chłodnicy zakręcam korek włączam silnik. Silnik się dogrzewa i pomalutku rośnie ciśnienie w wężach. więc albo znowu zapowietrzony układ w którym rośnie ciśnienie nagrzanego powietrza albo są lekkie przedmuchy

 

tak to wygląda na wyłączonym spałowanym silniku

http://www.youtube.com/watch?v=SVoQ0YS0rSI

 

pewnie początki uszczelki o ile nie korki

temperatura silnika w normie, oleju w normie, ciśnienie w normie.

 

jeżeli jest to możliwe to jak wygląda referencyjna/asowa wycena naprawy uszczelki pod głowicą?

zakładam:

usługa mechanika ?

uszczelki pod dekle 85x2

uszczelki pod głowicą 250x2 czy warto cosworth?

planowanie i sprawdzenie głowic 200x2 (strzelam)

szpilki arp aby się dziadostwo trzymało czyli 850 a może warto coswort za 1k

pewnie coś jeszcze jak płyny ustrojowe i itp.

 

czyli same graty 2k po zwykłych częściach ale z magicznymi arp

 

chociaż u mnie pewnie będzi full opcja z panewkami SERYJNYMI albo takimi jak sti 2.5 o ile są różne (wg mojeje wiedzy takie same) plus pierścienie no ale najpierw chciałbym wiedzieć ile to tak referencyjnie na dzisiaj kosztuje. budget na to mam ale chcę mądrze wydać pln-y bo po co silnik robić dwa razy skoro z autem napewno się nie rozstaje. (dzisiaj doszły następne fajne graty i wylądowały na stosie w grage :( kiedyś je założe wierząc statystyce )

 

Pozdrawiam

adasch

umnie objawy bły identyczne jestem w trakcie roboty

jeśli masz 2.5 to dolicz planowanie bloku bo w tych modelach lubiał blok osiadać

ja składałem na uszczelkach cometic 200zł i szpilki arp 800zł no perzy okazji sprzegło exedy 1050zł planowanie głowic i bloku 350zł wymiana misy i smoka z 2.0t

powodzenia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja kupilem forka z wymieniona UPG w pewnym aso wawa - faktura na 3500zl w 2011 tyle ze nie wiem co bylo wsadzone.

Czy ktos sie orientuje czy ASO wymienia standardowo szpilki na te ARP?

A moze moge to jakos rozpoznac?

Moze ktos by jakies fotki wstawil, nowych i starych...

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jamiałem wymieniony shortblock na gwarancji. ASO zakłada oczywiście wszystko oryginalne. Po ok. 30k km pojawiły się bąbelki. Test potwierdził diagnozę. Dlatego szybciutko zdecydowałem się na ARP i Cosworth. Mam nadzieję, że problem zniknął bezpowrotnie lub zniknął na wiele tysięcy kilometrów :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jamiałem wymieniony shortblock na gwarancji. ASO zakłada oczywiście wszystko oryginalne. Po ok. 30k km pojawiły się bąbelki. Test potwierdził diagnozę. Dlatego szybciutko zdecydowałem się na ARP i Cosworth. Mam nadzieję, że problem zniknął bezpowrotnie lub zniknął na wiele tysięcy kilometrów :)

 

A cena?

Ja dostalem info ze uszczelki jakies lepsze dali :rolleyes: tyle co wiadomo

Edytowane przez owad
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Naprawiając w ASO UPG na gwarancji nie należy się spodziewać innych części niż seryjne.Natomiast jeśli naprawa jest odpłatna to wtedy ASO używa części wskazanych przez zlecającego naprawę,czasem klient przywozi swoje części.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...