arkitekt Opublikowano 12 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 12 Marca 2013 witam! a jednak chłodnica do wymiany, znaleźć ja oj kłopot wiele firm wprowadza bajzel w katalogach a co za tym idzie klient raz po raz otrzymuje chłodnice "prawie" taka sama. Tylko czy prócz wymiany chłodnicy na nową nie muszę zbierać na UPG. Al najważniejsze co spowodowało aż taki wzrost ciśnienia w układzie chłodzenia ? Normalna jazda, temp. zewn. +5C, odcinek 20-22km max. prędkość w trakcie wyprzedzania max.130km/h żadnego upalania... Czy błąd P0410 może mieć coś z tym wspólnego ? wywalił mi przed wyjechaniem w trasę. tomasz p. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
arkitekt Opublikowano 19 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 19 Marca 2013 witam! po wizycie w serwisie okrzyknięto TO NIE UPG !!! chuuura. wierzcie mi to wielka ulga, bo myślałem ze te nowe lepsze uszczelki rodem z STI oraz szpilki ARP to lipa skoro nie radzą sobie z silnikiem 2,5 turbo bez remapu... WSZYSTKO JUŻ DOBRZE PRACUJE to tylko pęknięta chłodnica. tomasz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AdaSch Opublikowano 25 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 25 Marca 2013 dziura czy co jej dolega? pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wslawex Opublikowano 25 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 25 Marca 2013 dziura czy co jej dolega? to tylko pęknięta chłodnica. a propo pękniętej chłodnicy... używał ktoś może uszczelniacza K-SEAL...?? pytam z czystej ciekawości Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
arkitekt Opublikowano 2 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 2 Kwietnia 2013 AdaSch sikało z niej jak z prosiaka ... a dziwne bo zaraz po zakupie kiedy forek mial rok i mial mala stluczke chlodnica byla wymieniona bo nie trzymala szczelnosci mimo iz uszkodzeniu ulegla tylko chlodnica klimy choc czynnik trzymala i tylko dla estetyki i spokoju sumienia wymienilem obie. wiec nowa miala tylko 5lat. coz tym razem zakup to KYORAD czy to prawda ze oryginalna powinna byc grubsza niz 16mm(koyo) ??? tomasz p. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wslawex Opublikowano 15 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 15 Kwietnia 2013 AdaSch sikało z niej jak z prosiaka ... a dziwne bo zaraz po zakupie kiedy forek mial rok i mial mala stluczke chlodnica byla wymieniona bo nie trzymala szczelnosci mimo iz uszkodzeniu ulegla tylko chlodnica klimy choc czynnik trzymala i tylko dla estetyki i spokoju sumienia wymienilem obie. wiec nowa miala tylko 5lat. coz tym razem zakup to KYORAD czy to prawda ze oryginalna powinna byc grubsza niz 16mm(koyo) ??? tomasz p. no to i mnie to spotkało... wczoraj wieczorem w trasie nagle temperatura zaczęła rosnąć i całe szczęście zorientowałem się zanim doszło do czerwonego pola... zjechałem na pobocze i stanąłem w siwym dymie... zadzwoniłem do kumpla który mnie scholował... dzisiaj rano wlewam wodę do chłodnicy - weszło 4l - ściskam węża, a spod górnej uszczelki chłodnicy ciurkiem woda spindala.... szukam nowej chłodnicy... ktoś może polecić jakiegoś sprawdzonego producenta?? PS. jest opcja uszkodzenia UPG?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
suberet Opublikowano 15 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 15 Kwietnia 2013 To jest możliwe. Takie zdarzenia mają zwykle dwie przyczyny. 1. Normalne ciśnienie w układzie chłodzenia + nieszczelność chłodnicy, węży lub ich zacisków. Tak jest najczęściej. 2. Nie normalne ciśnienie w układzie spowodowane przedmuchem większego ciśnienia z komory spalania cylindrów do ukł. chłodzenia, czyli UPG. Żeby się upewnić się, co jest grane zbadaj sobie płyn chłodniczy na obecność CO2. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wslawex Opublikowano 15 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 15 Kwietnia 2013 Żeby się upewnić się, co jest grane zbadaj sobie płyn chłodniczy na obecność CO2. czyli, że jak...?? wymienić chłodnicę, zalać płynem, pojeździć i zbadać obecność CO2 ?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
respect Opublikowano 15 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 15 Kwietnia 2013 @@wslawex,- tak ale po rozgrzaniu silnika od razu lukaj pod maskę czy nie bąbluje w płynie chłodniczym, albo co innego się nie dzieje i dopiero pojeździj niedużo. pozdr. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
suberet Opublikowano 15 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 15 Kwietnia 2013 Żeby się upewnić się, co jest grane zbadaj sobie płyn chłodniczy na obecność CO2. czyli, że jak...?? wymienić chłodnicę, zalać płynem, pojeździć i zbadać obecność CO2 ?? Dokładnie tak. Za zastrzeżeniem, tak jak pisze respect. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wslawex Opublikowano 16 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 16 Kwietnia 2013 ok. dzięki za info. szukam chłodnicy i działam dalej.... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AllRad Opublikowano 15 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 15 Maja 2013 Witam, czy jest jakieś specjalne urządzenie i preparaty, dzięki którym można sprawdzić stan uszczelki pod głowicą? Zakładam, że silnik póki co jest zdrowy, zatem czy można cokolwiek takim urządzeniem (preparatami) wykryć. Jedno z ASO Subaru w Warszawie twierdzi, że coś takiego posiada.... Czy to może być prawda, bo mam bardzo mieszane uczucia po ostatniej próbie wymiany amortyzatorów tylnych za 307 zł netto tłumacząc się tym, że będzie trwało to 2 godziny, gdzie roboczo - godzina kosztuje 120 zł netto. Finalnie amortyzatory zostały wymienione dokładnie w 25 min (2 szt). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
respect Opublikowano 15 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 15 Maja 2013 Jedno z ASO Subaru w Warszawie twierdzi, że coś takiego posiada. Noto pewnie ma -test CO2. Nie jest to 100% wiarygodne , ale jak da pozytyw(tzn reakcja zajdzie ) to duża szansa diagnozy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dzioba Opublikowano 15 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 15 Maja 2013 Test CO2 jasli wykryje CO2 to 100% UPG (jesli nie zostal wlany jakis stary plyn z auta po UPG) Jesli nie wykryje CO2 to nie wyklucza na 100% UPG Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AllRad Opublikowano 16 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2013 Ok, czyli istnieje coś takiego... Czy orientujecie się w kosztach takiego testu? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AdaSch Opublikowano 7 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 7 Czerwca 2013 (edytowane) no i wykrakałem i chyba przegrałem zakład z mechanikim z ASO. U mnie jest tak: płynu nie ubywa, silnik ma moc, nic z wydechu nie wylatuje. ale węże są naprężone. cały czas uważałem, że to wina korków, że przy chłodzeniu sie silnika zamiast zasysać płyn zasysają trochę powietrza, potem przy rozgrzewaniu powietrze jest wypychane do zbiornika wyrównawczego. raz na mc lub dwa muszę przelać nieco płynu z wyrównawczego do chłodnicy i to wszystko. Płyn wygląda super (prestone) po jeździe zwykłej nie mam bąbli w wyrównawczym, po spałowaniu silnika co kilka kilkanaście sekund wylatuje bąelek (silnik wyłączony). na gorącym/wyłączonym silniku odkręcam korek i wylatuje gaz z chłodnicy zakręcam korek włączam silnik. Silnik się dogrzewa i pomalutku rośnie ciśnienie w wężach. więc albo znowu zapowietrzony układ w którym rośnie ciśnienie nagrzanego powietrza albo są lekkie przedmuchy tak to wygląda na wyłączonym spałowanym silniku http://www.youtube.com/watch?v=SVoQ0YS0rSI pewnie początki uszczelki o ile nie korki temperatura silnika w normie, oleju w normie, ciśnienie w normie. jeżeli jest to możliwe to jak wygląda referencyjna/asowa wycena naprawy uszczelki pod głowicą? zakładam: usługa mechanika ? uszczelki pod dekle 85x2 uszczelki pod głowicą 250x2 czy warto cosworth? planowanie i sprawdzenie głowic 200x2 (strzelam) szpilki arp aby się dziadostwo trzymało czyli 850 a może warto coswort za 1k pewnie coś jeszcze jak płyny ustrojowe i itp. edit: pasek rozrządu bo tem na 47k ale nie wiem jaki koszt czyli same graty 2k po zwykłych częściach ale z magicznymi arp chociaż u mnie pewnie będzi full opcja z panewkami SERYJNYMI albo takimi jak sti 2.5 o ile są różne (wg mojeje wiedzy takie same) plus pierścienie no ale najpierw chciałbym wiedzieć ile to tak referencyjnie na dzisiaj kosztuje. budget na to mam ale chcę mądrze wydać pln-y bo po co silnik robić dwa razy skoro z autem napewno się nie rozstaje. (dzisiaj doszły następne fajne graty i wylądowały na stosie w grage kiedyś je założe wierząc statystyce ) Pozdrawiam adasch Edytowane 7 Czerwca 2013 przez AdaSch Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
picasso Opublikowano 7 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 7 Czerwca 2013 no i wykrakałem i chyba przegrałem zakład z mechanikim z ASO. U mnie jest tak: płynu nie ubywa, silnik ma moc, nic z wydechu nie wylatuje. ale węże są naprężone. cały czas uważałem, że to wina korków, że przy chłodzeniu sie silnika zamiast zasysać płyn zasysają trochę powietrza, potem przy rozgrzewaniu powietrze jest wypychane do zbiornika wyrównawczego. raz na mc lub dwa muszę przelać nieco płynu z wyrównawczego do chłodnicy i to wszystko. Płyn wygląda super (prestone) po jeździe zwykłej nie mam bąbli w wyrównawczym, po spałowaniu silnika co kilka kilkanaście sekund wylatuje bąelek (silnik wyłączony). na gorącym/wyłączonym silniku odkręcam korek i wylatuje gaz z chłodnicy zakręcam korek włączam silnik. Silnik się dogrzewa i pomalutku rośnie ciśnienie w wężach. więc albo znowu zapowietrzony układ w którym rośnie ciśnienie nagrzanego powietrza albo są lekkie przedmuchy tak to wygląda na wyłączonym spałowanym silniku http://www.youtube.com/watch?v=SVoQ0YS0rSI pewnie początki uszczelki o ile nie korki temperatura silnika w normie, oleju w normie, ciśnienie w normie. jeżeli jest to możliwe to jak wygląda referencyjna/asowa wycena naprawy uszczelki pod głowicą? zakładam: usługa mechanika ? uszczelki pod dekle 85x2 uszczelki pod głowicą 250x2 czy warto cosworth? planowanie i sprawdzenie głowic 200x2 (strzelam) szpilki arp aby się dziadostwo trzymało czyli 850 a może warto coswort za 1k pewnie coś jeszcze jak płyny ustrojowe i itp. czyli same graty 2k po zwykłych częściach ale z magicznymi arp chociaż u mnie pewnie będzi full opcja z panewkami SERYJNYMI albo takimi jak sti 2.5 o ile są różne (wg mojeje wiedzy takie same) plus pierścienie no ale najpierw chciałbym wiedzieć ile to tak referencyjnie na dzisiaj kosztuje. budget na to mam ale chcę mądrze wydać pln-y bo po co silnik robić dwa razy skoro z autem napewno się nie rozstaje. (dzisiaj doszły następne fajne graty i wylądowały na stosie w grage kiedyś je założe wierząc statystyce ) Pozdrawiam adasch umnie objawy bły identyczne jestem w trakcie roboty jeśli masz 2.5 to dolicz planowanie bloku bo w tych modelach lubiał blok osiadać ja składałem na uszczelkach cometic 200zł i szpilki arp 800zł no perzy okazji sprzegło exedy 1050zł planowanie głowic i bloku 350zł wymiana misy i smoka z 2.0t powodzenia Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
owad Opublikowano 8 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 8 Czerwca 2013 Ja kupilem forka z wymieniona UPG w pewnym aso wawa - faktura na 3500zl w 2011 tyle ze nie wiem co bylo wsadzone. Czy ktos sie orientuje czy ASO wymienia standardowo szpilki na te ARP? A moze moge to jakos rozpoznac? Moze ktos by jakies fotki wstawil, nowych i starych... Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AdaSch Opublikowano 8 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 8 Czerwca 2013 wg mnie ASO zakłada zwykłe. Dzięki za info o kwocie. ja zwykłych na pewno nie założę, chcę to zrobić tak aby silnik długo posłużył. pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sebachon Opublikowano 8 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 8 Czerwca 2013 faktura na 3500zl w 2011 Ja miałem wymienioną przy 35 tys. w 2009 roku za podobną kwotę. czy ASO wymienia standardowo szpilki na te ARP? Z tego co wiem, to nie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
owad Opublikowano 8 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 8 Czerwca 2013 Znaczy ze wlozyli to samo co fabryka dostarcza? Jesli tak to znaczy ze czeka mnie ponowna wymiana? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ALEX Opublikowano 8 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 8 Czerwca 2013 Jamiałem wymieniony shortblock na gwarancji. ASO zakłada oczywiście wszystko oryginalne. Po ok. 30k km pojawiły się bąbelki. Test potwierdził diagnozę. Dlatego szybciutko zdecydowałem się na ARP i Cosworth. Mam nadzieję, że problem zniknął bezpowrotnie lub zniknął na wiele tysięcy kilometrów Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
owad Opublikowano 8 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 8 Czerwca 2013 (edytowane) Jamiałem wymieniony shortblock na gwarancji. ASO zakłada oczywiście wszystko oryginalne. Po ok. 30k km pojawiły się bąbelki. Test potwierdził diagnozę. Dlatego szybciutko zdecydowałem się na ARP i Cosworth. Mam nadzieję, że problem zniknął bezpowrotnie lub zniknął na wiele tysięcy kilometrów A cena? Ja dostalem info ze uszczelki jakies lepsze dali tyle co wiadomo Edytowane 8 Czerwca 2013 przez owad Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cybel Opublikowano 8 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 8 Czerwca 2013 Naprawiając w ASO UPG na gwarancji nie należy się spodziewać innych części niż seryjne.Natomiast jeśli naprawa jest odpłatna to wtedy ASO używa części wskazanych przez zlecającego naprawę,czasem klient przywozi swoje części. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
owad Opublikowano 8 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 8 Czerwca 2013 Dzieki za info. Uszczelka byla zmieniona po gwarancji, profilaktycznie, a czesci byly zasugerowane przez ASO. Dlatego zastanawialem sie jak moge sprawdzic te szpilki . Pozdr Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się