Skocz do zawartości

objawy padania uszczelki pod głowicą


emotorsport

Rekomendowane odpowiedzi

Czy obecne silniki 2,5 (2008 - teraz) różnią się w ogóle czymś od tych wcześniejszych?

Troszkę się różnią,ale niekoniecznie blokiem. ;)

Problem pozostał,wszystko zależy od stylu i charakterystyki jazdy oraz szczęścia. ;)

 

Rozumiem, dzięki za odpowiedź :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

echałem raz 2.5t my09 - strach w oczach - tak się bujało.

Strasznie strachliwy jesteś. :( Ja nie podzielam twoich odczuć. Jeżdżę nim już kilka sezonów i ciągle go bardzo lubię - choroby morskiej nigdy nie miałem.

Nie demonizujmy UPG w 2.5XT - jak się przydarzy, to trzeba po pierwszych objawach do lekarza z nim i tyle ;) Wcześnie zauważona awaria UPG finansowego dramatu wg mnie nie czyni.

Trzeba się cieszyć użytkowaniem zajefajnego autka, ale jak nie ma radości i ewentualne awarie spać nie dają, to lepiej sprzedać i kupić skodę 1.9TDI.

Edytowane przez karol76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

off top

nie znam nikogo normalnego kto z własnej woli kupił by to kuriozum. Jakiś czas temu na tvn turbo chyba w artykule sponsorowanym chwalili TDI PD właśnie za hałas i drgania rodem z ubota. Silnik zamontowany był we fabii a obok stało coś z CR, było ciche i nie drgało więc uznali, że to nie jest prawdziwy diesel. Śmiać mi się chce, że ludzie przez tyle czasu kupowali auta z tak przestarzałym rozwiązaniem. No ale skoro znaleźli się chętni na fabie z wielka nalepką sport line to chyba wszystko jest możliwe no i ten redakcyjny cytat "Fabia Sportline kusi dobrą ceną, atrakcyjnym wyposażeniem i pierwiastkiem godnym aut szybkich i wściekłych. Dobre wrażenie psuje nieco za słaby silnik i smutne wnętrze"

 

no i silnik w fabii sport line :lol:

126 Nm @ 3800 obr./min w 2006 roku - co za idiota mógł to kupić? Chyba naklejka była tak kusząca :D

dla porównania babski nissan micra 1.4 ma płaski moment ok 140Nm od niecałych 2krpm do prawie 5,5k rpm

 

kończąc tradycyjne wyśmiewanie grupy VW stwierdzam że uszczelki w 2.5T to nic w stosunku do sławnego 2.0 TDI http://vwszrot.pl/

 

edit: no muszę jeszcze się powyśmiewać z kupujących auta z grupy VAG Skoda sport line rocznik 2006 silnik 2.0 benzyna 115km 170Nm - tylko Vw moze wyprodukować tak żałosną konstrukcję kiedy prawie wszyscy inni z 2.0 maja ponad 140km i 200Nm. Co ciekawe to 2.0 sport line rozpędza się do 100 w 10.9 a moje stilo JTD anemik darmowóz w 10.2

 

kończąc już naprawdę wyśmiewanie: skodziarze w bardzo ciekawy sposób tuningują swoje fury :D ale nie ma co się czepiać, jedni naklejają świniaki drudzy ryby tuningowe

i-naklejka-samochodowa-ryba-chrzescijanska-aluminium.jpg

 

Pozdrawiam

Edytowane przez AdaSch
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

UPG wymieniona wraz z pozostałymi uszczelkami w silniku ;)

Okazało się, że tuleje cylindrów opadły, konieczne było planowanie bloku. Silnik złożony i zamontowany, jeździ ;) Na niskich obrotach jeździ lepiej niż przed awarią, na wysokich jeszcze nie sprawdzałem i chwilę z tym muszę poczekać. Ostatnie autostradowe 1300km przed serwisem poprzez podniesione ciśnienie w układzie chłodzenia spowodowało rozszczelnienie chłodnicy i konieczność jej wymiany.

 

Tak więc widoczne plusy z wyników naprawy zdecydowanie przysłoniły minusy spowodowane przez jej koszt ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

czy temp oil na poziomie 100 st na dobrze rozgrzanym silniku w zwykłej jeździe po mieście <zegary auto gałgan, czujnik wkręcony na górze komory silnika, osłona silnika ori plastik> może być zwiastunem UPG? bo nie wiem czy się stresować już czy za chwile.... :unsure:

 

w otchłaniach internetu znalazłem coś takiego:

Objawy:

• Zwiększony poziom oleju na bagnecie

• Trudności w uruchomieniu silnika (czasami nie zaskakuje od razu tylko po chwili)

• Brak kompresji (przedmuchy)

Wysoka temperatura silnika (po rozgrzaniu przy jeździe miejskiej 100 st)

Zapach spalin wewnątrz auta (ale nie wiem czy to nie przewody?)

• Spuchnięte węże układu chłodzenia

• Ubytek płynu chłodzącego

• Tłuste plamy w zbiorniku wyrównawczym

Biała chmura dymu podczas przyspieszania lub dodawania gazu (rano, gdy wyjeżdżam, ale silnik się zdążył rozgrzać)

• Nierówna praca na biegu jałowym

• Powstawanie bąbelków w zbiorniczku wyrównawczym po odkręceniu korka

• Wyrzucanie płynu ze zbiorniczka po odkręceniu korka

 

pogrubione- objawy zaobserwowane, zielono- komentarz do sprawy.

 

Czy zacząć się obawiać i czuć niekomfortowo, czy jest jednak coś co mogło by rozwiać/utwierdzić mnie w przekonaniu że jest dobrze/źle ?

I jeśli jest źle to jak bardzo i ile naprawa UPG (orientacyjnie)? O.o

 

Wiem że może pytania dobre dla wróżki nie widząc auta, ale na pewno niektórzy już mają doświadczenia z tego typu problemami i mogą coś podpowiedzieć. Przydała by się Wasza pomoc ;)

Edytowane przez Shadowaty
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wysoka temperatura silnika (po rozgrzaniu przy jeździe miejskiej 100 st)
A jak ktoś nie ma zegara temperatury, to przy takiej temperaturze następuje wychylenie zwykłej wskazówki temperatury? Edytowane przez sebachon
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nawet przy temperaturze oleju 120 st. nie zauważysz drgnięcia wskaźnika temperatury płynu,jedynie pracujące wiatraki usłyszysz. ;)

Czyli bez zegara nijak tego się nie stwierdzi... Bo wiatraki uruchamiają się tak czy inaczej....

 

A przy jakiej temperaturze włączają się wiatraki?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@@sebachon, kolega @cybel, kilka postów wyżej, napisał już jak zacząć obserwować UPG :

 

@@Shadowaty w Subaru pierwszym objawem UPG jest wyrzucanie płynu ze zbiorniczka przelewowego.Trochę później następują skoki temperatury płynu chłodzącego,lekkie bąblowanie płynu w zbiorniczku przelewowym itd.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a od kiedy nie bierze oleju to aż mi dziwnie. Chyba teraz głównie ubywa podczas tankowania, bo nadal sprawdzam poziom. Nie wiem ile go wyciąga bagnet ;D

Nie wiem czy dobrze zrozumiałem, ale czy wymiana UPG ma jakiś wpływ na zużycie oleju?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2009 forek xt - zdiagnozowana uszczelka - płyn znika, bąble są, wąż pompuje, dymek jest. 101 tys. km

 

Idzie od razu z rozrządem, bo nie będę czekał 3 tysięcy do książkowych 105 żeby znowu motor grzebać.

 

Po Waszych doświadczeniach jakie uszczelki polecane są najbardziej? cosworth? czy planowanie głowicy i wymiana szpilek to mus, fanaberia czy spokojna głowa?

 

Na co zwrócić uwagę przy robocie? Serwis który będzie mi to robił (nie aso) bardzo dobrze ogarnia temat i na pewno zrobią to z palcem w nosie, niemniej jednak jeżeli są jakieś rzeczy na których warto się skoncentrować to chętnie bym je poznał i dla pewności podrzucił mechanikom. (najwyżej popatrzą na mnie z politowaniem :) )

 

Z góry dzięki za odpowiedzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...