pencilpaul Opublikowano 6 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 6 Października 2013 Czy obecne silniki 2,5 (2008 - teraz) różnią się w ogóle czymś od tych wcześniejszych? Troszkę się różnią,ale niekoniecznie blokiem. Problem pozostał,wszystko zależy od stylu i charakterystyki jazdy oraz szczęścia. Rozumiem, dzięki za odpowiedź Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kubasti Opublikowano 6 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 6 Października 2013 oj z tymi uszczelkami temat rzeka,,,,,,,, Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AdaSch Opublikowano 6 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 6 Października 2013 to samo, ale po 2008 nikt prawie nie kupował forka 2.5t bo jeździł jak ponton albo gorzej, no i ludzie rzucili się na diesla. jechałem raz 2.5t my09 - strach w oczach - tak się bujało. pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
karol76 Opublikowano 7 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 7 Października 2013 (edytowane) echałem raz 2.5t my09 - strach w oczach - tak się bujało. Strasznie strachliwy jesteś. Ja nie podzielam twoich odczuć. Jeżdżę nim już kilka sezonów i ciągle go bardzo lubię - choroby morskiej nigdy nie miałem. Nie demonizujmy UPG w 2.5XT - jak się przydarzy, to trzeba po pierwszych objawach do lekarza z nim i tyle Wcześnie zauważona awaria UPG finansowego dramatu wg mnie nie czyni. Trzeba się cieszyć użytkowaniem zajefajnego autka, ale jak nie ma radości i ewentualne awarie spać nie dają, to lepiej sprzedać i kupić skodę 1.9TDI. Edytowane 7 Października 2013 przez karol76 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
vagin Opublikowano 7 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 7 Października 2013 ale jak nie ma radości i ewentualne awarie spać nie dają, to lepiej sprzedać i kupić skodę 1.9TDI. ...gdyby nie dawało radości to co najmniej 80% z nas jeździło by skodami tdi 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AdaSch Opublikowano 7 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 7 Października 2013 (edytowane) off top nie znam nikogo normalnego kto z własnej woli kupił by to kuriozum. Jakiś czas temu na tvn turbo chyba w artykule sponsorowanym chwalili TDI PD właśnie za hałas i drgania rodem z ubota. Silnik zamontowany był we fabii a obok stało coś z CR, było ciche i nie drgało więc uznali, że to nie jest prawdziwy diesel. Śmiać mi się chce, że ludzie przez tyle czasu kupowali auta z tak przestarzałym rozwiązaniem. No ale skoro znaleźli się chętni na fabie z wielka nalepką sport line to chyba wszystko jest możliwe no i ten redakcyjny cytat "Fabia Sportline kusi dobrą ceną, atrakcyjnym wyposażeniem i pierwiastkiem godnym aut szybkich i wściekłych. Dobre wrażenie psuje nieco za słaby silnik i smutne wnętrze" no i silnik w fabii sport line 126 Nm @ 3800 obr./min w 2006 roku - co za idiota mógł to kupić? Chyba naklejka była tak kusząca dla porównania babski nissan micra 1.4 ma płaski moment ok 140Nm od niecałych 2krpm do prawie 5,5k rpm kończąc tradycyjne wyśmiewanie grupy VW stwierdzam że uszczelki w 2.5T to nic w stosunku do sławnego 2.0 TDI http://vwszrot.pl/ edit: no muszę jeszcze się powyśmiewać z kupujących auta z grupy VAG Skoda sport line rocznik 2006 silnik 2.0 benzyna 115km 170Nm - tylko Vw moze wyprodukować tak żałosną konstrukcję kiedy prawie wszyscy inni z 2.0 maja ponad 140km i 200Nm. Co ciekawe to 2.0 sport line rozpędza się do 100 w 10.9 a moje stilo JTD anemik darmowóz w 10.2 kończąc już naprawdę wyśmiewanie: skodziarze w bardzo ciekawy sposób tuningują swoje fury ale nie ma co się czepiać, jedni naklejają świniaki drudzy ryby tuningowe Pozdrawiam Edytowane 7 Października 2013 przez AdaSch Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
vagin Opublikowano 7 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 7 Października 2013 (edytowane) re offtop: ta ryba to tuning dla osoby głęboko wierzącej tzw moherstajl buhahahhhaa ten też ma rybe na klapie <lol> http://allegro.pl/subaru-forester-2-0-lpg-i3605936906.html Edytowane 7 Października 2013 przez vagin Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bednarcm Opublikowano 10 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 10 Października 2013 UPG wymieniona wraz z pozostałymi uszczelkami w silniku Okazało się, że tuleje cylindrów opadły, konieczne było planowanie bloku. Silnik złożony i zamontowany, jeździ Na niskich obrotach jeździ lepiej niż przed awarią, na wysokich jeszcze nie sprawdzałem i chwilę z tym muszę poczekać. Ostatnie autostradowe 1300km przed serwisem poprzez podniesione ciśnienie w układzie chłodzenia spowodowało rozszczelnienie chłodnicy i konieczność jej wymiany. Tak więc widoczne plusy z wyników naprawy zdecydowanie przysłoniły minusy spowodowane przez jej koszt Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AdaSch Opublikowano 10 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 10 Października 2013 wiadomo dlaczego opadły? przegrzane? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bednarcm Opublikowano 10 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 10 Października 2013 Szczerze mówiąc nie zapytałem... Miałem tyle różnych pytań, że o tym zapomniałem... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Shadowaty Opublikowano 7 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 7 Listopada 2013 (edytowane) czy temp oil na poziomie 100 st na dobrze rozgrzanym silniku w zwykłej jeździe po mieście <zegary auto gałgan, czujnik wkręcony na górze komory silnika, osłona silnika ori plastik> może być zwiastunem UPG? bo nie wiem czy się stresować już czy za chwile.... w otchłaniach internetu znalazłem coś takiego: Objawy:• Zwiększony poziom oleju na bagnecie • Trudności w uruchomieniu silnika (czasami nie zaskakuje od razu tylko po chwili) • Brak kompresji (przedmuchy) • Wysoka temperatura silnika (po rozgrzaniu przy jeździe miejskiej 100 st) • Zapach spalin wewnątrz auta (ale nie wiem czy to nie przewody?) • Spuchnięte węże układu chłodzenia • Ubytek płynu chłodzącego • Tłuste plamy w zbiorniku wyrównawczym • Biała chmura dymu podczas przyspieszania lub dodawania gazu (rano, gdy wyjeżdżam, ale silnik się zdążył rozgrzać) • Nierówna praca na biegu jałowym • Powstawanie bąbelków w zbiorniczku wyrównawczym po odkręceniu korka • Wyrzucanie płynu ze zbiorniczka po odkręceniu korka pogrubione- objawy zaobserwowane, zielono- komentarz do sprawy. Czy zacząć się obawiać i czuć niekomfortowo, czy jest jednak coś co mogło by rozwiać/utwierdzić mnie w przekonaniu że jest dobrze/źle ? I jeśli jest źle to jak bardzo i ile naprawa UPG (orientacyjnie)? O.o Wiem że może pytania dobre dla wróżki nie widząc auta, ale na pewno niektórzy już mają doświadczenia z tego typu problemami i mogą coś podpowiedzieć. Przydała by się Wasza pomoc Edytowane 7 Listopada 2013 przez Shadowaty Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cybel Opublikowano 7 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 7 Listopada 2013 @@Shadowaty w Subaru pierwszym objawem UPG jest wyrzucanie płynu ze zbiorniczka przelewowego.Trochę później następują skoki temperatury płynu chłodzącego,lekkie bąblowanie płynu w zbiorniczku przelewowym itd. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sebachon Opublikowano 7 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 7 Listopada 2013 (edytowane) Wysoka temperatura silnika (po rozgrzaniu przy jeździe miejskiej 100 st) A jak ktoś nie ma zegara temperatury, to przy takiej temperaturze następuje wychylenie zwykłej wskazówki temperatury? Edytowane 7 Listopada 2013 przez sebachon Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cybel Opublikowano 7 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 7 Listopada 2013 Nawet przy temperaturze oleju 120 st. nie zauważysz drgnięcia wskaźnika temperatury płynu,jedynie pracujące wiatraki usłyszysz. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sebachon Opublikowano 7 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 7 Listopada 2013 Nawet przy temperaturze oleju 120 st. nie zauważysz drgnięcia wskaźnika temperatury płynu,jedynie pracujące wiatraki usłyszysz. Czyli bez zegara nijak tego się nie stwierdzi... Bo wiatraki uruchamiają się tak czy inaczej.... A przy jakiej temperaturze włączają się wiatraki? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piter Opublikowano 7 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 7 Listopada 2013 wskazówka na desce stoi nieruchomo w zakresie 70-100, dokładną temperaturę można odczytać przez OBD, lub montując dodatkowy "zegarek" Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Shadowaty Opublikowano 7 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 7 Listopada 2013 mnie zawsze stoi dokładnie w połowie. zainteresuje się pomiarem ciśnienia oleju w przyszłym tyg żeby wiedzieć na czym stoję i się uspokoić Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sebachon Opublikowano 7 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 7 Listopada 2013 wskazówka na desce stoi nieruchomo w zakresie 70-100, dokładną temperaturę można odczytać przez OBD, lub montując dodatkowy "zegarek" Czyli wiatrak włącza się po przekroczeniu 100 stopni? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piter Opublikowano 7 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 7 Listopada 2013 Czyli wiatrak włącza się po przekroczeniu 100 stopni? wiatrak włącza się na 1 bieg przy ok 95stC, na 2 przy 110stC, przy włączonej klimie chodzą 2 wiatraki ... czy jakoś tak podobnie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sebachon Opublikowano 8 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 8 Listopada 2013 Ok. Czyli te biegi różnią się prędkością i długością? I czy jest jakieś zachowanie wiatraka, które może sugerować problem z UPG? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piter Opublikowano 8 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 8 Listopada 2013 @@sebachon, kolega @cybel, kilka postów wyżej, napisał już jak zacząć obserwować UPG : @@Shadowaty w Subaru pierwszym objawem UPG jest wyrzucanie płynu ze zbiorniczka przelewowego.Trochę później następują skoki temperatury płynu chłodzącego,lekkie bąblowanie płynu w zbiorniczku przelewowym itd. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
romek_l Opublikowano 8 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 8 Listopada 2013 a od kiedy nie bierze oleju to aż mi dziwnie. Chyba teraz głównie ubywa podczas tankowania, bo nadal sprawdzam poziom. Nie wiem ile go wyciąga bagnet ;D Nie wiem czy dobrze zrozumiałem, ale czy wymiana UPG ma jakiś wpływ na zużycie oleju? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cybel Opublikowano 9 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 9 Listopada 2013 Nie wiem czy dobrze zrozumiałem, ale czy wymiana UPG ma jakiś wpływ na zużycie oleju? Jak się wymienia cały short block to ma duży wpływ. @@AdaSch wymienił na nowy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
romek_l Opublikowano 11 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 11 Listopada 2013 Nie wiem czy dobrze zrozumiałem, ale czy wymiana UPG ma jakiś wpływ na zużycie oleju? Jak się wymienia cały short block to ma duży wpływ. @@AdaSch wymienił na nowy. Już jasne. Przeczytałem historię w wątku olejowym Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kisciu Opublikowano 15 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 15 Listopada 2013 2009 forek xt - zdiagnozowana uszczelka - płyn znika, bąble są, wąż pompuje, dymek jest. 101 tys. km Idzie od razu z rozrządem, bo nie będę czekał 3 tysięcy do książkowych 105 żeby znowu motor grzebać. Po Waszych doświadczeniach jakie uszczelki polecane są najbardziej? cosworth? czy planowanie głowicy i wymiana szpilek to mus, fanaberia czy spokojna głowa? Na co zwrócić uwagę przy robocie? Serwis który będzie mi to robił (nie aso) bardzo dobrze ogarnia temat i na pewno zrobią to z palcem w nosie, niemniej jednak jeżeli są jakieś rzeczy na których warto się skoncentrować to chętnie bym je poznał i dla pewności podrzucił mechanikom. (najwyżej popatrzą na mnie z politowaniem ) Z góry dzięki za odpowiedzi. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się