AdaSch Opublikowano 9 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 9 Września 2013 (edytowane) wiara czyni cuda......w arp... no nie tylko wiara, zawsze to jednak nieco lepiej niż oem nawet jeśli będze to kilka procent http://arpcatalog.co...3ARPCatalog.pdf wytłumaczenie dlaczego szpilki są lepsze od śrub na początku materiału oraz podsumowanie dyskusji na stronie 38 Pozdrawiam no i dlaczego cosworth pozdrawiam a i najważniejsze, jestem pzekonany, że gdybym miał fabrycznie powyższe graty to by mi się upg nie wywaliła z uwagi na styl jazdy. Pozdrawiam Edytowane 9 Września 2013 przez AdaSch Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Andrzej Koper Opublikowano 9 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 9 Września 2013 a i najważniejsze, jestem pzekonany, że gdybym miał fabrycznie powyższe graty to by mi się upg nie wywaliła z uwagi na styl jazdy. przejechał Pan 150 tyś km i z tego wiem UPG byly ok. więc trudno sie odnieść do "zdarzenia przyszłego i niepewnego"...200/300 500/ tys km być może ? , ale ja... tak daleko nie ogarniam.... ps.ze względu na styl jazdy (np. US)...problem UPG istotnie jest mało znany... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AdaSch Opublikowano 10 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 10 Września 2013 Zgadza się upg "wyglądały" ok, ale niestety testy na co2 wskazywały przedmuchy, dodatkowo po drodze z dużą ilością wyprzedzeń w zbiorniku wyrównawczym podnosił się poziom pod korek, i wydostawały się bąble. Dziury nie było bo wskaźnik temp chłodziwa nie wykazywał niczego nie normalnego. Przy zwykłej jeździe ten problem właściwie był marginalny (minimum rok tak jeździłem, ale skoro wiadomo, że to upg to szkoda było czekać tym bardziej, że warsztat który wybrałem był tak daleko ode mnie. Jak się potem okazało to był bardzo dobra decyzja bo nie wiem czy w innych miejscach miałbym tyle opcji napraw do wyboru. Czy śruby ARP i inna uszczelka pomogą? wg części opinii nie ale co ważniejsze nie zaszkodzą. Niestety dalej autem się głównie bujam, bo nie mam 3kkm zrobione a dopiero wtedy pojadę na hamownię (głównie z ciekawości). Wg jednej teorii straciłem moc a wg drugiej zyskałem ;D -zobaczymy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Andrzej Koper Opublikowano 10 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 10 Września 2013 Jak się potem okazało to był bardzo dobra decyzja bo nie wiem czy w innych miejscach miałbym tyle opcji napraw do wyboru. Czy śruby ARP i inna uszczelka pomogą? wg części opinii nie ale co ważniejsze nie zaszkodzą. też tak uważam , po 150 tyś należało to zrobić , tym bardziej , że początki objawów były , no i z olejem będzie spokój Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AdaSch Opublikowano 10 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 10 Września 2013 też tak uważam , po 150 tyś należało to zrobić , tym bardziej , że początki objawów były , no i z olejem będzie spokój no to piątka, a od kiedy nie bierze oleju to aż mi dziwnie. Chyba teraz głównie ubywa podczas tankowania, bo nadal sprawdzam poziom. Nie wiem ile go wyciąga bagnet ;D Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Xbike Opublikowano 10 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 10 Września 2013 Adam, ten akurat obrazek z uszczelkami pokazuje, ze Cometic jest "słabiutki", ale OEM bardzo w porządku. W Subaru Cosworth ok, ale przy grubosci 1,1, po prostu Subaru nie ma takowej w ofercie. BTW widzialem kiedyś porównianie wg podobnych kryteriów uszczelek OEM i Cosworth do EVO. Tam był akurat teoretycznie duzy plus dla Cosworth......a EVO nie ma z tym /uszczelką/ problemu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Action Opublikowano 12 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 12 Września 2013 Panie Andrzeju widze, ze śledzi Pan temat wiec moze jakis pomysł w moim przypadku. Outback 2,5 NA 2008 Ameryka manual auto grzeje się po zatrzymaniu, płyn bąbluje i ucieka przez zbiorniczek wyrownawczy - wiatrak sprawny - termostat wymieniony - korek wymieniony - chłodnica podpięta nówka - pompa wody sprawna - rozrząd nowy - odpowietrzony z milion razy - test CO2 negatywny - w kabinie sucho natomiast czuć zapach płynu i słychać przy zapalaniu silnika odgłosy krazacego płynu Co jeszcze sprawdzić? Jak wykluczyć na 100% UPG? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Andrzej Koper Opublikowano 12 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 12 Września 2013 to AT.? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Action Opublikowano 12 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 12 Września 2013 Manual Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Andrzej Koper Opublikowano 12 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 12 Września 2013 Manual to gorzej...czyli UPG ? ( w testy nie wierze..) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
chojny Opublikowano 12 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 12 Września 2013 czy jest jakieś specjalne urządzenie i preparaty, dzięki którym można sprawdzić stan uszczelki pod głowicą? Ostatnio zrobiliśmy z 600 kilometrów na bajpasie, tj. wpiętą w układ rurą, która swój koniec miała wsadzony do 5 litrowej butli przytaśmowanej do maski auta, na którą to patrzyliśmy jak sroka w gnat wypatrując dziwnych mazi, bąbelków i innych historii. Test przebiegł pomyślnie, układ został zamknięty a auto dokończyło przelot zaplanowanych na wyjeździe 10 tys km. Auto na wolnych obrotach chłodziło się normalnie, na 3300m n.p.m na reduktorze wspinając się zaciekle bez problemów ale jak tylko asfaltowy, dłuższy podjazd w upale, czyli turbo na obrotach i duże obciążenie to temp. do góry. A teraz pójdzie do serwisu bo i tak chyba coś jest nie tak. UWAGA!!! Nie Subaru!! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Action Opublikowano 12 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 12 Września 2013 Manual ( w testy nie wierze..) Moge prosić o rozwiniecie nie wierzy Pan w to co zostało zrobione czy wyklucza Pan przy diagnozie stosowanie testów CO2? W takim razie jak diagnozyjecie UPG? Bo nie sadze ze podejmujecie sie sporej naprawy w ciemno:) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Andrzej Koper Opublikowano 12 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 12 Września 2013 Bo nie sadze ze podejmujecie sie sporej naprawy w ciemno:) jakos dają radę... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Action Opublikowano 13 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 13 Września 2013 Manual ( w testy nie wierze..) W takim razie jak diagnozyjecie UPG? Jezeli to nie tajemnica zawodowa to prosilbym o odpowiedz na to pytanie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Andrzej Koper Opublikowano 13 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 13 Września 2013 Jezeli to nie tajemnica zawodowa to prosilbym o odpowiedz na to pytanie proszę... auto grzeje się po zatrzymaniu, płyn bąbluje i ucieka przez zbiorniczek wyrownawczy zakładając , że wszystkie inne elementy układu chłodzenia działają prawidłowo...... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Action Opublikowano 13 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 13 Września 2013 Ok. Dziękuje bardzo. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
OWOC Opublikowano 25 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 25 Września 2013 (edytowane) Witajcie, Dziś miałem nieprzyjemną rozmowę z .... który zarzekał się (tak wiem chciał mi udowodnić że Spec.B nie jest takie super), że w boxerach 3.0 takich jak ma SPECymir też lubią padać uszczelki pod głowicą Czy ktoś z Was spotkał się z takim przypadkiem w 3.0 H6? Bo ja w to nie wieże, ze ot tak w tym silniku pada uszczelka pod głowicą Edytowane 25 Września 2013 przez OWOC Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cybel Opublikowano 25 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 25 Września 2013 Czy ktoś z Was spotkał się z takim przypadkiem w 3.0 H6? Były chyba jakieś 2-3 przypadki wymiany UPG w tych silnikach,przynajmniej wspomniano o tym na forum. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
OWOC Opublikowano 25 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 25 Września 2013 Czy ktoś z Was spotkał się z takim przypadkiem w 3.0 H6? Były chyba jakieś 2-3 przypadki wymiany UPG w tych silnikach,przynajmniej wspomniano o tym na forum. No właśnie drogi Cybelku, 2-3 przypadki Czym jest ta liczba przy silniku 2.5 Promilem? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
vagin Opublikowano 5 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 5 Października 2013 Zgadza się upg "wyglądały" ok, ale niestety testy na co2 wskazywały przedmuchy, dodatkowo po drodze z dużą ilością wyprzedzeń w zbiorniku wyrównawczym podnosił się poziom pod korek, i wydostawały się bąble. U mnie bąbelki skwierczą w zbiorniczku ale sie nie grzeje jak stoi na wolnych a jak chwile polatam to wywala polowe płynu i zaczyna sie grzać, więc już zerwałem głowy i uszczelki wyglądają OK, lecz słyszalem że wystarczy mikro rysa i mogą być takie objawy...??!! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cybel Opublikowano 5 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 5 Października 2013 lecz słyszalem że wystarczy mikro rysa i mogą być takie objawy...??!! Wystarczy,ale teraz po zdjęciu głowic i tak nie ma to znaczenia,lecą nowe uszczelki.Sprawdź jeszcze dokładnie szpilki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AdaSch Opublikowano 5 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 5 Października 2013 u mnie też się nic nie grzało. Zrobiłem UPG na podstawie pierwszych objawów - to była słuszna decyzja Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
vagin Opublikowano 6 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 6 Października 2013 Sprawdź jeszcze dokładnie szpilki. tzn? po czym stwierdzic ze sa ok? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pencilpaul Opublikowano 6 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 6 Października 2013 Witam kolegów, prześledziłem temat od początku i zauważyłem, że problemy z UPG dotyczą silników 2,5 z lat wcześniejszych czyli tak do 2006-07. Czy wiadomo może Wam coś o tym problemie w nowszych modelach np Imprez z tym silnikiem? Czy Subaru od 2008 - teraz mają z tym problem? Czy obecne silniki 2,5 (2008 - teraz) różnią się w ogóle czymś od tych wcześniejszych? Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cybel Opublikowano 6 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 6 Października 2013 Czy obecne silniki 2,5 (2008 - teraz) różnią się w ogóle czymś od tych wcześniejszych? Troszkę się różnią,ale niekoniecznie blokiem. Problem pozostał,wszystko zależy od stylu i charakterystyki jazdy oraz szczęścia. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się