Skocz do zawartości

objawy padania uszczelki pod głowicą


emotorsport

Rekomendowane odpowiedzi

wiara czyni cuda......w arp...

no nie tylko wiara, zawsze to jednak nieco lepiej niż oem nawet jeśli będze to kilka procent

 

http://arpcatalog.co...3ARPCatalog.pdf

wytłumaczenie dlaczego szpilki są lepsze od śrub na początku materiału

 

oraz podsumowanie dyskusji na stronie 38

 

Pozdrawiam

 

no i dlaczego cosworth

eng_pm_Cosworth-head-gasket-Subaru-WRX-STI-EJ257-2-5L-1-1mm-117_3.jpg

 

 

eng_pm_Cosworth-head-gasket-Subaru-WRX-STI-EJ257-2-5L-1-1mm-117_2.jpg

pozdrawiam

 

a i najważniejsze, jestem pzekonany, że gdybym miał fabrycznie powyższe graty to by mi się upg nie wywaliła z uwagi na styl jazdy.

 

Pozdrawiam

Edytowane przez AdaSch
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a i najważniejsze, jestem pzekonany, że gdybym miał fabrycznie powyższe graty to by mi się upg nie wywaliła z uwagi na styl jazdy.

 

przejechał Pan 150 tyś km i z tego wiem UPG byly ok. więc trudno sie odnieść do "zdarzenia przyszłego i niepewnego"...200/300 500/ tys km być może ? :unsure: , ale ja... tak daleko nie ogarniam.... :)

ps.ze względu na styl jazdy (np. US)...problem UPG istotnie jest mało znany...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zgadza się upg "wyglądały" ok, ale niestety testy na co2 wskazywały przedmuchy, dodatkowo po drodze z dużą ilością wyprzedzeń w zbiorniku wyrównawczym podnosił się poziom pod korek, i wydostawały się bąble. Dziury nie było bo wskaźnik temp chłodziwa nie wykazywał niczego nie normalnego. Przy zwykłej jeździe ten problem właściwie był marginalny (minimum rok tak jeździłem, ale skoro wiadomo, że to upg to szkoda było czekać tym bardziej, że warsztat który wybrałem był tak daleko ode mnie. Jak się potem okazało to był bardzo dobra decyzja bo nie wiem czy w innych miejscach miałbym tyle opcji napraw do wyboru. Czy śruby ARP i inna uszczelka pomogą? wg części opinii nie ale co ważniejsze nie zaszkodzą.

Niestety dalej autem się głównie bujam, bo nie mam 3kkm zrobione a dopiero wtedy pojadę na hamownię (głównie z ciekawości). Wg jednej teorii straciłem moc a wg drugiej zyskałem ;D -zobaczymy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak się potem okazało to był bardzo dobra decyzja bo nie wiem czy w innych miejscach miałbym tyle opcji napraw do wyboru. Czy śruby ARP i inna uszczelka pomogą? wg części opinii nie ale co ważniejsze nie zaszkodzą.

 

też tak uważam , po 150 tyś należało to zrobić , tym bardziej , że początki objawów były , no i z olejem będzie spokój

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

też tak uważam , po 150 tyś należało to zrobić , tym bardziej , że początki objawów były , no i z olejem będzie spokój

no to piątka, a od kiedy nie bierze oleju to aż mi dziwnie. Chyba teraz głównie ubywa podczas tankowania, bo nadal sprawdzam poziom. Nie wiem ile go wyciąga bagnet ;D

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Adam, ten akurat obrazek z uszczelkami pokazuje, ze Cometic jest "słabiutki", ale OEM bardzo w porządku.

 

W Subaru Cosworth ok, ale przy grubosci 1,1, po prostu Subaru nie ma takowej w ofercie.

 

BTW widzialem kiedyś porównianie wg podobnych kryteriów uszczelek OEM i Cosworth do EVO. Tam był akurat teoretycznie duzy plus dla Cosworth......a EVO nie ma z tym /uszczelką/ problemu :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panie Andrzeju widze, ze śledzi Pan temat wiec moze jakis pomysł w moim przypadku. Outback 2,5 NA 2008 Ameryka manual

 

auto grzeje się po zatrzymaniu, płyn bąbluje i ucieka przez zbiorniczek wyrownawczy

 

- wiatrak sprawny

- termostat wymieniony

- korek wymieniony

- chłodnica podpięta nówka

- pompa wody sprawna

- rozrząd nowy

- odpowietrzony z milion razy

- test CO2 negatywny

- w kabinie sucho natomiast czuć zapach płynu i słychać przy zapalaniu silnika odgłosy krazacego płynu

 

Co jeszcze sprawdzić? Jak wykluczyć na 100% UPG?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czy jest jakieś specjalne urządzenie i preparaty, dzięki którym można sprawdzić stan uszczelki pod głowicą?

 

 

Ostatnio zrobiliśmy z 600 kilometrów na bajpasie, tj. wpiętą w układ rurą, która swój koniec miała wsadzony do 5 litrowej butli przytaśmowanej do maski auta, na którą to patrzyliśmy jak sroka w gnat wypatrując dziwnych mazi, bąbelków i innych historii.

 

 

 

Test przebiegł pomyślnie, układ został zamknięty a auto dokończyło przelot zaplanowanych na wyjeździe 10 tys km.

 

 

Auto na wolnych obrotach chłodziło się normalnie, na 3300m n.p.m na reduktorze wspinając się zaciekle bez problemów ale jak tylko asfaltowy, dłuższy podjazd w upale, czyli turbo na obrotach i duże obciążenie to temp. do góry.

 

A teraz pójdzie do serwisu bo i tak chyba coś jest nie tak.

 

 

UWAGA!!! Nie Subaru!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Manual

 

( w testy nie wierze..)

 

Moge prosić o rozwiniecie :) nie wierzy Pan w to co zostało zrobione czy wyklucza Pan przy diagnozie stosowanie testów CO2? W takim razie jak diagnozyjecie UPG? Bo nie sadze ze podejmujecie sie sporej naprawy w ciemno:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jezeli to nie tajemnica zawodowa to prosilbym o odpowiedz na to pytanie :)

 

proszę... :rolleyes:

 

auto grzeje się po zatrzymaniu, płyn bąbluje i ucieka przez zbiorniczek wyrownawczy

 

zakładając , że wszystkie inne elementy układu chłodzenia działają prawidłowo...... :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witajcie,

 

Dziś miałem nieprzyjemną rozmowę z .... który zarzekał się (tak wiem chciał mi udowodnić że Spec.B nie jest takie super), że w boxerach 3.0 takich jak ma SPECymir też lubią padać uszczelki pod głowicą :huh:

 

Czy ktoś z Was spotkał się z takim przypadkiem w 3.0 H6?

Bo ja w to nie wieże, ze ot tak w tym silniku pada uszczelka pod głowicą :angry:

Edytowane przez OWOC
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Zgadza się upg "wyglądały" ok, ale niestety testy na co2 wskazywały przedmuchy, dodatkowo po drodze z dużą ilością wyprzedzeń w zbiorniku wyrównawczym podnosił się poziom pod korek, i wydostawały się bąble.

 

U mnie bąbelki skwierczą w zbiorniczku ale sie nie grzeje jak stoi na wolnych a jak chwile polatam to wywala polowe płynu i zaczyna sie grzać, więc już zerwałem głowy i uszczelki wyglądają OK, lecz słyszalem że wystarczy mikro rysa i mogą być takie objawy...??!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam kolegów,

 

prześledziłem temat od początku i zauważyłem, że problemy z UPG dotyczą silników 2,5 z lat wcześniejszych czyli tak do 2006-07. Czy wiadomo może Wam coś o tym problemie w nowszych modelach np Imprez z tym silnikiem? Czy Subaru od 2008 - teraz mają z tym problem? Czy obecne silniki 2,5 (2008 - teraz) różnią się w ogóle czymś od tych wcześniejszych?

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...