mgm Opublikowano 1 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 1 Sierpnia 2014 (edytowane) @AdaSch Wymyłem tak jak opisujesz i zalałem wodą, teraz spróbuję z "prestone". Pytanie mam tylko, gdzie na to CO2 w łódzkim? @cybel Problem dotyczy silnika wskazanego pod avatarem, dlatego też nie podałem. Do tej pory, poza standardową wymianą płynów, absolutnie nic nie było robione. Edytowane 1 Sierpnia 2014 przez mgm Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cybel Opublikowano 1 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 1 Sierpnia 2014 @@mgm jeśli problem dotyczy SBD,to w tym zbiorniczku masz zaznaczony poziom płynu,min i max Jeśli dolewasz pod korek,to silnik po rozgrzaniu wyrzuci nadmiar płynu przez korek,stąd ubywanie płynu. Nim zalejesz nowym płynem,warto zastosować płukanie układu chłodniczego chemią dostępną choćby na stacjach benzynowych. Pytanie mam tylko, gdzie na to CO2 w łódzkim? ASO Point? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
carfit Opublikowano 1 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 1 Sierpnia 2014 Niedawno zauważyłem ubytek płynu chłodniczego w zbiorniku wyrównawczym. Dolałem czystej wody pod korek i po 500km ubyło ok. 250ml. Zbiorniczek opróżniłem, wyczyściłem, ponownie zalałem czystą wodą pod korek i po kolejnych 500 km ubyło mniej więcej tyle samo, tyle że na powierzchni wody w zbiorniczku pojawił się oleisty osad. Układ nie ma żadnych nieszczelności (przynajniej widocznych), na postoju płynu nie ubywa, czyżby więc uszczelka? Przebieg niecałe 40 000 km. Nie chce Cie martwić , ale masz pewnie pęknieta lewą głowice Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mgm Opublikowano 1 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 1 Sierpnia 2014 @cybel Sprawdziłem, jak nie dolewam to schodzi do zera. Fakt, podlewanie pod korek było błędem, ale to nie tłumaczy oleistych plam na powierzchni płynu w zbiorniczku. Raz ten pojemnik już dokładnie umyłem, aby po uzupełnieniu czystą wodą mieć pewność i kolor jednoznacznie wskazuje na olej silnikowy. Wypłuczę jeszcze raz, uzupełnię "prestone" i zobaczymy. @carfit Skąd wiesz, że lewą, a nie prawą, lub obie ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
drout Opublikowano 2 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 2 Sierpnia 2014 Pewnie z doświadczenia. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Boczus11 Opublikowano 24 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 24 Sierpnia 2014 Ostatnio mam przynajmniej mi się tak wydaje problem z UPG a mianowicie przez ostatni miesiąc ubywało mi płynu chłodniczego, nigdzie nie było widać wycieku to dolewałem a kilka dni temu mój czerwony płyn chłodniczy zmienił kolor na ciemny (prawie czarny) jakby dostało się tam trochę oleju. I tu moje pytanie czy jest to na 100% uszczelka. Bo pytałem już mechanika o naprawę i trochę mi się to nie uśmiecha bo jak dobrze pójdzie to za 2 tys. to może zrobi. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
leon Opublikowano 24 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 24 Sierpnia 2014 I tu moje pytanie czy jest to na 100% uszczelka. Nikt Ci tutaj gwarancji nie da, mimo że objawy mogą wskazywać na taką usterkę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Boczus11 Opublikowano 24 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 24 Sierpnia 2014 to czy takie objawy wskazują na UPG czy może to być coś innego no i ubywa oleju z silnika ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AdaSch Opublikowano 25 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 25 Sierpnia 2014 a masz wymiennik ciepła? jest to nad filtrem oleju. p.s. nie dymi jakoś dziwnie? ma moc? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Boczus11 Opublikowano 25 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 25 Sierpnia 2014 dymić nie dymi a moc to chyba normalna nie widzę różnicy a co do wymiennika to nie mogę teraz popatrzeć bo samochód odstawiłem na razie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mgm Opublikowano 28 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 28 Sierpnia 2014 (edytowane) Moje Legacy już naprawione. Według porad forumowych udałem się do ASO na badanie CO2 i przy okazji na "naprawę" w ramach szeroko pojętej akcji serwisowej.To pierwsze uznali za niereprezentatywne i niejednoznaczne wynikiem i odradzali jak mogli, drugie polegające na spryskaniu kabla pozostawię bez komentarza.Skierowali mnie natomiast do "zaprzyjaźnionego" fachowca, który po badaniu na obecność CO2 w zbiorniczku płynu chłodniczego ... ... stwierdził trzy prawdopodobne przyczyny gromadzenia się oleju w przedmiotowym zbiorniczku:- awaria chłodniczki oleju;- awaria EGR'u;- uszczelka pod głowicą. I w takiej kolejności zalecił wymiany, aż do skutku.Po zeszlifowaniu dremelem fragmentu obudowy komory, celem dostania się do śruby mocującej chłodniczkę bez konieczności rozbierania rozrządu, i po samym chłodniczki demontażu, okazało się, że w misce był częściowo przemieszany płyn chłodniczy z olejem. Jeszcze tylko mozolny i kosztowny proces pozyskania części przez ASO i gotowe. Przypuszczam Boczus11, że masz to samo. Edytowane 28 Sierpnia 2014 przez mgm Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Boczus11 Opublikowano 28 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 28 Sierpnia 2014 OK wielkie dzięki za informacje i w takim wypadku najpierw sprawdzę chłodnicę oleju i to EGR bo w sumie to wszyscy piszą że w płynie chłodniczym mają być oka oleju jak w rosole i kakao w oleju silnikowym a ja czegoś takiego nie mam tylko płyn ubywał i po pewnym czasie nagle go przybyło i zabarwił się na ciemny. Ale swoją drogą to jak olej dostaje się do płynu to gdzie ten płyn uciekał ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Boczus11 Opublikowano 5 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 5 Września 2014 Po wizycie u znajomego mechanika okazało się że najprawdopodobniej to wyciek koło pompy wody, która nie została wymieniona przy wymianie rozrządu. A zmiana koloru na ciemny powstała w wyniku wymieszania się starego zalegającego płynu w chłodnicy i przewodach przy dolewaniu nowego zwłaszcza że przy instalacji LPG płyn przechodzi przez reduktor a podczas jego wymiany na nowy stary został rozkręcony i syf tam był piękny. Tak więc dzięki Bogu to nie UPG bo parę tysi. było by w plecy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
FROST1978 Opublikowano 2 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 2 Października 2014 Panowie ja mam auto innej marki ale też japoniec z motorem v6 twinturbo. U mnie są objawy takie, że oleju nie przybywa ani też oleju nie bierze. Zawsze sprawdzam wzrokowo stary olej po wymianie i jest klarowny bez wody itd. Nie kopci nic ani na zimno ani nawet jak znajomy jechał za mną i sprawdzał czy przy ostrej jeździe i zmianie biegów. Nie puszcza najmniejszych bąków ani białych ani czarnych ani niebieskich . Co jednak jest nie tak ? ano nonstop braki w płynie i jak zapalę silnik to płyn wypycha przet otwór na korek . Poza tym wydaje mi się, że węże są trochę twarde ale nie są jak kamień. Na korku od chłodnicy zbierało się wcześniej trochę takiej białej mazi ale teraz jakby już mniej . Zlałem ostatnio cały płyn chłodniczy i nie ma jakiś tam tłustych oczek czy widocznego oleju. Co do temperatury to silnik się nie grzeje nawet w korki czy upały i teraz co tu obstawiać ??? aha kompresja sprawdzana i jest na wszystkich garach OK ,odchyłki max 0.5 bara Mam drugie takie samo auto i tam jak się odpali silnik przy otwartym korku to ciecz stoi bez zająknięcia i zawsze jest jej ten sam poziom. Węże czasem są tylko twarde ale chyba trochę miększe niż w tym pierwszym. Czyżby jakieś pęknięcie głowicy ? bloku ? , że tylko kompresja idzie w chłodzenie ??? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mont Opublikowano 24 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 24 Stycznia 2015 Czy jest możliwe zakamuflowanie UPG przed sprzedażą auta np. przez wymianę płynu chłodzącego na nowy ?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
valdiiaga Opublikowano 24 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 24 Stycznia 2015 Czy jest możliwe zakamuflowanie UPG przed sprzedażą auta np. przez wymianę płynu chłodzącego na nowy ?? Jak najbardziej, na czas sprzedaży Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mont Opublikowano 24 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 24 Stycznia 2015 rzecz nie do udowodnienia nie chcę zapeszać i przesądzać, poczekam na diagnozę ale przejechałem po zakupie niecałe 3tys km a płyn zaczął mi znikać Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sebachon Opublikowano 25 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 25 Stycznia 2015 rzecz nie do udowodnienia nie chcę zapeszać i przesądzać, poczekam na diagnozę ale przejechałem po zakupie niecałe 3tys km a płyn zaczął mi znikać Uuu, to niefajnie. A jaki masz przebieg? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mont Opublikowano 25 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 25 Stycznia 2015 64650km , gdy we wrześniu kupowałem auto miało ciut ponad 60kkm i sprawdzane było w 4T . Niby się człowiek z tym liczył ale nie sądziłem, że się tak szybko wysr..... Jutro pojadę po diagnozę. Bańki powietrza co 10 sek w zbiorniczku wyrównawczym chyba jednoznacznie potwierdzając diagnozę ?? Pytam by zaoszczędzić jazdę Imprezą do ASO. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sebachon Opublikowano 25 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 25 Stycznia 2015 Bańki powietrza co 10 sek w zbiorniczku wyrównawczym chyba jednoznacznie potwierdzając diagnozę ?? Raczej tak, ale niech jeszcze ktoś mądrzejszy się wypowie. Zauważyłeś przy tym znaczące ubytki oleju? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mont Opublikowano 30 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 30 Stycznia 2015 Bańki powietrza co 10 sek w zbiorniczku wyrównawczym chyba jednoznacznie potwierdzając diagnozę ?? Raczej tak, ale niech jeszcze ktoś mądrzejszy się wypowie. Zauważyłeś przy tym znaczące ubytki oleju? Bańki powietrza co 10 sek w zbiorniczku wyrównawczym chyba jednoznacznie potwierdzając diagnozę ?? Raczej tak, ale niech jeszcze ktoś mądrzejszy się wypowie. Zauważyłeś przy tym znaczące ubytki oleju?Fałszywy alarm , jeszcze nie teraz wąż z chłodnicy był przedziurawiony . Szkoda, że Panowie z ASO nie sprawdzili. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sebachon Opublikowano 30 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 30 Stycznia 2015 Ufff. Całe szczęście. A jak z olejem? Miałeś już okazję przejechać więcej kilometrów? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mont Opublikowano 30 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 30 Stycznia 2015 Oleju raz tylko dolałem ale niewiele, może niecałe 0,5l na dystansie poniżej 4.000km Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sebachon Opublikowano 30 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 30 Stycznia 2015 Oleju raz tylko dolałem ale niewiele, może niecałe 0,5l na dystansie poniżej 4.000km Ostro jeżdżone czy raczej rzadko w okolicach max obrotów? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mont Opublikowano 30 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 30 Stycznia 2015 Nie żartuj, zwykły dupowóz. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się