Skocz do zawartości

objawy padania uszczelki pod głowicą


emotorsport

Rekomendowane odpowiedzi

@AdaSch

 

Wymyłem tak jak opisujesz i zalałem wodą, teraz spróbuję z "prestone".

Pytanie mam tylko, gdzie na to CO2 w łódzkim?

 

@cybel

 

Problem dotyczy silnika wskazanego pod avatarem, dlatego też nie podałem.

Do tej pory, poza standardową wymianą płynów, absolutnie nic nie było robione.

Edytowane przez mgm
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@@mgm jeśli problem dotyczy SBD,to w tym zbiorniczku masz zaznaczony poziom płynu,min i max

Jeśli dolewasz pod korek,to silnik po rozgrzaniu wyrzuci nadmiar płynu przez korek,stąd ubywanie płynu.

Nim zalejesz nowym płynem,warto zastosować płukanie układu chłodniczego chemią dostępną choćby na stacjach benzynowych.

 

 

Pytanie mam tylko, gdzie na to CO2 w łódzkim?

ASO Point? ;)  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niedawno zauważyłem ubytek płynu chłodniczego w zbiorniku wyrównawczym.

Dolałem czystej wody pod korek i po 500km ubyło ok. 250ml.

Zbiorniczek opróżniłem, wyczyściłem, ponownie zalałem czystą wodą pod korek i po kolejnych 500 km ubyło mniej więcej tyle samo, tyle że na powierzchni wody w zbiorniczku pojawił się oleisty osad.

Układ nie ma żadnych nieszczelności (przynajniej widocznych), na postoju płynu nie ubywa, czyżby więc uszczelka?

Przebieg niecałe 40 000 km.

 

Nie chce Cie martwić , ale masz pewnie pęknieta lewą głowice  :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@cybel

 

Sprawdziłem, jak nie dolewam to schodzi do zera.

Fakt, podlewanie pod korek było błędem, ale to nie tłumaczy oleistych plam na powierzchni płynu w zbiorniczku.

Raz ten pojemnik już dokładnie umyłem, aby po uzupełnieniu czystą wodą mieć pewność i kolor jednoznacznie wskazuje na olej silnikowy.

Wypłuczę jeszcze raz, uzupełnię "prestone" i zobaczymy.

 

@carfit

 

Skąd wiesz, że lewą, a nie prawą, lub obie :) ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Ostatnio mam przynajmniej mi się tak wydaje problem z UPG a mianowicie przez ostatni miesiąc ubywało mi płynu chłodniczego, nigdzie nie było widać wycieku to dolewałem a kilka dni temu mój czerwony płyn chłodniczy zmienił kolor na ciemny (prawie czarny) jakby dostało się tam trochę oleju. I tu moje pytanie czy jest to na 100% uszczelka. Bo pytałem już mechanika o naprawę i trochę mi się to nie uśmiecha bo jak dobrze pójdzie to za 2 tys. to może zrobi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moje Legacy już naprawione.
 
Według porad forumowych udałem się do ASO na badanie CO2 i przy okazji na "naprawę" w ramach szeroko pojętej akcji serwisowej.
To pierwsze uznali za niereprezentatywne i niejednoznaczne wynikiem i odradzali jak mogli, drugie polegające na spryskaniu kabla pozostawię bez komentarza.
Skierowali mnie natomiast do "zaprzyjaźnionego" fachowca, który po badaniu na obecność CO2 w zbiorniczku płynu chłodniczego ...

 

838734_IMAG0194.jpg

 

... stwierdził trzy prawdopodobne przyczyny gromadzenia się oleju w przedmiotowym zbiorniczku:
- awaria chłodniczki oleju;
- awaria EGR'u;
- uszczelka pod głowicą.
 
I w takiej kolejności zalecił wymiany, aż do skutku.
Po zeszlifowaniu dremelem fragmentu obudowy komory, celem dostania się do śruby mocującej chłodniczkę bez konieczności rozbierania rozrządu, i po samym chłodniczki demontażu, okazało się, że w misce był częściowo przemieszany płyn chłodniczy z olejem.

 

838767_chlodniczka-oleju.jpg

 

Jeszcze tylko mozolny i kosztowny proces pozyskania części przez ASO i gotowe.
 
Przypuszczam Boczus11, że masz to samo.

Edytowane przez mgm
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

OK wielkie dzięki za informacje i w takim wypadku najpierw sprawdzę chłodnicę oleju i to EGR bo w sumie to wszyscy piszą że w płynie chłodniczym mają być oka oleju jak w rosole i kakao w oleju silnikowym a ja czegoś takiego nie mam tylko płyn ubywał i po pewnym czasie nagle go przybyło i zabarwił się na ciemny. Ale swoją drogą to jak olej dostaje się do płynu to gdzie ten płyn uciekał ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po wizycie u znajomego mechanika okazało się że najprawdopodobniej to wyciek koło pompy wody, która nie została wymieniona przy wymianie rozrządu. A zmiana koloru na ciemny powstała w wyniku wymieszania się starego zalegającego płynu w chłodnicy i przewodach przy dolewaniu nowego zwłaszcza że przy instalacji LPG płyn przechodzi przez reduktor a podczas jego wymiany na nowy stary został rozkręcony i syf tam był piękny. Tak więc dzięki Bogu to nie UPG bo parę tysi. było by w plecy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Panowie ja mam  auto innej marki ale też japoniec z motorem v6 twinturbo. U mnie są objawy takie, że oleju nie przybywa ani też oleju nie bierze. Zawsze sprawdzam wzrokowo stary olej po wymianie i jest klarowny bez wody itd. Nie kopci nic ani na zimno ani nawet jak znajomy jechał za mną i sprawdzał czy przy ostrej jeździe i zmianie biegów.

Nie puszcza najmniejszych bąków ani białych ani czarnych ani niebieskich .

Co jednak jest nie tak ?  ano nonstop braki w płynie i jak zapalę silnik to płyn wypycha przet otwór na korek . Poza tym wydaje mi się, że węże są trochę twarde ale nie są jak kamień. Na korku od chłodnicy zbierało się wcześniej trochę takiej białej mazi ale teraz jakby już mniej . Zlałem ostatnio cały płyn chłodniczy i nie ma jakiś tam tłustych oczek czy widocznego oleju.

Co do temperatury to silnik się nie grzeje nawet w korki czy upały i teraz co tu obstawiać ??? aha kompresja sprawdzana i jest na wszystkich garach OK ,odchyłki max 0.5 bara

Mam drugie takie samo auto i tam jak się odpali silnik przy otwartym korku to ciecz stoi bez zająknięcia i zawsze jest jej ten sam poziom. Węże czasem są tylko twarde ale chyba trochę miększe niż w tym pierwszym.

Czyżby jakieś pęknięcie głowicy ? bloku ? , że tylko kompresja idzie w chłodzenie ???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

64650km , gdy we wrześniu kupowałem auto miało ciut ponad 60kkm i sprawdzane było w 4T :facepalm: .

Niby się człowiek z tym liczył ale nie sądziłem, że się tak szybko wysr.....

Jutro pojadę po diagnozę. -_-


Bańki powietrza co 10 sek w zbiorniczku wyrównawczym chyba jednoznacznie potwierdzając diagnozę ??

Pytam by zaoszczędzić jazdę Imprezą do ASO.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Bańki powietrza co 10 sek w zbiorniczku wyrównawczym chyba jednoznacznie potwierdzając diagnozę ??

:mellow: Raczej tak, ale niech jeszcze ktoś mądrzejszy się wypowie. Zauważyłeś przy tym znaczące ubytki oleju?

 

Bańki powietrza co 10 sek w zbiorniczku wyrównawczym chyba jednoznacznie potwierdzając diagnozę ??

:mellow:  Raczej tak, ale niech jeszcze ktoś mądrzejszy się wypowie. Zauważyłeś przy tym znaczące ubytki oleju?
Fałszywy alarm , jeszcze nie teraz ;)

wąż z chłodnicy był przedziurawiony . Szkoda, że Panowie z ASO nie sprawdzili.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...