Skocz do zawartości

objawy padania uszczelki pod głowicą


emotorsport

Rekomendowane odpowiedzi

wg mnie nie. ale u mnie pad uszczelki ma pozytywny wymiar bo na nowych gatach ot co następuje

 

oczywiście na oleju x-max 0w40

 

jazda a1 i a2 3 razy tankowanie 900km z tempomatem na 140 i spalanie 11,3 - bardzo miłe :D

Edytowane przez AdaSch
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za info.

Jak wygląda sprawa zbiorników z płynem chłodniczym w Subaru? Rozumiem, że są dwa zbiorniczki ? Mam takie zdjęcie Legacy GT MY10, czy ktoś może powiedzieć, w którym zbiorniczku ewentualnie szukać bąbelków? (pisał kiedyś o tym carfit http://www.forum.subaru.pl/index.php?/topic/56519-problemy-z-temperatura/#entry1625746) Najnowsze Legacy chyba nie ma wskaźnika temperatury na desce rozdzielczej ?

1. Zbiornik wyrównawczy ??

2. Korek chłodnicy

3. Zbiornik z płynem chłodniczym ??

4. Spryskiwacze

5. Olej

6 i 7. płyn hamulcowy ??

i3QOCNv.jpg

Edytowane przez JJacek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oki, czyli:

1. Płyn wspomagania układu kierowniczego

2. Korek chłodnicy

3. Zbiornik przelewowy

4. Spryskiwacze

5. Olej

6. płyn hamulcowy

7. płyn sprzęgła (w automacie też ?)

Pod pokrywą -> zbiornik wyrównawczy

Dzięki za pomoc.

Jeszcze jedno pytanie, co to oznacza:

daj mu pod obciazeniem mocno popalic

bo każdy może to rozumieć w różny sposób. Zrobić tak, żeby załączył się wentylator od chłodnicy ?

Czy trzeba odkręcić korek w tym zbiorniczku ?

W Legacy V chyba nie ma wskaźnika temperatury ?

Edytowane przez JJacek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej, u mnie układ jest podobny i pod nr 1 masz zbiornik płynu wspomagania układu kierowniczego a pod nr 7 zbiornik płynu sprzęgła :)

Brawo!!!!!Wygrała koleżanka kawę.To kiedy????? ;)  :biglol:

Zbiorniczek nr:6-płyn hamulcowy.

Tego korka ze zbiorniczka wyrównawczego pod osłoną,nie radzę odkręcać na gorącym silniku,można się poparzyć. ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Brawo!!!!!Wygrała koleżanka kawę.To kiedy????? ;)  :biglol:

Zbiorniczek nr:6-płyn hamulcowy.

Tego korka ze zbiorniczka wyrównawczego pod osłoną,nie radzę odkręcać na gorącym silniku,można się poparzyć. ;)

Chodzi mi o ten przelewowy?

No i jak dać mu popalić, wystarczy, że wentylator chłodnicy się włączy przy takiej pogodzie jak teraz?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

A choćby zaraz 

Tak zaraz,to nie dam rady.Mam SBD,wiesz sprzęgła,wały,DPF-y. ;)  :biglol: 

 

 

Ja jestem zbok silnikowy hehehehe mechanicy mnie nie lubią, bo zadaję za dużo pytań 

Lubią takich co nie pytają i płacą za wszystko. ;) 

Brawo za podejście,rzadko spotykane u płci pięknej zainteresowanie. :)  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak zaraz,to nie dam rady.Mam SBD,wiesz sprzęgła,wały,DPF-y.    

hahhahahaha dobre, dobre   :biglol:  Każdy ma inne bolączki. Mnie co jakiś czas dopada paraliż o nazwie "nadchodzące UPG" i lookam na te wszystkie płyny z niepokojem. Ciągle starszą, że benzyna 2,5 turbo to UPG murowane wiec można fobii dostać  :biglol:

A tak na poważnie, to właśnie chciałam odpowietrzyć układ chłodzący, bo coś to chodzi dziwnie. Pan Marek w MTS mnie uspokoił, że to jeszcze nie UPG, bo poza tym że po 3 kkm zeżarło na przelewowym od full do min to innych objawów brak. Ale jak na zimnym silniku odkręce korek od zbiornika wyrównawczego to uciekają bąble powietrza , poziom w wyrównawczym spada a w przepływowym rośnie. Chyba dziadostwo jakieś zapowietrzone jest  :wacko:

Edytowane przez april26
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Ale jak na zimnym silniku odkręce korek od zbiornika wyrównawczego to uciekają bąble powietrza , poziom w wyrównawczym spada a w przepływowym rośnie. Chyba dziadostwo jakieś zapowietrzone jest

 

Cześć

Broń Boże nie chciał bym Cię urazić ale zastanów się czy naprawdę potrzebujesz "odkręcać korek od zbiornika wyrównawczego"? O ile dobrze zrozumiałem to autko jest pod kontrolą MTS więc możesz zaufać ich fachowości i doświadczeniu jeżeli stwierdzają, ze jest ok. W układzie chłodzenia (jak pisał trochę wyżej kolega Cybel) może występować zarówno "nad" jak i podciśnienie a jego tzw obsługa przez przeciętnego (za takiego uważam np. samego siebie) kierownika powinna się chyba ograniczać do dbania o utrzymanie poziomu płynu chłodniczego w zbiorniczku przelewowym pomiędzy kreskami :) .

 

Pozdrawiam,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wcale mnie nie urazliłeś :), spoko. Auto jest pod fachową opieką wiec się nie martwię ale że moja wiedza marna a płyn mi zjadało, to tak odkręcałam korki i sprawdzałam rezultaty - taka babska ciekawość  ;) - oczywista tak, żeby nie narobić bałaganu sobie i w aucie . Ale sporo powietrza wybulgało przy tych czynnościach. Mam nadzieje, że nie narozrabiałam  :biglol:  Nadciśnienia i podciśnienia - teraz juz wszystko jasne. Dzięki  :thumbup:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W MTS to nie musisz  sie martwić, ale powiedz im o tym ,że powietrze wybulgało, bo może sie coś zapowietrza.

 

Kawę przywieź do mnie to razem wypijemy-Cybel nie ma czasu :biglol: .

Cybel jest w kazdym  temacie-  gdzie nie kuknąć to Cybelek :) -dlatego nie ma czasu :lol: .

pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Od wymiany UPG przejechane ok 45kkm przy spokojnej jeździe wszystko ok. Przy ostrzejszej jeździe zaczyna wyganiać plyn  :evil: .Majonezu nie ma,ogrzewanie działa bardzo dobrze.termostat działa jak należy, wentylatory startują przy 95 st. Czyżby znowu UPG? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Też się zaczynam zastanawiać czy nie dosięga mnie syndrom UPG...

 

Jakieś dwa miesiące temu na serwisie dolali mi płynu chłodzącego bo było go wg nich za mało w chłodnicy, w przelewowym było ok. Po tej operacji obserwowałem co się z tym płynem dzieje i mniej więcej po miesiącu w przelewowym miałem już sporo ponad stan. Odciągnałem z przelewowego nie wiem, tak z 250ml, tak żeby było lekko przed maxem i obserwowałem co się z nim dzieje - w ciągu miesiąca znów mi go przybyło magicznie i w tej chwili mam znów tak z 250 ml pod stan max..

 

Dodam tylko że silnik się nie grzeje w żaden sposób, temperatura jest cały czas taka sama, nie zauważyłem bąbelkowania czy syfu w zbiorniczku lub pod nakrętką na chłodnicy. Jedyne co mnie niepokoi to przy odpalaniu dźwięk bulgotania i nie jest to silnik :) Słysze to z nawiewu przez sekundę i później cisza... tak jak by był zapowietrzony ?

 

Czy to może być objaw padającej uszczelki pod głowicą ?

Ktoś się orientuje jakie są przybliżone koszty - chodzi mi tylko o części ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na zimnym i na ciepłym tak samo, chociaż wg mnie na ciepłym powinno być więcej płynu przecież nie ? W końcu wg tego co mnie uczyli płyn powinien zwiększać swoja objętość wraz ze wzrostem temperatury...

 

Ewentualnie jak odpowietrzyć układ w subaru? Jakieś specjalne tajne techniki ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Na zimnym i na ciepłym tak samo

Nie powinno tak być,na zimnym powinno być mniej.Nie jest namieszane z korkami coś?Albo uszkodzony zaworek w korku?

Odpowietrzanie

 http://www.forum.subaru.pl/index.php?/topic/57687-uklad-chlodzenia-odpowietrzanie/?hl=%2Bodpowietrzenie+%2Buk%C5%82adu+%2Bch%C5%82odzenia#entry1658480

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...