viggen Opublikowano 15 Października 2023 Udostępnij Opublikowano 15 Października 2023 Generalnie z podawaniem wagi jest cyrk straszny, jedni producenci podają z połową banku drudzy z pełnym bakiem,a w Europie z pełnym bakiem i kierowca. Alfa w pierwszych materiałach prasowych podawała wagę Giulia quadrifoglio 1540kg jakoś podczas gdy to auto z pełnym bakiem i płynami waży ponad 1700kg ... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
turdziGT Opublikowano 15 Października 2023 Udostępnij Opublikowano 15 Października 2023 Pelna zgoda. Tak jak z ekologią ustawiasz cyferki w zależności od tego co chcesz pokazać Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
matros1 Opublikowano 12 Listopada 2023 Udostępnij Opublikowano 12 Listopada 2023 (edytowane) W dniu 11.10.2023 o 17:25, turdziGT napisał(a): Bardo jestem ciekaw co powiesz. Czym bedziesz jechal ? @turdziGT Sezon na ringu zamknięty. Pojechaliśmy dzisiaj z żoną i młodszym synem wyjeździć co mi zostało na ring karcie. Moje auto to model podstawowy z napędem na tylną oś i małą baterią. Bez napinania się i walki o złote kalesony, ze względu na dziecko na pokładzie, Tesla spisała się jak na samochód rodzinny bardzo dobrze. Spokojnie utrzymywałem się za jakimś BMW M2 (kierownik raczej mistrzem kierownicy nie był, ale trzymał przyjemne tempo). Na prostych BMW mi odchodziło, ale to co traciłem na prostej to odzyskiwałem w zakrętach. Największy minus auta to hamulce. Typowo uliczny zestaw, kompletnie nie nadający się na tor. Ale czego się spodziewać po rodzinnym sedanie na eco oponie. Zużycie energii to około 30% baterii na okrążenie. (Fotki ze znakiem wodnym z racetracker.de) Brak dźwięku silnika zupełnie mi nie przeszkadzał. Auto daje dobrą informację zwrotną co się z nim dzieje. Nie jest to auto torowe i nie miałem żadnych złudzeń co do tego. Byłem jednak ciekawy jak to jeździ. Nie rozczarowałem się. Wróciłem bardzo pozytywnie zaskoczony. Informacje poza konkursem: 1. Dystans z Hagi do Nurburg to około 350 km. Pokonaliśmy go w 4h z postojem na kawę i pudrowanie noska. W tym samym czasie się podładowaliśmy. Auto było gotowe do dalszej jazdy zanim skończyliśmy pić kawę. Czas przejazdu praktycznie taki sam jak Meganką czy Toyotą (nimi też robię podobny pit stop). Droga powrotna też 4h z podobnym postojem. 2. Cała wycieczka to 700 km (bez okrążeń ringu). Samochód cichy i bardzo wygodne fotele. W porównaniu do naszego XC60 z pneumatyką, jestem skłonny powiedzieć że połyka kilometry dużo przyjemniej. 3. Na samym ringu są 4 supercharger’y Tesli. W ciągu około 25 min doładowują auto na kolejne 3 okrążenia. 4. Max realny zasięg (bateria 100-0%) przy 100 km/h to 400 km. Przy około 120 km/h to 320-350 km (temperatura dzisiaj to 5 stopni i lekki deszcz po drodze). My każdym autem normalnie więcej jak 250-300 km na raz nie robimy. Zawsze stajemy na kawę, przekąskę, siku itd. itp. Więc jedyna różnica w stosunku do spalinówki to że musimy stanąć na szybkiej stacji ładowania. Edytowane 13 Listopada 2023 przez matros1 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dirkdiggler Opublikowano 12 Listopada 2023 Udostępnij Opublikowano 12 Listopada 2023 W dniu 22.09.2023 o 13:57, matros1 napisał(a): Po dwóch latach czekania w końcu odebrałem Yarisa. Z wrażeń to póki co Meganka wypada przy nim jako wyjątkowo rodzinne daily. W przyszłym tygodniu wymieniam w Yarisie fotel i zabieram go na jakiś tor potestować jak to jeździ. Przypomina mi trochę moje Evo9 przed modyfikacjami. Jak oceniłbyś Megane do jazdy na codzień tj miasto, drogi lokalne, ekspresówki. Idzie w tym wysiedzieć kilka godzin bez przerwy? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
matros1 Opublikowano 12 Listopada 2023 Udostępnij Opublikowano 12 Listopada 2023 3 minuty temu, dirkdiggler napisał(a): Idzie w tym wysiedzieć kilka godzin bez przerwy? Trasę z PL do NL robiłem w słuchawkach z noise cancelling Krótkie trasy spoko. Jednak w dłuższych jest męczące. Ale … - ja już stary Ch.. jestem i wygodny się robię - moja meganka to wersja Trophy z mniejszą ilością wygłuszeń w stosunku do zwykłego RSa. - w stosunku do Yarisa to jest rodzinne auto 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
viggen Opublikowano 22 Listopada 2023 Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2023 (edytowane) wygląda na niezłą zabawę, do tego prezentuje się całkiem ok imo. Dużo bardziej do mnie przemawia niż tesla 3 performance Edytowane 22 Listopada 2023 przez viggen Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
matros1 Opublikowano 23 Listopada 2023 Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2023 Dźwięki jak ze starej gry komputerowej. Nie kupuję tego. Ale pewnie pokolenie mojego syna to przekona. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
turdziGT Opublikowano 24 Listopada 2023 Udostępnij Opublikowano 24 Listopada 2023 Ja uważam ze to moze byc świetna alternatywa. Jezeli tylko zasieg jest w miare ok to jest to w tej chwili najlepsze auto sportowe w segmencie EV i to z dużym marginesem. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
matros1 Opublikowano 26 Listopada 2023 Udostępnij Opublikowano 26 Listopada 2023 (edytowane) W dniu 24.11.2023 o 10:29, turdziGT napisał(a): jest to w tej chwili najlepsze auto sportowe w segmencie EV Nie neguję możliwości tego auta, bo wydają się być naprwdę imponujące. Z finalną oceną poczekam jednak na niezależne testy. Ciekaw jestem czy faktycznie wytrzyma dwa okrążenia ringu bez zagotowania baterii i hamulców. Jedyne czego nie kupuję to ten dźwięk jak ze starej konsoli Segi. Ciekaw jestem jak odpowie (o ile w ogóle) Tesla z nowym modelem 3 Performance. Plotki twierdzą że ma się dużo poprawić w kwestii hamulców i chłodzenia baterii. https://www.notateslaapp.com/news/1710/tesla-says-new-model-3-performance-will-be-available-next-year-will-be-pretty-special Jednak najbardziej czekam na EV od ludzi z Dieppe. Liczę na prawdziwego hothatcha. Na ringu powstają już też dodatkowe szybkie ładowarki. Więc przygotowują się mocno na elektryki. Edytowane 26 Listopada 2023 przez matros1 4 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
VEC Opublikowano 27 Listopada 2023 Udostępnij Opublikowano 27 Listopada 2023 W dniu 12.11.2023 o 19:14, matros1 napisał(a): @turdziGT Sezon na ringu zamknięty. Pojechaliśmy dzisiaj z żoną i młodszym synem wyjeździć co mi zostało na ring karcie. Moje auto to model podstawowy z napędem na tylną oś i małą baterią. Bez napinania się i walki o złote kalesony, ze względu na dziecko na pokładzie, Tesla spisała się jak na samochód rodzinny bardzo dobrze. Spokojnie utrzymywałem się za jakimś BMW M2 (kierownik raczej mistrzem kierownicy nie był, ale trzymał przyjemne tempo). Na prostych BMW mi odchodziło, ale to co traciłem na prostej to odzyskiwałem w zakrętach. Największy minus auta to hamulce. Typowo uliczny zestaw, kompletnie nie nadający się na tor. Ale czego się spodziewać po rodzinnym sedanie na eco oponie. Zużycie energii to około 30% baterii na okrążenie. (Fotki ze znakiem wodnym z racetracker.de) Brak dźwięku silnika zupełnie mi nie przeszkadzał. Auto daje dobrą informację zwrotną co się z nim dzieje. Nie jest to auto torowe i nie miałem żadnych złudzeń co do tego. Byłem jednak ciekawy jak to jeździ. Nie rozczarowałem się. Wróciłem bardzo pozytywnie zaskoczony. Informacje poza konkursem: 1. Dystans z Hagi do Nurburg to około 350 km. Pokonaliśmy go w 4h z postojem na kawę i pudrowanie noska. W tym samym czasie się podładowaliśmy. Auto było gotowe do dalszej jazdy zanim skończyliśmy pić kawę. Czas przejazdu praktycznie taki sam jak Meganką czy Toyotą (nimi też robię podobny pit stop). Droga powrotna też 4h z podobnym postojem. 2. Cała wycieczka to 700 km (bez okrążeń ringu). Samochód cichy i bardzo wygodne fotele. W porównaniu do naszego XC60 z pneumatyką, jestem skłonny powiedzieć że połyka kilometry dużo przyjemniej. 3. Na samym ringu są 4 supercharger’y Tesli. W ciągu około 25 min doładowują auto na kolejne 3 okrążenia. 4. Max realny zasięg (bateria 100-0%) przy 100 km/h to 400 km. Przy około 120 km/h to 320-350 km (temperatura dzisiaj to 5 stopni i lekki deszcz po drodze). My każdym autem normalnie więcej jak 250-300 km na raz nie robimy. Zawsze stajemy na kawę, przekąskę, siku itd. itp. Więc jedyna różnica w stosunku do spalinówki to że musimy stanąć na szybkiej stacji ładowania. Pojeździłem trochę ostatnio Ygrekiem dualmotor i samochód ogółem fajny. Pokłady przyczepności, przyspieszenie, zawieszenie i praca kierownicy są naprawdę ok. Przy czym dla mnie zabawa za kółkiem to jest raczej balansowanie na granicy przyczepności i w Tesli tego nie zaznasz bo jak gdzieś zaczyna się w ogóle tlić uślizg to komputer odcina prąd i koniec zabawy. No chyba że jest gdzieś na to opcja ukryta w gęstym gąszczu menu Odstawiając samochód, pozytywnie zaskoczony, zastanawiałem się czy to bajka dla mnie i już prawie miałem stwierdzić że tak, kiedy obok przejechał i30n ze swoim przyjemnym buczeniem turbo dwulitrówki. heh.. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
matros1 Opublikowano 27 Listopada 2023 Udostępnij Opublikowano 27 Listopada 2023 Niestety brak opcji pełnej dezaktywacji "pomagierów" w wersji standard in long range. Tylko Performace ma opcję track która pozwala dezaktywować wszystko i daje możliwość ślizgania się. Są aftermarketowe rozwiązania pozwalające na zmuszenie standardowych wersji do pełnej dezaktywacji pomagierów. Moutainpass ma takie cudeńko w ofercie: https://www.mountainpassperformance.com/product/partybox/ W USA Moutainpass nawet organizuje zawody dla Model 3: https://model3challenge.racing/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
matros1 Opublikowano 10 Grudnia 2023 Udostępnij Opublikowano 10 Grudnia 2023 https://www.motor1.com/news/699916/hyundai-ioniq-5-n-cup/ The Hyundai Ioniq 5 N Is Officially Going Racing The Ioniq 5 eN1 Cup car is also getting a lowered sports suspension and slick tires. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
matros1 Opublikowano 11 Stycznia Udostępnij Opublikowano 11 Stycznia Hyundai podał polskie ceny Hyundaia Ioniqa 5 N, najmocniejszego samochodu w gamie i prawdopodobnie w całej Grupie. Samochód kosztuje od 369 900 złotych (Kia EV6 GT – od 399 900 zł) https://elektrowoz.pl/auta/hyundai-ioniq-5-n-cena-od-369-900-zl-taniej-niz-kia-ev6-gt-drozej-niz-dawna-tesla-model-3-performance-komu-to-potrzebne/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ponton500 Opublikowano 12 Stycznia Udostępnij Opublikowano 12 Stycznia Nowa rewizja GR Yaris: https://www.toyotanews.eu/pl/modele/gr-yaris/informacje-prasowe-gr-yaris/3159-item-swiatowa-premiera-nowej-toyoty-gr-yaris-wieksza-moc-cyfrowe-zegary-i-debiut-skrzyni-automatycznej Co myslicie? 3 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
radekk Opublikowano 12 Stycznia Udostępnij Opublikowano 12 Stycznia deska jest niezbyt zachęcająca, w szczególności centralna cześć. od strony drzwi jeszcze spoko, bo trochę przychodzi mi skojarzenie z deską z AE86. Dla mnie lepiej by wyglądało gdyby nawet zrobili tą kanciata w cześci wokół zegarów, a ekran dali jednak oddzielnie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ponton500 Opublikowano 12 Stycznia Udostępnij Opublikowano 12 Stycznia Z tego co pamietam, bardziej emocjonujace pojazdy angazuja w taki sposob, ze nie ma czasu patrzec na cos innego niz przed siebie. A widze, ze jednym z czesciej podnoszonych tematow jest to jak wyglada deska rozdzielcza. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kukson Opublikowano 12 Stycznia Udostępnij Opublikowano 12 Stycznia Wygląd deski może i słaby zwłaszcza środek jak w jakimś VW LT ale przynajmniej ekran wreszcie nie wystaje i może będzie lepsza widoczność. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
turdziGT Opublikowano 12 Stycznia Udostępnij Opublikowano 12 Stycznia Nie no co oni zrobiło z tą deska. To chyba musi być najgorszy fix jakiego zadania w historii motoryzacji Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bosman Opublikowano 12 Stycznia Udostępnij Opublikowano 12 Stycznia Wow, co za design Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ponton500 Opublikowano 12 Stycznia Udostępnij Opublikowano 12 Stycznia (edytowane) Z pewnoscia aspekt widocznosci zostal poprawiony. Edytowane 12 Stycznia przez ponton500 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maryjan Opublikowano 12 Stycznia Udostępnij Opublikowano 12 Stycznia Nowy ekran jest 5cm niżej. Lusterko wsteczne też przesunięte. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kukson Opublikowano 13 Stycznia Udostępnij Opublikowano 13 Stycznia I to jedyne plusy tego wnętrza Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
turdziGT Opublikowano 13 Stycznia Udostępnij Opublikowano 13 Stycznia 15 godzin temu, ponton500 napisał(a): Z pewnoscia aspekt widocznosci zostal poprawiony. To na pewno ale przecież można to było zrobić w bardziej elegandzki sposób. Fotel tez jest obniżony o 2,5 cm. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
skwaro Opublikowano 13 Stycznia Udostępnij Opublikowano 13 Stycznia 1 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ponton500 Opublikowano 13 Stycznia Udostępnij Opublikowano 13 Stycznia Yaris ma inne problemy, brak wygluszen, konserwacji. Jest taki kanal na YT gdzie gosc rozbiera i zabezpiecza te zabawki. Dramatycznie wygladaja co niektore po roku uzytkowania i znikomych przebiegach. Cel tego samochodu jest jasny, ale jak zwykle pojawiaja sie te same dywagacje typu, porownywanie do daily, elektryka albo A4 w dieslu. Jak dla mnie to jedna i druga deska jest kiepska. Tak patrze to zostawilbym analogowe zegary. Reszta? I don't care much. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się