Skocz do zawartości

Hot Hatch Hysteria


BartZ

Rekomendowane odpowiedzi

Generalnie z podawaniem wagi jest cyrk straszny, jedni producenci podają z połową banku drudzy z pełnym bakiem,a w Europie z pełnym bakiem i kierowca. Alfa w pierwszych materiałach prasowych podawała wagę Giulia quadrifoglio 1540kg jakoś podczas gdy to auto z pełnym bakiem i płynami waży ponad 1700kg ... 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...
W dniu 11.10.2023 o 17:25, turdziGT napisał(a):

Bardo jestem ciekaw co powiesz. Czym bedziesz jechal ?

 

IMG_8640.thumb.jpeg.0473891fe05341b65ed6a2788fe0b9ac.jpeg

 

@turdziGT Sezon na ringu zamknięty. Pojechaliśmy dzisiaj z żoną i młodszym synem wyjeździć co mi zostało na ring karcie. 

 

Moje auto to model podstawowy z napędem na tylną oś i małą baterią.

Bez napinania się i walki o złote kalesony, ze względu na dziecko na pokładzie, Tesla spisała się jak na samochód rodzinny bardzo dobrze.

Spokojnie utrzymywałem się za jakimś BMW M2 (kierownik raczej mistrzem kierownicy nie był, ale trzymał przyjemne tempo). 

Na prostych BMW mi odchodziło, ale to co traciłem na prostej to odzyskiwałem w zakrętach. 

 

IMG_8641.jpeg.f3ded7bf45273d0e21b542dc6a7e8875.jpeg

IMG_8643.jpeg.322f598dfb944622350245761573a2e3.jpeg

image.png.7f1aa0f958a4b065b13cc41a9a809a93.png IMG_8644.jpeg.6193d5ea3e3180b5a72e5ca5279d55bb.jpeg

 

Największy minus auta to hamulce. Typowo uliczny zestaw, kompletnie nie nadający się na tor. Ale czego się spodziewać po rodzinnym sedanie na eco oponie. 

Zużycie energii to około 30% baterii na okrążenie. 

 

IMG_8642.jpeg.47cad804acb6656e5be895aaca84ba65.jpeg

IMG_8645.jpeg.ddcbb4687782af7c92d288b222bb4aa5.jpeg

IMG_8646.jpeg.02327ae025fac61ffcf8379d71b74b7e.jpeg

image.png.388dbe661f074835cd51e08f82e53e49.png (Fotki ze znakiem wodnym z racetracker.de) 

 

Brak dźwięku silnika zupełnie mi nie przeszkadzał. Auto daje dobrą informację zwrotną co się z nim dzieje. 

 

Nie jest to auto torowe i nie miałem żadnych złudzeń co do tego. Byłem jednak ciekawy jak to jeździ. Nie rozczarowałem się. Wróciłem bardzo pozytywnie zaskoczony. 

 

Informacje poza konkursem:

1. Dystans z Hagi do Nurburg to około 350 km. Pokonaliśmy go w 4h z postojem na kawę i pudrowanie noska. W tym samym czasie się podładowaliśmy. Auto było gotowe do dalszej jazdy zanim skończyliśmy pić kawę. Czas przejazdu praktycznie taki sam jak Meganką czy Toyotą (nimi też robię podobny pit stop). 

Droga powrotna też 4h z podobnym postojem. 

 

2. Cała wycieczka to 700 km (bez okrążeń ringu). Samochód cichy i bardzo wygodne fotele. W porównaniu do naszego XC60 z pneumatyką, jestem skłonny powiedzieć że połyka kilometry dużo przyjemniej. 

 

3. Na samym ringu są 4 supercharger’y Tesli. W ciągu około 25 min doładowują auto na kolejne 3 okrążenia.

 

4. Max  realny zasięg (bateria 100-0%) przy 100 km/h to 400 km. Przy około 120 km/h to 320-350 km (temperatura dzisiaj to 5 stopni i lekki deszcz po drodze). 

My każdym autem normalnie więcej jak 250-300 km na raz nie robimy. Zawsze stajemy na kawę, przekąskę, siku itd. itp. Więc jedyna różnica w stosunku do spalinówki to że musimy stanąć na szybkiej stacji ładowania. 

 

 

 

 

Edytowane przez matros1
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 22.09.2023 o 13:57, matros1 napisał(a):

Po dwóch latach czekania w końcu odebrałem Yarisa. 

 

IMG_7881.thumb.jpeg.e72c31768b601add3f2fd46b8402048a.jpegIMG_7883.thumb.jpeg.2a2f896b347372c5a36b15246e238c84.jpegIMG_7882.thumb.jpeg.af175173402fb26ed72bcf88fbcfee32.jpeg

 

Z wrażeń to póki co Meganka wypada przy nim jako wyjątkowo rodzinne daily. 

W przyszłym tygodniu wymieniam w Yarisie fotel i zabieram go na jakiś tor potestować jak to jeździ.

Przypomina mi trochę moje Evo9 przed modyfikacjami.  

 

Jak oceniłbyś Megane do jazdy na codzień tj miasto, drogi lokalne, ekspresówki. Idzie w tym wysiedzieć kilka godzin bez przerwy?

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, dirkdiggler napisał(a):

Idzie w tym wysiedzieć kilka godzin bez przerwy?

 Trasę z PL do NL robiłem w słuchawkach z noise cancelling :) 

 

Krótkie trasy spoko. Jednak w dłuższych jest męczące. 

Ale …

- ja już stary Ch.. jestem i wygodny się robię

- moja meganka to wersja Trophy z mniejszą ilością wygłuszeń w stosunku do zwykłego RSa. 

- w stosunku do Yarisa to jest rodzinne auto :) 

 

  • Dzięki! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Ja uważam ze to moze byc świetna alternatywa. Jezeli tylko zasieg jest w miare ok to jest to w tej chwili najlepsze auto sportowe w segmencie EV i to z dużym marginesem.

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 24.11.2023 o 10:29, turdziGT napisał(a):

jest to w tej chwili najlepsze auto sportowe w segmencie EV

 

Nie neguję możliwości tego auta, bo wydają się być naprwdę imponujące. 

Z finalną oceną poczekam jednak na niezależne testy. Ciekaw jestem czy faktycznie wytrzyma dwa okrążenia ringu bez zagotowania baterii i hamulców. 

 

Jedyne czego nie kupuję to ten dźwięk jak ze starej konsoli Segi. 

 

Ciekaw jestem jak odpowie (o ile w ogóle) Tesla z nowym modelem 3 Performance. Plotki twierdzą że ma się dużo poprawić w kwestii hamulców i chłodzenia baterii. 

 

https://www.notateslaapp.com/news/1710/tesla-says-new-model-3-performance-will-be-available-next-year-will-be-pretty-special

 

Jednak najbardziej czekam na EV od ludzi z Dieppe. Liczę na prawdziwego hothatcha. 

 

IMG_8709.webp.32548aea4fb0fd6fe9144e3e545326f0.webpIMG_8710.webp.992794fdb28b450971044df5f95beabc.webpIMG_8711.webp.0cd607419f05fccbe5651fb6f4e3daf4.webp

 

Na ringu powstają już też dodatkowe szybkie ładowarki. Więc przygotowują się mocno na elektryki. 

 

 

 

Edytowane przez matros1
  • Super! 4
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 12.11.2023 o 19:14, matros1 napisał(a):

 

IMG_8640.thumb.jpeg.0473891fe05341b65ed6a2788fe0b9ac.jpeg

 

@turdziGT Sezon na ringu zamknięty. Pojechaliśmy dzisiaj z żoną i młodszym synem wyjeździć co mi zostało na ring karcie. 

 

Moje auto to model podstawowy z napędem na tylną oś i małą baterią.

Bez napinania się i walki o złote kalesony, ze względu na dziecko na pokładzie, Tesla spisała się jak na samochód rodzinny bardzo dobrze.

Spokojnie utrzymywałem się za jakimś BMW M2 (kierownik raczej mistrzem kierownicy nie był, ale trzymał przyjemne tempo). 

Na prostych BMW mi odchodziło, ale to co traciłem na prostej to odzyskiwałem w zakrętach. 

 

IMG_8641.jpeg.f3ded7bf45273d0e21b542dc6a7e8875.jpeg

IMG_8643.jpeg.322f598dfb944622350245761573a2e3.jpeg

image.png.7f1aa0f958a4b065b13cc41a9a809a93.png IMG_8644.jpeg.6193d5ea3e3180b5a72e5ca5279d55bb.jpeg

 

Największy minus auta to hamulce. Typowo uliczny zestaw, kompletnie nie nadający się na tor. Ale czego się spodziewać po rodzinnym sedanie na eco oponie. 

Zużycie energii to około 30% baterii na okrążenie. 

 

IMG_8642.jpeg.47cad804acb6656e5be895aaca84ba65.jpeg

IMG_8645.jpeg.ddcbb4687782af7c92d288b222bb4aa5.jpeg

IMG_8646.jpeg.02327ae025fac61ffcf8379d71b74b7e.jpeg

image.png.388dbe661f074835cd51e08f82e53e49.png (Fotki ze znakiem wodnym z racetracker.de) 

 

Brak dźwięku silnika zupełnie mi nie przeszkadzał. Auto daje dobrą informację zwrotną co się z nim dzieje. 

 

Nie jest to auto torowe i nie miałem żadnych złudzeń co do tego. Byłem jednak ciekawy jak to jeździ. Nie rozczarowałem się. Wróciłem bardzo pozytywnie zaskoczony. 

 

Informacje poza konkursem:

1. Dystans z Hagi do Nurburg to około 350 km. Pokonaliśmy go w 4h z postojem na kawę i pudrowanie noska. W tym samym czasie się podładowaliśmy. Auto było gotowe do dalszej jazdy zanim skończyliśmy pić kawę. Czas przejazdu praktycznie taki sam jak Meganką czy Toyotą (nimi też robię podobny pit stop). 

Droga powrotna też 4h z podobnym postojem. 

 

2. Cała wycieczka to 700 km (bez okrążeń ringu). Samochód cichy i bardzo wygodne fotele. W porównaniu do naszego XC60 z pneumatyką, jestem skłonny powiedzieć że połyka kilometry dużo przyjemniej. 

 

3. Na samym ringu są 4 supercharger’y Tesli. W ciągu około 25 min doładowują auto na kolejne 3 okrążenia.

 

4. Max  realny zasięg (bateria 100-0%) przy 100 km/h to 400 km. Przy około 120 km/h to 320-350 km (temperatura dzisiaj to 5 stopni i lekki deszcz po drodze). 

My każdym autem normalnie więcej jak 250-300 km na raz nie robimy. Zawsze stajemy na kawę, przekąskę, siku itd. itp. Więc jedyna różnica w stosunku do spalinówki to że musimy stanąć na szybkiej stacji ładowania. 

 

 

 

 

Pojeździłem trochę ostatnio Ygrekiem dualmotor i samochód ogółem fajny. Pokłady przyczepności, przyspieszenie, zawieszenie i praca kierownicy są naprawdę ok. Przy czym dla mnie zabawa za kółkiem to jest raczej balansowanie na granicy przyczepności i w Tesli tego nie zaznasz bo jak gdzieś zaczyna się w ogóle tlić uślizg to komputer odcina prąd i koniec zabawy. No chyba że jest gdzieś na to opcja ukryta w gęstym gąszczu menu :P

Odstawiając samochód, pozytywnie zaskoczony, zastanawiałem się czy to bajka dla mnie i już prawie miałem stwierdzić że tak, kiedy obok przejechał i30n ze swoim przyjemnym buczeniem turbo dwulitrówki. heh.. :wub:

 

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety brak opcji pełnej dezaktywacji "pomagierów" w wersji standard in long range. Tylko Performace ma opcję track która pozwala dezaktywować wszystko i daje możliwość ślizgania się. 

 

Są aftermarketowe rozwiązania pozwalające na zmuszenie standardowych wersji do pełnej dezaktywacji pomagierów. Moutainpass ma takie cudeńko w ofercie:

https://www.mountainpassperformance.com/product/partybox/

 

W USA Moutainpass nawet organizuje zawody dla Model 3: 

https://model3challenge.racing/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • 1 miesiąc temu...

Hyundai podał polskie ceny Hyundaia Ioniqa 5 N, najmocniejszego samochodu w gamie i prawdopodobnie w całej Grupie. Samochód kosztuje od 369 900 złotych (Kia EV6 GT – od 399 900 zł)

 

https://elektrowoz.pl/auta/hyundai-ioniq-5-n-cena-od-369-900-zl-taniej-niz-kia-ev6-gt-drozej-niz-dawna-tesla-model-3-performance-komu-to-potrzebne/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

deska jest niezbyt zachęcająca, w szczególności centralna cześć. od strony drzwi jeszcze spoko, bo trochę przychodzi mi skojarzenie z deską z AE86. Dla mnie lepiej by wyglądało gdyby nawet zrobili tą kanciata w cześci wokół zegarów, a ekran dali jednak oddzielnie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 godzin temu, ponton500 napisał(a):

!2F2021!2F03!2F6f9d49676ca5729d60191fe01

 

418874219_2519249511570146_6254958679176

 

Z pewnoscia aspekt widocznosci zostal poprawiony. 

To na pewno ale przecież można to było zrobić w bardziej elegandzki sposób. Fotel tez jest obniżony o 2,5 cm. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Yaris ma inne problemy, brak wygluszen, konserwacji. Jest taki kanal na YT gdzie gosc rozbiera i zabezpiecza te zabawki. Dramatycznie wygladaja co niektore po roku uzytkowania i znikomych przebiegach.

 

Cel tego samochodu jest jasny, ale jak zwykle pojawiaja sie te same dywagacje typu, porownywanie do daily, elektryka albo A4 w dieslu. :)

 

Jak dla mnie to jedna i druga deska jest kiepska. Tak patrze to zostawilbym analogowe zegary. Reszta? I don't care much.

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...