Skocz do zawartości

Hot Hatch Hysteria


BartZ

Rekomendowane odpowiedzi

1 godzinę temu, turdziGT napisał(a):

dla entuziastow

Entuzjastów czego? Jazdy po torze? 

Ten samochód się do tego na dłuższą metę nie nadaje. 

Entuzjastów motoryzacji? Ci nie kupią crossovera ze spojlerami. 

 

Nie rozumiem tego samochodu. Zdecydowanie nie jest on dla mnie. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 godzin temu, matros1 napisał(a):

Entuzjastów czego? Jazdy po torze? 

Entuzjastow sportowych samochodów ktorzy nie moga kupic nowego spalinowego odpowiednika.

Na przyklad Norwega. W 2025 nie kupisz juz żadnego innego auta ktore nie jest elektryczne.

Czego tu nie rozumieć ? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dalej nie rozumiem jak entuzjasta sportowych aut wybierze to coś. To nie jest sportowe auto. Owszem szybkie ale nie sportowe. 

 

Mam wrażenie że nadużywamy wyrażenia „sportowe”. Teraz to nawet listwa ozdobna może być „sportowa”. 

Podobnie z „prowadzi się jak gokart” np w stosunku do Tesli. Owszem dobrze się prowadzi ale Ci co tak gadają to chyba w życiu gokartem nie jeździli. 

 

Nie wiem, nie znam się, nie czuję tego samochodu.

Moim zdaniem na prawdziwego „sportowego” elektryka w rozsądnych pieniądzach jeszcze trochę poczekamy. Mocno liczę na Alpine, obym się nie przeliczył. 

 

Edytowane przez matros1
  • Lajk 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, matros1 napisał(a):

Dalej nie rozumiem jak entuzjasta sportowych aut wybierze to coś. To nie jest sportowe auto. Owszem szybkie ale nie sportowe. 

 

Mam wrażenie że nadużywamy wyrażenia „sportowe”. Teraz to nawet listwa ozdobna może być „sportowa”. 

Podobnie z „prowadzi się jak gokart” np w stosunku do Tesli. Owszem dobrze się prowadzi ale Ci co tak gadają to chyba w życiu gokartem nie jeździli. 

 

Nie wiem, nie znam się, nie czuję tego samochodu.

Moim zdaniem na prawdziwego „sportowego” elektryka w rozsądnych pieniądzach jeszcze trochę poczekamy. Mocno liczę na Alpine, obym się nie

 

 

Wybierze bo nie ma zadnej alternatywy. Może kiedyś będą lepsze to tak na prawdę pierwsza próba zrobienia Elektryka dla entuzjastów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może masz racje. Ja poczekam na coś mniejszego, lżejszego i będącego w stanie zrobić więcej jak dwa okrążenia ringu bez zagotowania baterii i hamulców. 

 

Może w końcu dostaniemy jakiegoś prawilnego elektrycznego HotHatcha:

image.thumb.png.02b76843f970d28b730b857e881cad6d.png 

 

image.thumb.png.827b44d4fcdbff5efc429261cd3cfe7d.png 

 

image.thumb.png.235419202c2a5de10ee84d089d8667cc.png

 

Conajmniej trzy firmy nad tym pracują: VW, Alpine/Renault, Mini. Dwa ostatnie powinniśmy dostać w tym roku. 

 

Edytowane przez matros1
  • Lajk 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja patrzę na ten samochód jako tylko alternatywa wśród EV a nie konkurencja dla tradycyjnych samochód i z tej perspektywy jest interesujące auto.  Żaden Taycan żadna Tesla nie jest prawdziwie sportowym autem projektowanym dla entuzjastów. Ten Hyundai jest pierwszy i jest to w pewnym sensie kamień milowym. I jest też sensownie wyceniony przynajmniej u mnie.

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 godzin temu, Adi napisał(a):

 

A może Tesla 2 Performance ;) 

Tesle oglnie nie są zle i jak na to co to jest to jeżdżą bardzo dobrze a powód jest prosty. Musk to mistrz outsourcingu i podwozie tych aut projektuje Lotus tylko mało ludzi o tym wie. Poz tym to kompletnie bezpłciowa mydelniczka beż żadnego charakteru , tragicznej jakości i skandalicznym serwisem.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, turdziGT napisał(a):

Żaden Taycan żadna Tesla nie jest prawdziwie sportowym autem projektowanym dla entuzjastów. Ten Hyundai jest pierwszy i jest to w pewnym sensie kamień milowym

 

Ale czym on się różni od np Tesli M3 czy S z pakietem "track pack" czy Taycana Turbo S? 

Tym że masz udawaną skrzynię biegów i dźwięk silnika jak z konsoli Segi? 

 

Drift mody, lepsze hamulce i możliwość zrobienia jednego okrążenia ringu pełnym ogniem mają też Tesle i Taycan. Do tego kręcą lepsze czasy od tego IONIQ jak komuś na tym zależy. 

Śmiem twierdzić że Tesla M3P będąc samochodem mniejszym i lżejszym da więcej frajdy niż ten mini bus z lotkami. 

Do tego za chwilę będzie poprawione wersja M3P która ma być jeszcze bardziej nastawiona na jazdę pełnym ogniem (poprawione chłodzenie, lepsze hamulce, lepsze fotele, więcej mocy itd.). 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, matros1 napisał(a):

 

Ale czym on się różni od np Tesli M3 czy S z pakietem "track pack" czy Taycana Turbo S? 

Tym że masz udawaną skrzynię biegów i dźwięk silnika jak z konsoli Segi? 

 

 

Wyglądem , fotelami itp czy nie po to też się kupuje takie auto żeby wyglądało bardziej sportowo niż jego zwykły odpowiednik ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

22 minuty temu, matros1 napisał(a):

 

 

Drift mody, lepsze hamulce i możliwość zrobienia jednego okrążenia ringu pełnym ogniem mają też Tesle i Taycan. Do tego kręcą lepsze czasy od tego IONIQ jak komuś na tym zależy. 

Śmiem twierdzić że Tesla M3P będąc samochodem mniejszym i lżejszym da więcej frajdy niż ten mini bus z lotkami. 

Do tego za chwilę będzie poprawione wersja M3P która ma być jeszcze bardziej nastawiona na jazdę pełnym ogniem (poprawione chłodzenie, lepsze hamulce, lepsze fotele, więcej mocy itd.). 

 

 

 

No ale powiedz mi cały świat motoryzacji i większość dziennikarzy na Świecie okrzyknęła ten samochód najlepszym Performance EV na rynku, ludzie którzy jeździli wszystkimi tymi samochodami które wymieniasz no ale pewnie się mylą bo 3 osoby na forum subaru które nawet tego auta nie widziały nie mówiąc o jeździe uważają inaczej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skoro wygląd, jarmarczne lotki i dźwięki z głośnika są wyznacznikiem:

47 minut temu, turdziGT napisał(a):

prawdziwie sportowym autem projektowanym dla entuzjastów.

 

to zdecydowanie inaczej rozumiemy co to jest "sportowe" auto i ciężko będzie nam tutaj się dogadać :) 

Ale propsy dla Koreańczyków że im się chciało tego busa przystroić w adidasy i zmusić do dynamicznej jazdy. 

Jak dla mnie Taycan to takie Audi RS6, natomiast IONIQ 5 ani jest ani HotHatchem, ani szybkim kombi ... nie wiem czym jest. Ale rozumiem że może się podobać. 

 

15 minut temu, turdziGT napisał(a):

cały świat motoryzacji i większość dziennikarzy na Świecie okrzyknęła ten samochód najlepszym Performance EV na rynku, ludzie którzy jeździli wszystkimi tymi samochodami które wymieniasz no ale pewnie się mylą bo 3 osoby na forum subaru które nawet tego auta nie widziały nie mówiąc o jeździe uważają inaczej.

Poczekam na opinie ludzi którym Hyundai nie użyczył tego auta w ramach testów. Jestem ostatnio bardzo sceptyczny co do opinii wielu "niezależnych" dziennikarzy i krytyczny w stosunku do tego jak prezentują informacje z takich wczesnych testów, gdzie producent zabrania im mówić tego czy tamtego bo to pre-production.  Potem ciężko im się wycofać ze swoich wczesnych zachwytów jak się okaże, że jadnak prywatnie tego samochodu na tor by nie zabrali bo na opony by nie zarobili. 

Przerobiłem na torach różnych całą masę samochodów i wiem czego oczekuję od sportowego wozu. Uważam że każdy ciężki samochód na tor na daje się średnio, jak szybki na jednym okrążeniu by nie był. 

Popatrz jakie zachwyty tych "dziennikarzy" są nad ostatnim BMW M3/M4. Jak pieją z zachwytu jak się to prowadzi itd. (wygląda pomijam) i popatrz opinie ludzi którzy tych samochodów używają na torze. Tutaj przykład pierwszy lepszy:

 

I teraz weź tego IONIQ 5 N który jest o blisko 500 kg cięższy od tego BMW. 

Czy jest szybki? Pewnie że jest i za to należy się szacunek Koreańczykom 

Czy jest to samochód dla entuzjastów na tor? Mam wątpliwości i tyle. 

Edytowane przez matros1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

46 minut temu, turdziGT napisał(a):

Ja patrzę na ten samochód jako tylko alternatywa wśród EV a nie konkurencja dla tradycyjnych samochód i z tej perspektywy jest interesujące auto.  Żaden Taycan żadna Tesla nie jest prawdziwie sportowym autem projektowanym dla entuzjastów. Ten Hyundai jest pierwszy i jest to w pewnym sensie kamień milowym. I jest też sensownie wyceniony przynajmniej u mnie.

 

Racja, jest to można powiedzieć pierwszy krok w tą stronę. Oby byli naśladowcy i modyfikacje tegoż Hyu.

Może Tesla i Tycan na razie pokona go w czasówce na torze, ale to on jest robiony  jako całość, czyli charakter samochodu aspirującego do HH.

Właśnie, jaka cena u Ciebie, bo u nas grubo powyżej 300 tys. Więc nie taka okazja.

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 minut temu, matros1 napisał(a):

Skoro wygląd, jarmarczne lotki i dźwięki z głośnika są wyznacznikiem:

 

to zdecydowanie inaczej rozumiemy co to jest "sportowe" auto i ciężko będzie nam tutaj się dogadać :) 

Ale propsy dla Koreańczyków że im się chciało tego busa przystroić w adidasy i zmusić do dynamicznej jazdy. 

Jak dla mnie Taycan to takie Audi RS6, natomiast IONIQ 5 ani jest ani HotHatchem, ani szybkim kombi ... nie wiem czym jest. Ale rozumiem że może się podobać. 

 

Poczekam na opinie ludzi którym Hyundai nie użyczył tego auta w ramach testów. Jestem ostatnio bardzo sceptyczny co do opinii wielu "niezależnych" dziennikarzy i krytyczny w stosunku do tego jak prezentują informacje z takich wczesnych testów, gdzie producent zabrania im mówić tego czy tamtego bo to pre-production.  Potem ciężko im się wycofać ze swoich wczesnych zachwytów jak się okaże, że jadnak prywatnie tego samochodu na tor by nie zabrali bo na opony by nie zarobili. 

Przerobiłem na torach różnych całą masę samochodów i wiem czego oczekuję od sportowego wozu. Uważam że każdy ciężki samochód na tor na daje się średnio, jak szybki na jednym okrążeniu by nie był. 

Popatrz jakie zachwyty tych "dziennikarzy" są nad ostatnim BMW M3/M4. Jak pieją z zachwytu jak się to prowadzi itd. (wygląda pomijam) i popatrz opinie ludzi którzy tych samochodów używają na torze. Tutaj przykład pierwszy lepszy:

 

I teraz weź tego IONIQ 5 N który jest o blisko 500 kg cięższy od tego BMW. 

Czy jest szybki? Pewnie że jest i za to należy się szacunek Koreańczykom 

Czy jest to samochód dla entuzjastów na tor? Mam wątpliwości i tyle. 

@Matros1  sam jeździsz samochodami które dla większości osób sa jarmarcze zarówno MRS jak i tym bardziej GRYaris więc kompletnie nie rozumiem krytyki wyglądu z twojej strony ? 

Oceniasz tez auto którym powtarzam jeszcze raz nigdy nie jechałeś i oceniasz go z perspektywy twoich preferencji uzytkowania czyli azdy torowej czego coś co może zrobi dla funu 2% użytkowników.

Podważasz tez werdykt setek jeżeli nie tysiąca  dziennikarzy motoryzacyjnych na całym świecie którzy są raczej zgodni i co ważniejsze mają punkt odniesienia bo testowali tez inne auta konkurencji. Myse ze ja tu zakończę bo dalsza dyskusja poprostu nie ma sensu. 

Ja osobiście mam głęboko w czterech literach czy takie auto zrobi pół czy 4 kółka na ringu czy innym torze bo prawdopodobnie jak większość nigdy tam nie pojadę więc ocenianie jego możliwości z punktu widzenia jakiegoś marginesu % użytkowników jest też kompletnie bez sensu. 

 

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

31 minut temu, Adi napisał(a):

 

Racja, jest to można powiedzieć pierwszy krok w tą stronę. Oby byli naśladowcy i modyfikacje tegoż Hyu.

Może Tesla i Tycan na razie pokona go w czasówce na torze, ale to on jest robiony  jako całość, czyli charakter samochodu aspirującego do HH.

Właśnie, jaka cena u Ciebie, bo u nas grubo powyżej 300 tys. Więc nie taka okazja.

750 tys koron a więc podobnie ale trzeba zaznaczyć ze jest to zdecydowanie niej niż jakikolwiek spalinowy odpowiednik biorąc pod uwagę ilość miejsca i praktyczność.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, turdziGT napisał(a):

 

A tak BTW nie do końca wiem co ma byc kontrowersyjnego w wyglądzie tego Hyundaia

A ja nie do końca rozumiem jak można tego crossovera wielkości mini vana zestawiać z Yarisem lub Megane. 

 

Trochę jakbym ja z moimi 120 kg się ubrał w dresy i udawał że startuję w tej samej lidze co mój syn grający w lidze siatkarzy. 

Ja w tych samych dresach będę wyglądał groteskowo, on jak sportowiec. 

 

image.thumb.png.23ec41b45b407d9c2237c7c648cc3d2b.png

 

image.thumb.png.2741c3b063e53dedef4d542ea450eacb.png

 

On nawet przy Twoim Audi jest duży:

 

IMG_8917.thumb.png.015779a5f982c94cf85a4468c0632832.png

 

To nie jest HotHatch pomimo swojej zbliżonej formy. 

 

Nazywam go mini vanem bo ma gabaryty zbliżone do Seata Alhambry czy VW Sharana 

image.thumb.png.6461e7bf99a4be671e0b36b8dae62ea9.png

 

Gdyby tego ostatniego upstrzyć w spojlery, jakieś większe felgi i podkręcić silnik to chyba zgodzisz się że i tak ciężko byłoby go stawiać w jednej lidze z GR Yarisem i nazywać autem dla entuzjastów sportowych samochodów. Raczej szybki mini van dla ojca rodziny któremu żona nie pozwoliła kupić szybkiego kombi lub innej fajnej zabawki ;) 

 

Wyniki sprzedaży szybko zweryfikują czy rację mieli dziennikarze i testerzy, czy jakiś koleś z nadwagą z forum Subaru :P 

BMW X6 miało być niewypałem wg wielu osób a okazało się sukcesem na tyle dużym że inni kopiują ten pomysł. Może tutaj będzie podobnie a minivany staną się nowymi HotHatchami podobnie jak to X6 nazywane jest coupe.  

Edytowane przez matros1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 minut temu, matros1 napisał(a):

A ja nie do końca rozumiem jak można tego crossovera wielkości mini busa zestawiać z Yarisem lub Megane.

 

No tak, powinien wyglądać jak Vision 74

 

image.thumb.png.065a3689a4b7fb5382b9e60a9ff030be.png

 

Jest jednym z ładniej narysowanych samochodów naszych czasów.

Szkoda, że będzie produkowany seryjnie...tylko jako samochód RC 

  • Super! 2
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

właśnie to chciałem poruszyć, wczoraj miałem okazję widzieć tego Ionica 5 i dla mnie wyglądał on na ogromnego, trochę bryła i te ostre krawędzie mogą sprawiać że sprawiał wrażenie na większego, ale @matros1 wrzucił właśnie porównanie rozmiarów, to faktycznie jest to sporych rozmiarów samochód. Więc zestawianie go z HH jest dla mnie mało sensowne. Dla mnie to taki SUV, prędzej bym go zestawił z takim BMW X3M niż z jakimś HH.

Patrząc choćby z perspektywy właśnie Subaru i takiego Forestera obecne generacje są ewidentnie większe i nikt nie ma wątpliwości żeby uznać je za SUVy, to SF i SG były przy nich okruszkami, a nikt raczej nie sklasyfikuje ich w kategorii takich HH. Oczywiście osiągami były daleko do takiego Ionica 5 w tej sportowej wersji, ale ile ludzi miało te Forestery obniżone, podkręcone, swoją drogą były wersje mające ponad 600KM. Jeździły one na różnych pojleżdżawkach, ale w dalszym ciągu raczej nikt nie traktował ich jako konkurentów jednak z założenia bardziej zwinnych i mniejszych samochodów, choć czasami bywały szybsze w odpowiednich rękach.

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz racje to spore auto rozmiarow forestera czy A4 tak ze wielkosciowo nie jest to do  typowy HH ale nadwozie to nadal jest Hatchback a nie SUV. Prawdopodobnie lepiej to auto porównać do M3 czy RS4 przynajmniej wielkosciowo mocowo tez bardziej tam pasuje. 

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja za nic bym go jako hatchbacka nie zakwalifikował. Na pewno rozważając miedzy takimi Golfami, A3, i podobnymi nie byłby to model alternatywny.

Dla mnie on jest bardziej konkurentem jakiegoś Lexa UX/NX, Merca GLA/GLB, Cupry Formentor. Prędzej rozważając miedzy takimi samochodami widzę że ktoś mógłby brać pod uwagę Ionica 5.

A ten w wersji N tylko ze względu na osiągi tak trochę na siłę wciskany pomiędzy HH.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, radekk napisał(a):

ja za nic bym go jako hatchbacka nie zakwalifikował. Na pewno rozważając miedzy takimi Golfami, A3, i podobnymi nie byłby to model alternatywny.

Dla mnie on jest bardziej konkurentem jakiegoś Lexa UX/NX, Merca GLA/GLB, Cupry Formentor. Prędzej rozważając miedzy takimi samochodami widzę że ktoś mógłby brać pod uwagę Ionica 5.

A ten w wersji N tylko ze względu na osiągi tak trochę na siłę wciskany pomiędzy HH.

Masz racje bo jest to zdecydowanie wieksze auto niz zwykly hatchback.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, matros1 napisał(a):

A ja nie do końca rozumiem jak można tego crossovera wielkości mini vana zestawiać z Yarisem lub Megane. 

 

Trochę jakbym ja z moimi 120 kg się ubrał w dresy i udawał że startuję w tej samej lidze co mój syn grający w lidze siatkarzy. 

Ja w tych samych dresach będę wyglądał groteskowo, on jak sportowiec. 

 

image.thumb.png.23ec41b45b407d9c2237c7c648cc3d2b.png

 

On nawet przy Twoim Audi jest duży:

 

IMG_8917.thumb.png.015779a5f982c94cf85a4468c0632832.png

 

To nie jest HotHatch pomimo swojej zbliżonej formy. 

 

Nazywam go mini vanem bo ma gabaryty zbliżone do Seata Alhambry czy VW Sharana 

image.thumb.png.6461e7bf99a4be671e0b36b8dae62ea9.png

 

 

Fajnie. To jakaś aplikacja czy strona z netu, te rzuty porównawcze?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

36 minut temu, Tommo napisał(a):

Fajnie. To jakaś aplikacja czy strona z netu, te rzuty porównawcze?

http://carsized.com

 

Tutaj w ramach zabawy zestawienie z ikonami/pionierami segmentu HotHatch:

 

image.thumb.png.4eeccd9a1298851b6972c837bf0bcf23.png

image.thumb.png.c02c14879e8c03e1d0db010b90d3e464.png

 

IMG_8921.thumb.png.201d84a1e7b35a2ebfa9127e0f2007ca.png

IMG_8925.thumb.png.76cb3c2adaf17a8feed8fd17a94e6974.png

 

Co ciekawe Yaris aż tak bardzo nie różni się rozmiarami od 205tki

 

image.thumb.png.cb856298bd1f259fec5ece660bf2817f.png

 

 

I coś z naszych domowych odcinków KJSowych :) 

 

IMG_8923.thumb.png.20136e8f7153f301ae9c131977feea8b.png

 

Ktoś jeszcze dziwi się że w dzisiejszych czasach żeby mieć zabawę to potrzeba 400+ koni i drugie tyle Nm? 

Edytowane przez matros1
  • Super! 1
  • Dzięki! 1
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...