Skocz do zawartości

Hot Hatch Hysteria


BartZ

Rekomendowane odpowiedzi

5 godzin temu, pegi napisał:

Obecny STI - 1505 kg

Lanos- 1505 kg

Hawk- 1495 kg

GC8 STi - 1200kg


Auto w 1995 miało 275 koni. Czyli przez ponad 20 lat, STi przytyło ponad 300 kg a moc wzrosła o ile? 20 koni? Trochę słabo. Kiedyś klepało Porsche, dziś klepane jest przez HH.
I żeby nie było, że narzekam tylko, gdyby obecne STI miało bardziej pancerny silnik, to duża szansa, że stanęłoby u nas w garażu zamiast A45. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie. Gdy Audi wypuściło silnik 3.0TDI miało niecałe 200KM. Teraz w SQ5 czy A6 ma ponad 350KM. Takie porównanie, które pierwsze mi przyszło do głowy.

 

 

Ale żeby porównywać Subaru z Passatem? Parę lat temu nikomu by to nie przyszło chyba do głowy. Żeby nie było to uważam, że STI to wspaniały samochód i żaden Passat mu nigdy nie dorówna. No może co najwyżej Skoda;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niedługo wszystkie te konie będą się mogły pójść paś.Jak wynika z tego artykułu.

 

http://motoryzacja.interia.pl/wiadomosci/bezpieczenstwo/news-koniec-z-mandatami-za-predkosc-nowym-autem-juz-nie-poszaleje,nId,2457666

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

56 minut temu, Zelazny napisał:

GC8 STi - 1200kg


Auto w 1995 miało 275 koni. Czyli przez ponad 20 lat, STi przytyło ponad 300 kg a moc wzrosła o ile? 20 koni? Trochę słabo. Kiedyś klepało Porsche, dziś klepane jest przez HH.
I żeby nie było, że narzekam tylko, gdyby obecne STI miało bardziej pancerny silnik, to duża szansa, że stanęłoby u nas w garażu zamiast A45. 

Klepalem to bezustannie praez lata :)  i w tamtych casach zjadales auta jak M5 czy nawet 911 a teraz co wlaka z Passatem ........

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i bądź mądry. Chciałem zmienić LGT na Sti, ale sklepie mnie jak wynika z wątku niemal wszystko co się rusza i ma 4 koła, padnie UPG i pękną tłoki.

Myślę zatem: Focus RS, ale większość sztuk "wybiera papieża" po kilkunastu tys. Km, silniki nie trzymają mocy, a do tego i tak sklepie mnie sromotnie A45 AMG;

Wolę kombi, wiec może CLA45 AMG, jednak po obejrzeniu tego:

 

 

.... to jest po prostu deklasacja......... Jak żyć Panie Premierze????

Obecnego RS3 nikt z STi nawet na YT nie porównuje, co samo w sobie jest znamienne....

 

Edytowane przez Bosman
  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wy to tak na serio się na każdych światłach scigacie (trochę wioska :wacko:)?? 

Ciągle tylko "cyferki", lans z klikania biegami przy kierce i aby komin przy LC pierdzial i już fura jest super świetna, wymiata na "Bora" w Krakowie jak szesnastki wyjdą z multikina (można sobie dowolne miasto podmienić)...

 Nie to co staromodne, awaryjne i beznadziejnie powolne na prostej STI :facepalm: 

Sie dorobie kupię sobie jako dupowoz my 15 i dam Carfitowi na mapę B), się odetne od tego dziwnego świata, gdzie zapomniano co to przyjemność z prawdziwej jazdy...

  • Super! 5
  • Dzięki! 1
  • Lajk 4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz przy szybkości skrzyń automatycznych uważam manualna za lekki przeżytek. Mnie jazda na łopatkach bardzo odpowiada i wg mnie nie odbiera przyjemności z jazdy, więcej zawsze 2 łapy na kierze.

 

Niestety nowe sti po mapie tez nie jest za szybkie i na prostej i na zakrętach...i to caly czas stare 2.5. A45 daję radę i tu i tu. Wystarczy obejrzeć Miko Marczyka co robił w serii :-)

 

Wysłane z mojego SM-N910C przy użyciu Tapatalka

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

29 minut temu, grin napisał:

Niestety nowe sti po mapie tez nie jest za szybkie i na prostej i na zakrętach...i to caly czas stare 2.5. A45 daję radę i tu i tu. Wystarczy obejrzeć Miko Marczyka co robił w serii :-)

 

Dość odważna teza. Ja wiem, że STI ze świateł nie powala, ale jesteś pewien, że w tych "zakrętach" wykorzystasz chociaż 70% jego potencjału? ;) Bo później jedzie się na Ułęż, czy inne Kielce i widzi jak nowe 350KM auta są poganiane, przez słabsze o połowę 20 letnie kańciaki...

 

A widziałeś, co ogarnięty kierowca jak Miko robi z serią STI? :)

Edytowane przez Crazy_Ivan
  • Lajk 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 minut temu, Crazy_Ivan napisał:

Dość odważna teza. Ja wiem, że STI ze świateł nie powala, ale jesteś pewien, że w tych "zakrętach" wykorzystasz chociaż 70% jego potencjału? ;) Bo później jedzie się na Ułęż, czy inne Kielce i widzi jak nowe 350KM auta są poganiane, przez słabsze o połowę 20 letnie kańciaki..

Być może nawet w tym wątku opisywaliśmy z Matrosem1, jak całkowicie seryjny bug WRX objeżdżał regularnie na torze w Biłgoraju BMW 1 xd, które to coś 370 KM miało i jakiś super sportowy automat ;) I chyba się to beemce nie spodobało, bo strzeliła mocnego focha - elektronika od napędów zgłupiała i ASO 3 tygodnie to naprawiało ... Ale spod świateł na pewno byłaby ze 2x szybsza ;) 

Edytowane przez pegi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pegi - Mam gdzieś film z nową Alpiną twin turbo na Ułężu, kręcony z Mazdy RX-7 rocznik 84 (115KM) z moim kolegą za kierownicą. Alpina ucieka na prostych o 150m i na pierwszym zakręcie traci ten dystans ;) Taka zabawa do czasu kiedy nie została w tyle...

 

Aha - inny track day na tym samym obiekcie. Ferrari 458, które pewnie ze świateł jest szybsze niż RS3, a może nawet niż Passat, z przyklejonym do tylnego zderzaka E36 :D Widok bezcenny, aż do zjechania Ferrari i odpuszczenia.

Edytowane przez Crazy_Ivan
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, pegi napisał:

A to jest najpierwsza prawda. No chyba, że ktoś chce spod świateł się ścigać ;)

To tam wyżej chętnych nie brakowało :P:D

Się bałem że jedyny normalny zostałem :biglol:

Edytowane przez Mateusz22
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, Bosman napisał:

No i bądź mądry. Chciałem zmienić LGT na Sti, ale sklepie mnie jak wynika z wątku niemal wszystko co się rusza i ma 4 koła, padnie UPG i pękną tłoki.

Myślę zatem: Focus RS, ale większość sztuk "wybiera papieża" po kilkunastu tys. Km, silniki nie trzymają mocy, a do tego i tak sklepie mnie sromotnie A45 AMG;

Wolę kombi, wiec może CLA45 AMG, jednak po obejrzeniu tego:

 

 

.... to jest po prostu deklasacja......... Jak żyć Panie Premierze????

Obecnego RS3 nikt z STi nawet na YT nie porównuje, co samo w sobie jest znamienne....

 

 

Dobra dobra, tyle że oba auta są mocno dłubnięte...

Edytowane przez Paweł_P
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 godzin temu, Paweł_P napisał:

 

Mam taką nadzieję ;)

bo będzie hybryda, Subaru pewnie mogłoby zrobić niezawodne 2.0T lub 2.5T mające 350-400km, tylko pytanie dla kogo? Ich główny klient to jak było na nalepkach TDI is for senior citizens, hahha, teraz to grupa docelowa Subaru. Ile takich STI sprzedadzą? 3-5% produkcji, pomijalne, lepiej było/jest przenieść budżet R&D na hybrydy i rozwiązania autonomicznej jazdy, te drugie mamy w namiastce jako EyeSight, jeden z nalepszych systemów na rynku. Niestety dla nas pasjonatów pieniądze i przyszłość marki są daleko od naszych oczekiwań.

  • Super! 1
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 27.10.2017 o 22:23, Paweł_P napisał:

 

Dobra dobra, tyle że oba auta są mocno dłubnięte...

Masz racje, nie chciało mi sie tego gadania w całości oglądać. Może nie jest tak źle z seryjnym A45AMG vs RS3.

 

@Mateusz22 @pegi nie zrozumcie mnie źle. Nie szukam tu auta szybkiego na rajdzie czy na torze, bo takie mam, a kolejne w bliskich planach.

Szukam dupowozu (jedynego w rodzinie), który da max banana na twarzy i sporo użyteczności an codzień.

Od prawie 12 lat jeżdżę jako dupowozami wyłącznie różnymi Subaru turbo, lubię te auta i doceniam ich liczne zalety.

Pewnie wezmę STi (lubię Subaru i już), ale rozważam też inne opcje, bo porównując do sytuacji sprzed kilku lat oferta na rynku jest dużo bogatsza, a oferta Subaru w PL.....

A spod świateł ścigam się zawsze........ jak wyprowadzam na spacer PF126p....

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w pewnym sensie bardzo rozumiem patrzenie na cyferki / funkcje / szmery bajery bo ile osób tak naprawdę takim RS3 / A45 AMG wyjedzie na tor? parę osób tak, ale reszta użytkowników będzie miało to jako zwykłe daily jeżdżąc w niedziele po bułki do sklepu i na codzień do pracy, a ich największa radocha będzie objawiała się sklepaniem z poda świateł jakiegoś Passata w TDI'ku i Skody :biglol:

a wracając do tematu skrzyni na torze jednak nadal wolałbym dużo bardziej DSG 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

44 minuty temu, wujek19922 napisał:

największa radocha będzie objawiała się sklepaniem z poda świateł jakiegoś Passata w TDI'ku i Skody

No... tu to popłynąłeś, zwłaszcza z wizją klepania Skody ;) Ja tam nawet nie próbuję, bo wiem, że nie ma to sensu :unsure:

 

45 minut temu, wujek19922 napisał:

ile osób tak naprawdę takim RS3 / A45 AMG wyjedzie na tor? parę osób tak, ale reszta użytkowników będzie miało to jako zwykłe daily jeżdżąc w niedziele po bułki do sklepu i na codzień do pracy

Dokładnie, na tor to się kupuje Evo IX ;) Ja traktuję A45 jako dupowóz nieco szybszy niż inne (pomijając Skodę), dający sporo frajdy z jazdy. Cyferkami się nie podniecam, bo pewnie każdy bardziej ogarnięty kierowca by mnie sklepał potencjalnie słabszym autem, np. STI ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...