Skocz do zawartości

Hot Hatch Hysteria


BartZ

Rekomendowane odpowiedzi

Wydaje mi się, że dużo łatwiej wprowadzać szybkie zmiany w silnikach rzędowych, które są w 90% samochodach niż w Bokserach, nad którymi pracuje tylko Subaru i Porsche. W rzędówkach Mercedes może podpatrzeć rozwiązania innych marek i wyciągnąć własne wnioski, Subaru z bokserami może opierać się jedynie na swoim doświadczeniu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Zelazny napisał:

 A Subaru 2.5T nie zmienia  od 15 lat? :mellow:

 

I gdyby to jeszcze był jakiś top światowy to by był argument że króla się nie zmienia, a jak jest to wszyscy wiemy :( strasznie mi żal, że Subaru zatrzymało się w rozwoju i jakoś nie widzę w przyszłości samochodu, który by mnie interesował :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Paweł_P napisał:

Kurcze jak to jest, że masa firm idzie w 350+ KM, 400+ KM i nawet jeszcze więcej a Subaru zostaje tak mocno w tyle :(

Ponieważ Subaru już na etapie projektu myśli o wszelkiej maści projektach opisywanych tutaj w "nielegalu" :P

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, rombu napisał:

A ile chciałbyś mieć w Subaru ?

Tyle, ile @beben i @pegi razem wzięci, plus to, co kiedyś było w Krukowozie, tylko najpierw kupię sobie tego XV, o którym to rozmyślam chyba już od wczoraj ;)

 

7 minut temu, rombu napisał:

Ciekawe jaka jest granica dokładania mocy

Sky is the limit B)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niech ma i 300 ale niech będzie lżejsze a silnik bardziej wytrzymały.
Tymczasem motor jaki jest każdy wie a sam samochód z generacji na generację robi się coraz cięższy.

Myślę jednak, że obecna generacja STi jest ostatnią, która dostała 2.5 litrówkę. Następca będzie moim zdaniem miał coś innego pod maską.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

  • Super! 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, matros1 napisał:


Myślę jednak, że obecna generacja STi jest ostatnią, która dostała 2.5 litrówkę. Następca będzie moim zdaniem miał coś innego pod maską.

 

 

Mam taką nadzieję ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, matros1 napisał:

sam samochód z generacji na generację robi się coraz cięższy

Obecny STI - 1505 kg

Lanos- 1505 kg

Hawk- 1495 kg

 

I polecam porównać to z wagą podobnych gabarytowo lub i nawet mniejszych konkurentów ;) 

 

 

Edytowane przez pegi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, matros1 napisał:

Clio wg papierow wazy 1200 a na wadze 1350.

Może zapomniałeś zakupów z bagażnika wyciągnąć ;)

 

2 minuty temu, matros1 napisał:

Pewny jestes tych 1505 czy tyle masz w papierach? emoji6.png

W papierach, nie ważyłem. Ale taki A45 AMG w papierach ma 50 kg więcej, Audi  S3 tyle samo co STI (a gdzie A45 czy S3 do gabarytów STI), a o porównywalnej wielkości Focus RS waży ponad 100 kg więcej ;)

 

A Lanos SBD to nawet trochę mniej. I tak, z wyciągniętym silnikiem diesla ;) 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

smutna prawda jest taka, że STI (nawet po programie na ok 320) spod świateł jest klepany zarówno przez s3/Golf R a nawet Leona Cuprę FWD, nie wspominając oczywiście o A/CLA45. fakt, że przez pierwsze 2-3 s Suba z przodu, ale potem są bęcki. myślę, że byłby nawet problem z 308 GTI :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

21 minut temu, Sikor44 napisał:

smutna prawda jest taka, że STI (nawet po programie na ok 320) spod świateł jest klepany zarówno przez s3/Golf R a nawet Leona Cuprę FWD, nie wspominając oczywiście o A/CLA45. fakt, że przez pierwsze 2-3 s Suba z przodu, ale potem są bęcki. myślę, że byłby nawet problem z 308 GTI :(

Ja u siebie robiłem pomiar na RL  i miał regularnie 4.8-5.0 z procedury startu , więc nie jest źle :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

31 minut temu, Sikor44 napisał:

myślę, że byłby nawet problem z 308 GTI :(

 

"Astrę OPC, która w starciu z 308 GTI jest o 8 KM mocniejsza, ale aż o 270 kg cięższa. Mimo tego, katalogowo obydwa auta powinny rozpędzać się do 100 km/h w równe 6,0 sekund i obydwa mają z tym problem lub ja mam problem z nimi, bo ciężko się do tego wskazania zbliżyć."

 

https://autokult.pl/28294,peugeot-308-gti-jako-hot-hatch-poskromiony,all

 

A Leon Cupra niedawno sprawdzał mi grubość lakieru na tylnym zderzaku na autostradzie. I co ciekawe, im bardziej prędkość była autobahnowa, tym bardziej cupra miała problem, żeby w ogóle moje numery rejestracyjne odczytać ;)

Edytowane przez pegi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, pegi napisał:

Obecny STI - 1505 kg

Lanos- 1505 kg

Hawk- 1495 kg

 

I polecam porównać to z wagą podobnych gabarytowo lub i nawet mniejszych konkurentów ;) 

To nie do końca tak.

W przeciwieństwie do europejskich producentów Subaru ma zwyczaj nie podawać masy wg tej kretyńskiej normy EU, która każe doliczać do masy własnej auta 75kg na kierowcę i bagaż i ważyć z 90% zatankowanym zbiornikiem, co łącznie daje różnicę ponad 120kg...

Np. moje Legacy wg broszur miało ważyć chyba 1570 lub 1590kg (czyli ekstremalnie mało jak na te gabaryty i napęd), ale w dowodzie wpisane ma już 1660kg (nadal mało, ale prawie 100kg wiecej niż podawało Subaru). W realu go nie ważyłem.

Audi czy BMW zawsze podają wg normy EU, czyli żeby porównać z Subaru, trzeba odjąć ok 120kg.

 

30 minut temu, carfit napisał:

Ja u siebie robiłem pomiar na RL  i miał regularnie 4.8-5.0 z procedury startu , więc nie jest źle :)

Ale to już po remapie?

Edytowane przez Bosman
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

55 minut temu, pegi napisał:

 

A Leon Cupra niedawno sprawdzał mi grubość lakieru na tylnym zderzaku na autostradzie. I co ciekawe, im bardziej prędkość była autobahnowa, tym bardziej cupra miała problem, żeby w ogóle moje numery rejestracyjne odczytać ;)

 

Na rolce między 60-70 a 200 niestety Subaru absolutnie nie ma szans z seryjnym Leonem. Sprawdzone (kilkukrotnie). Nie jest to jakaś przepaść ale jednak

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

42 minuty temu, Bosman napisał:

To nie do końca tak.

W przeciwieństwie do europejskich producentów Subaru ma zwyczaj nie podawać masy wg tej kretyńskiej normy EU, która każe doliczać do masy własnej auta 75kg na kierowcę i bagaż i ważyć z 90% zatankowanym zbiornikiem, co łącznie daje różnicę ponad 120kg...

Np. moje Legacy wg broszur miało ważyć chyba 1570 lub 1590kg (czyli ekstremalnie mało jak na te gabaryty i napęd), ale w dowodzie wpisane ma już 1660kg (nadal mało, ale prawie 100kg wiecej niż podawało Subaru). W realu go nie ważyłem.

Ale zapewne masa i Hawka i MY15 są podawane przez Subaru wg tych samych kryteriów, więc niezależnie ile ważą faktycznie, to jednak kolejne modele nie są coraz cięższe ;)

 

42 minuty temu, Bosman napisał:

Audi czy BMW zawsze podają wg normy EU, czyli żeby porównać z Subaru, trzeba odjąć ok 120kg.

Nawet dodaj do wagi Subaru to 120, to wciąż wychodzi nie gorzej niż Focus, a proporcjonalnie, wg mnie, sporo lepiej niż A45 czy S3, które są wyraźnie mniejsze ;) Więc i narzekania, że STI jest ciężkie, patrząc na masy konkurencji, nie mają podstaw ;)

 

9 minut temu, Sikor44 napisał:

 

Na rolce między 60-70 a 200 niestety Subaru absolutnie nie ma szans z seryjnym Leonem. Sprawdzone (kilkukrotnie). Nie jest to jakaś przepaść ale jednak

Pisałem o prędkościach autobahnowych. Jak trzeba było odejść ze 120-140, to się trzymał, ale jak trzeba było odejść przy kilkudziesięciu km/h więcej, to zostawał. 

Edytowane przez pegi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...