Skocz do zawartości

Hot Hatch Hysteria


BartZ

Rekomendowane odpowiedzi

Oj turdzi, biorąc pod uwagę techjologie, zasięg i moc Tesli - kosztuje bardzo niewiele.

Jak na technologie która oferuje i która jest w ciągłym rozwoju kosztuje bardzo duzo na wet w krajach gdzie masz ulgi podatkowe ze względu na napęd elektryczny.

Ta technologia sie tak szybko rozwija ze aż strach inwestować w to jakieś większe pieniądze bo to co dwa lata temu było szczytem technologi jest dziś kompletnie przeterminowane.

Jedyne sensowne podejście do tematu to kupno takiego auta jako środek transportu do miejsca pracy tak zeby po 10 latch odliczając koszty paliwa , biletów , bramek ubezpieczenia i podatku drogowego wyjść na zero a samochod zezlomowac ale mowa tu o cywilizowanym państwie dającym przywileje obywatela jeżdżącym samochodami elektrycznymi.Celowo nie nazywam ich przyjaznymi dla środowiska bo jest to juz udowodnione ze maja zero zanieczyszczenia ale sposob i proces produkcji przewyższa wielokrotnie produkcje konwencjonalnego samochodu wiec całe te wielkie hasła ekologów w globalnym zestawieienu mozna sobie wsadzić w cztery litery.

Mowa tu oczywiscie o kraju mających politykę skierowana na samochody elektryczne i infrastrukturę rozwinięta na tyle ze da sie pokonywać troche większe odległości wiec jak słyszę tesla czy samochody el i PL to mnie sie tylko śmiać chce.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A znasz konkurencję dla Tesli? W tej cenie i takich możliwościach?

 

o jakich możliwościach mowa ?

 

nie licz, że tym autem da się "upalać", system szybko ograniczy szaleństwa

 

natomiast jeśli chodzi o zwykłe użytkowanie auta w powiedzmy w mieście i jego okolicach to oczywiście na tą chwilę jest jako auto całkowicie EV bezkonkurencyjne głownie dlatego, że konkurencja jest słaba

 

wciąż największym problem w rozwoju aut elektrycznych są "baterie"

 

w moim sposobie używania auta możliwości Tesli są mizerne i przegrywają z paliwami kopalnymi

Edytowane przez ketivv
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A znasz konkurencję dla Tesli? W tej cenie i takich możliwościach?

A wiesz ile wynosi czas ładowania baterii od zera ze zwykłego gniazdka ? ( bo w Polsce superchargerow jest jak na lekarstwo )

Napisze ci dużymi literami 27 godzin - wiec o jakiej konkurencji mówisz ?

audi RS7 za podobna cenę która moze sobie przejecha cała Europę z dwoma przerwami na kawę.

Oczywiscie mowa tu o P85D bo te tańsze przyspieszają w troche poniżej 6 sek. A przy cenie ponad 260 K z najtańsze w samochodach szybszych mozna sobie do woli przebierać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak wiec taki samochod ma tylko sens ma tylko tam gdzie masz jakieś przywileje.W no P85D kosztuje powiemy podobnie jak przyzwoicie wyposażone A6 czy Seria 5 do tego nie płacisz podatku bramek do wjazdu do miasta , parkingów i co najważniejsze możesz jezdzic pasem dla autobusów ale tez juz nie wszędzie i nie w godzinach szczytu.

A teraz najlepsze bo jezeli ja juz kupiłeś to wlasnie wydałes masę kasy na cos czego juz nie sprzedasz bo za pare miesięcy wchodzi Tesla X czyli sUV i to jest to czego wszyscy bedą chcieli.OK jezeli uważasz ze samochod to jak kupno Iphona tyle ze kosztuje troche wiecej.

Nie rozumiemy się, ja pytam o konkurencję dla Tesli, Ty piszesz o RS7...po co te nerwy? ;)

Konkurencje za 500 tys pln ? Tu raczej nie ma konkurencji za to bardziej praktycznych konwencjonalnych samochodach możesz przebierać.

Btw nikt sie nie denerwuje tylko nie wiem po co próbujesz wszystkich przekonać ze plastikowy samochod z zasięgiem 400 km w kraju bez superchargerow ktory kosztuje prawie 500 tys. jest fantastyczny........

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak wiec taki samochod ma tylko sens ma tylko tam gdzie masz jakieś przywileje

 

Nie zgodze sie :) Statystyki mowia dosc wyraznie, ze srednio ludzie w Europie dojezdza do pracy codziennie max 15km (w zaleznosci od statystyki i roku badania). Wiec jesli ktos potrzebuje auta na codzien i moze je w nocy ladowac w garazu, to nawet nie Tesla ze swoim zasiegiem 500km, ale nawet BMW i3 z zasiegiem 150km w zupelnosci wystarczy. :) Szczerze mowiac, gdyby mnie bylo stac na dwa auta, to jedno by bylo zdecydowanie spalinowe (BRZ), a drugie do jazdy po miescie zdecydowanie elektryczne!

Edytowane przez Than_Junior
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

nawet nie Tesla ze swoim zasiegiem 500km, ale nawet BMW i3 z zasiegiem 150km w zupelnosci wystarczy.
 

 

500 km to bardzo optymistycznie  ;)

 

15 km 2 x dziennie w trybie EV umożliwi np. Mitsu Outlander PHEV a do tego pojedzie w każdą trasę jak klasyczny benzyniak 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Tak wiec taki samochod ma tylko sens ma tylko tam gdzie masz jakieś przywileje

Nie zgodze sie :) Statystyki mowia dosc wyraznie, ze srednio ludzie w Europie dojezdza do pracy codziennie max 15km (w zaleznosci od statystyki i roku badania). Wiec jesli ktos potrzebuje auta na codzien i moze je w nocy ladowac w garazu, to nawet nie Tesla ze swoim zasiegiem 500km, ale nawet BMW i3 z zasiegiem 150km w zupelnosci wystarczy. :) Szczerze mowiac, gdyby mnie bylo stac na dwa auta, to jedno by bylo zdecydowanie spalinowe (BRZ), a drugie do jazdy po miescie zdecydowanie elektryczne!

Oczywiscie absolutnie sie zgadzam ale zeby zobrazowac co mialem na mysli posluze sie przykladem.

VW e-up kosztuje u mine 190 tys. Koron.

To minimalnie mniej niz połowa rocznej średniej krajowej brutto.

Na dojazdy do pracy samochodem używam 2000 tys koro miesięcznie w tym jest paliwo i bramki wiec takiego upa spłacamy po 8 latach.

Jezeli ten sam dystans chce pokonać komunikacja karta miesięczna kosztuje 1200 koron wiec adekwatnie splace go po 13 latach a do każdego innego celu samochod mam gratis.

Z tego co wiem to samochody EL w EU to nadal luksus i sa bardzo drogie dlatego mało opłacalne.

Zeby to wsadzić w jakaś perspektywę to najtańszy golf kosztuje 240 tys. Koron najtańsze polo 200 tys. Forester od 360 tys. A OBK 450 tys.

Golf E kosztuje 250 tys.

A tesla od 480 tys koron.

Gdzie najmocniejszą P85d 800 tys.koron

golf R 600 tys.

Porsche Macan od 850 tys

STI 900 tys

911 od 1,4 mln.

A wspomniane RS7 1,8 mln.

Panamera turbo od 2,2 mln.

Rachunek jest prosty.

Edytowane przez turdziGT
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

15 km 2 x dziennie w trybie EV umożliwi np. Mitsu Outlander PHEV a do tego pojedzie w każdą trasę jak klasyczny benzyniak

Najpierw sprawdź ile kosztuje serwis, a dokładniej części do tego Mitsubishi.

Bo ludzie, którzy ustalają ceny części w tej firmie mają niepokolei w głowie.

Akumulator - sam akumulator, do elektrycznego i-MiEV kosztuje ponad 100tys. PLN.

U nich wszystko - nawet najprostsza śrubka ma kosmiczna cenę.

Przykład: śruba M6x14 do pompy oleju, do Colta 1.6 kosztuje 50 PLN.

W sklepie z śrubami -  0.30 PLN

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak wiec taki samochod ma tylko sens ma tylko tam gdzie masz jakieś przywileje.W no P85D kosztuje powiemy podobnie jak przyzwoicie wyposażone A6 czy Seria 5 do tego nie płacisz podatku bramek do wjazdu do miasta , parkingów i co najważniejsze możesz jezdzic pasem dla autobusów ale tez juz nie wszędzie i nie w godzinach szczytu.

A teraz najlepsze bo jezeli ja juz kupiłeś to wlasnie wydałes masę kasy na cos czego juz nie sprzedasz bo za pare miesięcy wchodzi Tesla X czyli sUV i to jest to czego wszyscy bedą chcieli.OK jezeli uważasz ze samochod to jak kupno Iphona tyle ze kosztuje troche wiecej.

 

Nie rozumiemy się, ja pytam o konkurencję dla Tesli, Ty piszesz o RS7...po co te nerwy? ;)

Konkurencje za 500 tys pln ? Tu raczej nie ma konkurencji za to bardziej praktycznych konwencjonalnych samochodach możesz przebierać.

Btw nikt sie nie denerwuje tylko nie wiem po co próbujesz wszystkich przekonać ze plastikowy samochod z zasięgiem 400 km w kraju bez superchargerow ktory kosztuje prawie 500 tys. jest fantastyczny........

Yyy 105000 USD to 500000 zl? Dziwny masz ten kantor kolo siebie ;)

 

Nikogo nie chce przekonywać. Tesla jest rynkowym fenomenem, niezależnie co o tym my tu w Polsce sądzimy, czy to ma sens, czy tez nie. Wersja P85D to pełnowartościowe auto typu limuzyna, z miejscem dla kompletu pasażerów, z duzym bagażnikem i przede wszystkim z osiągami supersamochodu (niemal 800 KM, 4X4) i realnym zasiegiem pod 500 KM. I to wszystko już od 100 000 USD i dlatego pytałem Cię o konkurencję i dlatego nie mogłem otrzymać od Ciebie odpowiedzi - nie ma. A że przyjedzie mniej jak "cisniesz" to dotyczy wszystkich pojazdów. A że akurat w Polsce jest malo punktów do szybkiego ladowania? A kogo to obchodzi poza nami? :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

400 czy 500 kpln to juz nie robi żadnego znaczenia bo to i tak absurdalna kwota za ten produkt.

Fenomenem jest ale tylko w niektórych regionach swiata i jezeli przestudiujesz posta którego napisałem wyżej to moze wynioskujesz dlaczego.

Abstrahując juz od osiągów to jestem w stanie zrozumieć dlaczego panamera turbo , M5 czy jakies tam RS7 kosztuje 500+

Tam płacisz za zaawansowanie techniczne osiagi jakość i prestiż ktore pózniej trafiają do modeli niżej to wizytowka firmy.

Nie do końca za to rozumie dlaczego samochod w dwoma silnikami elektrycznymi ma byc 4 razy droższy od tego co ma tylko jeden tym bardzie ze wykonanie tesli nie bardz przewyższa to z E-upa no moze poza iPadem przyklejonym do deski.To nie jest " rocket science" i silnik el. działa na podobnej zasadzie i pod maska tesli nie ma nic co specjalnie różni sie od innych elektryków.

Serwisu tego auta i problemów z nim i jak sa rozwiązywane nawet nie komentuje bo to temat na osobna książkę.

Edytowane przez turdziGT
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podobnie pod maska rs czy m5 nie ma nic co je rozni od innych turbo benzyn... w eupie jest takie samo wyposazenie jak w tesli? Baterie wystarczaja na przejechanie podobnego zasiegu? O osiagach juz niewspomne... Czy wychodzisz z zalozenia ze to elektryk I to elektryk wiec po co przeplacac? Zamiast m5 tez mozna kupic skode octavie I dowiezie Cie w to samo miejsce za ulamek ceny. No I dziwiek, na ktorym Ci tak zalezy, bedziesz mial prawdziwy a nie z glosnika. Pozdrawiam

 

Sam fakt ze firma powstala 12 lat temu produkuje samochod, ktory porownujemy z m5 rs porsche itd sprawia ze chcialbym go miec.

 

P.s. w miescie obok mojego jest wypozyczalnia tesli...

Edytowane przez boorek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie sie dowiedziałem, ze 400 (a tak naprawdę 375) czy 500 tys. to to samo ;)

 

Turdzi wyluzuj. Boorek fajnie to podsumował - firma jest młodziutka i już dosłownie zatrzęsła nie tylko rynkiem ale i całym przemysłem motoryzacyjnym i wiesz co? Chwała im za to! :)

 

A że nie ma fajnego dźwięku? Fakt, tego bardzo szkoda. Jak w pracy siedzę i słyszę bodaj pierwszego, zielonego Forka XT (pozdrawiam serdecznie właściciela) - zazdraszczam bulgotu, którego mój Forek nie ma i pewnie mieć nie bedzie. Taka tendencja rynkowa i tego już pewnie nie zmienimy.

 

Ale nie zarzucaj Tesli, ze jest za droga, bo jeszcze żaden inny producent za takie pieniądze auta o podobnych możliwościach nie zaoferował.

 

A tu dla smaczku tryb INSANE (naprawdę tak sie nazywa!) w Tesli S i reakcje ludzi na prawym:

 

 

P.S. Wspomniałem, ze KAZDA Tesla S jest w standardzie wyposazona w kompletny hardware, niezbędny do jazdy autonomicznej? Kupa radarow, kamer i sonar. Teraz tylko kwestia oprogramowania.

Edytowane przez Nowicjusz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podobnie pod maska rs czy m5 nie ma nic co je rozni od innych turbo benzyn... w eupie jest takie samo wyposazenie jak w tesli? Baterie wystarczaja na przejechanie podobnego zasiegu? O osiagach juz niewspomne... Czy wychodzisz z zalozenia ze to elektryk I to elektryk wiec po co przeplacac? Zamiast m5 tez mozna kupic skode octavie I dowiezie Cie w to samo miejsce za ulamek ceny. No I dziwiek, na ktorym Ci tak zalezy, bedziesz mial prawdziwy a nie z glosnika. Pozdrawiam

Sam fakt ze firma powstala 12 lat temu produkuje samochod, ktory porownujemy z m5 rs porsche itd sprawia ze chcialbym go miec.

P.s. w miescie obok mojego jest wypozyczalnia tesli...

Na prawdę , polecam otworzyć drzwi panamery a potem otwórzyc drzwi tesli.To dwa inne światy , jakość środka ciezko porównać do elektrycznego golfa a co do piero czegoś wyżej a serwis samochodu za pol banki ktory odsyła właścicieli na forum użytkowników "bo tam jest napisane jak usunąć usterkę " przemilczę.

Oczywiscie porównanie silnika eup do tesli to uproszczenie ale w silniku elektrycznym jest zdecydowanie mniej ruchomych czesci ktore maja wpływ na trwałość i dynamikę niz w np: w silniku 1,4 tfsi a 4,0 biturbo tfsi.

Dodatkowo przeciętny EL jak up czy E golf ma w tej chwili zasięg ok 200 km co jest połowa tego co w tesli a różnica w cenie jest czterokrotna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...