Skocz do zawartości

wkrotce diesel dla subaru


duch_gor

Rekomendowane odpowiedzi

nie kazda beznyna szybsza jest od diesla

To pokaż mi dwa silniki n/a benzyna i diesel oraz dwa silniki turbo benzyna i diesel, w których diesel jest mocniejszy/szybszy przy tej samej pojemności :roll:

 

tak to nie ma szans znaleźć, bo wolnossący diesel np w Golfie 2.0 SDI (podaje bo mało któa firma ma jeszcze w ofercie takie diesle) ma:

75 KM @ 4200 RPM

140 Nm @ 2200 RPM

16.7 s do setki

163 km/h

 

wersja turbo tego samego silnika:

140 KM @ 4000 RPM

320 Nm @ 1750 RPM

9.3 s do setki

203 km/h

 

Wolnossący benzyniak tez z Golfa:

150 KM @ 6000 RPM

200 Nm @ 3500 RPM

8.8 s do setki

206 km/h

czyli szybciej niż turbo diesel, a już o niebo szybciej niż diesel bez turbo

 

Ta sama benzyna tylko, ze z turbo:

200 KM @ 5100 RPM

280 Nm @ 2800 RPM

7.2 s do setki

235 km/h

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 837
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

To pokaż mi dwa silniki n/a benzyna i diesel oraz dwa silniki turbo benzyna i diesel, w których diesel jest mocniejszy/szybszy przy tej samej pojemności :roll:

 

aston, otóż to. Ludzie porównują turbodiesle z wolnossącą benzyną

 

PO co w ogóle takie porównania? To tak jak by porównywać konia z wielbłądem...

 

Jeden i drugi biega...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie kazda beznyna szybsza jest od diesla

To pokaż mi dwa silniki n/a benzyna i diesel oraz dwa silniki turbo benzyna i diesel, w których diesel jest mocniejszy/szybszy przy tej samej pojemności :roll:

 

owszem, masz rację, porównanie diesla z turbo i beznyny bez, nie ma w tym przypadku sensu, bo pomimo zbliżonych wartości mocy, prędkości max i przyspieszeń do 100, to jednak różnica w Nm to przepaść.

 

wyszedlem od porównania Davide-GP, a stwierdzenie ze nie kazda benzyna jest szybsza od diesla jest mocno uogolnione stad nie ma co doszukiwac sie porownan :cool:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przejedźcie się Accordem 2.2 i-CTDi, jeżeli mają w salonach...

Czas oczekiwania na nowkę kilka miesięcy. Tak słyszalem. Zrobiłem tym autem w dwa lata 120 k km

Auto jest bajka. Chętnie widziałbym motor o podobnej charakterystyce w Foresterze tak podciągnięty do 170-190 KM

Myslę, że Accorda zastapi OBK lub mocny Forester. Takie są zalety czterołapa po pierwszych jazdach na śliskim. Inne fury wymiękają.

Jeżeli będzie diesel nawet o 10 k PLN drożej, to itak warto.

Accord pali mi średnio na ciężkiej nodze w jeździe mieszanej około 7l/100

Patrząc na dane podawane przez producenta, to Subaru przy podobnym stylu jazdy potrzebuje około 11l/100

Tak więc troszkę mijają się z prawdą. Jak wszyscy producenci zresztą.... :oops::oops::oops:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Accord pali mi średnio na ciężkiej nodze w jeździe mieszanej około 7l/100

 

 

To faktycznie średnio-ciężka ta noga :twisted:.

 

 

Przejedźcie się Accordem 2.2 i-CTDi, jeżeli mają w salonach...

 

Daje radę, ale bym się nie zachwycał.

 

Chętnie widziałbym motor o podobnej charakterystyce w Foresterze tak podciągnięty do 170-190 KM

 

Przede wszystkim zaletą i-CTDi jest 5MT. Nie trzeba tak wachlować.

 

W Subaru - pewnie też będzie piątka - a może 6MT z STi..? :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

OWOC

 

Bo to jest oszczędny samochód :mrgreen:

Autostrad w Polsce mnogo.... a na innych ma pecha jeżdzić w dużym ruchu i powyprzedzać za bardzo się nie da. No chyba, że na odcinku 70km chcesz być na pierwszych światłach 30 s przede mną.....

Na niemieckich do 190km/h okolo 8-9l/100

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Accord 2.2 i-CTDi jest swietnym autem - dosyc dynamiczny, malutko pali, niezle sie prezentuje no i jest to Honda. Jeszcze nigdzie nie widzialem, zeby ktokolwiek narzekal na diesla Hondy. Jezeli Subaru zbuduje rownie udana konstrukcje..... sukces gwarantowany.

Nie wiem nawet czy mialbym cos przeciwko gdyby wsadzili go do WRXa - pod warunkiem, ze bedzie produkowal przynajmniej te 200 koni

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdyby Żony 2.0 czterołap miał na 3-ce takie pociągnięcie jak Accord, to czemu nie... :mrgreen::mrgreen::mrgreen:

Uwierzcie. Nie każdy diesel to szajs. Trzeba na codzień pojeździć jednym i drugim, żeby dostrzec rożnice. Moment obrotowy accorda w tej klasie pojazdów jest powalający.

Już pare razy zdarzyło mi się w CB usłysześ, czy mnie nie pogięło przy wyprzedzaniu, od innych kierowców. A ja przy tym manewrze zawsze zakładam margines bezpieczeństwa i jeszcze nie zdarzylo mi się doprowadzić innych uczestników ruchu do zmniejszenia prędkości. Nagłego.

Powtarzam, a MILEK, jeżeli jeździł TYM dieslem, to Wam potwierdzi. Honda zrobiła najlepszego diesla w tej klasie.

Niech FHI zrobi takiego i naprawdę będzie na drodze czym jeździć.

Na torach nie udzielam się, jeszcze nie mialem okazji; może SIP zrobi jakieś pieczenie barana, to zobaczę, jak to jest. Weźcie pod uwagę, że czterołapem zdarza mi sie jeździć od kilku miesięcy i 2.0 motor do wyczynowych nie należy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fuks, jechalem niestety ale na prawym :( ale i tak widac bylo golym okiem, ze ten silnik jest swietny. Byl to zdaje sie pierwszy wysokoprezny wlasny silnik Hondy i od razu zebral same pozytywne recenzje (chociaz przed wprowadzeniem duzo ludzi wieszalo na niego psy - podobnie jak w Subaru chlopaki teraz ;) )..... juz nie moge sie doczekac jaki bedzie nastepca, zapewne z 30 konikow i troche niutkow powinno przybyc ale przekonamy sie pewnie dopiero za dwie, trzy wiosny? Chyba wtedy bedzie wchodzic nowy Accord? Wnioskuje, ze dieselek musi byc troche podrasowany, potem 'cipnąć' go na 200 koni lub wyzej i.... fruuuu :twisted:

Fajnego diesla ma na forum zdaje sie Misiekwaw (nie pamietam dokladnie ksywki) Octavka zrobiona na cos ok 180PS

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Milek

Następną furą, jak kasa pozwoli; budowa po drodze i inne takie, będzie czterołap Subaru.

Powtórzę, nie wiem który raz. Po wczorajszym powrocie od Makaroniarzy, wszystko inne wymięka.

Naprawdę miłym uczuciem jest objeżdżać wszystko, co sie rusza na autostradzie i innych mniej autostradowych drogach, z prędkościami wysoce innych szokującymi, ze wzgl. na warunki atmosferyczne.

Chciałbym, żeby Subaru stanęło na wysokości zadania i zrobiło dobrego rechota.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, moja zona jezdzi Seat Leon TDI 150KM. Wlasnie wrocilismy z poludnia (Subaru) i poszedlem do garazu zeby auta przestawic - jak uruchomilem zimne pompowtryskiwacze VW ktore staly kilka dni nietkniete - uwierzcie mi - za sam halas - [moderator czuwa] DIESEL, przynajmniej w wydaniu VW. O Hondzie nie moge sie wypowiedziec poza tym ze wiem ze kazdy mowi ze jest super - wiec pewnie tak jest i jesli jest przynajmniej o polowe cichszy od VW to juz go lubie :!:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fuks, wcale nie taka kicha. Na zimnym rzeczywiscie to porazka i chyba zaden inny klekot tak nie klekocze ale gdy sie rozgrzeje to nie jest juz tak zle. W ogole jednostki 1.9 TDI sa uznawane za jedne z najbardziej sprawdzonych i niezawodnych (pod warunkiem ze sa dobrze eksploatowane) a klekocik Wojtka w wariancie Top Sport jest niesamowity, wyglada praktycznie jak Cupra, szpanerski czerwony kolorek i mocny ekonomiczny diesel pod macha :cool:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dawide-GP, z tym odlotem to bym polemizowal :twisted:

z odlotem 2.0 w porownaniu z tdi, równiez :mrgreen:

 

nie kazda beznyna szybsza jest od diesla :cool:

W tym wypadku akurat jest 20KM różnicy na korzyść FSI :twisted:

ale 110Nm brakuje, Passat 2,0 nie jezdzi, ja wolalbym TDI130 a za 1500 mam w nim program na 170KM i 370-390Nm :twisted: tylko ze TDI trzeba umiec jezdzic i tyle bo biegi sie koncza bardzo szybko i jak ktos seryjne TDI kreci wysoko to osiagi beda gorsze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przykro pisać, lecz VW to kicha.... Sorry.

jak VW to kicha to co powiesz o HDI, JTD, dci, TDDI i reszcie ... ? z moich doswiadczen TDI by VW jest super dieslem (choc nowe 2,2 i-CTDi Hondy jest lepsze wg fachowcow nie ja jezdzilem nie mam zdania), da sie swietnie tuningowac i jest tani w eksploatacji a pompowtrysk na nasze warunki jest optymalny bo mozna pojedyncza pompke zmienic a w CR trzeba caly uklad gdy zatankujesz zle paliwo i cos sie przytka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przykro pisać, lecz VW to kicha.... Sorry.

To pokaż mi inne jednostki wysokoprężne które zniosą moc +100%

Powodzenia...

 

wiesz co, to, ze idzie stuningować ostro TDI nie świadczy jeszcze o tym, ze jest taki genialny, bo aby tyle wyciagnać, nie wystarczy chip tuning, ale bardziej gruntowne podejście, jak wymiana turbo itp, a jak wiecie TDI jest prostsze konstrykcyjnie niż HDI, TDCI, DCI, JTD, wiec i tuning jest łątwiejszy - mniej kosztowny ... zresztą o czym tu gadać, to ostatnie chwile pompowtryskiwaczy, sam WolksWagen sie z nich wycofuje

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mialem przyjemnosc jedzdzic takim Accordem zaraz po tym jak wyszedl na rynek.Mnie tez silnik zbytnio nie powalil , fajnie przyspieszal ale mial tez dosc spora turbo dziure. Przyznam ze jezdzilem nim bardzo krotko wiec moze gdybym pojedzdzil dluzej bardziej bym sie przekonal.Nie mowie ze to zly silnik zeby nie bylo:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na targowych salach (Nowy York 4 kwiecień) mają pojawić się modele Legacy oraz Outback wyposażone po raz pierwszy w jednostki wysokoprężne w płaskim układzie czterech cylindrów. Według zapewnień Subaru nowa jednostka ma generować moc rzędu 170 koni mechanicznych.

 

mojeauto.pl, 2007-01-29 11:55

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...