GRAF Opublikowano 29 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 29 Stycznia 2007 za rok sie chyba forum podzieli na uzytkownikow subaryn w dieslu i benzynie a nie-ASO pewnie niedlugo remapy i wieksze turbawki do dieselkow przygotuje Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
niumen Opublikowano 30 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 30 Stycznia 2007 za rok sie chyba forum podzieli na uzytkownikow subaryn w dieslu i benzynie Ja przejdę na stronę B! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rzymu Opublikowano 30 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 30 Stycznia 2007 Ja czekam na subaru sti hybryde Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
niumen Opublikowano 30 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 30 Stycznia 2007 Ja czekam na subaru sti hybryde Niech wymyślą jakiś doładowany silnik elektryczny połączony z wanklem 1.5 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
arno Opublikowano 30 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 30 Stycznia 2007 A ja sie nie znam, ale pytam: jaka pojemnosc musi miec ten diesel, zeby ciagnal tak jak benzyna. I il ten diesel wtedy pali. Na przyklad jadac tu n narty w Nimeczech na austradzie probowalo mi odejsc BMW 535. Ledwo dawalem rade+plus zona sie wnerwiala powyzej 220. Moj przy tej jezdzie palil ze 22. To ja sie pytam ile palil jego. Po pierwsze. A po drugie: ile kosztuja te wielkie, mocne diesle? To wszystko oczywiscie zakladajac, ze musimy byc zawsze i wszedzie najszybsi, i ze nikt nam nie ma prawa podskoczyc. To BMW niby pali w miescie 11. Moj 17. 1400km zrobinoe 5x benzyna brana. Czy moze szesc. 300 euro. Takich wyjazdow mam dwa w roku, albo trzy. W miescie tez cheleje jak glupi. Zony diesel pali w miesie rowno 6.8 od roku. - ile by mi palil? Czy przy tak wielkim spalaniu jak w moim aucie roznica tez sie nie zwroci? przy 20kilo kilometrow rocznie na bezyne wydaje 13600. zona 5400. w trzy lata na bezyne wydaje w st 40800. zona 16200. to jest jakies 25000 roznicy. jasne, rozne auta, ale to teoretyczne rozwazania, i przy ekstremlnych autach takich jak STI pewnie sie roznica zwroci. Pytanie jednak ile bedzie palil super szybki diesel. i ile bedzie kosztowal. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kuśma Opublikowano 30 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 30 Stycznia 2007 aston, jednym slowem, zeby kupno diesla mialo sens trzeba rocznie jezdzic po 100k km, wtedy mozna przyjać, że ostatni rok sie zyskuje. To juz chyba lepiej kupic ta Honde i zagazowac jesli sie chce zyskiwac wczesniej a do diesli nie mam nic Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kuśma Opublikowano 30 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 30 Stycznia 2007 arno, ja gdzies widzialem, chyba AŚ, taki test porównawczy spalania przy pełnym ogniu dla diesli i benzyny. różnice byly bez dwóch zdań, ale osobiście myslalem, że będzie to o wiele wieksza przepasc. Cayenne chyba ok 67 brało, jesli dobrze pamietam BMW 530d i 530 ilosci byly rzedu 30 kilka i 20 kilka przy juz solidnych predkosciach, rzedu 180 i wiecej Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
inzynier_mamon Opublikowano 30 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 30 Stycznia 2007 Diesel w Imprezie - pewnie można, ale to nie to auto. Diesel w Legacy a tym bardziej w Foresterze to będzie to. Jak ktoś chce mieć w samochodzie wszytko to dobre, co oferuje napęd na 4 koła i pozostałe rzeczy kojarzone z Subaru, a jednocześnie nie odczuwa potrzeby gnania, wyprzedzania i w miarę ekonomicznej jazdy, to taki diesel to będzie świetna rzecz. O ile oczywiście nie będzie to jak np w Hondzie, że silnik diesla to dopłata 15-20 tyś zł a, jak pokazał to jeden z poprzednich postów, różnica w osiągach niewielka. Wówczas kupno diesla będzie kwestią dyskusyjną. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Milek Opublikowano 30 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 30 Stycznia 2007 dla mnie wielka zaleta silnika benzynowego u siebie jest to, ze moge smialo go krecic do ponad 8000 obr. i nic mu nie jest a nawet to lubi. Bardzo szybko wkreca sie na obroty i w ogole jest ekstra. Jednak nie kazdemu to odpowiada - szczegolnie to krecenie, tak samo jest z wachlowaniem lewarkiem mocno krotkiej skrzyni. Przy 70km/h gdy chce jechac ekonomicznie moge wrzucic nawet 6 !!! Osobiscie uwielbiam bawic sie lewarkiem (bez skojarzenien prosze ) lecz np. moj ojciec woli diesla. Mowi, ze gdy chce szybciej pojechac wciska tylko pedal i idzie z niskich obrotow, nie musi go krecic, zmienia biegi przy max 2500 obr. a przy tym mu malo pali. Takich ludzi ciezko przekonac do benzyny. Co do silnika wysokopreznego Hondy to nie przesadzajmy....... to ma 'tylko' 140 koni i mowa jest naokraglo o tym, ze jest swietny w swojej klasie. Jezeli Subaru mialoby miec 170PS...... moze to juz na prawde dawac niezla frajde z jazdy, duzo Niutkow, plaski przebieg krzywej momentu - to moze byc strzal w dziesiatke. Wiadomo, ze nie bedzie pracowalo jak benzyna ale w takim Legacy czy Foresterze to nie chce krakac ale czuje, ze ten silnik pobije w sprzedazy benzyniaka na leb Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GRAF Opublikowano 30 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 30 Stycznia 2007 Co do silnika wysokopreznego Hondy to nie przesadzajmy....... to ma 'tylko' 140 koni i mowa jest naokraglo o tym, ze jest swietny w swojej klasie... z tego co czytalem do daje sie tez swietnie super podkrecac, chip + FMIC i ponad 200KM jest mam nadzieje ze silnik subaru tez bedzie mail taki potencjal Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aflinta Opublikowano 30 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 30 Stycznia 2007 duzo Niutkow, plaski przebieg krzywej momentu A gdzie Ty w dieslu widzisz płaski przebieg momentu obrotowego? http://www.tuningbox.com/ANG/curbs_view ... i-cdti.jpg Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aston Opublikowano 30 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 30 Stycznia 2007 duzo Niutkow, plaski przebieg krzywej momentu A gdzie Ty w dieslu widzisz płaski przebieg momentu obrotowego? http://www.tuningbox.com/ANG/curbs_view ... i-cdti.jpg Niekiedy jest płaski przebieg momentu obrotowego nawet przez .... 1000 obrotów. Honda rzeczywiscie po chipie potrafi wyciagnać 170KM, a bedzie ans to kosztowało około 3000 zł i dostaniemy jeszcze gwarancję ( http://www.blackpriest.de/chipdatenbank ... eugID=1864 ) Jednak o płaskiej charakterystyce momentu obrotowego można mówić tylko przy benzynie. Np silnik w moim samochodzie ma ponad 85% momentu obrotowego w przedziale 1500-6750 obrotów na minutę (co prawda maksimum to tylko 157 Nm/4500obrotów) , więc są to nie duze wachania przez prawie cały zakres obrotów Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Milek Opublikowano 30 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 30 Stycznia 2007 Aflinta, niekiedy jest stosunkowo plaska krzywa przebiegu i faktem jest, ze auto od 2 do 4k obr idzie pelnym ogniem. Czasem pojawia sie problem z szybkim ruszeniem na slizkim dieslem bo naokraglo boksuja kola (chyba ze masz wlaczone TC) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kuba Opublikowano 30 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 30 Stycznia 2007 Albo staly naped na cztery kola. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Than_Junior Opublikowano 30 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 30 Stycznia 2007 Ja tam nie odczuwalem zadnego plaskiego przebiegu momentu w Mazdzie 6. Na poczatku nic, potem dostaje kopa, zeby po chwili puchnac :roll: A diesle powinny na sniegu wlasnie ruszac dobrze, bo maja duzy moment juz od niskich obrotow, a to prezciez przez obroty kola zaczynaja buksowac... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pedro Opublikowano 30 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 30 Stycznia 2007 .... a to prezciez przez obroty kola zaczynaja buksowac... Takie rzeczy na takim porządnym forum pisać... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Azrael Opublikowano 30 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 30 Stycznia 2007 A diesle powinny na sniegu wlasnie ruszac dobrze, bo maja duzy moment juz od niskich obrotow, a to prezciez przez obroty kola zaczynaja buksowac... Ja Cię proszę.... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aflinta Opublikowano 30 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 30 Stycznia 2007 Milek, przytoczyłem wykres chwalonej przez Ciebie jednostki napędowej przed i po chipowaniu, ale jedyne czego płaskiego można się tam dopatrzeć to wycinka krzywej mocy, bo moment obrotowy tam nijak płaski być nie chce. Owszem widziałem też kilka z w miarę płaskim momentem obrotowym, ale to raczej silniki 2,5l albo V6 (o ile jedno nie determinuje u VAG drugiego). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Than_Junior Opublikowano 30 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 30 Stycznia 2007 Azrael, skoro sie myle to mnie popraw - ja Cie prosze... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aflinta Opublikowano 30 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 30 Stycznia 2007 Than_Junior, czuj się poprawiony Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Azrael Opublikowano 30 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 30 Stycznia 2007 Than_Junior, moment zrywa przyczepność. Obroty generują moc. Tak w wersji dla humanistów Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Milek Opublikowano 30 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 30 Stycznia 2007 Aflinta, pewnie masz racje, widzialem kiedys kilka wykresow diesli i cos mi sie rzucilo w oczy, nie wnikalem co to byly za silniki. Wiem tylko jedno, wygodniej - przynajmniej dla mnie w trasie jechac klekotem niz benzyniakiem. Czy jedziesz 100 czy 190 - zawsze na piatym biegu (czyt. ostatnim biegu) na pelnych mozliwosciach danego silnikai do tego spali ci 7-8 litrow gdzie benzyniak takimi samymi predkosciami spali ponad 2 razy tyle. Zaleta diesla jest tylko spalanie no i wysoki Nm. Jeszcze zdaje sie w off roadzie diesle sa bardziej cenione od benzyniakow Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
FUKS Opublikowano 30 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 30 Stycznia 2007 Aflinta, pewnie masz racje, widzialem kiedys kilka wykresow diesli i cos mi sie rzucilo w oczy, nie wnikalem co to byly za silniki. Wiem tylko jedno, wygodniej - przynajmniej dla mnie w trasie jechac klekotem niz benzyniakiem. Czy jedziesz 100 czy 190 - zawsze na piatym biegu (czyt. ostatnim biegu) na pelnych mozliwosciach danego silnikai do tego spali ci 7-8 litrow gdzie benzyniak takimi samymi predkosciami spali ponad 2 razy tyle. Zaleta diesla jest tylko spalanie no i wysoki Nm. Jeszcze zdaje sie w off roadzie diesle sa bardziej cenione od benzyniakow a jakie zalety benzyny? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jarmaj Opublikowano 30 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 30 Stycznia 2007 Zaleta diesla jest tylko spalanie no i wysoki Nm. a jakie zalety benzyny? Wszystkie pozostałe! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kazushito Yakitaki Opublikowano 4 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2007 Na długodystansowych rajdach, benzyny wymiękają ... hihihhi Benzyna tankuje, diesel jedzie dalej ... No to chyba kiepsko jedzie dalej, skoro w 24h LeMans na drugim miejscu przyjechało Pescarolo napędzane benzyną a dopiero potem kolejne R10. Każdy interpretuje te fakty na swój sposób. Można równie dobrze zapytać: gdzie był drugi Pescarolo? ;> I dlaczego przyjechał za Corvette C6R?!?! Faktem jest, że Pescarolo od co najmniej dwóch lat notuje lepsze czasy okrążenia. Ale: - do wygrania długiego dystansu trzeba zaliczyć ich prawie 400, do czego potrzeba niezawodności, a Audi są nudne, znaczy niezawodne, od lat; LeMans zwykle kończy ich tyle, ile startuje, - R10 zarabiało jakieś dwa okrążenia na każdym tankowaniu (bodajże 13 do 11 okrążeń czy coś w tych okolicach). Warto może dodać, że benzynowe jednostki są wolnossące Taki wybór Pescarolo, regulamin nie zabrania użycia silnika doładowanego. Z całym wielkim szacunkiem dla Henriego, ale od benzynowego R8 (V8, 4litry, turbo) też, niestety, dostawał w zadek. no i by po raz kolejny wygrać, tym razem na ropniaku, audi pompowało w projekt 70 mln euro rocznie, przy takich funduszach to nawet traktor od Laborghini by ten wyścig ukończył na podium. I tu jest sendo sprawy: wielki kawałek tortu do wyrwania dzięki palecie modeli z TDI na klapie. I dlatego wygrywa Audi: bo ich stać na zbudowanie auta szybkiego i niezawodnego. r. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się