Skocz do zawartości

wkrotce diesel dla subaru


duch_gor

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 837
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Mnie tylko jeden diesel powalił na kolana. 5.0 v10 TDi ;). 2.0 benzyna wcale nie jest wolniejsza od diesla, wystarczy umiejętność zmiany biegów ;D

 

Słuszne podejście. Charakterystyka silników jest różna, trzeba się przyzwyczaić i naumieć :mrgreen:

 

Na długodystansowych rajdach, benzyny wymiękają ... hihihhi :mrgreen::mrgreen:

 

Benzyna tankuje, diesel jedzie dalej ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mnie tylko jeden diesel powalił na kolana. 5.0 v10 TDi ;)

 

Mnie też:

strasznie głośny

pali nawet więcej niż benzynowa konkurencja

oraz ma bardzo krótki zakres użytecznych obrotów (nawet jak na diesla)

 

no i z tych właśnie powodów nigdy w żadnym Audi go nie oferowali

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślę, że przeświadczenie o tym, że diesel jest "bardziej elastyczny" zostało wmówione przez wszystkich "speców od marketingu" (co skutecznie jeden z modów prostuje :wink: ) i różnej maści pisma motoryzacyjne.

 

Z moich obserwacji wynika, że naród ogólnie jest bojaźliwy i leniwy, dlatego też diesle wydają się lepsze :mrgreen:

 

Już się tłumaczę:

Mam kolegę, który zakochany jest w silnikach diesla (sam jeździ 307 z takowym). Kiedy dałem mu poprowadzić moje autko narzekał, że beznadziejne, że nie ciągnie i w ogóle jest "be". Nie wziął tylko pod uwagę, że zmianiał biegi góra przy 3.000, a najchętniej to w ogóle by biegów nie zmieniał (zabił mnie jak przy 40km/h chciał przyspieszać z 5 :lol: ).

Kiedy zamieniliśmy się miejscami i pokazałem jakie rzeczywiście ma możliwości ten samochód, to stwierdził, że:

1) bał się ciągnąć do wyższych obrotów "bo wyje" :roll: ,

2) nie zredukował biegu bo "zapomniało mi się" :???: :roll: .

 

Podobne obserwacje mam podczas rozmów na różnego rodzaju rodzinnych spędach czy innych masowych imprezach. :wink:

 

To, że benzyna w porównaniu z dieslem o tej samej pojemności zawsze wygrywa, już udowniono wyżej, więc powtarzać się nie będę. :mrgreen::mrgreen::mrgreen:

 

Osobiście, nie mam nic przeciwko dieslowi w Subaru (unikalność marki podtrzymana pierwszym dieslem w układzie bokser), byle silnik odpowiadał zapotrzebowaniu na moc i osiągi. Jeżeli do tego będzie miał przyjemną charakterystykę akustyczną :wink: , może sam się kiedyś skuszę w Foresterze?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja sie boje, ze do opracowania diesla w subaru zaangazowane beda zasoby, ktore w tej chwili wykorzystywane sa przy projektach/ulepszaniu benzyniakow. Czyli ze opracowanie nowego ropniaka odbedzie sie kosztem rozwoju tego, co jest. A to by byla naprawde szkoda. Chyba, ze FHI jest na tyle duza firma, ze potrafi prowadzic badania rozwojowe w obu kierunkach - z tym, ze wymagalo by to podwojenia budzetu na r&d. A tego z roku na rok chyba zadna firma nie jest w stanie zrobic ? Czyli ropa kosztem rozwoju benzyny ?

 

 

Piotr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

burzum, prace nad dieslem w Subaru trwaja od prawie 10 lat - spokojna glowa ;)

 

Dlatego tez naprawde licze na wysmienita jednostke! Moze za rok zdobedziemy kolejna nagroda Engine of the Year? :twisted:

 

 

A co do diesli innych marek to na mnie duze wrazenie zrobil VW Transporter - jak siedzialem na prawym po Barborce, mielismy zaczepiona przyczepe campingowa no i sam samochod tez nie jest lekki to szczeka mi opadla, jak to przyspieszalo! To byl ten 174KM 2.5TDI - no WOW po prostu! :shock:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

burzum, prace nad dieslem w Subaru trwaja od prawie 10 lat - spokojna glowa ;)

 

Dlatego tez naprawde licze na wysmienita jednostke! Moze za rok zdobedziemy kolejna nagroda Engine of the Year? :twisted:

 

 

A co do diesli innych marek to na mnie duze wrazenie zrobil VW Transporter - jak siedzialem na prawym po Barborce, mielismy zaczepiona przyczepe campingowa no i sam samochod tez nie jest lekki to szczeka mi opadla, jak to przyspieszalo! To byl ten 174KM 2.5TDI - no WOW po prostu! :shock:

znajomy sobie ten motorek troche dlubnal i wprasowal do Seata Toledo :twisted:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jezdzilem accordem w dieslu i w porownaniu z, na przyklad 2.0 hdi to jest przepasc.

 

Jezdzilem tez accordem 2.0 w benzynie i w porownaniu z 2.2 diesel tez jest przepasc. Oczywiscie na kozysc benzyny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale co znaczy lepiej? Osiagi sa praktycznie takie same w obydwu autach z minimalna korzyscia dla benzyny (wedlug danych fabrycznych) Poza tym to wlasnie auta z turbina wydaja sie subiektywnie, ze lepiej ida od wolnossacych niedoladowanych. U siebie mam 200koni uzyskane z tego samego silnika co w Accordzie 2.0 i ci powiem, ze jadac kumpla mocnym TDI wydawalo sie, ze jego diesel lepiej idzie - jednak gdy stanelismy na kresce byly to tylko grube zludzenia :twisted:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jezdzilem tez accordem 2.0 w benzynie i w porownaniu z 2.2 diesel tez jest przepasc. Oczywiscie na kozysc benzyny.

 

w czym jest ta przepasc

 

Z tym samym wyposażeniem (Sport CL7546E KG 44):

benzyna/diesel

0-100km/h : 9s / 9.3 (jak widać przepaści nie ma)

V max: 217km/h / 212km/h (tu także)

Spalanie: 7.8 l / 5.5 l (tu już jest spora różnica)

Cena 97.900zł zł / 118.400zł (a tu mamy przepaść)

 

Różnica 20.500zł zwróci się po około 223.000 km (ja tu właśnie widze przepaść)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Naczytalem sie bardzo duzo ochow i achow na temat tego diesla hondy i podszedlem do niego dosc krytycznie - moze to dlatego. Nie to, zeby mi sie w nim cos nie podobalo, ale

1) w dalszym ciagu jest to klekoczocy diesel

2) reakcja na gaz ma gorsza niz benzyniak

3) zakres efektywnych obrotow tez ma mniejszy

4) ten ktorym jezdzilem nie wciskal w fotel o-moj-boze-jak-to-jedzie

 

Nie twierdze, ze jest to zly silnik. Stwierdzam jedynie, ze nie robi on szalu, a roznica w cenie jest - delikatnie mowiac - nieadekwatna...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jezdzilem tez accordem 2.0 w benzynie i w porownaniu z 2.2 diesel tez jest przepasc. Oczywiscie na kozysc benzyny.

 

w czym jest ta przepasc

 

Z tym samym wyposażeniem (Sport CL7546E KG 44):

benzyna/diesel

0-100km/h : 9s / 9.3 (jak widać przepaści nie ma)

V max: 217km/h / 212km/h (tu także)

Spalanie: 7.8 l / 5.5 l (tu już jest spora różnica)

Cena 97.900zł zł / 118.400zł (a tu mamy przepaść)

 

Różnica 20.500zł zwróci się po około 223.000 km (ja tu właśnie widze przepaść)

 

Benzyną nie jechalem, lecz do tych danych podchodzę mocno sceptycznie.

O 5,5 l/100 w dieslu, to można pomarzyć. Poniżej 6,5-7 nie udało mi się nigdy zejść. Dolna granica była realizowana, jak mi się troche punktów uzbierało.... :mrgreen::mrgreen::mrgreen:

Subaru także podaje coś kolo 8 a połyka 10-12.

 

Nie wdając się w szczegóły. Porównujesz Hondy w tych samych wersjach wyposażenia benzyna/ diesel?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wdając się w szczegóły. Porównujesz Hondy w tych samych wersjach wyposażenia benzyna/ diesel?

 

Z tym samym wyposażeniem (Sport CL7546E KG 44):

 

a co do spalania to jasne, ze tak jest jak mówisz, że to zależy od jazdy, jednak jeśli piszesz, ze nie udało CI się osiągnąć podawane przez producenta spalania nawet przy spokojnej jeździe to źle świadczy o producencie.

Ale tak czy inaczej pokazuję te dane fabryczne, bo mimo wszystko obrazują one całkiem dobrze różnicę spalania, bo jak ktoś jeździ samochodem 70.000 km lub więcej to aż ciężko sobie wyobrazić aby robił jakieś 90% z nich łamiąc przepisy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znalazłem testy Dwóch Accordów w AMuS; oba są w wersji kombi, test benzyny 2.0 numer 26/2003, test diesla 2.2 21/2004

benzyna / diesel

0 - 80 km/h: 6,8 s / 7,1 s

0 - 100 km/h: 9.9 s / 10,2 s

0 - 120 km/h: 13,9 s / 14,6 s

0 - 130 km/h: 16,2 s / 17,5 s

0 - 140 km/h: 19,3 s / 20,9 s

 

Prędkość maksymalna: 205 km/h / 200 km/h

Slalom 18 m: 59,8 km/h / 58,1 km/h

 

Spalanie podczas testu: 9.5l SB / 9,1l D

 

Źródło:

http://www.einszweidrei.de/honda/acctou20isp2003-1.htm

http://www.einszweidrei.de/honda/accord ... 2004-1.htm

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do spalania, to mowienie "ja tyle nie osiagnalem, to znaczy ze to niemozliwe" jest troche bez sensu, nie?

 

Legacy H6 w automacie 9.5l/100km po miescie. Zaloze sie, ze nikt tu tego nie osiagnal - a jednak widzialem na wlasne oczy, ze to mozliwe 8) Wszystko zalezy od ruchu, kierownika, dotarcia samochodu, ba, nawet od nawierzchni (ostatnio prezprowadzone przez SIP testy wykazaly, ze ten sam samochod przy takiej samej jezdzie na tym samym paliwie - mowa o Legacy 2.0 na BP Ultimate - na nierownej nawierzchni palil 0.8litra wiecej niz na gladkiej)

 

Inna sprawa, ze z tego ze wszyscy "pala inaczej" wynika tez, ze nie ma co kierowac sie za bardzo danymi fabrycznymi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do spalania, to mowienie "ja tyle nie osiagnalem, to znaczy ze to niemozliwe" jest troche bez sensu, nie?

 

Legacy H6 w automacie 9.5l/100km po miescie. Zaloze sie, ze nikt tu tego nie osiagnal - a jednak widzialem na wlasne oczy, ze to mozliwe 8) Wszystko zalezy od ruchu, kierownika, dotarcia samochodu, ba, nawet od nawierzchni (ostatnio prezprowadzone przez SIP testy wykazaly, ze ten sam samochod przy takiej samej jezdzie na tym samym paliwie - mowa o Legacy 2.0 na BP Ultimate - na nierownej nawierzchni palil 0.8litra wiecej niz na gladkiej)

 

Inna sprawa, ze z tego ze wszyscy "pala inaczej" wynika tez, ze nie ma co kierowac sie za bardzo danymi fabrycznymi.

 

plus można dodać wł. światła, dmuchawę, podgrzewanie tylnej szyby czy radio :razz:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mnie też:

strasznie głośny

pali nawet więcej niż benzynowa konkurencja

oraz ma bardzo krótki zakres użytecznych obrotów (nawet jak na diesla)

 

no i z tych właśnie powodów nigdy w żadnym Audi go nie oferowali

 

 

Jeździłeś..? :mrgreen:

 

Tankowałeś? Bo ja owszem...

 

Na długodystansowych rajdach, benzyny wymiękają ... hihihhi :mrgreen: :mrgreen:

 

Mówisz o Le Mans..? A inne przepisy dotyczące diesla nie miały na to wpływu, tak..? :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na długodystansowych rajdach, benzyny wymiękają ... hihihhi :mrgreen::mrgreen:

 

Benzyna tankuje, diesel jedzie dalej ...

No to chyba kiepsko jedzie dalej, skoro w 24h LeMans na drugim miejscu przyjechało Pescarolo napędzane benzyną a dopiero potem kolejne R10. Warto może dodać, że benzynowe jednostki są wolnossące, a diesle z turbinami, no i by po raz kolejny wygrać, tym razem na ropniaku, audi pompowało w projekt 70 mln euro rocznie, przy takich funduszach to nawet traktor od Laborghini by ten wyścig ukończył na podium.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...