Maćek Arkadiusz Wolejszo Opublikowano 26 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 26 Marca 2014 W moim nowym zakupie mam opony nokian hakka green na lato w rozmiarze 205/70/15, ktos jezdzil moze? Opony robione na skandynawie i na warunki tu panujace. Chcialem kupic inne i wieksze felgi ale mam nowki nie jezdzone letnie to sie raczej wstrzymam. Zimowe mam 215/60/16, ciekaw jestem jaka roznica w prowadzeniu bedzie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kos Opublikowano 31 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 31 Marca 2014 Witam, założyłem do Forka Bridgestone RE 002 Adrenaline 215/55/17 94w - przejechałem dopiero 800 km - jak na razie to mogę napisać iż w zakrętach trzyma fajnie ( na suchym asfalcie) i jest wg mnie bardzo cicha. Czas pokaże jak będzie się trzymać w ostrym deszczu i koleinach. Zasadniczo miały być Pirelli P7 ale starszy model - niestety byłby problem z zakupem i DOT ok 2012 r - więc odpuściłem. pozdr Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kubabb Opublikowano 4 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2014 Pytanko mam do kupienia w pasztetowej cenie praktycznie nówki opony ale rozm 225 70 16 wlezą do S-Turbo? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hellrazor Opublikowano 4 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2014 Wg mnie nie wejdą. Sąsiad ma na Forku z 2012 r. 215/70 R16 GY Wrangler ATS i są na styk. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kubabb Opublikowano 4 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2014 ok dzieki za info Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
limeryk Opublikowano 4 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2014 Wg mnie nie wejdą. Sąsiad ma na Forku z 2012 r. 215/70 R16 GY Wrangler ATS i są na styk. Jakie ma odsadzenie ET ? i szerokość felgi. ja się mieszczę z zapasem 65/215/r16, ale 70 przy szybkiej jeździe może już bujać i słabiej brać zakręty. można trochę poprawić wyższym ciśnieniem, trzeba uwazać Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hellrazor Opublikowano 4 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2014 W moim XT'ku na zimę mam 215/65 R16 BFG Winter Slalom KSI na ori feldze 16x6,5 i więcej ciężko tam upchać. 225/70 R16 moim zdaniem bez szans. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kubabb Opublikowano 7 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 7 Kwietnia 2014 no po lifcie zawieszenia widzę ze się da https://www.facebook.com/video/video.php?v=414986175229384 ale nie będę kombinował Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
radek_shin Opublikowano 7 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 7 Kwietnia 2014 (edytowane) Pytanko mam do kupienia w pasztetowej cenie praktycznie nówki opony ale rozm 225 70 16 wlezą do S-Turbo? Kuba - jeśli dalej szukasz opon w pasztetowej cenie,to z czystym sumieniem moge polecić Hankook Kinergy Eco. Jade drugi sezon bez żadnych dziwnych zachowań. Zarówno na suchym, jak i na mokrym. Asymetryczny bieżnik robi swoje. Poza tym nówki w serwisach oponiarskich kosztują ok. 380 zł. Oczywiście rozmiar standard czyli 215/60 R16. Edytowane 7 Kwietnia 2014 przez radek_shin Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Herostrates Opublikowano 8 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 8 Kwietnia 2014 A ja muszę przyznać, że po zmianie na letnie na Nokian ZG2 215/5517 doznałem nieprzyjemnego wrażenia, że opony są znacznie głośniejsze niż po pierwszym sezonie, a także od zimówek Nokiana Na etykietach jest faktycznie 73 db czyli dość głośna opona Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
radek_shin Opublikowano 8 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 8 Kwietnia 2014 Herostrates - Mógłbyś napisać jak prowadzenie/spalanie/ogólne wrażenie z jazdy na R17? Niby producent nie przewiduje takiego rozmiaru felg, ale mnie kusi by je wsadzić w przyszłym sezonie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bednarcm Opublikowano 8 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 8 Kwietnia 2014 Dużo zależy od samych opon. Na zimę mam 16, Vredestein, mają miękkie boki, jeździ się całkiem komfortowo. Na lato 17, Pirelli P7, jest twardo, komfort znacznie gorszy. Ale za to lepsze prowadzenie w zakrętach, lepsze czucie nawierzchni, szybsza reakcja na ruch kierownicą. Różnicy w spalaniu nie zauważyłem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Herostrates Opublikowano 8 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 8 Kwietnia 2014 215/55/17 to standardowa wielkość opony tylko, że w 2,5 xt, zatem uznaję, że producent przewiduje. Na 17 jeździ się znacznie bardziej stabilniej szczególnie w zakrętach, moim zdaniem tylko trochę cierpi na tym komfort, wydaje mi się to złoty środek. Spalanie na takim samym poziomie co 16. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
radek_shin Opublikowano 8 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 8 Kwietnia 2014 Dzięki Wam obu za szybką odpowiedź. Póki co dojeżdzę Hankooki, a pod koniec roku pomyślę o innych gumach na lato. Na razie stoję przed dylematem co "zapodać" na zimę. Generalnie w moich okolicach (wyłączając minioną zimę) mamy sporo śniegu. A w mniejszych miejscowościach z utrzymaniem dróg gminnych bywa różnie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hellrazor Opublikowano 8 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 8 Kwietnia 2014 To ja podepnę się pod temat: 7,5x17 ET35 5x100 z oponami 215/55 R17 podejdą bez problemu? Chodzi mi przede wszystkim o ET. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Herostrates Opublikowano 8 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 8 Kwietnia 2014 (edytowane) tak, będą nieco bardziej wystawać niż przy et48 Edytowane 8 Kwietnia 2014 przez Herostrates Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hellrazor Opublikowano 8 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 8 Kwietnia 2014 Czyli trochę szerzej. Dzięki. A nie wiesz, czy nie będzie obcierało o nadkola? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kubabb Opublikowano 8 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 8 Kwietnia 2014 Pytanko mam do kupienia w pasztetowej cenie praktycznie nówki opony ale rozm 225 70 16 wlezą do S-Turbo? Kuba - jeśli dalej szukasz opon w pasztetowej cenie,to z czystym sumieniem moge polecić Hankook Kinergy Eco. Jade drugi sezon bez żadnych dziwnych zachowań. Zarówno na suchym, jak i na mokrym. Asymetryczny bieżnik robi swoje. Poza tym nówki w serwisach oponiarskich kosztują ok. 380 zł. Oczywiście rozmiar standard czyli 215/60 R16. Kurcze no właśnie mam Hankoki inny model ,jeszcze przez Niemca założone i o zgrozo masakra po mokrym jak po lodzie nawet jak były w miarę nowe na asfalcie też cudów nie ma. Chcę je jeszcze dokatowac do końca sezonu i zmiana na nowe. Mialem teraz te nowiutkie Barumki z Vitary do kupienia ale no niestety zły rozmiar. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Herostrates Opublikowano 8 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 8 Kwietnia 2014 Tutaj możesz sobie wszystko fajnie sprawdzić - nie będą ocierały bo to wyjdzie jakieś 1,3 cm na zewnątrz http://www.willtheyfit.com/index.php?width=215&aspect=55&diameter=17&wheelwidth=7&offset=48&width2=215&aspect2=55&diameter2=17&wheelwidth2=7%2C5&offset2=35#content Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ura_bus Opublikowano 8 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 8 Kwietnia 2014 Cześć Z aktualnych poszukiwań w umiarkowanych cenach - co wybrać do normalnego użytkowania? 1. Produkowane chyba w Tajlandii Falken ZE914 215/55 R17 94W 2. Produkcja czeska Barum Bravuris 3HM 215/55 R17 94Y Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hellrazor Opublikowano 8 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 8 Kwietnia 2014 (edytowane) Tutaj możesz sobie wszystko fajnie sprawdzić - nie będą ocierały bo to wyjdzie jakieś 1,3 cm na zewnątrz http://www.willtheyfit.com/index.php?width=215&aspect=55&diameter=17&wheelwidth=7&offset=48&width2=215&aspect2=55&diameter2=17&wheelwidth2=7%2C5&offset2=35#content Pełna profeska. Dzęki. Zmieniłem tylko szerokość felgi na 7.5 i różnica wyszła trochę większa, 19,4 mm, a więc blisko dwa cm na stronę. Mam nadzieję,że wyda. Cześć Z aktualnych poszukiwań w umiarkowanych cenach - co wybrać do normalnego użytkowania? 1. Produkowane chyba w Tajlandii Falken ZE914 215/55 R17 94W 2. Produkcja czeska Barum Bravuris 3HM 215/55 R17 94Y Pozdrawiam Niestety ten rozmiar, który również zakładam jest baaardzo drogi, tzw. nietypówka. Już standard 225/45 R17 jest bez porównania tańszy. Z marek, które napisałeś, biorąc pod uwagę motor i moc Twego Forka, dozbierałbym parę stówek i poszedł w markę premium. Pojeździsz kilka tygodni na zimówkach, nic się nie stanie. Edytowane 8 Kwietnia 2014 przez hellrazor Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
limeryk Opublikowano 8 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 8 Kwietnia 2014 Czyli trochę szerzej. Dzięki. A nie wiesz, czy nie będzie obcierało o nadkola? mam ET35 u siebie i nie obciera mimo że mam 215/60/R17 - 35 zamiast 48 i jazda odczuwalnie inna, ja jestem bardzo zadowolony. Dalej już bym się bał bo było pytanie czy r17/215/70 wejdzie (wydaje się że pytali o forka mk2). odp 'na bank będzie tarło' ale czy 215/65/R17 ?? tego nie wiem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kubabb Opublikowano 8 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 8 Kwietnia 2014 Tutaj możesz sobie wszystko fajnie sprawdzić - nie będą ocierały bo to wyjdzie jakieś 1,3 cm na zewnątrz http://www.willtheyfit.com/index.php?width=215&aspect=55&diameter=17&wheelwidth=7&offset=48&width2=215&aspect2=55&diameter2=17&wheelwidth2=7%2C5&offset2=35#content Oo no właśnie posprawdzałem może zaryzykuje bo widzę ze faktycznie nie jest źle. wiesz 160zł za oponę która miesiąc była na samochodzie u znajomego to okazja. Patrząc na błąd pomiaru prędkości zredukuj te 10% fabrycznego zawyżania i będzie prawie jak na GPS.:-) oby tylko nie ocierały Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
limeryk Opublikowano 8 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 8 Kwietnia 2014 Tutaj możesz sobie wszystko fajnie sprawdzić - nie będą ocierały bo to wyjdzie jakieś 1,3 cm na zewnątrz http://www.willtheyfit.com/index.php?width=215&aspect=55&diameter=17&wheelwidth=7&offset=48&width2=215&aspect2=55&diameter2=17&wheelwidth2=7%2C5&offset2=35#content Oo no właśnie posprawdzałem może zaryzykuje bo widzę ze faktycznie nie jest źle. wiesz 160zł za oponę która miesiąc była na samochodzie u znajomego to okazja. Patrząc na błąd pomiaru prędkości zredukuj te 10% fabrycznego zawyżania i będzie prawie jak na GPS.:-) oby tylko nie ocierały przy 215/60/R17 wyrównałem do GPS Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
radek_shin Opublikowano 8 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 8 Kwietnia 2014 Pytanko mam do kupienia w pasztetowej cenie praktycznie nówki opony ale rozm 225 70 16 wlezą do S-Turbo? Kuba - jeśli dalej szukasz opon w pasztetowej cenie,to z czystym sumieniem moge polecić Hankook Kinergy Eco. Jade drugi sezon bez żadnych dziwnych zachowań. Zarówno na suchym, jak i na mokrym. Asymetryczny bieżnik robi swoje. Poza tym nówki w serwisach oponiarskich kosztują ok. 380 zł. Oczywiście rozmiar standard czyli 215/60 R16. Kurcze no właśnie mam Hankoki inny model ,jeszcze przez Niemca założone i o zgrozo masakra po mokrym jak po lodzie nawet jak były w miarę nowe na asfalcie też cudów nie ma. Chcę je jeszcze dokatowac do końca sezonu i zmiana na nowe. Mialem teraz te nowiutkie Barumki z Vitary do kupienia ale no niestety zły rozmiar. Kuba. Przykład z dzisiaj: Po pracy, godz. 22. Droga z Komendy pod sam dom - 23 km, w tym 3 ronda masa zakrętów "Zakopianki" (w tym osławiona "patelnia") - deszcz zalewa całą drogę. Zero aquaplaningu. Ew.przymulenie w dużej kałuży. Prędkość różna. Dosłownie jeden! (najostrzejszy zakręt) sprawił, że poczułem uślizg kół. Temp. 10 st. C. Kinergy Eco dały radę. Stan bieżnika - ok. 5,3 mm. W razie chęci zweryfikowania powyższej informacji dysponuję nagraniami z Roadrunnera Widać prowadzenie pojazdu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się