Skocz do zawartości

Opony letnie do Forestera


badmofu

Rekomendowane odpowiedzi

jackulus, ja w końcu kupiłem ContiCrossContact LX. Poważnie myślałem o G051 ale różnica ceny prawie 200złociszy na oponie ??? I też nie kupilem 215/60R16 a 215/65R16. Nie wiem jak szybko powozisz ale ja nie przeginam a na autobanie

przy 160km/h jest O.K. Oponki cichutkie, według mnie dobrze trzymają. Są wzmocnionymi opomami. Też szukałem, żeby

nie pocharatały ich ostre kamloty. Przy profilu 65, prędkościomierz nareszcie pokazuje faktyczną prędkość. Przy oponach "60",

prędkość była zaniżona. Sprawdzone przez GPS.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki eror za info. conti z tego co piszesz pewnie byłyby ok - na maksymalnych prędkościach mojego wolnego ssaka za często/długo nie jeżdżę. Jeśli jeszcze są ciche, to cieszy. Ale stopni swobody przy wyborze dla mnie ciągle jest za dużo ;-). Mam już pełnowymiarowy zapas z zimowym dunlopem (215/60/16) i dojazdówkę pod profil 60. Przejścia na 65 z tego powodu chciałbym uniknąć. No i bądź tu mądry i pisz wiersze, albo wybierz dobrą oponę...

Dzięki raz jeszcze i pozdrawiam :-).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy mógłby ktoś, kto używał tych opon, albo ma informację rzeczywiście z pierwszej ręki, napisać, dlaczego są w tak głębokiej pogardzie ? Czytałem opinie użytkowników innych Geo, ale nie mam do końca jasności, czy dokładnie ten model, należy sobie definitywnie odpuścić ? Opinie w necie są raczej pozytywne i byłbym wdzięczny, za rzeczowe podsumowanie, dlaczego jest to tak zła opona, jak można wywnioskować, czytając forum ?

W głębokiej pogardzie są fabryczne Geolandary G900 i tych opon bym zecydowanie nie polecał. Nie jeździłem na G051 więc się nie wypowiadam ale są nawe na tym forum użytkownicy bardzo zadowoleni z tych opon. Ja kupiłem jeszcze coś innego i postaram się za tydzień opisać wrażenia, muszę tylko troszkę pojeździć ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja kupiłem jeszcze coś innego i postaram się za tydzień opisać wrażenia, muszę tylko troszkę pojeździć ;)

 

To jeździj, ZAJAX, jeździj ile wlezie, bo mi z zimówek same dna rowków zostaną.. :-). Dzięki za info, a tak na poważnie, to daj wcześniej cynk i nie trzymaj ludzi (czyli mnie) w napięciu. Wiesz jak wolno dni w oczekiwaniu mijają... ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj zrobione pierwsze testy. Jazda niemiecką autostradą z prędkością 160-170 km/h cicho przyjemnie i komfortowo. Szybko pokonywane ronda i parę zakrętów na gładkim suchym asfalcie również całkiem nieźle. Przede wszystkim brak strasznego pisku jaki wydawały z siebie na każdym zakręcie Geolandary G900.

Strzelam : General Grabber AT (bez 2) ?

NIE

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie biorąc pod uwagę Forestera, to ogólnie:

 

- z szosówek budżetowych mogę polecić Dunlop Sp Sport Fast Response - naprawdę świetne;

- z szosówek mniej budżetowych Michelline;

 

Odradzić mogę wszelakie Barumy (letnie) i Fuldy (zimówki).

 

Kupując Forka dostałem zimowe Nokiany (takie same próbowane na peugeocie 3008 dają plamę...) oraz letnie GoodYeary. W niedalekiej przyszłości do zamiany na BF Goodrich AT lub General Grabber AT... i chyba 215 / 70 / 16.

 

Że się podepnę, a miał ktoś GoodYear Wrangler AT?

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj zrobione pierwsze testy. Jazda niemiecką autostradą z prędkością 160-170 km/h cicho przyjemnie i komfortowo. Szybko pokonywane ronda i parę zakrętów na gładkim suchym asfalcie również całkiem nieźle. Przede wszystkim brak strasznego pisku jaki wydawały z siebie na każdym zakręcie Geolandary G900.

Dzięks ZAJAX, czekam na więcej no i na rozwiązanie quizu... :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po prawie miesiącu jazdy na Michelin LATITUDE TOUR HP 215/60R16 muszę przyznać że na czarnym zachowują się bardzo dobrze. Przyzwoite hamowanie i trzymanie w zakrętach. W terenie jeszcze w sumie nie sprawdzałem (w sumie bo dojazdówki do garażu ojca nie będę liczył jako teren). I niestety nie sprawdzę z chłopakami w weekend bo nie mam obecnie czasu na takie długie wycieczki :evil:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

polecam Pirelli SCORPION STR

 

opona caloroczna i o dziwo niezle sparwuje sie zima (nie jest duzo gorsza od srednij klasy zimowki) jak i latem (nie piszczy i "ugina sie" jak jest cieplo tak jak fabryczne yokohamy)

 

na 100% duuuuuuuuuuuuuuzo lepsza od fabrycznych geolanderow

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po prawie miesiącu jazdy na Michelin LATITUDE TOUR HP 215/60R16 muszę przyznać że na czarnym zachowują się bardzo dobrze.

A jak z głośnością, cart ? Czytałem, że głośne są...

 

Ja tam melomanem nie jestem. Do 120 jest ok, potem faktycznie zaczyna się robić trochę głośno. Ale też nie dramatyzujmy, bardziej słychać powietrze które przedziera się przez uszczelki w drzwiach :twisted:

Zresztą niedługo planuję zrobić audio więc skutecznie zagłuszę ewentualną głośność opon :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale też nie dramatyzujmy, bardziej słychać powietrze które przedziera się przez uszczelki w drzwiach :twisted:

Jest podobno na to sposób - słyszałem o doginaniu drzwi, po chwycie obydwiema rękami i przyblokowaniu nogą... :D

U mnie w mrozy tej zimy, w górnych partiach kabiny było odczuwalnie chłodniej, niż poniżej poziomu szyb, a więc szukam dobrego patentu... :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Więc się pochalę.

Po bardzo wnikliwej analizie własnych potrzeb, oferty rynkowej opon w rozmiarze 215/60R16 oraz opinii użytkowników różnych for internetowych zakupiłem Yokohama Geolandar AT-S G012. Przy okazji bardzo dziękuję wszystkim kolegom z tego forum, którzy przekazali mi bardzo dokładne opinie na temat opon, które użytkują w swoich Foresterach. W końcowej fazie poszukiwań rozważałem jeszcze Geolandary HT-S G051, które również zbierają bardzo dobre opinie. Ostatecznie padło na G012 gdyż na pewno są lepsze w terenie i prawdopodobnie jedynie nieznacznie gorsze na asfalcie.

 

G012 są jak na AT bardzo ciche. Słychać je trochę przy prędkościach ok 80-90 km/h ale nie jest to uciążliwe. Przy wyższych prędkościach nie słychać opon bo bardziej szumi nadwozie. Jak do dzisiaj nie miałem jeszcze okazji jechać szybciej niż 170km/h. Opony te mają na suchym asfalcie zaskakująco dobrą przyczepność, również na zakrętach, choć muszę przyznać, że przy szybko pokonywanych łukach (np ślimakach wjazdowych na trasę szybkiego ruchu) pojawia się wrażenie "pływania" przy czym opona nie piszczy i nie ślizga się. Nie wiem na ile to wina wysokiego bieżnika, a na ile wysokiego profilu opony. Na tym samym zakręcie na zimówkach czy też fabrycznych Geolandarach G900 przy tej samej prędkości jechałbym już lekkim bokiem (no i na G900 z potężnym piskiem). Jak dotąd na suchym asfalcie G012 są pod każdym względem lepsze od G900. Niestety nie mam porównania jak Forester zachowywałby się w takiej sytuacji na dobrej oponie szosowej. Jednak gdybym szukał opon do forestera wyłącznie pod kątem zachowania na asfalcie to poszukiwania zacząłbym od przejścia na rozmiar 215/55r17.

 

Na drogach leśnych i szutrowych G012 spisują się super ale nie miałem jeszcze okazji sprawdzić ich w trudniejszych warunkach.

 

Poniżej fotki oponek na Forku:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki bardzo ZAJAX za recenzję ateesów. Jeśli zakupię (?) G051 i też wrzucę info, to może może odczarujemy segment kapciuchów dedykowanych do mieszanych warunków, bo rzeczywiście ciężko o informacje w temacie. A jak wyglądał Twój zakup od strony ekonomicznej ? :-). Jakieś okazyjne ceny ? Możesz dać info na priva ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam

mam pytanie o opony do forester 205/70R15 (wiem 16 większy wybór ),ale finans nie pozwala obecnie na zmiane

mam na mysli cos http://allegro.pl/show_item.php?item=2238545982

takiego ,cena chyba dobra pozdrawiam

 

-- Cz mar 29, 2012 3:07 pm --

 

opony ,które chce kupić to 205/70/15 96H GENERAL GRABBER UHP

pytanie jest takie ,ktos na forum posiada takie cudo

 

-- Pt mar 30, 2012 3:52 pm --

 

podbitka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Troszkę z innej beczki. Ma ktoś może jakieś fotki własne lub z netu, jak prezentuje się czarny Forek II gen. na złotej feldze??? Za kilka dni będę robił remoncik kompletu alusek i zastanawiam się na jaki kolor je machnąć. Kusi mnie złoty, jednak jakoś nie mogę sobie tego zwizualizować, i sam nie wiem. Impreza wygląda bardzo dobrze, ale czy Forkowi to przystoii.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięks cart, na Ciebie zawsze można liczyć, na 80% będą złote, nie wiem jeszcze jaki odcień ( ciemny czy jasny). Co do szaleństw to myślałem nad tym taka limonka i pewnie bym się zdecydował tak gdzieś 10 lat wstecz. Teraz trochę za dużo latek na karku i trzeba trochę stonować :)

Jak macie jeszcze jakieś fotki to poproszę coby dorobić te brakujące 20%.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z ciemnymi kolorami fajnie pomarańcz wygląda :D

Do czarnego pasuje też biały (ale mało praktyczny bo trzeba często myć) i grafitowy (tego można za to nie myć w ogóle) :twisted: Wiem to z doświadczenia poprzednie auto było czarne na graficie, połączenie idealne :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

DAF, bez namysłu czarny forek ze złotą felgą to jest to :mrgreen:

 

No właśnie tak mi się zdaje i dlatego pytam :) bo w kolorach to ja jezdem noga i wyobraźni przestrzennej brak :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...