dr.elich 298 Posted March 30, 2016 Share Posted March 30, 2016 Jakie to ET? Link to post Share on other sites
KamilP 803 Posted March 31, 2016 Share Posted March 31, 2016 Jakie to ET? et48 Kamil , mógłbyś zerknąć ile jest jeszcze luzu za kołem na przedniej osi? Chciałem założyć 215\60\17 , jest szansa ,że wejdzie bez obcierania przy pracy zawieszenia? Dzięki. postaram sie zmierzyc jutro ile jest jeszcze luzu za kołem na przedniej osi? jezeli masz na mysli luz miedzy opona, a nadkolem w miejscu mocowania chlapacza to jest dokladnie 38mm 1 Link to post Share on other sites
tedimy99 278 Posted March 31, 2016 Share Posted March 31, 2016 jezeli masz na mysli luz miedzy opona, a nadkolem w miejscu mocowania chlapacza to jest dokladnie 38mm Właśnie o to michodzi, bo tam z tego co widzę jest najciaśniej . Pomiędzy oponą 215\55 a 215\60 jest 21,5mm różnicy w średnicy pomiędzy tymi oponami ,więc 12mm na stronę chyba nie powinno robić problemu jeżeli jest 38mm odstępu. Czy się mylę? Link to post Share on other sites
elo 5 Posted March 31, 2016 Share Posted March 31, 2016 To i ich cena to chyba jedyne zalety, bo produkowane są w Rosji i nie jest łatwo je dobrze wyważyć.Z tego co się orientuję to jest to jedna z najnowocześniejszych fabryk w Europie pod pełną kontrolą Finów, więc to zaleta a nie wada. Poza tym nie spotkałem się z problemem z wyważaniem Nokianów z Rosji ale słyszałem, że niektórzy mają problem z ich zakładaniem, który znika po krótkim instruktażu. Wysłane z mojego iPhone przez Tapatalk Niestety porównując stare i nowe Nokiany (mam te ze "starej" fabryki jak i z Rosji) napiszę tylko, że na pewno Nokianów już nie kupię. Porównanie trakcji w Kia Sportage do Subaru Forester wypada na tych oponach na plus dla Kia, ubranej w zimowe buciki z produkcji z fabryki innej niż Rosja, co jest wręcz niebywałe. Link to post Share on other sites
KamilP 803 Posted March 31, 2016 Share Posted March 31, 2016 powinno byc okej, ale moze najpierw sprawdz na uzywce zanim kupisz nowy komplet i okaze sie, ze jednak nie pasuje 1 Link to post Share on other sites
dr.elich 298 Posted April 1, 2016 Share Posted April 1, 2016 (edited) Ale szersza opona zdecydowanie gorzej prowadzi sie w koleinach. Moim zdaniem optimum do Forka to 215/55r17 Poza tym mozesz wybrac opone z twardszymi sciankami czyli takie, ktore koledzy proponuja do upalanka Czyli rozumiem że 215/55/17 lepszym jest wyborem niż 225/50/17 Twoim zdaniem? Zaproponujesz jakąś oponę z twardszymi ściankami? Jestem praktycznie zdecydowany na Goodyear Eagle F1 Asymetric 3 Ostatnie pytanie: czy na Forku sprawdzą się takie felgi z Imprezy jak poniżej? ET 55 Edited April 1, 2016 by dr.elich Link to post Share on other sites
KamilP 803 Posted April 1, 2016 Share Posted April 1, 2016 Czyli rozumiem że 215/55/17 lepszym jest wyborem niż 225/50/17 Twoim zdaniem? Moim zdaniem tak, szczegolnie, jezeli Forester nie jest obnizony. Zaproponujesz jakąś oponę z twardszymi ściankami? Duzo osob poleca Potenzy RE050A i bodazje RE002A. Poczytaj w watku o oponach w Ogolnym. Ostatnie pytanie: czy na Forku sprawdzą się takie felgi z Imprezy jak poniżej? ET 55 Sprawdza sie I wchodza na 4tłoczka jakbys kiedys chcial modzic hamulce 1 Link to post Share on other sites
dr.elich 298 Posted April 1, 2016 Share Posted April 1, 2016 Upgrade do 4tłoczka jest w planach. Forester obecnie stoi na Ironmanach ale w to miejsce wpadnie OEM lub coś lepszego. Co masz na myśli pisząc "jeśli nie jest obniżony"? Link to post Share on other sites
KamilP 803 Posted April 1, 2016 Share Posted April 1, 2016 (edited) To, ze opona 225/50 ma mniej miesa anizeli 215/55 wiec przy nieobnizonym Forku efekt "kozy" bedzie bardziej widoczny Edited April 1, 2016 by KamilP 1 Link to post Share on other sites
dr.elich 298 Posted April 1, 2016 Share Posted April 1, 2016 Efekt kozy? Siedzę na forum już ze 2 lata, ale terminologiawciąż mnie zaskakuje.. W Imprezie różnica w precyzji prowadzenia między profilem 50 i 55 była znacznie na minus dla 55, stąd mogę obawy.. Link to post Share on other sites
KamilP 803 Posted April 1, 2016 Share Posted April 1, 2016 Koza = kiedy jest duzy przeswit miedzy blotnikiem, a opona Ale co kto lubi. Pozdr 1 Link to post Share on other sites
dr.elich 298 Posted April 1, 2016 Share Posted April 1, 2016 To już wszystko wiem, dzięki ! Link to post Share on other sites
tedimy99 278 Posted April 1, 2016 Share Posted April 1, 2016 Koza = kiedy jest duzy przeswit miedzy blotnikiem, a opona Ja mam teraz kozę przynajmniej wg mnie przy oponie 225\50r17 i mnie to wkurza . Sprawdzę tak jak piszesz Kamil na jednym kole jak będzie pasowała ta 215\60. Link to post Share on other sites
dr.elich 298 Posted April 1, 2016 Share Posted April 1, 2016 Koza = kiedy jest duzy przeswit miedzy blotnikiem, a opona Ja mam teraz kozę przynajmniej wg mnie przy oponie 225\50r17 i mnie to wkurza . Sprawdzę tak jak piszesz Kamil na jednym kole jak będzie pasowała ta 215\60.Możesz fotką się podzielić? Link to post Share on other sites
tedimy99 278 Posted April 1, 2016 Share Posted April 1, 2016 (edited) Koza = kiedy jest duzy przeswit miedzy blotnikiem, a oponaJa mam teraz kozę przynajmniej wg mnie przy oponie 225\50r17 i mnie to wkurza . Sprawdzę tak jak piszesz Kamil na jednym kole jak będzie pasowała ta 215\60.Możesz fotką się podzielić? Za chwilę zrobię jakieś foto i wrzucę. Edited April 1, 2016 by tedimy99 Link to post Share on other sites
dr.elich 298 Posted April 1, 2016 Share Posted April 1, 2016 Jaka tam koza,dobrze wygląda. Jakie wrażenia z jazdy na takim profilu? Link to post Share on other sites
tedimy99 278 Posted April 1, 2016 Share Posted April 1, 2016 Jeździ się dobrze, nie czuć bardzo różnicy pomiędzy 215\60r16, jedynie w szybkich łukach jest bardziej stabilnie. Link to post Share on other sites
KamilP 803 Posted April 1, 2016 Share Posted April 1, 2016 Cienka opona, duży prześwit. Co kto lubi Link to post Share on other sites
tedimy99 278 Posted April 2, 2016 Share Posted April 2, 2016 Cienka opona, duży prześwit. Co kto lubi Dokładnie, mnie to nie leży strasznie i na pewno wjadą wyższe opony . Link to post Share on other sites
dr.elich 298 Posted April 2, 2016 Share Posted April 2, 2016 A zawias seria? Link to post Share on other sites
tedimy99 278 Posted April 2, 2016 Share Posted April 2, 2016 A zawias seria? Przód seria ,tył sprężyny KYB + amory DAICHI bez żadnych podkładek . Link to post Share on other sites
muzyk 62 Posted April 3, 2016 Share Posted April 3, 2016 Ostatnie pytanie: czy na Forku sprawdzą się takie felgi z Imprezy jak poniżej? ET 55 Załączone miniaturki nengun-348854-01-subaru-subaru_legacy_set_of_4_genuine_17_inch_wheels-a56c6dac8c.jpg A to są 16 czy 17 ? Link to post Share on other sites
dr.elich 298 Posted April 3, 2016 Share Posted April 3, 2016 17. Chodziło mi o offset Link to post Share on other sites
Ma-Nek 0 Posted April 30, 2020 Share Posted April 30, 2020 Witam Mam takie pytanie, mianowicie zastanawiam się nad oponami do forka. Jak na nasze Bieszczadzkie drogi zależy mi aby forek był wysoko Na zime miałem R15 205/70 a na lato mam alusy 16" i tu pojawia się wątek jakie gumy wybrać mam propozycje na 215/65 R65(i tu mój mechanik mówi że takie powinny być) A ja zastanawiam się nad 205/70 R16 ale dostałem taką wiadomość.... Cytat 70 profil przy 16" będzie Ci kłamać licznik Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now