badmofu 0 Posted March 29, 2010 Share Posted March 29, 2010 No własnie, muszę zmienic obuwie letnie do Forka 2.0 XT. Wcześniej naczytałem się dobrych opinii na temat poniższych, jednak cena szczególnie Bridgestonów jest bardzo atrakcyjna, minusem może jest jedynie indeks prędkości H. Kiedyś ktoś pisał, ze warto kupować V ale w sumie nie pisał dlaczego Bridgestone ER300 215/60R16 99 H XL ~ 400 PLN Pirelli P6 215/60R16 99 V XL ~ 500 PLN Continental ContiPremiumContact 2 215/60R16 99 V XL ~ 500 zł Myślałem też o Dunlopach i Nokianach ale na forum znalazłem negatywne opinie. Co do tych powyższych - mógłbym prosić o Waszą opinię? I czy nie będzie w Forku problemu z instalacją opony typu XL? Dzięki za pomoc! Pomuki do rozdania :> Link to post Share on other sites
crem 18 Posted March 29, 2010 Share Posted March 29, 2010 Bridgestone ER300 215/60R16 99 H XL Zwróć uwagę, że na tabliczce / naklejce znamionowej przy powyższym rozmiarze masz podaną prędkość graniczną "V", a nie "H". Chodzi o tą tabliczkę przy drzwiach kierowcy :smile:. Z godnych polecenia masz jeszcze: Yokohama C DRIVE AC 01 215/60R16 99 V XL - 424 zł* BFGoodrich G-Grip 215/60R16 95 V - 444 zł* *) Ceny za portalem www.oponeo.pl Na Pirelli P6000 (kontynuatorem jest pewnie P6) kiedyś jeździłem i to była najgorsza (mająca wszystkie możliwe wady) opona jaką kiedykolwiek miałem. O Conti nie potrafię nic powiedzieć ponad to, że jest droższa od dwóch wymienionych przeze mnie powyżej. Link to post Share on other sites
badmofu 0 Posted March 29, 2010 Author Share Posted March 29, 2010 Dzięki za odpowiedź! Zwróć uwagę, że na tabliczce / naklejce znamionowej przy powyższym rozmiarze masz podaną prędkość graniczną "V", a nie "H". Chodzi o tą tabliczkę przy drzwiach kierowcy :smile:. Hm, faktycznie - w takim razie zostanę przy V... A co do zgodności z wymogami, można instalować "wyższe" indeksy (np. W)? Z godnych polecenia masz jeszcze: Yokohama C DRIVE AC 01 215/60R16 99 V XL - 424 zł* BFGoodrich G-Grip 215/60R16 95 V - 444 zł* O tej pierwszej wyczytałem, że bardzo szybko się ściera, masz jakieś doświadczenia? Co do BFGoodrich to w ogóle ciężko znaleźć opinie Link to post Share on other sites
Sławek1 47 Posted March 29, 2010 Share Posted March 29, 2010 O tej pierwszej wyczytałem, że bardzo szybko się ściera osobiście ujeżdzam właśnie Yokohama c drive 215/60/16 i nie zauważyłem aby się szybko ścierała. Wydaje mi się, że ścierają się szybciej opony z tzw miękkim bieznikiem i one lepiej trzymają się nawierzchni a właśnie to jest dla mnie priorytetem. Auta nie upalam na torze więc 2 komplety opon (zimowe+letnie) starczają mi na 5 lat (rocznie 15 tkm) i jest OK. Link to post Share on other sites
crem 18 Posted March 30, 2010 Share Posted March 30, 2010 A co do zgodności z wymogami, można instalować "wyższe" indeksy (np. W)? Podejrzewam, że te z indeksem "W" będą po prostu bardzo twarde. Jaki to będzie miało wpływ na trakcję w naszych przedziałach prędkości - nie wiem bo nie mam takich doświadczeń. Co do BFGoodrich to w ogóle ciężko znaleźć opinie Faktycznie ja też niczego nie znalazłem - ani dobrego ani złego, a biorąc pod uwagę, że złe opinie szybciej "wypływają" to chyba dobrze ergo to pewnie dobre opony są :smile:. Link to post Share on other sites
badmofu 0 Posted March 30, 2010 Author Share Posted March 30, 2010 Chyba jednak będzie Yokohama Dzięki za odpowiedzi. Link to post Share on other sites
eddie_gt4 1550 Posted March 30, 2010 Share Posted March 30, 2010 (...) czy nie będzie w Forku problemu z instalacją opony typu XL? (...) XL (albo RF) maja twardsze barki, co szczegolnie jest odczuwalne (na plus) w przypadku opon o duzym/wyszym profilu (np. 215/60) mam w Forku zimowki (btw, Yokohama) z oznaczeniem XL i czuc, ze barki sa twardsze w porownaniu do letnich opon w tym samym rozmiarze (tez Yokohama :smile: ) badmofu, moje doswiadczenia z oponami BF Goodrich sa tylko dodatnie (co prawda nie byl to ten model opon, o ktory sie pytasz) ja bym sprobowal :grin: Link to post Share on other sites
crem 18 Posted March 30, 2010 Share Posted March 30, 2010 Chyba jednak będzie Yokohama Dzięki za odpowiedzi. Ja już je będziesz miał obute auto to napisz o wrażeniach. Też stoję przed podobnym zadaniem jak Ty i tez skłaniam się w kierunku Yokohamy - Ty jednak będziesz pierwszy - ja wymieniam z obecnych G900 na coś innego - dopiero na początku czerwca i więc opinia jak znalazł :smile:. Co do Yokohama C DRIVE AC 01 xxx/xxRxx 99 V XL to znalazłem na pewnej australijskiej stronie - o tu-> http://www.productreview.com.au/showite ... m_id=16004 bardzo pochlebne opinie. Link to post Share on other sites
AdaSch 352 Posted April 1, 2010 Share Posted April 1, 2010 tzw miękkim bieznikiem i one lepiej trzymają się nawierzchni za dużo f1 się naoglądałeś. czytaj testy adac wybór to p7 er300 sport contact 2 jakiś nowy nokian, jakieś michałki nie ma tam yokohamy, toyo, i itp. yokohame s.drive miałem i były średnie teraz mam p7 i aż czasmai nie moe uwierzyć jak dobrze trzymają, tzn na strym nawrocie powinny ładnie piszeć a auto powinna wypadać a tu daloko dp piszczenia i wypadania. p7 podobno szybko się zużywają. - ja tego nie stwierdzam koledzy mocno chwalą er300 która wymianta na testach Link to post Share on other sites
Tourism 0 Posted April 2, 2010 Share Posted April 2, 2010 a ja tylko czekam kiedy mi sie skoncza yokohamy bo mało jestem z nich zadowolony. Ano dlatego że moim zdaniem troszkę za miękkie. A co do nowych zakupów to rzeczywiście trzeba sie bedzie gimnastykować Pozdrawiam Link to post Share on other sites
p@dre 5 Posted April 2, 2010 Share Posted April 2, 2010 wybór to p7 er300 sport contact 2 jakiś nowy nokian, jakieś michałki nie ma tam yokohamy, toyo, i itp. yokohame s.drive miałem i były średnie tez mialem, co prawda inne i dawno temu w hondzie ale srednie byly :neutral: ER300 - jest piekielnie dobra opona do forka Link to post Share on other sites
crem 18 Posted April 2, 2010 Share Posted April 2, 2010 ER300 - jest piekielnie dobra opona do forka No dobra ale w akceptowalnym dla mnie rozmiarze 215/60 R16 one występują w indeksie prędkości "H" lub "W" (co uważam za przegięcie i tego nie chcę), a na tabliczce znamionowej mam, że powinny być w "V". W moim przypadku to jakoś ujdzie ale szanowni koledzy z ponad 200 KM... Link to post Share on other sites
Sławek1 47 Posted April 2, 2010 Share Posted April 2, 2010 yokohame s.drive miałem i były średnie To jest zupełnie inna opona niź Yokohama C-drive. Opona ta (C-drive)jest w teście ADAC-u i miała (o ile dobrze pamiętam) 1 miejsce w grupie tzw "opon polecanych". Jest jeszcze grupa 3-4 opon "bardzo polecanych" ale to już inna półka cenowa. :grin: Link to post Share on other sites
AdaSch 352 Posted April 2, 2010 Share Posted April 2, 2010 tez mialem, co prawda inne i dawno temu w hondzie ale srednie byly a jakie dokładnie? [ Dodano: Pią Kwi 02, 2010 6:43 pm ] łe tam na forum fiata jakiś wariat "Osobiście nie polecam używek-wiem że nowe są drogie ale ja w tym roku kupiłem komplet SYRON-a 215/45 RZ17 cena 1200zł na raty nie jest źle a stilacz trzyma sie jak przyklejony" test adac ""Syron Race 1 Plusy: brak Minusy: słaba na mokrej nawierzchni (w efekcie obniżone zalecenie ADAC) słaba na suchej jezdni trochę większe zużycie bieżnika"" testy to testy a co do kwoty, to jest kwestia poszperania w necie, w zależności ile masz czasu pozdro Link to post Share on other sites
Lisek 479 Posted April 2, 2010 Share Posted April 2, 2010 ER300 - jest piekielnie dobra opona do forka No dobra ale w akceptowalnym dla mnie rozmiarze 215/60 R16 one występują w indeksie prędkości "H" lub "W" (co uważam za przegięcie i tego nie chcę), a na tabliczce znamionowej mam, że powinny być w "V". W moim przypadku to jakoś ujdzie ale szanowni koledzy z ponad 200 KM... To czemu MY06-08 wychodzily z fabryki na Yokohamach w indexie H? Link to post Share on other sites
crem 18 Posted April 2, 2010 Share Posted April 2, 2010 SYRON-a 215/45 RZ17 cena 1200zł A ja kupiłem na zimę Firestone Winterhawk II - też z końca listy ADAC. Jeździło się na nich super. W każdym bądź razie lepiej niż na Nokianach. To czemu MY06-08 wychodzily z fabryki na Yokohamach w indexie H? Może po przeniesieniu produkcji na Filipiny zainwestowali w nowe maszyny i mogli zcertyfikować na wyższy indeks prędkości ale to bez sensu chyba :smile:. Tak na marginesie moje Y G900 są w indeksie "V", a wyprodukowano je w Japonii (inna sprawa, że mimo to są to kiepskie opony). Link to post Share on other sites
Guest Ramboo Posted April 2, 2010 Share Posted April 2, 2010 Kupiłem Forka :!: ale bez zapasu . Wspomóżcie dobrzy ludzie nieszczęśnika. Link to post Share on other sites
hiszpan25 3 Posted April 2, 2010 Share Posted April 2, 2010 sporo o oponie mówi jej opis wg standardów UTQG http://www.opony.com.pl/encyklopedia/74 ... onach.html pozwala już przed założeniem opony przewidzieć czego można się po niej spodziewać. większość producentów opon podaje oznaczenia dla tego standardu. PZDR! Link to post Share on other sites
p@dre 5 Posted April 3, 2010 Share Posted April 3, 2010 ER300 - jest piekielnie dobra opona do forka No dobra ale w akceptowalnym dla mnie rozmiarze 215/60 R16 one występują w indeksie prędkości "H" lub "W" (co uważam za przegięcie i tego nie chcę), a na tabliczce znamionowej mam, że powinny być w "V". W moim przypadku to jakoś ujdzie ale szanowni koledzy z ponad 200 KM... mówisz i masz: Turanza ER 300 215/60 R16 95V BSW, BZ 482pln/szt [ Dodano: Sob Kwi 03, 2010 2:41 pm ] a jakie dokładnie? nie pamiętam Link to post Share on other sites
crem 18 Posted April 3, 2010 Share Posted April 3, 2010 mówisz i masz: Turanza ER 300 215/60 R16 95V BSW, BZ 482pln/szt Tam gdzie kupuję (oponeo) brak ich w takim indeksie - z resztą wolałbym "V XL" ale takie nie istnieją. Do Mikołowa trochę nie po drodze :smile:. Faktycznie występują w następujących, pasujących do mojego Forestera, seriach rozmiarowych: Bridgestone Turanza ER300 215/60 R16 95H Bridgestone Turanza ER300 215/60 R16 95V Bridgestone Turanza ER300 215/60 R16 95W Bridgestone Turanza ER300 215/60 R16 99H XL Bez problemu dostępne są jednak tylko te z "W" i "H XL" i te ostatnie pewnie kupię. Link to post Share on other sites
p@dre 5 Posted April 3, 2010 Share Posted April 3, 2010 mówisz i masz: Turanza ER 300 215/60 R16 95V BSW, BZ 482pln/szt Tam gdzie kupuję (oponeo) brak ich w takim indeksie - z resztą wolałbym "V XL" ale takie nie istnieją. Do Mikołowa trochę nie po drodze :smile:. Faktycznie występują w następujących, pasujących do mojego Forestera, seriach rozmiarowych: Bridgestone Turanza ER300 215/60 R16 95H Bridgestone Turanza ER300 215/60 R16 95V Bridgestone Turanza ER300 215/60 R16 95W Bridgestone Turanza ER300 215/60 R16 99H XL Bez problemu dostępne są jednak tylko te z "W" i "H XL" i te ostatnie pewnie kupię. podałem Ci cenę ze sklepu www. oponytanio .pl pooglądaj, może akurat coś trafisz w dobrej cenie... a do Mikołowa zawsze warto się wybrać, ja się raz wybrałem ... i sam widzisz :cool: Link to post Share on other sites
gentile 0 Posted April 5, 2010 Share Posted April 5, 2010 Ktoś już jeżdził na R300 i może się wypowiedzieć np na temat jej zdolnosci do wybierania nierówności? Przeryłem opinie na opony.com i jestem po tej lekturze równie zorientowany co przed. Opinie wzajemnie się znoszą i są sprzeczne. Kilka osób rozpływa się w syperlatywach nad jakimś aspektem zachowania opony po czym kolejne kilka twierdzi coś zgoła przeciwnego i tak w kółko. Inna sprawa ze negatywne oceny w stosunku do produktów pewnych firm są natychmiast wycinane przez czujnego cenzora(sam się o tym przekonałem, moją wycięto trzykrotnie). Podobno dobrą oponą jest Michelin Energy...zdanie teścia po kilku latach jazdy i przebiegu 130 tys-zużycie ledwo zauważalne ale i jazda kapelusznicza Link to post Share on other sites
p@dre 5 Posted April 7, 2010 Share Posted April 7, 2010 Ktoś już jeżdził na R300 i może się wypowiedzieć np na temat jej zdolnosci do wybierania nierówności? Przeryłem opinie na opony.com i jestem po tej lekturze równie zorientowany co przed. Opinie wzajemnie się znoszą i są sprzeczne. Jak sam słusznie zauważyłeś opinie są sprzeczne, dlatego że pytasz o odczucia subiektywne. Każdy jeździ inaczej, w innych warunkach, innym samochodem, inny rozmiar opony itd ... Jednym opona "leży" innym nie. Dlatego renomowane ośrodki robią testy w warunkach gdzie udaje się porównać zachowanie różnych opon na podstawie danych, a nie widzi mi się kierowcy. Kilka osób rozpływa się w syperlatywach nad jakimś aspektem zachowania opony po czym kolejne kilka twierdzi coś zgoła przeciwnego i tak w kółko. Inna sprawa ze negatywne oceny w stosunku do produktów pewnych firm są natychmiast wycinane przez czujnego cenzora(sam się o tym przekonałem, moją wycięto trzykrotnie).Podobno dobrą oponą jest Michelin Energy...zdanie teścia po kilku latach jazdy i przebiegu 130 tys-zużycie ledwo zauważalne ale i jazda kapelusznicza :shock: Link to post Share on other sites
gentile 0 Posted April 7, 2010 Share Posted April 7, 2010 No ale jeśli jeden twierdzi ze opona jest miękka i komfortowa, światnie amortyzuje dziury, bardzo cichutka i swiernie trzyma sie wilgotnej nawierzchni itd a za chwilę inny twierdzi ze strasznie twarda, głośna nie do zniesienia i sie ślizga na mokrym...to raczej właściwości obiektywnie weryfikowalne. To tak jakby kilku ludzi pijąc ten sam płyn twierdziło ze jest gorący i słodki a za chwile kliku kolejnych ze lodowaty i słony... Link to post Share on other sites
AdaSch 352 Posted April 7, 2010 Share Posted April 7, 2010 Podobno dobrą oponą jest Michelin Energy...zdanie teścia po kilku latach jazdy i przebiegu 130 tys-zużycie ledwo zauważalne ale i jazda kapelusznicza michelin pilot primacy 205/55R16 200kkm przebiegu, bieżnik 5,5 mm Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now