sal Opublikowano 25 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 25 Lutego 2014 Jako że moje Geolandary wyzionęły ducha, poszukuję coś letniego w rozmiarze 225/55/R17 do sparowania z 2.5XT Głównie asfalt, ale zdarza mi się też jeździć po mniej przyczepnych nawierzchniach (błoto, żwir, szuter) Kiedyś w poprzednim samochodzie miałem Continentale i byłem zadowolony, ale może tym razem jakiś Goodyear/Pirelli? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
vonda Opublikowano 27 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 27 Lutego 2014 Ja wciąż jestem zadowolony z Dunlopów Sport Maxx RT ... co prawda jeżdżę na trochę węższych 215 - ale sprawują się ok ... Chociaż na błocie (w sensie - w terenie na błocie) to ich sobie nie wyobrażam ... opona zdecydowanie projektowana na asfalt ;-) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tzd Opublikowano 1 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 1 Marca 2014 Ja używam Geolander'ów ATS i (...) nie mam zastrzeżeń Mam Geo ATS 012 - 16" od zeszłej wiosny. A jak one hamują na asfalcie? chcę zakupić ale w rozmiarze jeszcze bardziej balonowym 215/65R16 98H Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marhof Opublikowano 2 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 2 Marca 2014 Powoli przymierzam się do zakupu letnich kapci do Forka 2.5 XT (silnik i zawias seria, nie upalam) - felgi też seria - 17" 215/55i. Zależy mi na tym, żeby opona nadawała się na zjazd z asfaltu - drogi szutrowe, las, leciutkie błoto, braki w bieżniku nadrobię rozsądkiem, ale fajnie byłoby mieć co chociaż daje jakiekolwiek szanse (Dunlop SportMaxx RT, nokian Z G2 raczej odpadają, chociaż przyznam że na oponach się nie znam, bieżnik po prostu wydaje mi się nienadający na jakąkolwiek trudną powierzchnię). Na podstawie lektury tego i innych wątków wytypowałem sobie 3 opony: 1. GoodYear Excellence 2. Bridgestone ER300 - ponoć na mokrym nie radzi sobie za dobrze 3. Uniroyal Rainsport 2, jest też chyba nowy model "3", ma asymetryczny bieżnik Którą z nich wybralibyście na zjazd z asfaltu? Jest może jeszcze inny model wart uwagi? Mogłem coś pominąć... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tzd Opublikowano 2 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 2 Marca 2014 Marcin, Yokohama Geolandar A/TS 012. przetestowana w Rumunii przez Dyrekcję ja takie zamierzam nabyć, bazując na opinii Dyrekcji i powyżej - 2 forumowiczów, oraz bardzo dobrych opinii w necie. co prawda spalanie podobno wzrasta... pożyjemy zobaczymy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marhof Opublikowano 2 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 2 Marca 2014 Ten geolandar to już konkretnie wygląda i też o nim myślałem, miałem już całoroczne oponki w poprzednim Forku (GY Vector 4 Season) i byłem bardzo zadowolony, ale chciałbym teraz na lato typowo letnie gumy, żeby zobaczyć jak się jeździ,... jednocześnie takie które poza asfaltem też chociaż coś dadzą - wiem że to będzie dużo gorzej niż Geolandary, ale jestem przekonanym że wśród takich typowo letnich opon są takie co radzą sobie lepiej i gorzej poza asfaltem. Na razie kieruję się tylko wzorem bieżnika, im więcej poprzecznych cięć i klocków tym lepsza teoretyczna zdolność poza asfaltem, takie uproszczenie stosuję A na Plejady (jak uda się zaisać) mam nadzieję dorwać jakieś opony zimówki albo AT + felgi 16"ki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tzd Opublikowano 2 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 2 Marca 2014 przejechałem przez Rumunię na Fuldach SportControl i nie miałem problemów z trakcją, z 1 wyjątkiem gdzie błoto mnie zassało... więc do lajtowych wyjazdów raz kiedyś - wystarczy cokolwiek szosowego. nie mozna mieć opony dobrej do wszystkiego po trochu, ale chyba właśnie G012 jest najbliżej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ZAJAX Opublikowano 7 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 7 Marca 2014 Również mogę zdecydowanie polecić Geo G012. Nie wiem czy i ile wzrasta spalanie bo nie zastanawiałem się nad tym i nie prowadzę pomiarów. Ile wleję tyle forek spala. Hamowanie na suchym asfalcie jest nie gorsze niż na fabrycznych G900 ale rewelacji nie ma, gruba kostka robi swoje. W stosunku do G900 najbardziej na asfalcie odczuwalne jest to, że G012 nie piszczą na każdym zakręcie. Poza asfaltem, na szutrze, piachu, w błocie jest bez porównania i zdecydowanie lepiej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sredniaq Opublikowano 7 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 7 Marca 2014 Powoli przymierzam się do zakupu letnich kapci do Forka 2.5 XT (silnik i zawias seria, nie upalam) - felgi też seria - 17" 215/55i. Zależy mi na tym, żeby opona nadawała się na zjazd z asfaltu - drogi szutrowe, las, leciutkie błoto, braki w bieżniku nadrobię rozsądkiem, ale fajnie byłoby mieć co chociaż daje jakiekolwiek szanse (Dunlop SportMaxx RT, nokian Z G2 raczej odpadają, chociaż przyznam że na oponach się nie znam, bieżnik po prostu wydaje mi się nienadający na jakąkolwiek trudną powierzchnię). Na podstawie lektury tego i innych wątków wytypowałem sobie 3 opony: 1. GoodYear Excellence 2. Bridgestone ER300 - ponoć na mokrym nie radzi sobie za dobrze 3. Uniroyal Rainsport 2, jest też chyba nowy model "3", ma asymetryczny bieżnik Którą z nich wybralibyście na zjazd z asfaltu? Jest może jeszcze inny model wart uwagi? Mogłem coś pominąć... Jeżdzę na letnich GY Exellence właśnie w takim rozmiarze jak potrzebujesz i jako opona szosowa jest dla mnie bardzo ok. Sent with Tapatalk Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sal Opublikowano 7 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 7 Marca 2014 Zerkałem na polecane tutaj Yokohama Geolandar A/TS 012, ale nie widzę ich w rozmiarze 225/55, więc trzeba byłoby kombinować z zamiennymi rozmiarami (i zaraz się okaże że mój Forek ma za mało miejsca na te gumy itp) W tej chwili mam na tapecie: 1. Continental Crosscontact UHP Mają dobre opinie w kontekście wytrzymałości, niezłe na mokrym, niestety wysokie opory toczenia i przerażają mnie trochę opinie w sieci odnośnie zjechanego bieżnika po 20kkm 2. Goodyear Efficientgrip Performance Przeciwieństwo powyższych Continentali - opona ma świetnie wyniki na mokrym asfalcie, ale nadaje się właściwie tylko na asfalt. Do tego bardzo delikatna, a mojej żonie się zdarza często podjeżdzać pod wysokie krawężniki 3. Yokohama Geolandar G95A Bardzo niewiele opinii o tej oponie w sieci, parametry podobne do Continentala, ale może nie tak bardzo się zjeżdza? 4. Michelin Primacy 3 Opona będą pewnym złotym środkiem - nie jest w sumie w niczym doskonała (acz hamowanie na mokrym ma prawie identyczne z Goodyearem), trochę głośniejsza od Goodyeara, ale podobno nie tak głośna Może ktoś miał podobny dylemat co założyć do 2.5XT i wybrał którąś z tych opon? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
muzyk Opublikowano 7 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 7 Marca 2014 2. Goodyear Efficientgrip Performance Przeciwieństwo powyższych Continentali - opona ma świetnie wyniki na mokrym asfalcie, ale nadaje się właściwie tylko na asfalt. Do tego bardzo delikatna, a mojej żonie się zdarza często podjeżdzać pod wysokie krawężniki Tą oponę możesz mieć także w wersji XL czyli ze wzmacnianymi bokami wiec o krawężniki się bać nie musisz. PzDr Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sal Opublikowano 7 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 7 Marca 2014 Tą oponę możesz mieć także w wersji XL czyli ze wzmacnianymi bokami wiec o krawężniki się bać nie musisz. A wzmacniane boki to nie MFS? Pytanie tylko jak ta opona sobie będzie radziła np. w błocie (uroki mieszkania na wsi) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
muzyk Opublikowano 7 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 7 Marca 2014 Goodyear stosuje oznaczenie XL a to jest to samo co MFS czyli wzmacniane boki opony czyli jest sztywniejsza i mocniejsza. Druga sprawa to jest to, że na tych drogach na wsi to nie będziesz osiągał zawrotnych prędkości czyli nie masz się o co martwić o sprawowanie w błocie, a ponad wszystko to nie jest opona do off-road. PzDr Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lukass Opublikowano 7 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 7 Marca 2014 Goodyear stosuje oznaczenie XL a to jest to samo co MFS czyli wzmacniane boki opony czyli jest sztywniejsza i mocniejsza. Proponuję przestac wprowadzac innych w błąd XL - to podwyższona nośnośc w danym rozmiarze opony np 195/65R15 ma standardowo indeks 91, a XL będzi miało 95 - nie ma to natomiast żadnego przełożenia na to że ta opona ma sztywniejsze boki, bo zazwyczaj nie ma. MFS - to oznaczenie stosowane przez grupę Goodyear i oznacza ono tyle że opona ma rant zabezpieczajacy felgę. a mojej żonie się zdarza często podjeżdzać pod wysokie krawężniki Jak chcesz oponę bardziej krawężniko-odporną to weź Bridgestona Dueler HP Sport Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kubabb Opublikowano 7 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 7 Marca 2014 Używał....(225/50/17) opony GY Vector 4 Season http://www.forum.subaru.pl/index.php?/gallery/image/422-forek/ Lehu a jakie ET felgi pamietasz? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
muzyk Opublikowano 7 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 7 Marca 2014 Proponuję przestac wprowadzac innych w błąd XL - to podwyższona nośnośc w danym rozmiarze opony np 195/65R15 ma standardowo indeks 91, a XL będzi miało 95 - nie ma to natomiast żadnego przełożenia na to że ta opona ma sztywniejsze boki, bo zazwyczaj nie ma. MFS - to oznaczenie stosowane przez grupę Goodyear i oznacza ono tyle że opona ma rant zabezpieczajacy felgę. Tutaj się zgadza, mea culpa XL to nie to samo co MFS PzDr Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zento Opublikowano 8 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 8 Marca 2014 Ja również szykuję się do zmian letnich i na razie w kręgu zainteresowań: - Bridgestone ER 300 215/60 R16 95V (takie mam obecnie) - Dunlop SP Sport Bluresponse 215/16 R60 - Fulda Ecocontrol HP 215/60 R16 99H XL V1 Interesują mnie opinie posiadaczy dwóch ostatnich pozycji. Żadnych "landar" nie chcę Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ura_bus Opublikowano 8 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 8 Marca 2014 Cześć Pisałem na ogólnym ale brak odzewu a ceny rosną z dnia na dzień . Jakie letnie oponki do FXT (w "pasztetowej" cenie ~ 400 PLN) polecacie? Rozmiar 215/55/R17. Dla przykładu: Nokian Z G2 215/55R17 98W lub Toyo Proxes C1S 215/55R17 98 W XL. Do użytku miejsko-szosowego. Chętnie rozważę każdą inną propozycję. Pozdrawiam, Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sal Opublikowano 14 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 14 Marca 2014 Jak chcesz oponę bardziej krawężniko-odporną to weź Bridgestona Dueler HP Sport Już na nią zerkałem wcześniej, ale jest w sumie ten sam problem co z Continentalem - ludzie piszą że po 40-50kkm opona totalnie zjechana (co u mnie oznacza raptem 2 sezony, przynajmniej o 2 za mało...) Inna sprawa że to pewnie zależy od stylu jeżdzenia, no ale i tak Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tzd Opublikowano 14 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 14 Marca 2014 Hamowanie na suchym asfalcie jest nie gorsze niż na fabrycznych G900 ale rewelacji nie ma, gruba kostka robi swoje.zastanawia mnie, czy G012 będą hamowały na asfalcie, w temperaturze 10-20 st. lepiej niż zimówki. Mam nadzieję, że tak, ale kto to wie? Lukas? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lukass Opublikowano 14 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 14 Marca 2014 ale jest w sumie ten sam problem co z Continentalem - ludzie piszą że po 40-50kkm opona totalnie zjechana A jakiego przebiegu od opony Ty oczekujesz Auta teraz są zdecydowanie cieższe, szybsze, lepiej skręcają i hamują niż 20 lat temu, więc dobrze trzymająca opona musi sie zuzywać. 40-50 tyś to naprawdę dobry wynik. Krótko to jest 25-30 tyś. Oczywiscie można kupić nie zużywające sie plastikowe g...o, ale o przyczepności zapomnij. Jeżeli szukasz czegoś na wiekszy przebieg co ma zapewniać w miare rozsadną przyczepność to zostaje tylko Pirelli P7 Cinturato i Michelin Saver, ale te drugie nie wystepują w Twoim rozmiarze Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
subarutux Opublikowano 14 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 14 Marca 2014 Nie jestem Lukas, ale mogę odpowiedzieć? G012 hamują miękko, ale moim skromnym zdaniem wyraźnie lepiej, niż fabryczne. Choć nie jakieś żylety. Prawdopodobnie do tego wrażenia miękkości przyczynia się zmiana rozmiaru z 17 na 16". Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
vonda Opublikowano 14 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 14 Marca 2014 A jakiego przebiegu od opony Ty oczekujesz Auta teraz są zdecydowanie cieższe, szybsze, lepiej skręcają i hamują niż 20 lat temu, więc dobrze trzymająca opona musi sie zuzywać. 40-50 tyś to naprawdę dobry wynik. Krótko to jest 25-30 tyś. (...) Właśnie przeczytałem "obszerny" test 15 opon (wstępnie oceniano 50) w jakimś "po niemieckim" pisemku z którego wynika, że trwałośc moich opon (Dunlop Sport MaxxRT) to 20 tys. km - to jest krótko ;-) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tzd Opublikowano 16 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 16 Marca 2014 G012 hamują miękko, ale moim skromnym zdaniem wyraźnie lepiej, niż fabryczne.każda opinia jest mile widziana, ja zastanawiam się, czy przejeździć w Norway lato na zimówkach (tu gdzie jestem temperatury zwykle są poniżej 20 st. ale zdarzaja się i 30 st. upały) czy raczej kupić coś na kształt letnich - a takie G012 byłyby fajnym kompromisem i zapasem np na jakieś przyszłe plejady czy wyjazd offroadowy, jak już zjadę do PL. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kos Opublikowano 26 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 26 Marca 2014 Witam, jeździł ktoś może Forkiem na oponach Bridgestone re002 Adrenaline? Muszę kupić nowe kapcie i się zastanawiam jak Foresław będzie na tym jeździł i czy to nie jest zbytni hardkor dla forka? W żonowozie mam te opony i jestem zadowolony ( tzn. żona jest ). pozdr Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się